Veien til flere golfspillere?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Veien til flere golfspillere?

Post by Smilende Sam »

Det er ikke til å komme bort fra at golf ikke har økende antall utøvere. Boomen er over, medlemsskapene selges billig og banene sliter. For oss som er die hard nerds er det umulig å forstå.

Baneselskaper går konkurs og det er tunge tider for hele sporten. På toppen av det kommer det at de norske eliteutøverne (med ett (kanskje to) unntak) ikke hevder seg.

Når jeg snakker med de av oss som ikke er bitt av basillen så hører jeg følgende grunner til ikke å spille golf:

- Tar for mye tid ift. familie og barn.
- Kjedelig
- Ikke ekte idrett (lav puls, lite svette, ikke blir man sterk og ikke får man kondis)
- Dyrt

Noe av dette er myter, men dels er det jo også sant. Hvordan i huleste skal man få snudd trenden?

Tar for mye tid? Ta med familien, gjør det til en felles aktivitet. Spill tidlig morgen eller sen ettermiddag. Eller sats på en kone som min som synes det er mye hyggeligere å ha en blid fyr i huset i 10 timer en lørdag enn en som fortsatt har kontorstresset hengende i panna i 15 timer. Spill ni hull av og til. Man må ikke gå 18. Tren golf - ikke bare spill.

Kjedelig? Lite å gjøre med bortsett fra å få folk med på range/bane og vekke konkurranseinstinktet.

Ikke ekte idrett? Den store myten. Jeg har et par ganger sagt til de som sier det at det er helt riktig at man ikke vinner Birken fra golfbanen og det er uten tvil slik at er man opptatt av kun kondis og muskler så er ikke golf greia. Her dreier det seg om hva man liker og den som kun vil kjøre kondis etc er kanskje umulig å vinne over til golfen. Faktum er at det er en haug sofapoteter etc som hadde hatt godt av å gå en runde i ny og ne og at styrke og kondis selvsagt kommer godt med i golf. At de som driver styrke/kondis idretter kunne hatt godt av å trene fokus, teknikk og mentalitet slik man må i golf er opplagt.

Men; man kan uansett ikke diskutere frem en golfinteresse. Spørsmålet er hva man kan gjøre i praksis.

Invitere venner med? Ja.

Involvere familien? Ja. Skal jeg på rangen så drar jeg med ungene så ofte de vil. Kona har leddgikt - så hun går gjerne ni hull på gress. Men det hender at noen blir sure over at jeg har med følge (et barn eller en kone :-)) - og er det så smart? I sommer hadde jeg minsten på ni som caddy i en turnering - ingen klagde (og hadde heller ikke grunn til det). Han syntes det var supermoro.

Få golf inn i skolene? Ja. En av de lokale tennisklubbene har opprettet TFO (Tennisfritidsordning) der klubben henter skolebarna og all SFO skjer på tennisbanen/hallen. Noe for klubber som Haga, Oslo, Grønmo, Stavanger og andre som ligger nær der folk bor? Ja selv Miklagard har et par store bygder i nabolaget...Frisk luft for unga har aldri vært å forakte.

Være litt mer rause med nybegynnere og invitere lokalsamfunnet inn? Kanskje burde de klubbene som har fine klubbhus slippe inn lokalsamfunnet og la dem bruke lokalene mer ? Få folk nysgjerrige på hva som skjer på banen. Skape tiltak utover den rene golfen som får pressen interessert? F.eks i valgår - arrangere en match mellom de politiske partiene - rødgrønt mot blått?

...jeg er sikker på at det er klubber som gjør mye av dette og er sikker på at det finnes mange gode forslag der ute.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Goggskolt »

Bra trådstart!

Jeg er enig i at det tidvis er å foretrekke at en runde golf tar under 5-6 timer, inkl kjøretid, (eventuell) oppvarming, runde m.m. Slik sett tror jeg mange baner har godt av å kun ha 9 hull. I Trondheim har både Sommersætra og Klæbu 9-hullsbaner. Ja, Byneset har også ni hull, men drar man først dit er det fristende å gå 18. Utrolig irriterende at front 9 ikke ender ved klubbhuset, men en kilometer fra. Det gjør det også lite aktuelt å kun gå ni der ute. Så, 9-hullsbaner rundt omkring, evt sløyfer av 6-9 hull som ender ved klubbhuset er ett positivt tiltak.

