Hvor går reisen?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Vi er to stk som planlegger en golfreise i medio Januar, 1 uke.
Noen med tips og triks her inne.

For øyeblikket er det Portugal, Spania eller Tyrkia som er i kikkerten.
Mye å spare på å fikse alt selv, kontra full pakke løsning?

Kriterier for oss:
- Nærhet til flere baner.
- Pris
- Klima, bør være over 15 grader.
- Gjestfrihet
- Ikke sinnsykt kjør på banene.

På forhånd takk :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går reisen?

Post by Yorkie »

Priseksempel 03. des. 11 – 28. jan. 12
7 netter i rekkehus med 2 soverom (4 pers)
6 runder golf med spill på banene Silves,Vila Sol, Alto, Pinta & Gramacho
Pris kr 2.180,- per person.

http://www.casavacance.no/nor/Golf/Port ... lm-Gardens

Sykt billig! Helt greie baner, og man befinner seg helt greit i forhold til en rekke klassebaner hvis man vil legge på litt pæng og endre på basispakka. Spania (Sol, Blanca) ligger på helt andre priser. Belek har jeg ikke fått med meg enda, har hørt at de 15 banene i området er gjennomgående bra, men visstnok mye trøkk på de.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Billig pakke det der Yorkie. Tror faktisk at jeg kan skaffe noe billigere ;) Greenfee på de banene der (bortsett fra Vila Sol) er rimelig. Pakkeprisen fra Casa Vacanse er veldig bra, misforstå meg rett, men jeg kan tror jeg kan skaffe en to-roms for.......jeg må sjekke litt :D
Instagram @christianfuru
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Takk for tips Yorkie. Har sendt de mail.

Så får vi se =)
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Furu spytt ut =)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Sjekk pm ;)
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor går reisen?

Post by Golffreak »

Har spilt alle banene nevnt over bortsett fra Alto hvor jeg kun var på rangen. Absolutt ikke noe galt med de banene, og spesielt Vila Sol likte jeg best av disse banene. Alto så veldig bra ift klubbhusstandard etc når jeg var innom for å slå litt på rangen. Gramacho og Pinta er vel typiske "resort" baner, men hvilke er ikke det på Algarve kysten...

Husk at dere må ha leiebil da, litt for stor avstand imellom Vilamoura og de øvrige banene til at Taxi vil være praktisk. Det er også bedre å kjøre selv enn å måtte forholde seg til portugisiske taxisjåfører..;-).

Vet ikke om det er 15 grader pluss der i januar, men for varme da så må du til Gran Canaria vil jeg tro.

God tur!:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Min far har spilt Alto to ganger - en turnering og en selskapsrunde. Kjedet seg noe voldsomt begge gangene. Det samme har alle andre sagt. Det er ikke en bane man setter på ønkelisten - det er mitt inntrykk.

Det er overraskende bra vær der for tiden og januar kan også være fint. Som du sier er det ingen garanti at man får fint vær, det kan regne og være 13-14 grader. I dag var det 22-23 og pent vær.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hvor går reisen?

Post by veggiss »

Alto er en drittbane, så den kan du skippe.

Vi er forøvrig en gjeng som drar dit 28 jan - 04 februar, hvis du skaffer noe billigere Furu så skrik ut.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Jeg venter på tilbakemelding på pris og ledige datoer. Skal poste når jeg vet noe.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by Smilende Sam »

Spilte golf med noen finner tidligere i måneden - de hadde - via et tysk reisebyrå fikset hotellrom og ubegrenset greenfee i en uke på Praia d'el rey (rom på Mariott hotellet) for rundt 400 Euro...Ingen upris.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går reisen?

Post by Yorkie »

Skulle jeg trekke paralleller
Alto = Skjeberg, sjarmerende en gang i blant
Gramacho = Drøbak, grei score bør være innen rekkevidde, hyggelig tur med venner
Pinta = Vestfold, mye bra, bør trives her
Silves = Nøtterøy, morsom med varierte hull (dog litt tørkende maling omgivelser)
Vila Sol, ikke spillt enda, golffreak ranker den høyest så bør være rimelig bra, overlater parallellen til gf :)

Uansett, 2200,- for 7 netter med grei hotellstandard og greie baner er en trivelig pris, og om furu har noen "me fix" kontakter så blir det jo bare mere til overs til jäger og annet snask :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Noen som har testet Aroeria golf resort?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvor går reisen?

Post by furu »

Jeg vet at jeg kan fikse veldig gode priser men får ikke tilbakemelding. Tror han er på ferie selv i Portugal og da går det av og til noen dager uten at han er på nett. Kan bare beklage.

