Kanariøyene.

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kanariøyene.

Post by furu »

Kanariøyene er et sikkert valg. Med mindre en av øyene plutselig eksploderer.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kanariøyene.

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Hei Kaffekannen

Denne siden her bekrefter for så vidt mye av det du sa, men det spørs vel om man ikke bør ta med seg Maspalomas også, hvis man først er på sykkysten der.

http://www.spain-grancanaria.com/uk/golf.html

I så fall er det jo 5 baner man bør spille på en uke:

- Salobre Sur
- Salobre Norte
- Maspalomas
- Meloneras
- Anfi Tauro

Alt sammen innenfor en halvtimes kjøring, det er jo helt herlig! Det er f.eks. kortere avstander enn øst på Mallorca, selv om jeg har prøvd selv og gjerne anbefaler Alcanada, Pula, Capdepera og Canyamel som en strålende 4-baners golfpakke der oppe! De tre sistnevnte er bare noen få km fra hverandre, mens det vel er bortimot en time opp til Alcanada, som er et "must", for det er den beste av dem alle.
Jeg fikk ikke spilt Maspolamas rett og slett fordi jeg ikke fikk tid. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å spille banen men fikk rimelig klar beskjed fra flere hold at de sliter med kvaliteten for tiden, banen er ganske kjedelig og man kan forvente 6 timers runder. Men seff... Det har blitt arrangert ET på banen så det er ikke noen Mikke Mus bane akkurat. Muligens noen her som har spilt banen de senere år og kan gi en bedre tilbakemelding.

En bane som fikk mye skryt av alle jeg snakket med som hadde spilt den var bandama banen som ligger i et vulkankrater og skal være spektakulær. Er i Las Palmas på andre siden av øyen, men hvis man har leiebil...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
MacAdolpho
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 07 Apr 2011, 07:40
Hcp: 30.8
Hjemmeklubb: Sandefjord og Vestfold

Re: Kanariøyene.

Post by MacAdolpho »

Jeg siklewt litt på denne pakken på tenerife men valgte thailand i stedet. Leilighet og fritt pillpå golf del sur som består av 3x9 hull, nord og syd har hatt et eller annetmesterskaø men links hullene var mine favoritter, kjemepefporhold der på denne tida i fjor :

http://www.ving.no/kanarioyene/san-migu ... price-list
Taylormade RBZdriver
Taylormade 5 RBZ FW
Nike machspeed 3 og 5 hybrid
Nike machspeed 5-9,sw,pw,lw
Odessey crimson series 550 (?)
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Kanariøyene.

Post by 20legend »

Noen som har spilt denne banen? Lanzarote golf heter banen.
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Kanariøyene.

Post by Molly »

Skal visst en tur til Mallorca i mai. Er det noen vits å ha med golfkøllene sine dit? Noen erfaringer derifra.?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 596
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 160 times

Re: Kanariøyene.

Post by Jumper »

Med tanke på at Mallorca har 20 golfbaner, så skulle en tro at man kunne finne seg et greit sted å spille. Google er alltid fin: http://www.simplymallorcagolf.com/index.html
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Kanariøyene.

Post by Molly »

Ble Tenerife med gamlinga i steden for Mallorca.. Så herlig lesning om banene der. :)
Post Reply