Diskusjon på går rundt bordet her

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Diskusjon på går rundt bordet her

Post by Thkarlson »

Nå går diskusjonen rundt bordet her om hva som er de beste Gi jernene.

Flertallet mener at valget står mellom Mizuno Jpx 800 eller Taylormade Burner 2.0, flertallet har igjen sagt at dette utifra tester og annet er jern som går langt og er meget forgivende

Hva mener folket her inne??
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by Golffreak »

Begge settene har sterk loft, så de går nok "langt" ja:-). 7-jernet i Burner-settet er samme som 6-jernet i mitt jernsett, og du vil slå en "kølle lengre" med disse vs en del andre sett... Helt sikkert ganske tilgivende begge settene, uten at jeg har prøvd dem.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by furu »

Cobra S3
Callaway Diablo Forged
Adams A4
Mizuno MX300
Callaway Razr X Tour (ja, jeg mener at disse er GI)

S3 er umulig å komme unna i denne kategorien. Utrolig gode Nippon skaft, svært pene hoder som ser mindre ut enn de er og bedre standardgrep enn de fleste andre jern jeg har testet. At nummeret på køllen sier #6 når loften er lik et vanlig #5 gjør ingenting. Det er bare et nummer. Velger soleklart S3 framfor Burner 2.0.

Når det gjelder JPX så syns jeg at JPX Pro er mer GI enn JPX, som igjen er nærmere SGI. "Problemet" da er at man ikke kan sammenligne JPX med f.eks. Adams Redline og Nike Machspeed, mange jern bør være i en ESGI kategori - Extra Super Game Improvement.

I GI er det vanskelig å komme utenom Ping G15 og G20 men jeg liker dem ikke så de er ikke på min liste :D
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by veggiss »

Thkarlson wrote:Nå går diskusjonen rundt bordet her om hva som er de beste Gi jernene.

Flertallet mener at valget står mellom Mizuno Jpx 800 eller Taylormade Burner 2.0, flertallet har igjen sagt at dette utifra tester og annet er jern som går langt og er meget forgivende

Hva mener folket her inne??
og dere kan bare fortsette å diskutere, uten å bli ferdige. hva som er de "beste" køllene er rene subjektive meninger, og tester rundt omkring er stort sett synsing fra rosabloggere og "journalister" som aldri skriver et kritisk ord om køllene for å sikre litt annonsekroner. det beste jernsettet for deg er det settet som har riktig lengde, lie, hode, skaft og grep for din sving. om det er burner 2.0 eller noe annet blir opp til deg å finne ut.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Boogieman
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 29 Jul 2009, 12:05

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by Boogieman »

Basert på simulatortest og feeling er det G15 for meg.
Titleist AP-1 4i-PW
Yamato CPI-60 5w, 3w, SW
Taylormade Burner Superfast 2010
King Cobra TWS #5
Profound Dark Ace
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by Thkarlson »

Samtalen dreide seg ikke om hvilke jern som var best, den startet med Golf Digest Hotlist 2011 og en video der Luke Donald slår ett 6 jern er det vell, Mizuno Jpx 800 hvor han rett og slett blir sjokkert over lengden han får...
Utifra dette startet samtalen om hvilke jern som kunne hamle opp med disse Mizuno JPX 800 og det ble raskt påstått at dette var Taylormade Burner 2,0
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
viz0id
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 179
Joined: 26 May 2011, 10:16
Hcp: 25,4
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by viz0id »

Videoen som det er snakk om er jo en reklamefilm for mizuno så skulle jo bare mangle at Donald (som spiller på mizuno) skrøyter av køllene. Noe annet ville ikke gi mening. Uten at jeg skal gå inn på om det er bra køller eller ikke, for det er det nok absolutt.

Men det inntrykket jeg har fått som nygolfer nå, er jo at køllene er laget såpass bra nå for tiden, at det skal bra gjøres å kjøpe skikkelig feil.
Hcp 22 mai 2011: 54
Nå: 25,4

Bag'en:
Cobra S3 Limited Edition Driver 10,5° Aldila RIP Beta R Flex
Callaway Razr X, 4H R flex
Callaway Razr X, 5-P R flex
Callaway X-Series Jaws Slate SW(56°),Jaws LW (60°)
Odyssey White Ice 2-Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by furu »

Burner 2.0 er ikke den eneste som hamler opp med JPX. Nevnte Cobra S3 og Callaway Razr er to andre eksempler.

Det er godt mulig at proffene får mer lengde med SGI og GI jern. Donald spiller vel også med jern som er noen år gamle og sikkert en kølle svakere loft enn JPX.
Instagram @christianfuru
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Diskusjon på går rundt bordet her

Post by Friedman »

furu wrote:Donald spiller vel også med jern som er noen år gamle og sikkert en kølle svakere loft enn JPX.
Jepp. Han spiller stock MP-62, som stort sett er 3 grader svakere enn JPX gjennom hele settet, altså en kølle svakere.
No laying up
Post Reply