Det er ikke alltid like lett å få de hjemme med seg. Er interessen fraværende, kan også forståelsen av å være borte 5-6 timer være dårlig. Da er en 9-huller rett etter arbeid kanskje runden å gå? Uansett, murres det litt i heimen blir det fort færre runder i løpet av en sesong enn ønskelig.

Mange andre gode poeng du nevner der SS, som jeg ikke skal forvikle meg inn i nå.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

Golf i god, gammel forstand er i seg selv et hinder for økning i antall spillere. Jeg vil ha to typer golf - en gammel skole og en kul, ny golfsport.

- Rødt og gult for vannhinder? Det holder med en farge og en regel.
- Slått ballen OB? Dropp der den gikk ut og ta et straffeslag.
- 18 hull? Bare tull, det holder med 12.
- Tykk regelbok? Ikke minst med "decisions"........ Vi burde klare å spille golf med et lite reglehefte eller A4 ark.

Kunne fortsatt med en rekke eksempler. To parallelle golfunivers kan eksistere sammen. Den enklere formen for golf vil være rekruttering for den tradisjonelle. Det skal være kult, gøy, enkelt - alt golf ikke er i dag.

På bloggen min kan dere lese om Nike Golfs fremtidsvisjon
Image

Jeg er ikke i tvil om at golfen er sin egen verste fiende. De tallene NGF vil ha er fullstendig urealistiske. De kan lage så mange håpløse reklamefilmer de bare vil, det er sløsing med penger på et urealistisk prosjekt. De eneste som jubler for dette er den indre kretsen som pisser hverandre oppetter ryggen. Golfsporten slik den er i dag har null mulighet til å vokse.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Golffreak »

Mange familier reiser i alpinbakken for å stå på ski, det er også en aktivitet/sport (kall det hva du vil) som du ikke blir sinnsykt sterk eller utholdende av. Noe av greia der er at det er moro for hele familien, det er kultur i Norge, de fleste kan føle en mestring over tid og at de blir bedre og ikke minst er det god atmosfære med afterski etc. Golf mangler kultur for dette i Norge (hvor mange her inne har egentlig reist på en "golfweekend" med familien i Norge?), og golf er en vanskelig sport å mestre. Det er som kjent ikke så sinnsykt gøy å hakke seg frem halvveis til greenen, plukke ballen og gå videre til neste hull.. Det man må fokusere på er at ta med familie (kone, barn) på korthullsbaner, fellestreninger (hvor det er andre nybegynnere) og lage litt happenings av det. Avslutt med en hyggelig kaffe/vaffel, ta en pils og kjør taxi hjem. Man skal ikke på død og liv sosialisere seg med andre i klubben, men hvis det finnes hyggelige grupper/aktiviteter man kan melde seg på så er det også bra. Få med ungene er viktig, og da kan jo mor få litt egentid til venninner og andre ting hun også ønsker å gjøre. Man trenger jo ikke på død og liv å true kona til å spille golf...

Mye som kan gjøres og mye bra du nevner. Tror dog at gamle "aksje-modeller" forhindrer en del familier å sørge for at f.eks. ungene får "sesongkort" på den lokale banen.. Det kan jo være forvirrende nok for erfarne golfere å forstå de ulike medlemsmodellene til enkelte klubber, men selve finansieringen/oppstarten av en klubb/bane var gjerne avhengig av aksjesalg. Når klubber nå går konkurs, så er det en gyllen mulighet til å restrukturere dette.

NGF har en jobb å gjøre ved å sørge for at golf blir mer synlig i media. Var det noe presse på Challenge tour turneringen? Hvor er de i det hele tatt? Frode Scheie kommenterer av og til i media når Tutta presterer bra, ellers er det sørgelig lite. De har prøvd å kjøre annonsekampanjer iår. Usikker på resultatet, men enkelte klubber melder om en del folk på VTG kurs og nye medlemmer.

Man må vel også innse at enkelte baner ligger på "feil sted" rent markedsmessig, men det har vært slik at man har bygget golfbane der hvor man finner en interessert bonde og hvor lokale myndigheter har tillatt det. I en del andre land så har mange gåavstand til lokale golfbaner, og i USA så ligger jo de fleste golfbanene i boligstrøk. Det er dessverre en hemsko for de norske banene, først og fremst for å få ungdom til banen og til å spille golf. Når det blir voksne så fortsetter de gjerne å spille golf, selv om de kanskje har lagt fotball på hylla når det ble for seriøst. "Shuttle" til banen et par dager i uka kunne vært noe, men ser jo at det blir et økonomisk spørsmål. Samarbeid med skoler er bra, og mye som kan gjøres her.

