Couples har tatt ut Tiger

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Couples har tatt ut Tiger

Post by furu »

Ikke veldig overraskende. Nyheten kom vel egentlig i går men bedre sent enn aldri :D Les mer på denne linken.
"I've told him that he's going to be on the team," Couples said just before a practice round preparing for the Boeing Classic at TPC Snoqualmie Ridge. "There is no reason for me to wait till Sept. 26 to pick Tiger. He's the best player in the world forever."
"Is he playing well right now? No. (But) he almost won (The Masters) four months ago so you don't do that by playing poor golf," Couples said. "In my opinion, when you're the best player in the world for 12 straight years and you're not on a team, there's something wrong.
Jeg mener at så lenge Tiger har lyst til å være med så tar man ham med. Ingen tvil. Jeg er ingen Tiger-fan men det er jo grenser for idioti :lol: Er altså helt enig med Couples her.

Hva syns dere?

Presidents Cup spilles forøvrig 14-20 november.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Burde kanskje ta med Jack Nicklaus, han var jo også sinnsykt god engang.. Men fra spøk til blodig revolver. Tiger vant kanskje nesten Masters i år, men utover det så har han ikke mange resultater å vise til. PGA Championship så røk han på ræva ut etter en elendig 36hulls score. Han trenger spilletid, og den eneste skikkelige oppvarmingen han får før Presidents Cup er Australia Open uken i forveien.

Så ja. Han har gode resultater å vise til, men han har ikke gode resultater å vise til de siste par årene. Og siden golf er en form-sport, er dette uttaket helt natta for min del. Det er mange som burde være foran i han i køen. Jason Dufner, Keegan Bradley, Jim Furyk, Jonathan Byrd. Alle bedre valg imo.

Couples vil enten bli geniforklart eller satt i gapastokken utifra dette valget. Jeg ser for meg at gapastokken vinner.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by Keyser »

Kommersielle interesser spiller kanskje inn? Tiger trekker vel en og annen ekstra-seer i forhold Dufner/Byrd/Furyk osv
</Keyser>
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by furu »

Stillingen for amerikanske spillere til Presidents Cup;

Stricker
Kuchar
Mickelson
Watney
Johnson
Bubba
Toms
Simpson
Mahan
Haas
----------------------------------------
Furyk
Fowler
Van Pelt
Snedeker
Z.Johnson
Dufner
Moore
Bradley
Wilson
Byrd
----------------------
#28 Woods

Keegan Bradley ja, han kunne jeg faktisk strekke meg til å være enig i. Han kan fortjene en plass allerede nå. Furyk, Dufner og Byrd er rett og slett dårlige forslag.

Furyk har et drittdårlig år. Hvis man skal argumentere mot Tiger med at han ikke er i form og ikke har vært det på lang tid så blir det vanskelig å argumentere for Furyk.

Dufner ja. En "nesten-vinner" som har noen greie turneringer fra tid til annen er virkelig mannen man vil ha med.

Fowler blir trolig tatt ut. Popularitet, toppnivå og Ryder Cup taler for ham.

Kravene;
The top 10 U.S. players who earn the most official PGA TOUR money beginning with The Barclays 2009 through the BMW Championship 2011 qualify, weighted as follows:

• 2009-2010: $1 = 1 point
• 2011: $1 = 2 points
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Dårlige forslag som alle har spilt bedre enn Tiger Woods de siste 2 årene. Er det ikke best å ta med de som har spilt best over en periode ? Tiger har ingenting å vise til som skal tilsi at han er verdt valget.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by veggiss »

stianm wrote:Tiger har ingenting å vise til som skal tilsi at han er verdt valget.
Han er den mestvinnende golfspilleren de siste 15 årene, og av flere ansett som den beste spilleren igjennom tidene. Golf er en idrett som til en viss grad tar vare på og hyller gamle helter, så jeg ser absolutt en plass for Tiger på Presidents Cup-laget. Hvem vet, kanskje han finner formen og spiller bra også...uansett så vil han bringe flere tilskuere både til eventen og til tv-skjermene, og det tjener golfsporten på i lengden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

veggiss wrote:uansett så vil han bringe flere tilskuere både til eventen og til tv-skjermene, og det tjener golfsporten på i lengden.
Og det er her jeg tror mye ligger. PR verdien i å ha Tiger på skjermen uansett form.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by kevin »

