Tiger og tileist

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
JacobLovesGolf
Rookie
Rookie
Posts: 23
Joined: 29 Oct 2011, 20:10
Hcp: 15,4
Hjemmeklubb: Arendal & omegn golfklubb

Tiger og tileist

Post by JacobLovesGolf »

Har det slått noen hvor mye bedre tiger hadde vært om han ikke hadde tenkt på pengene til nike og heller bare fortsatt og spille med titleist :lol:
Driver Cleveland Launcher Sl290 9*
W Cobra Amp 3, Callaway Diablo Octane 5
H Taylormade Superfast 18*
4-pw Wilson Staff Fg-tour
52 Tommy Armour R-91
56 Wilson Staff Fg-tour
62 Cleveland Cg16
P Odyssey Backstryke Marxman
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger og tileist

Post by furu »

Han bruker køller som er laget for ham. Mange Nike-spillere bruker ganske standard utstyr, ikke ulikt det vi kan kjøpe i butikken, men Nike har alltid gitt Tiger akkurat det han vil ha. Hvis han ville ha køller som var like det han brukte hos Titleist så fikk han det. Det er ikke uten grunn at Method 001 er nøyaktig lik hans egen Newport.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Tiger og tileist

Post by Golffreak »

Tror neppe han kan skylde på utstyret....

Nike har bra golfutstyr. At Titleist har fått en slags "jåle-faktor" hvor mange tror det er bedre enn noe annet får så være. De har bra utstyr bevares, men det er mange som lager bra utstyr idag.... Som Furu sier, Nike lager utstyr til Tiger og lanserer det så til massene etterpå. Hvorvidt det passer oss vanlige dødelige er en annen sak, prøvde Tiger sine jern og de var ikke for meg for å si det sånn..(riktignok ikke samme flex som han).

Bortsett fra rullen Tiger får fra sin Method 1, så tror jeg selv Tiger ville hatt problemer med å føle forskjell på sin Scotty og Nike putter hvis han lukket øynene. At han sverget til Scotty putteren sin så lenge handlet nok mye om psyken, og hvorfor endre noe som fungerer.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Tiger og tileist

Post by veggiss »

Nike køllene han brukte etter overgangen var blåkopier av Titleist-køllene han brukte.

Tiger brukte forresten Nike i 2000...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Tiger og tileist

Post by Golffreak »

De fleste store leverandører har tatt i bruk mye av de samme teknologiene, designene og konstruksjonsprinsippene. De har tilgang til de samme materialene, og de fleste har tatt i bruk moderne, høypresisjons-produksjonsutstyr. Min oppfatning er at det er så mye bra utstyr i markedet, og at hva som oppleves som "bra" avhenger av mer subjektive oppfatninger enn reelle produkt-/prestasjonsforskjeller. Er selvsagt noen forskjeller og noe som er litt bedre på enkelte ting samt at enkelte produkter passer bedre for noen svinger etc, men proffene kan spille bra med utstyr fra minst 20 ulike merker. Det handler mer om subjektive følelser/tillit etc, og selvsagt spiller det også en stor rolle i golf..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger og tileist

Post by furu »

Det er noe jeg har snakket med kaffekannen om flere ganger - det finnes så utrolig mye bra utstyr, alt er bra. Det høres sikkert litt rart ut men det er min mening. Folk spør meg gjerne hvilken hybrid de bør kjøpe, hva som er best. Alt er bra, helt seriøst. Velg den som du liker når du tester, liker å se på og liker prislappen på.
Instagram @christianfuru
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Tiger og tileist

Post by Yorkie »

furu wrote:Det er noe jeg har snakket med kaffekannen om flere ganger - det finnes så utrolig mye bra utstyr, alt er bra. Det høres sikkert litt rart ut men det er min mening. Folk spør meg gjerne hvilken hybrid de bør kjøpe, hva som er best. Alt er bra, helt seriøst. Velg den som du liker når du tester, liker å se på og liker prislappen på.
Veldig enig her Furu, de store produsentene legger så mye i R&D at det er nok ikke vesentlige forskjeller på ytelse, er nok mye viktigere at det ser og føles bra ut m.a.o personlig preferanse.

(Dog, Nike lager kun snegleslimutstyr punktum ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tiger og tileist

Post by furu »

Du elsker Nike Yorkie :D Innrøm at egentlig har du lyst på en firkantet Sumo driver og svære Machspeed jern :D Nei, jeg syns det er helt greit at man har meninger og står på sitt. Noen liker ikke visse merker og slik skal det være. Nike har ikke klart å vinne over hele golfverden selv om de prøver.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Tiger og tileist

Post by Kaffekannen »

Alt er bra, men alt er ikke bra til alle. At Tigergutt hadde vært bedre med Titleist er fordumt*

*Fordumt skrives nå i ett ord og jeg tar copyright på ordet
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Tiger og tileist

Post by Yngvebol »

Hmmm...
Endelig skjønte jeg manglende fremgang.. Jeg spiller med Titleist jerm og wedger :)

Er det noen som har prøvd de nye VR Bladene til Nike?
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Tiger og tileist

Post by norrbaggen »

Tiger er en Mizuno kille egentligen. "Tiger Woods used Mizuno golf clubs while he was in college and continued to use them after he turned professional in 1996, including for his first Masters Tournament victory in 1997, despite being contracted to Titleist".
Post Reply