"Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

"Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by kevin »

I det siste har det vært en artikler om farlige dyr som enten er på golfbaner eller som holder til rundt.

Hva er det "farligste" dyret dere har møtt på golfbanen? Personlig tror jeg at det må være den huggormen på Holtsmark tidligere i år, den var farlig nære beina mine....
Ellers så synes jeg det er mye bedre når "Bambi" står midt ute i fairway tidlig om morgenen, og spretter avgårde når jeg skal slå ut. Litt hyggeligere :)

Noen eksempler:

Allenby og apekatten

Hai i vannhinder

Alligator i vannhinder
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by pinchcliffe »

Det satt en hare på tee en morgen på Bærheim i sommer. Etter å ha sett Mony Pythons "Quest for the Holy Grail" et par ganger behandler jeg harer med stor respekt...

http://www.youtube.com/watch?v=XcxKIJTb3Hg
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by kevin »

:lol: :lol: Fantastisk bra den
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by norrbaggen »

Jag spelade en bana i Scottsdale, Arizona. Då vi kom upp på greenen låg en skallerorm og kosa seg i solen. Jag har nog aldrig puttat så snabbt. Jag jobbade någon månad som "cartboy" på en klubb i Florida. Vaskade golfbilar og såg en med en orm i, jag løpte derifrån. I Florida har man også møtt en del alligatorer, på en del banor undviker man vannkantene.
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by eaglebooger »

Ekorn... Uten tvil Ekorn!
De som tilhørte Black Metal scena tidlig på 90-tallet hvet hva jeg snakker om... Jeg skjelver fortsatt av tanken... ekorn.
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by Long-Hit-Wonder »

Jeg husker en gang jeg hadde hooket en ball opp i skråningen på hull 17 på Grenland GK, en varm sommerkveld. Da jeg begynte å lete etter min ball fant jeg ut at hele skråningen ynglet av hoggorm, og jeg hater slanger. Så dermed befant jeg meg på det verst tenkelige stedet for min del. Ikke nok med det, men da jeg skulle skynde meg ned igjen med et par baller jeg hadde funnet, så snublet jeg og sklei nedover på grusen mellom mellom 3-4 hoggormer. Jish, jeg har nå lært at jeg aldri mer vil nærme meg den skråningen en varm sommerkveld.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by Pepper »

PÅ en bane i Alabama spilte vi et par 3 hull med vann foran og til høyre for greenen. Jeg slo skjevt og ballen gikk i vannet til høyre. Da jeg kom til greenen gikk jeg ned til vannet for å se etter ballen, og stirret rett ned på en alligator som la der! Ble ikke mye ball-leting langs vannkanten etter det, nei.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by stianm »

Samme her. Powerfadet(jeg slicer ikke) en ball ut i vannet på en Greg Norman bane i Orlando. Da jeg nærmet meg der jeg gikk ut var det ikke hai som man skulle forvente, men heller en alligator som mysa opp på meg og mine chickenlegs. Droppa litt bak i linja.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by CharlieB »

Jøye meg, blir litt puslete å si at jeg traff på en huggorm på i sola på vei ned til greenen på hull 13 på Meland i sommer. En av de fattige soldagene vi hadde, ormen ville ikke ha noe med oss å gjøre og stakk. Liten var den og.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by Golffreak »

Alligatorer i Florida, ene er jeg sikker på var 4m lang og den var oppe på land... En og annen huggorm, samt masse Kenguruer i Australia. Der var det lokal regel om at man kunne droppe to køllelengder fra kenguruen om ballen havnet inntil en.... :lol: . Skal dog ikke kimse av hissige kenguruer evt., så like greit å la dem ligge.

Sikkert mange slanger rundt banene i Australia som vi ikke så, men ikke vært direkte truet av dyr på golfbanen. Er heller jeg som jakter birdies.. ;)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by radar1 »

I Virginia. En liten hook som endte opp blant steiner og høyt gress. 10m ut i det så kom en lyd jeg tidligere bare har hørt på "ut i naturen" programmer. Tok et par sekunder før jeg innså at det ikke var kastanjetter (sånn musikkinstrument), men en klapperslange som sa i fra. Halvveis tilbake til det kortklipte begynte en til å ”spille”. Det ekle var at det var vrient å si hvor lyden kom fra. Spilte sammen en svenske i rosa Lindeberg shorts. Hvis noen så oss må de ha trodd vi drev med en eller annen form for dans der vi hoppet fra stein til stein og løp ut på fairway. Veldig macho.
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by radar1 »

kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by kevin »

"Morsom" historie fra bloggen til Tage denne uka
73,75. Det positive er at ballen flyr bedre denne uken. Tumi som har vært på baggen disse ukene begynte å smile for han slapp å spring inn i buskene for å lete etter ballen mellom slangene.

Spilte sammen med Niclas Fasth på en av innspillsrundene og han fortalte meg at det hadde skjedd noe spennende i Leopard Creek etter jeg hadde dratt. Det var 6.30 og de hadde kjørt ut jentene som står med vannstasjonene. Det er vannstasjoner hvert tredje hull. Hun som var så heldig å bli satt på hull 13 satt seg ned og ventet på spillene som skulle komme etterhvert. Så kommer en leopard ruslene ut av buskene går mot vannstasjonen og tar en 90 graders sving rundt kjøleboksen hvor hun sitter og går videre inn i skogen igjen. Tror at hun var litt stiv i blikken resten av dagen.
Føles ikke så nødvendig å reise til SA for å spille golf, selv om banene er nydelige ;)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by sirandrew214 »

radar1, tøft å filme på så nært hold med mobilkamera da. ;)

slanger er kule, men jeg kan tenke meg at den lyden rett i nærheten nok kan være spennende. Er forsåvidt en god grunn til at de lager lyden, så man slipper å trampe rett på de....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by kevin »

For de som følger Humana Challenge denne uka er dette dyret ganske vanlig å se i fjellskrentene der. Tidligere år har producer ofte sørget for at man får se noen fighter mellom disse kraftfulle karene. Denne ser vel mer ut som den vil prøve seg på en av spillerne ;) Harris English la det ut på twitter

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Farligste" dyr du har møtt på golfbanen

Post by kevin »

Sjekk dette beistet som dukket opp på Myakka Pines Golf Club, Florida

Image
Post Reply