Thailand, Jomtien/Pattaya.

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Treputt
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2011, 00:13
Hcp: 7

Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Treputt »

Har bestilt tur for juleferien, og trenger litt tips. Utgangspunktet er Jomtien/Pattaya som visstnok er et bra sted i forhold til golf, (sikkert ift andre aktiviteter også).

Har kun bestilt flybilletter så trenger derfor tips på hotell, evt pakkeløsninger.
Noen som har noe erfaring fra tilsvarende??

Det enkleste hadde vært og kjøpt en komplett pakke, men finner bare nettsider som virker utdaterte.
Noen selskaper dere kan anbefale??

Stedet skal ha visstnok ha mange bra baner, bl a Siem CC, som Tutta vant på for noen år tilbake.

Og NEI, skal ikke "spille" hull 19 der nede...

På forhånd takk...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by veggiss »

Pattaya er et bra sted for golf, kjønnssykdommer, møkkete strender og svindel av dumme turister.

Hotell kan du booke på www.agoda.com, når det gjelder golfen så vet jeg at de er flere steder der nede som fikser dette. Skal du reise alene?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Treputt
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 18 Oct 2011, 00:13
Hcp: 7

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Treputt »

Takk for link.

Skal ha med fadern, finner en del greie hoteller gjennom hotels.com, men det er alltid greit med noen referanser.

Det samme gjelder golf, noen som har noen spesifikke referanser. Ser at det er flere forskjellige, da spesielt engelske, aktører som selger golfpakker, men som sagt så ser hjemmesidene halvkriminelle ut.

Vet at man kan melde seg inn Pattaya Sportsclub der nede, og få rabatterte priser, men hadde vært så uendelig deilig å spikre opplegget før man drar. Skal på jo på ferie!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by veggiss »

Far og sønn på tur til Pattaya ja...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by kevin »

Har ikke vært i Thailand og har ingen erfaringer derfra. Men har lest mye bra om Laem Chabang Gc, Jack Nicklaus design.

Ellers så finnes det jo en Pete Dye designet bane som heter Khao Kheow Gc
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Yorkie »

Har hørt mye bra om Nam Pla GC, tror den ligger i Jomtien
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Pan »

God kveld
Prøv å finn hoteller som har golfpakkerfDet kan være greie hoteller som oftest med mange golf intereserte .
Har ikke vært der men i Hua Hin (er bare 25o km 2 1/2 time og 400 kr borte) og der funker det veldig bra blir hentet om morgen og kjørt tilbake til hotellet,enkelt greit.
Har ikke vært i Jomtien/Pattaya men Hua Hin kan anbefales har 6-7 baner i nærheten
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
Tom
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2011, 18:32

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Tom »

Hei..
Jeg har vert mange steder i Thailand og spilt golf.. Pattaya området er klart det beste området med tanke på utvalg av baner og pris.
Eneste som jeg synes er trist er at man helst ikke skal bade i sjøen der.. Det er ikke spesielt rent. Men det går båter ut til øyer med fint vann og strender. Man kan også dra til større øyer litt lengere unna og overnatte 1 natt eller 2. Tipper det er rundt 25 fine golfbaner i området. Jeg har testet ut forskjellige måter å spille/komme seg ut på banende. Det finnes mange barer hvor folk samles og reiser ut. Da lønner det seg å melde seg inn i http://www.pattayasports.org/site/. De har litt rabatter på banene. Dette brukes mye av de som er der nede over lengere tid. Man møtes på om morgen og finner ut hvor man drar. Ringer og bestiller og reiser ut. Dette er det billigste alternativet. Har også testet 2 firmaer som holder til der nede som henter deg på hotellet og leverer deg etter runden. koster deg kanskje 50 til 100 kroner ekstra men jeg synes det er vert hver krone. De pleier å kjøre ca. 3 faste dager i uken og flere om du ønsker. Det kommer gjerne med flere golfere og når jeg var der nå i november var vi ca. 6 - 8 spillere hver gang. masse hyggelige folk og de forteller gjerne hvordan alt fungerer i Thailand. Dem jeg brukte i oktober holder til på toppen av Jomtien mellom Pattaya og Jomtien. De skaffet meg en bra pris på samme hotell hvor de har kontor. Det er en skotte som heter Callum. Han driver det sammen med en Thai dame og en kar fra New Zealand. De sendte noen som hentet meg på flyplassen og leverte meg ved hjemreise. Det kostet ca. 350 tilsammen. Kan absolutt anbefale dette firma. http://www.solargolf.com/... Send en mail til sales@solargolf.co.uk og hils fra Tom Larsen så tar dem godt i mot deg. De hjelper deg med hotell og alt dere måtte ønske om golf.
Jeg ønsker dere en riktig god tur og er veldig misunnelig..=:-))
Tom
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2011, 18:32

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Tom »