Alt ser jo ikke svart ut da, og det er faktisk ikke unaturlig at et par golfklubber går konkurs. Enkelte har vært helt eller delvis feilslåtte prosjekter, spesielt "høyfjells-banene" som Kvitfjell etc.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kristianffs »

Skjønner ikke hvor dere får dette fra? Går det virkelig så dårlig i norsk golf? Er det noen tall på dette, eller er dette synsebasert? Synes hjemmebanen min stadig er godt trafikkert. Når jeg ser i golfbox på andre baner i nærområdet er det ikke sjeldent at det ser ganske bra booket ut der også.



Golf er ikke like stort som fotball nei, men det tror jeg vanskelig lar seg gjøre. Det er rett og slett for dyrt å teste ut samtidig som at det nok er vanskelig. Fotball kan alle spille ved å kjøpe seg en kule til 30,- på nille, mens vil man prøve golf i en viss tid for å se om det er noe som passer en, må man helst opp i firesifret antall kronasje. Gjerne en del over dette også da ikke drivingrangen gir den helt store opplevelsen når hvert femte slag går opp i lufta og resten kryper langs bakken.

Jeg ville nok aldri spilt golf nå om det ikke var for min far. Tror iallfall ikke reklame på TV/internett ville vært utslagsgivende.

Hvis jeg spør mine venner (folk rundt 20 år) hvorfor de ikke spiller svarer de at de ikke har tid til å dedikere seg nok til at de kan bli noe særlig gode - og jeg er jo enig i at golf ikke er spesielt morsomt før man får halvveis dreisen på det slik at ikke alle slagene går langs bakken eller ut av banen. Andre sier at det er for snobbete eller rett og slett for dyrt.

Derfor er det nok ikke bare enkelt å få mange nye golfspillere inn hvert år. Men klart det er mulig. Det er jo mer utbredt i andre land. Dette kan ha en del med at de har proffer som spiller på et høyt nivå - og derfor får mye mediadekning.
Golf.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

@kristianffs - Å prøve golf kan være - og er ofte - gratis. Jeg lar folk prøve køller og gir dem noen rangeballer.

Det er nok mer enn synsing. For det første sliter en god del klubber økonomisk. Antall spillere går ned. At NGF kjører kampanje for å få tusenvis av nye golfere sier jo at man ikke er fornøyd med dagens antall.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Smilende Sam »

kristianfs; når det gjelder "dyrt" så koster det 5000,- pr. år å ha barnet på fotball og 1650,- med golfmedlemsskap - køllene har han arvet av broren.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Kaffekannen »

Jeg er av det litt mer optimistiske slaget :). Jeg tror at nedturen er mer eller mindre forbi. Den startet for ca. 10 siden og nådde toppen under finanskrisen. At klubbene sliter økonomisk nå er etterdønninger og en naturlig regulering av markedet. Jeg er ganske enig med Furu om hva som må til for å rekruttere flere golfere og jeg vil oppsummere det slik.

Mindre snobberi: Det er fremdeles en generell holdning om at golfere er snobber. Dessverre er det en del snobber i sporten som man av og til treffer på som forsterker det inntrykket. Kleskoder må vekk fra selskapsrunder. Hvis noen vil spille i treningsbukse og t-skjorte må de få lov til det. Det blir også mye mer sammenlignbart med alle andre sporter hvis man kun har kleskoder/krav til turneringer.
Kommunale baner med lav terskel: Bynære baner på 6-12 hull med en startbu/pølsebu, 150,- i greenfee og kun krav til at en i ballen har tatt kurs. Man kan kjøpe inn 25 royalgolf sett og leie ut billig.
Effektivisering: Raske korte runder
Øke vennligheten: Bruk dugnaden til medlemmer på starthjelp, bæring av bagger, utdeling av kaffe osv. Gjør det til en ekstremt hyggelig begivenhet å besøke banene. Altfor mange steder møter man dessverre en litt grumpy kar i proshoppen som under tvil tar i mot green-fee fra deg og sender deg ut på banen uten så mye som en god tur.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kevin »

Nye tall fra NGF viser at det er 3000 færre medlemskap. Det sier ingenting om antall spillere. Tidligere da folk(!) trodde de skulle tjene penger på golfaksjer skaffet man seg medlemskap i flere klubber. Tror først og fremst det er mye mindre av det i dag, derav de (bitte)litt lavere tallene.

