Skycaddie

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Skycaddie

Post by furu »

Kjøpte for noen uker siden en Skycaddie SG2.5. Har stor interesse for gadgets og mener også at slike dingser ikke er forbeholdt dem med få slag på scorekortet :D Elsker denne små dingsen. Fikk brukt den skikkelig i Portugal. Quinta do Vale var målt opp nøyaktig, slik som de fleste kjente baner i Portugal er. Hadde målene til alle vannhindere og bunkere samt nøyaktige detaljer rundt greenen uansett hvor jeg var ved den. Proen jeg spilte med fikk virkelig vist hvor bra den kan være for dem som er pinlig nøyaktig i lengden på slagene.

Har målt Bjørnefjorden selv ved å markere front, midt og bak på green. Mener seriøst at jeg har tjent slag på bruken og blitt "bedre kjent" med køllene og lengden på slagene mine. Spiller også raskere enn før. Får nøyaktig lengde et par sekunder etter jeg har stoppet ved ballen.

Kan anbefale Skycaddie både som golfspiller og gadgetfreak. Noen andre som bruker den eller andre typer GPS?
Instagram @christianfuru
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Skycaddie

Post by JanB »

Har ikke Skycaddie. Vurderte det for en tid tilbake. Har imidlertid brukt Intelligolf med GPS i mange år. Må si jeg er svært fornøyd med treningen av øyemål med dette verktøyet. Når jeg er ved ballen, tar jeg distansen med øyemål og deretter ser på computeren.
Bruk av GPS gjør definitivt spillet raskere og kan absolutt anbefales.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Skycaddie

Post by hanso87 »

Måler de destansen til flagget som at de ser flagget?
Eller må banene være plottet inn?
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skycaddie

Post by furu »

Skycaddie måler avstand til front, senter og bak. Med "intelligreen" (som er på oppmålte baner) får man konturene av greenen uansett hvor man befinner seg rundt den. Du får altså ikke nøyaktig lengde til flagget, kun til punkter på greenen. Når jeg spilte Quinta do Vale så fikk vi vite dagens flaggposisjon som sa oss hvor flagget var. Skal du vite nøyaktig til flagget så må du vel ha en rangefinder. Har hatt en og syns den tok mye mer tid å bruke enn gps. Får mer info med gps.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skycaddie

Post by furu »

Nå har Skycaddie begynt å måle opp norske baner :D

For å ta dem rett fra listen deres;
Losby
Drøbak
Evje
Onsøy
Oppegård
Oslo
Skjeberg
Tyrifjord
Østmarka

Dette lover godt. Disse banene er altså lagt inn med distanse til alle vannhindere, bunkere og med Intelligreen (nøyaktig angivelse av greenens konturer fra alle retninger). Kanskje kommer de til Vestlandet også? Det tar sikkert lang tid å måle opp en bane så de skal få litt tid.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Skycaddie

Post by furu »

Skygolf stoppet oppmåling av baner etter Haugesund og er nå i Sverige. Jeg sendte mail og spurte om planene deres. Fikk raskt svar og de kommer faktisk tilbake til oss :D Ble spurt hvilke baner jeg mente de burde prioritere her i området og jeg nevnte da Meland og Fana. Det er mye arbeid å måle opp en bane så å kreve at de tar Bjørnebanen, Bergen, Sotra og Herdla er vel for drøyt. På Sotra kan man tross alt nesten skritte opp avstanden fra tee til hullet før man slår ;)
Instagram @christianfuru
Post Reply