Portugal - Algarve

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

Han sa vel att han mente de ikke hadde sett noen mennesker på praia sløyfen. Det er jo den som ser mest spennende ut og spille! Han sa forøvrig att banen var veldig fin da!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Portugal - Algarve

Post by furu »

Booket han på forhånd? Eller møtte han opp og spurte etter ledige tider? Det beste er å booke på forhånd og finne en dag der de kan tilby spill på Praia.

Nok en gang kan jeg trekke fram min fars opplevelse. De så svært få spillere på Praia da de var der og ikke fikk spille den. Jeg er ganske sikker på at det er hotell eller andre grupper som booker sløyfen og ikke skal "forstyrres" av andre. Kanskje ender de opp med færre spillere enn forventet, men banen er fremdeles kun åpen for dem.

Jeg skal faktisk ta det opp med Palmares neste gang jeg er innom. Har planlagt å spille der før jeg reiser hjem.
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

De hadde bestilt på forhånd så tok vel det de fikk! De bestilte ny runde mandag så da kan det kanskje være en ide og sende en Mail og spørre om å spille praia da! Den ser jo hvertfall fin ut på Google earth.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Portugal - Algarve

Post by furu »

Tror ikke bildene på Google Earth er oppdatert. Ny layout ble åpnet på sensommeren i fjor. Ligger noen bilder her - http://www.flickr.com/photos/christianf ... 083233526/
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

Veldig bra bilder! Gleder meg greit! Skal bli godt og spille golf med sol igjen!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Portugal - Algarve

Post by furu »

Fikk litt svar i dag. De har hatt en periode med vedlikehold der Praia var stengt. Dette var i slutten av mai og begynnelsen av juni. De har også hatt enormt stor pågang med 200 bookinger på Praia på enkelte dager. Jeg tror dette kan være hotell eller reiseselskap og at ikke alle møter opp. Derfor ser det tomt ut.

Alle som booker på forhånd blir satt opp på hovedbanen og det er Alvor + Lagos. Vil du spille Praia så er det best å gi beskjed på forhånd. Ikke gå gjennom bookingselskapene du finner over alt. På Palmares får du samme pris når du går direkte til dem og du får velge sløyfer.

Sjekk om de har fått baneguide. Spesielt Praia har flere blinde slag.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

Tusen takk for info! Da blir det nok det vi får på mandag så kan man heller bestille praia neste gan jeg skal dit!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Portugal - Algarve

Post by furu »

Send en mail til dem i dag. Si at du har booket og veldig gjerne vil spille Praia. De ordner det sikkert.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Portugal - Algarve

Post by furu »

Kan legge til at Salgados sliter litt for tiden. Var innom der og det er ganske tørt og brunt mange steder. De har tatt for mye vann fra lagunen og har fått restriksjoner på vanning. Lagunen er forøvrig truet. Det skal bygges fire nye hotell, mange leiligheter og en ny golfbane i området. Absolutt ikke nødvendig men kommunen (Silves) trenger pengene investorene bidrar med. Kjedelig hvis lagunen forsvinner, vi så faktisk flamingo der forleden :D
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

Reiser i morgen! Relativt klar for og komme meg vekk fra regnet! Og spill,tidlig lørdag morgen på boavista!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Portugal - Algarve

Post by furu »

Begynt å bli varmt igjen her etter to litt kjølige dager med 22-24 om natten og 28-29 om dagen. Pass på for varmen kan bli ganske ekstrem. To halvlitere med vann holder ikke. Noen steder selger de fra bil på banen men ta med godt med drikke.
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Portugal - Algarve

Post by Terikn »

Spilte Boavista i dag morges! Banen var veldig fin og ganske kort og bred! Blåste no helt sinnsykt så ble vanskelig da. 34 poeng så helt greit spill. Høydepunktet var hull 1, 305 m hadde drive på 317 m over green så det redder runden uansett. Får håpe vi den løyer litt til senere runder.
Post Reply