Er veldig enig med beskrivelsen av banene Yorkie. Spilte Vila Sol i fjor. Den satt ikke dyper spor i meg men var helt grei. 1-9 var når jeg ser tilbake på dette veldig bra. Mange fine hull, utfordrende og med krav til course management. Vi spilte dessverre 19-27 som var kjedelig og rett og slett ikke like velholdt. Kjedelige hull også. Nå har jeg ikke spilt 10-18 men hvis noen skal der så prøv å unngå 19-27. Kan ikke tro at 10-18 er like dårlig. Hull 26 var egentlig det eneste hullet vi husker fra de ni siste :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor går reisen?

Post by Golffreak »

Har også vært på Aroeria;-). De har to baner som begge er bra. Er relativt like, selv om Aroeira 1 ikke har en eneste (!) fairwaybunker og er relativt rett. Aroeira 2 har litt mer doglegs, vannet mer i spill og fairwaybunkere. Begge banene er omkranset av høy furuskog med lange greiner som gjør at feil plassering på fairway kan føre til at du må skru ballen på innspillet. Greenene var nydelige når vi var der, myke og ganske raske. Har sjelden fått så mye backspin som der :). Bra gresskvalitet og trivdes på banene, men varier gjerne med Penha Longha en dag eller noe.. Begge banene er innenfor et "gated community" med leiligheter og (luksus)hus innenfor murene. Utenfor murene så er det bare en liten butikk og 2 veldig lokale restauranter. De hadde dog veldig møre biffer på den ene, selv om det var voksduk og absolutt null engelsk på meny eller språk på kelneren... ;) . Det er 10min til et litt større sted hvor du finner et par andre restauranter, og fort 20min til Lisboa (uten kø). Det er veldig lite liv rundt Aroeria, og selv om det er noen år siden jeg var der så tviler jeg på at det er blitt en partyplass for å si det slik. Taxi til Lisboa et par kvelder for litt liv går fint an, men kanskje litt slitsomt hver kveld. Savnet litt mer restauranter og en pub eller to i nærheten, hadde følelsen av å bo litt i "ødemarka" selv om området innenfor var upåklagelig.

For golf vil jeg absolutt anbefale Aroeira, men man kan vurdere å bo et annet sted og reise dit for å spille.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hvor går reisen?

Post by Golffreak »

Silves og Nøtterøy var kanskje ikke helt feil. Spilte Silves når den var relativt ny, og greener og spilleflater var kanskje i overkant harde.. Litt småkjedelige omgivelser, selv om jeg tror du hadde litt utsikt på et par eleverte teesteder. Litt tøffere lay-out enn Gramacho og Pinta.

Er alltid vanskelig å komme med sammenligninger til norske baner, men jeg må vel nesten si at Vila Sol er Losby da kanskje;-). Spilte et par runder der, og mener å huske at den ene ni-hullssløyfen var vesentlig dårligere enn de to andre ja. Husker dog ikke helt hvilke, og Pestana har latterlig dårlige bilder fra baneguiden på nett...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvor går reisen?

Post by Yorkie »

Ja jo, ett par momenter til. Pakken fra Casavacanse bygger da på Pestana Palm Gardens. Der har de en veldig god restaurant med asparges i kors, trøffelconfit og sautert andebrystsjy. Dog, er rusleavstand inn til Carvoeiro hvor det er pizza, biff, indisk, thai (som er mere min stil :) og selvsagt en haug med utmerkede fiskerestauranter. Jan/Feb er ikke høysesong akkurat, så ikke voldsomt høy partyfaktor, men nok mere livvat en en resort i ødelandet.
Det er også mulig å kombinere Pestana banene med andre baner i området. Carvoeiro ligger ikke verre til enn at det er grei kjøreavstand til Monte Rei, Penina, Oceanico Old, Victoria, Faldo og Lago.'

Ja, og vedr Belek, såvvidt jeg har skjønt så er det sånne all inclusive pakker på hotellets bane(r) m.a.o 5 runder på samme bane i verste fall. Er visst dyrt og vanskelig å booke/få tid på andre hotellers baner. Men som sagt, jeg har ikke vært der selv, så kanskje best om noen som har vært der kunne utdype videre.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvor går reisen?

Post by sirandrew214 »

I tillegg er Belek i Tyrkia... Selv om man prøver å bygge det inn i en resort, slik at man slipper å se det virkelige Tyrkia, så er det fortsatt en del av landet.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvor går reisen?

Post by GunnarBull »

Vi er alle en del av verden også, hvis vi bare ser det hele i stort nok perspektiv.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Hvor går reisen?

Post by DuffyDuck »

Quinta da Marinha? Erfaringer?
Post Reply