Jeg har trua på nærmiljøanlegg hvor man kan prøve golf. Det finnes vel nesten ingen slike i dag, er vel kun det i Skien?

Bra 9-hullsbaner som er raske å spille, hvor folk kan spille før jobb, etter jobb, på kvelden etc.

Golfen må også være tilgjengelig når folk har tid. Det burde bli driving ranger og treningsområder som har flombelysning. Slik at man kan holde oppe "treningsregimet" utover høsten. Har selv vært på rangen i USA når det har vært mørkt, flombelysning og god tilgjengelighet

Innendørsanlegg bør det bli flere av. Det gjøres mye bra på de som finnes i dag men det burde vært flere og enda bedre

Golf må bli mer frontet i TV, ikke bare på en betalingskanal. Der har SGF(sverige) en klar strategi på å fronte golfen. Blant annet har SVT rettighetene til europatouren på Bro Hof, da blir golf på tv tilgjengelig for millioner uten at de må betale noe ekstra.

Helsegevinsten er undervurdert selv om det finnes noen studier som forteller hvor bra det er. Det må kommuniseres ut enda bedre

Golf i skolen har jeg nevnt tidligere, her må NGF kile seg inn blant alle andre og prøve. La unger/ungdom få prøve golf, lag ferdighetsmerker a la 200m svømming, triksing med ball. Selv tilbringte jeg minst 4t daglig med fotballen og kunne trikse til sola gikk ned.

Har vanskelig for å tro at pris på golf i seg selv er en god grunn. Medlemskap og aksjer har blitt mye billigere,priser på utstyr har også gått ned.

Det tar vel neppe mer tid enn tidligere så det alene er ei heller eneste grunn. Men er vel mer at folk prioriterer annerledes kanskje

Og sikkert mye mer som jeg kommer på etterhvert. Men jeg tror ikke det står så dårlig til, annet enn at overetableringene begynner å vise seg
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kevin »

Danskene er litt mer edruelige( :roll: ) i forhold til ny-rekrutteringer, de vil ha 15 000 nye spillere i løpet av 3 år. Og har startet en kampanje man kan lese om her

Og de har gjort noen promo-videoer og skal vise nye fremover


Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Grønne greener »

Golf er i dag, stort sett, en sport for voksne. :o
Hvis golfen skal vokse må barna ut på banene. 8-)
Hvordan nå barna? :?:
Få tak i skolene :!:
Hva med GolfFritidsOrdning i stedet for SFO? :idea:
Vinteren blir nok et problem så det er kanskje enklere med en Sports-Fritids-Ordning der golf er med. Man kan til og med tjene penger på noe slikt! :ugeek:
Golf er faktisk den 3. største idretten i Norge i dag, men langt fra en av de største barneidrettene.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

Men hvor skal barna spille? Er det plass til dem på f.eks Fana? Eller vil de ikke bare være til irritasjon hvis det må stenges noen hull for barneaktiviteter?

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke baner som Sotra, Bergen og Bjørnefjorden er åpen for absolutt alle. Det er korte 9-hulls baner, passer glimrende for nybegynnere. Fint og avslappet miljø finner du også, i hvert fall stort sett.

Det hviler faktisk også litt ansvar på oss golfere. Hvor mange av dere ser nybegynnere på rangen? Slår dere av en prat med dem? Eller kommer dere med velmente råd? Snakk litt med dem om golf og alt mulig rart. Hvis dere får en god tone så er noen tips på sin plass. Jeg er i en litt spesiell posisjon da jeg har mulighet til å dele ut noen køller i ny og ne. Mange som har fått seg en Royal Golf hybrid, wedge eller fw på rangen ved Fana kirke. Jeg gjør alt jeg kan for at folk jeg prater med skal få et positivt inntrykk av golfsporten. Nå kan det vel diskuteres om positivt inntrykk og jeg passer så godt sammen :D Uansett, poenget er at vi ikke skal gå rundt i en boble og se ned på andre som enten står utenfor eller er på vei inn i golfsporten. Det tror jeg dessverre er tilfelle med mange golfere, vi har litt forbedringspotensiale der.
Instagram @christianfuru
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by TomShanks »

