Knekt Kølle

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
FrIkKsOlVaNg
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 13 Aug 2011, 19:10
Hcp: 36
Hjemmeklubb: Halden Golfklubb

Knekt Kølle

Post by FrIkKsOlVaNg »

jeg var på halden golfklubb i dag og greide å falle i en nedoverbakke og lande med kneet på kølla, slik at den knakk. det var en pitch, og jeg lurer på om det går ann å sette over skaftet til et 6 jern jeg ikke bruker og få ''kappet'' det til. eller blir det feil pga flex?
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Knekt Kølle

Post by Hiks »

er det samme skaftmerke? ulike produsenter har ulik flex. og sjekk også at tip-size er lik.
finn ut hva slags skaft det er, og finn ut hvor mye det skal være "tippet" som 6 jern og pitch.trekk av det som allerede er tippet så har du målet på hvor mye mer du må tippe. kutt av så mye som trengs så burde du få rette flex. justering av lengde gjør du i andre enden. 1/2 inch kortere enn 9 jernet du har så er forholdet riktig til resten av køllene dine:)

prøving og feiling lærer man av;)
evt så er ikke ett nyt jernskaft + grep veldig dyrt:)
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Knekt Kølle

Post by Friedman »

Hva slags skaft-type har du? Taper tip eller Parallell tip?
No laying up
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Knekt Kølle

Post by spiderboy »

Var jeg deg ville jeg levert inn kølla på proshopen. Der kan de bestille et nytt skaft til deg og sette det på også. Det skulle ikke bli alt for dyrt.
Det er selvsagt mulig å få til dette selv, men å tippe jernskaft og installere riktig er nok ikke det enkleste du kan bryne deg på til å begynne med. Ikke for det, dette er ikke rakettforskning, men krever litt kunnskap, en del utstyr og nøyaktighet.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Post Reply