Jeg ble vel litt overrasket. For en stund siden sa Couples at det ble vanskelig å unngå Tiger. Så sa han nylig i et intervju at Tiger måtte spille turneringer for at han skulle bli tatt ut. Og så rett etterpå er han tatt ut. Tipper det har vært litt lobby-virksomhet her for å få avklart dette raskt slik at Tiger kan forberede seg mot PC.

Pluss at markedsverdien for turneringen er sikkert mange hundre prosent større med Tiger på laget

Historisk sett er det vel ingen tvil om at han bør være aktuell, men utifra hva han vist i år så burde han ikke vært tatt ut. Tror det er litt gambling og er redd det kan slå feil. Innsatsen under PGA mesterskapet er vel noe av det dårligste han har gjort og mange mente at han har aldri sett dårligere ut...

Synes vel Couples kunne ventet og samtidig bedt Tiger om å spille en turnering før uttaket. Han har ikke problemer med å få invitasjoner, hadde jo en denne uka fra Monty på Gleneagles.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by furu »

Mener dere at Tiger trekker flere folk til skjermen enn Dufner? Dere har selvsagt rett, det ville vært totalt medieselvmord å droppe Tiger. Men jeg mener fortsatt at han sportslig forsvarer en plass.

Motstanderne;
Scott
Day
Schwartzel
Choi
KT Kim
Goosen
Els
Yang
Oosthuizen
Ishikawa
----------------------------------------
Clark
Ogilvy
Allenby
Baddeley
Sabbatini

Ser ikke for meg Rory som captains pick :lol:

Laguttaket til USA kan også påvirkes av at de er store favoritter, for det er de vel selv om "verdenslaget" er veldig bra. Se på Solheim Cup, der ser det jo ut som om USA tok ut spillere med tanke på at de vinner uansett hva de gjør. I hvert fall O'Toole.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Hva tilsier at han sportslig forsvarer en plass ? Godt mulig at det er noe, men jeg trenger iallefall hjelp til å identifisere det.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by furu »

stianm wrote:Hva tilsier at han sportslig forsvarer en plass ? Godt mulig at det er noe, men jeg trenger iallefall hjelp til å identifisere det.
Det har jeg vel strengt tatt begrunnet når jeg sa at jeg støttet Couples i uttaket. Trenger det å utdypes mer? Ja, Tiger spiller drittdårlig på mange runder for tiden. Det er ingenting som i det skal tilsi at det blir krise for ham å spille match i PC. Kan være han blomstrer fullstendig og kommer inn på rett spor igjen. Akkurat det er minst om ikke mer sannsynlig enn at han driter seg ut.

Er det virkelig mulig å si at Tiger ikke sportslig forsvarer plassen?

Som nevnt tidligere baserer listen seg på 2009-2010 (1 poeng per $) og 2011 (2 poeng per $). I 2009 tjente Tiger $10.5 millioner, seks seire og 3 andreplasser. Når poengene baserer seg på alle disse årene så syns jeg faktisk det er fullstendig relevant å se på hans resultater i 2009.