Pattaya har nå blitt kåret til Asias beste golf destinasjon dette året. Det sier ikke så lite.. Her er en link som jeg fikk fra Solargolf som jeg bruker der nede.. 1 liten film som er ganske beskrivende..
http://www.youtube.com/watch?v=mO2Z3DUqVWs..
MacAdolpho
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 07 Apr 2011, 07:40
Hcp: 30.8
Hjemmeklubb: Sandefjord og Vestfold

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by MacAdolpho »

Bestilte fly og hotell utenome og fikk noen selskaper til å komme med tilbud på greenfees, transport etc. solar knuste det nest beste tilbudet med 15000 baht, riktignok 2 dager mindre golf, men dyrere baner, cart inkludert og men regner med å få til et par til for 5k til. Solargolf er mine helter for øyeblikket. Må prøve siam old course siden det er lpga der i begynnelse av februar for skrytefaktoren :)
Taylormade RBZdriver
Taylormade 5 RBZ FW
Nike machspeed 3 og 5 hybrid
Nike machspeed 5-9,sw,pw,lw
Odessey crimson series 550 (?)
Tom
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2011, 18:32

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Tom »

Har spilt Siam old cours noen ganger.. Var der i 2007 når Tutta vant med en eagel på siste hullet og slo Laura Davis med 1 slag.. Det var gøy.. Veldig vanskelige å få ballen til å stoppe på greenene der siden de er raske og opphøyde.. Men en vanvittig fin bane.. Alltid i perfekt stand. Hils fra meg så blir du tatt godt vare på..:-) De spiller foresten en noen konkuranser der i Feb måned. DA må du bli med.. Gøy, uformelt og veldig hyggelig.. Ha en fin tur..
MacAdolpho
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 07 Apr 2011, 07:40
Hcp: 30.8
Hjemmeklubb: Sandefjord og Vestfold

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by MacAdolpho »

Ble en fin tur helt til siste dagen. Litt problemer med pick up times, de kom 15 min for tidlig men det løste seg unntatt siste dagen da jeg måtte ha med alle kofferter etc ned i lobby, kom 3 min etter avtalt pickup time og fikk beskjed om at jeg ville bli hentet. endte med en sur cullum kom med noen penger og sa på en utrolig uhøflig måte jeg hadde driti meg ut så ingen golf. Sendte klagemail etterpå der jeg ikke fikk noen unnskyldning bare et langt foredrag om mine røykevaner, et område jeg pleier og være veldig oppmerksom på ikke røykere. Hørte heller aldri noe om det fra medspillere.

Men de var billige, stort sett hyggelige og rimlige. Neste gang, for det blir det garantert, tester jeg heller ut pattaya golf club eller noe som het thai tiger golf der man skrev seg opp på liste noen dager i forveien. Rimlige turer også 1800 baht + for 18 cart og caddy. Varierte vel noe etter hvilken bane du spilte men selv championcoursene lå på 7-800kr maks med bil og caddy. Golfparadis!!!
Taylormade RBZdriver
Taylormade 5 RBZ FW
Nike machspeed 3 og 5 hybrid
Nike machspeed 5-9,sw,pw,lw
Odessey crimson series 550 (?)
Tom
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 09 Dec 2011, 18:32

Re: Thailand, Jomtien/Pattaya.

Post by Tom »

MacAdolpho wrote:Ble en fin tur helt til siste dagen. Litt problemer med pick up times, de kom 15 min for tidlig men det løste seg unntatt siste dagen da jeg måtte ha med alle kofferter etc ned i lobby, kom 3 min etter avtalt pickup time og fikk beskjed om at jeg ville bli hentet. endte med en sur cullum kom med noen penger og sa på en utrolig uhøflig måte jeg hadde driti meg ut så ingen golf. Sendte klagemail etterpå der jeg ikke fikk noen unnskyldning bare et langt foredrag om mine røykevaner, et område jeg pleier og være veldig oppmerksom på ikke røykere. Hørte heller aldri noe om det fra medspillere.

Men de var billige, stort sett hyggelige og rimlige. Neste gang, for det blir det garantert, tester jeg heller ut pattaya golf club eller noe som het thai tiger golf der man skrev seg opp på liste noen dager i forveien. Rimlige turer også 1800 baht + for 18 cart og caddy. Varierte vel noe etter hvilken bane du spilte men selv championcoursene lå på 7-800kr maks med bil og caddy. Golfparadis!!!

Det var jo en litt skuffene avsluttening på turen. Har brukt Callum og Firma hans i alle år jeg har vert der og veldig happy.. Derfor jeg kunne anbefalle dem med god samvittighet.. :D Jeg reiser ned til høsten igjen og håper på nok en fin tur til mitt golf paradis.. De første årene jeg var der var jeg sammen med en bar rett utenfor hotellet.. Kjøpte et bonus kort her http://www.pattayasports.org/site/ og det fungerte fint det også men synes det er deilig å bli henta og levert på døra.. :D Godt å høre det er andre som liker seg i Thailand.. :D
Post Reply