På Askim GK hørte jeg at de planlegger å bygge minigolfbane på sin bane. Noe lignende hadde vært genialt rundt om i landet tror jeg. Trekk barna til klubbene, så blir de nysgjerrige på idretten når de ser driving rangen, banen osv.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by kevin »

Noen klubber har laget "smågolf-bane" a la Borre. Hull 1 på 9-hullsbanen har fått mange korte hull og er forbeholdt de som vil spille der. Tror de har 2t hver mandag/torsdag hvor andre golfere må starte på hull 2, eller spille hovedbanen. Dette hadde neppe vært mulig om man bare hadde en 18-hullsbane vil jeg tro.

Leste om Sande Gk som har gjort noe lignende og laget "kaninutslag". Noen har knøttebaner a la Mørk.
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Long-Hit-Wonder »

En jeg golfet med hadde en fin ide for å lokke flere spillere til golfbanen. Klubbene må starte med å tilby lettkledde og sexy caddier til alle som måtte ønske dette. I enden av samtalen la jeg til min ide, som beror på at disse lettkledde og sexy caddiene i tillegg må strippe av seg et klesplagg for hver gang en i flighten scorer bedre enn par på et hull. :lol:
Last edited by Long-Hit-Wonder on 30 Aug 2011, 19:14, edited 1 time in total.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Smilende Sam »

kevin wrote:Noen klubber har laget "smågolf-bane" a la Borre. Hull 1 på 9-hullsbanen har fått mange korte hull og er forbeholdt de som vil spille der. Tror de har 2t hver mandag/torsdag hvor andre golfere må starte på hull 2, eller spille hovedbanen. Dette hadde neppe vært mulig om man bare hadde en 18-hullsbane vil jeg tro.

Leste om Sande Gk som har gjort noe lignende og laget "kaninutslag". Noen har knøttebaner a la Mørk.
Nettopp Kevin. Det er sånt som trekker ungene med - det og muligheten til å være på banen med kompiser og ikke bare som vedheng til en far som skal trene selv. La dem leke seg litt på rangen, slå to baller på en gang, slå i blinde og være barn. Problemet på noen baner er at da er de et problem. Holdningsendring må til.

Kleskode? Tja. Er ikke egentlig så opptatt av det, men er relativt opptatt av normal oppførsel på banen. Hvis golf blir så kult at etikketten under spillet forsvinner så tror jeg ikke det er en "løsning". Spilte med en fyr forleden som åpenbart ikke hadde fått med seg et fnugg om det - og da ønsket jeg strenge grønt kort kurs velkommen tilbake :-D

Poenget med trådstarten var ikke at det er krise, men at det er mange baner som sliter litt er klart. Antall medlemsskap er en idiotisk måte å måle på for da blir jeg to personer i den norske statistikken....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by furu »

Long-Hit-Wonder wrote:En jeg golfet med hadde en fin ide for å lokke flere spillere til golfbanen. Klubbene må starte med å tilby lettkledde og sexy caddier til alle som måtte ønske dette. I enden av samtalen la jeg til min ide, som beror på at disse lettkledde og sexy caddiene i tillegg må strippe av seg et klesplagg for hver gang en i flighten scorer bedre enn par på et hull.
Hadde aldri trodd at jeg skulle gå i miniskjørt og trang, liten topp på golfbanen, men hvis det er det som skal til så får jeg vel gjøre det.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Smilende Sam »

Nei takk, furu. Det er ikke det som skal til og de bildene som nå falt inn i hodet mitt gjør vondt.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by veggiss »

furu wrote:Hadde aldri trodd at jeg skulle gå i miniskjørt og trang, liten topp på golfbanen, men hvis det er det som skal til så får jeg vel gjøre det.
Poenget med tråden var vel å kunne trekke folk TIL golfbanen, ikke skremme de bort!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Veien til flere golfspillere?

Post by Long-Hit-Wonder »

Tanken var vel heller å skaffe noen lettkledde og sexy DAMER som opererer som caddier, men hvis du absolutt har lyst til å bidra med det du har å tilby, furu, så skal ikke jeg stå i veien. :lol:
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Post Reply