2011 har vært grusom men 2 topp 10 og 3 topp 25 på 8 turneringer (2 ganger MC) vitner jo faktisk om at han har brukbar uttelling når han først er med. Det er litt enten eller med Tiger og det er helt greit i matchplay. Couples setter ham sammen med Stricker og de knuser all motstand.
Instagram @christianfuru
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by Hiks »

Nå spilles vel Presidentscup i likhet med rydercup som matchspill, som er noe helt annet enn slagspill. om tiger driter seg ut på noen hull her og der, men kan varte opp med en del av det gode spillet som garantert finnes i ham så kan han nok vinne sine matcher.
hadde det vært kun slagspill hadde han ikke hatt noe der å gjøre. ikke det tryggeste valget å ta ham ut, men han har (hatt?) en vinnervilje og vinnerhode som ingen andre i dagens golf har vært i nærheten. uansett om couples velger tiger eller en av de andre rett utenfor lista, så får han med seg usannsylig gode spillere:)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Poenget er at han ikke har spilt seg inn på topp 10 i PC standings og at han KAN velges av Couples. Det at han blir plukket ut før spillere som har mye mer å vise til i år er for meg feil.

Spiller X : Jeg har spilt bra og stabilt i år, det viser resultatene.
Tiger : Jeg spilte styggbra før, men de siste to årene har vært en eneste lang nedoverbakke uten noen særlige resultater å vise til.

mmmmm..Lurer på hvem jeg hadde valgt gitt..
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
toppern
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 05 Jun 2011, 18:19
Hcp: 18,7
Hjemmeklubb: Arendal og omegn Golfklubb
Location: Aust Agder, Risør

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by toppern »

stianm wrote:
veggiss wrote:uansett så vil han bringe flere tilskuere både til eventen og til tv-skjermene, og det tjener golfsporten på i lengden.
Og det er her jeg tror mye ligger. PR verdien i å ha Tiger på skjermen uansett form.
Syntes det er bra de tar med Tiger, mye på grunn av PR'n det gir. Trekker folk og penger at han er med. Dessuten er det morro og se han spille, spesielt om han skulle få til brukenes score.
Its all in the hips
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by Smilende Sam »

Uttaket av Tiger er selvsagt kontroversielt, men hvis han kommer i form etter skaden så er det et sjakktrekk. Det heter ike wild card for ingenting :-) PR messig er det meget smart og det er en viss fornuft i begrunnelsen.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by sumo »

tiger er tiger, syntes han fortjener en plass anyway, med tanke på alt han har utrettet i sin karriere.
han er en legende tross alt. og som dere alle sier, det er smart og ha han med, da dette vil øke seertallet betraktelig, uansett hvordan du vrir eller vender på det.
alle tjener på det, så ja, why the hell not.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Men da kan vi konkludere med at det ikke er for styrken han har på golfbanen for tiden som er grunnlaget for valget, men PR verdien det er å ha han med. Den kan jeg kjøpe uten problemer.

Så kan man spørre seg, hadde det samme vært tilfellet i Ryder Cup ? Jeg tror hverken tidligere meritter eller PR kortet hadde vært akseptable argumenter da.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by furu »

Jeg må innrømme at jeg vel egentlig er enig med stianm her. Må klare å si at jeg tar feil og at det nok burde vært andre som ble valgt utenfor de i topp 10.

Ryder Cup? Mulig at de der hadde avtalt at Tiger skulle si at han ikke ville stille fordi det ikke var riktig/han var skadet e.l. Det hadde roet ned oppstyret både hvis han ble valgt så vel som ikke valgt.
Instagram @christianfuru
Casper
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 24 Aug 2011, 14:55
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by Casper »

Herlig at Tiger er med. Tøft valg, men Couples har ingen problem med å stå imot hvis presset/pressen kommer skrikende.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Couples har tatt ut Tiger

Post by stianm »

Det koker ned til å Couples vil ha med det beste feltet eller ikke. Klart Tiger kan overbevise, men det er flere foran han i køen som har større sjanse for å lykkes. Så da kan man kanskje spørre seg hva slags viktighet PC faktisk har. Er det en "vennskaps" match som er til for publikum/sponsorer osv er det jo ingen sak. Men er det blodhard kamp om seieren tror jeg Couples gambler.

Aldri for sent å snu Furu, fjellvettreglene er brukandes overalt :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply