Kanariøyene.

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Kanariøyene.

Post by Flise »

Hei! Er det noen som har peiling på golfbanene på Kanariøyene? Vet jo at det er en del baner på Gran Canaria, men er det noe særlig på Tenerife? Hvordan er standaren der og prisnivået - er det billigere, bedre, dårligere? Jeg var så heldig å vant reisegavekort på golfnews sin julekalender, og lurer på hvor jeg skal reise... Har lyst til å reise nå i januar...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kanariøyene.

Post by Kaffekannen »

Grattis Flise. Litt misunnelig der. Har ikke spilt golf på Tenerife, men var på Gran Canaria i starten av desember. Det var jo helt konge, men relativt dyrt. Kan du reise hvor du vil innenfor en viss sum? Da finnes det jo ganske spennende alternativer...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kanariøyene.

Post by kevin »

har ikke vært på Tenerife. Men skal du reise i januar er nok de kanariske øyene blant de mest sikre værmessig.

Hvis jeg ikke husker feil er premien din(grattis forresten) fra Ving? De har en bra oversikt på hjemmesiden, over golfreiser.
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Kanariøyene.

Post by Flise »

Takk... har sett litt på Egypt.. noen som har vært der? I Hurghada, tror jeg det var.. der er det nemlig all inclusive... Men vet ikke om Egypt er trygt nå, eller om det er masse opptøyer der nede nå, og iså fall om det er bare i de store byene...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Kanariøyene.

Post by emerica »

Fine baner på tenerife, ligger en egen tråd om det her: viewtopic.php?f=4&t=216 og en her:viewtopic.php?f=4&t=688
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kanariøyene.

Post by furu »

Må bare gratulere med seieren i kalenderkonkurransen :D Så vinnernavnet og mente det var noe kjent med det. God tur uansett hvor den går :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kanariøyene.

Post by Kaffekannen »

Har ikke vært i Egypt selv, men har fått det sterkt anbefalt fra venner. Mye mer opplevelser rundt golfen enn på f.eks. kanariøyene.

Hva med Florida? Er det et alternativ?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Kanariøyene.

Post by Flise »

Har faktisk ikke tenkt på Florida, nei... Der er det el en del gode baner...
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kanariøyene.

Post by Kaffekannen »

Flise wrote:Har faktisk ikke tenkt på Florida, nei... Der er det el en del gode baner...
Jeg har hørt det skal være et par stykker som er helt ok ja. Prisene der er nok også mye lavere for tilsvarende eller bedre baner enn på kanariøyene. Du må kanskje spytte i et par lapper selv hvis du skal ha med deg hushjelpen men det er det verd.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Kanariøyene.

Post by Snowman »

Jeg har brukt en del surfetid på baner på Grand Canaria og tilbud fra ulike reiseoperatører. Det jeg har landet på, som mitt valg senere i 2012, er at jeg kommer til å bestille fra Casa Vacanze her:

http://www.casavacanze.no/nor/Golf/Span ... an-Canaria

Da kommer jeg til å be dem booke tider der på både syd- og nordbanen, 2 ganger hvert sted, pluss at vi kommer til å ha leiebil for et par turer til andre baner, og da synes vi at Meloneras og Anfi Tauro er de to som ser mest fristende ut. Min research tilsier altså at 6 dager med golf kan være 2x Salobre syd, 2x Salobre nord, 1x Meloneras og 1x Anfi Tauro, med bosted rett ved der 4 av rundene skal spilles, og de andre banene innenfor under en halvtimes kjøring.

Hvis noen som har vært der synes vi er i ferd med å gjøre et dumt valg, så si ifra!

Snowman
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kanariøyene.

Post by Kaffekannen »

Hei Snowman og velkommen til forumet. Du gjør for så vidt ikke et dumt valg siden Salobre er en fin resort med to veldig forskjellige baner. Jeg fikk kun spilt nordbanen når jeg var der i fjor. Det er en bane for de som liker litt sånn gærne baner som jeg gjerne gjør. Når jeg snakket med andre før og etter runden brukte flere ordet playstation golf og det beskriver det ganske bra med raviner, stupbratte hull og krav til kreativitet. Den er litt sånn hat/elsk. Sørbanen er realtivt flat og flere sa at den igjen er litt kjedelig. Det var også en ekstrem overvekt av godt voksne spillere når jeg var der. Kvaliteten på fairways og greener sies å være lik mellom sør og nord men de ligger ett godt stykke bak anfi touro som er en bedre bane på nesten alle måter. Meloneras er også en bedre bane enn begge salobrebanene.

Min anbefaling: Spill en runde på nordbanen for opplevelsen og sørbanen for scoren. Ta heller to eller tre runder på Tauro og en eller to på Meloneras
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Kanariøyene.

Post by Snowman »

Takk, dette var nyttige tips før vi skal bestille tur. Det blir nok først bestilling til sommeren, med tur dit i oktober.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Kanariøyene.

Post by Flise »

Har vel egenlig bestemt meg for Egypt. der er det all inclusive - så da trenger jeg ikke så mye penger... litt lite av det etter jul... :(
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Kanariøyene.

Post by Snowman »

Egypt virker som et utrivelig sted for tiden :-(

Kanariøyene frister mye mer. Sjekk i hvert fall prisen hos Casa Vacanze før du bestemmer deg, for de var sjokkerende billige da jeg bestilte hos dem til Alicante i oktober, så tydelig har de gode forbindelser mht green fee. De gir deg et tilbud på en samlet pris for overnatting og golf, evt bestiller de leiebil hvis du vil. Det du fikser sjøl er da flybilletten. Jeg vet jo ikke hva de kan tilby deg, så poenget mitt er bare at det er verd å spørre dem først, før du bestemmer deg.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kanariøyene.

Post by furu »

Flise er vel låst til hvem hun kan reise med hvis jeg ikke tar helt feil.

Egypt er sikkert veldig bra. Turistområdene er en helt annen verden enn resten av Egypt. De muslimske partiene som faktisk står sterkt i revolusjonen presser på for at det også i turistområdene skal bli strengere regler, men det spørs om landet har råd til å i realiteten kutte ut turisme.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kanariøyene.

Post by veggiss »

Jeg reiser heller til Bergen enn å dra til Egypt (og Tyrkia for den saks skyld).
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Kanariøyene.

Post by Snowman »

Hei Kaffekannen

Denne siden her bekrefter for så vidt mye av det du sa, men det spørs vel om man ikke bør ta med seg Maspalomas også, hvis man først er på sykkysten der.

http://www.spain-grancanaria.com/uk/golf.html

I så fall er det jo 5 baner man bør spille på en uke:

- Salobre Sur
- Salobre Norte
- Maspalomas
- Meloneras
- Anfi Tauro

Alt sammen innenfor en halvtimes kjøring, det er jo helt herlig! Det er f.eks. kortere avstander enn øst på Mallorca, selv om jeg har prøvd selv og gjerne anbefaler Alcanada, Pula, Capdepera og Canyamel som en strålende 4-baners golfpakke der oppe! De tre sistnevnte er bare noen få km fra hverandre, mens det vel er bortimot en time opp til Alcanada, som er et "must", for det er den beste av dem alle.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kanariøyene.

Post by furu »

Må bare minne på at gode forhold kan finnes nærmere enn Egypt, Tyrkia og Kanariøyene. Algarve hadde tidenes varmeste desember og forholdene skal være utrolig bra.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Kanariøyene.

Post by Smilende Sam »

Men hva skal man til Algarve for :-D
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Kanariøyene.

Post by kevin »

Reiserådet fra UD ang Egypt er fortsatt det samme som sist sommer, kan leses her. Sveriges UD har ikke noe registrert for Egypt.

Kjenner flere som har reist til Egypt(Hurghada/Sharm-El-Sheik) i det siste og de har ikke hatt noen problemer. Det er vel Kairo og områdene rundt man bør holde seg unna.

Om Portugal eller Kanariøyene er bedre steder å reise til er en helt annen sak.
Post Reply