PGA tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

PGA tour 2012

Post by kevin »

Touren starter opp igjen 6.januar 2012. Årests første turnering er som vanlig Hyundai Tournament of champions, på Kapalua(Maui,Hawaii)

Image

28 av 38 vinnere fra 2011

Stjerner som ikke stiller:
Donald
Scott
Schwartzel
Mickelson
Johnson
McIlroy
Clarke
Kaymer
Rose
Jacobson

I fjor vant Jonathan Byrd her etter omspill mot Garrigus. Turneringens snakkis var kanskje denne


Nytt av året er at turneringen starter fredag og avsluttes mandag
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Turneringsoppsettet for 2012 skiller seg ikke mye fra 2011. Ryder cup kommer inn i slutten av september og spilles på Medinah Gc,Illionois. Det er uka etter Tour championship i Atlanta. PGA mesterskapet skal spilles på Kiawah Island resort, mens US Open går på The Olympic club i San Fransisco.

Nye regler er det også i år. Får håpe vi slipper de kontroversielle episodene som vi hadde i 2011, og at ikke tv-publikum får like mye innflytelse på avgjørelser ifbm evt regelbrudd

Mageputteren fikk vel sitt definitive gjennombrudd i fjor. Spent på om trenden holder i seg. Det ryktes at flere spillere prøver ut sånne "kosteskaft". Garrigus som har spilt med 28.5" skaft til nå er en av de som tester ut lang putter.

Tiger Woods har sagt at han skal spille minst en til turnering i år i tillegg til sitt normale program. Mye har vel vært styrt av hvilke sponsorer han har hatt tidligere. Jeg synes det er på tide å endre litt på det tradisjonelle for Tiger. Hvorfor kan han ikke stille på TPC Scottsdale og lage skikkelig publikumsfuzz? Han har sagt at han ikke skal spille Torrey Pines uka før. Og da blir det vel mest sannsynlig AT&T turneringen på Pebble beach uka etter Scottsdale. Med mindre han overrasker og venter til Northern Trust på Riviera. Men da blir det litt lang tid fra turneringen i Abu Dhabi i januar, og frem mot WGC turneringen i slutten av februar. Mitt tips er at det blir Pebble beach, men det er litt forutsigbart og kjedelig. Han fyllte forresten 36 år i går. Jeg tror vi ser en Tiger i storform i år, tilbake på vinnersporet.

Kommende stjerner lar jeg par72.no kommentere. I tillegg skal det nevnes at McIlroy og Westwood skal spille PGA touren i år, blir spennende å se om de klarer å dominere når de skal spille flere turneringer enn majors, WGC turneringer og noen til.

Luke Donald var best i alt i 2011. Det blir vanskelig å følge opp en sånn fantastisk sesong. Hvor lenge blir han på toppen av verdensrankingen?

Gleder meg stort til touren starter opp igjen. Eneste skår i gleden er at de to første turneringene går på Hawaii og har "ukristelige" tv-tider

Under 1 uke igjen nå :D
Last edited by kevin on 31 Dec 2011, 14:45, edited 1 time in total.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: PGA tour 2012

Post by sirandrew214 »

Bra Kevin!
Gleder meg stort. Blir sene timer de to første ukene ja.:-) enig ang Tiger, han spiller så få turneringer, 1 til blir ikke stort.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: PGA tour 2012

Post by Kaffekannen »

Helt rått Kevin! Vi gleder oss

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Hawaii turneringene er kjedelige greier men jeg må alltid få det med meg allikevel :D Siden så mange vinnere trekker seg så kunne de kanskje utvidet til å også ta med #2 i alle turneringer.

Valg av bane til de store turneringene får litt kritikk i år. Olympic Club er ikke spennende nok. Kiawah er annerledes men ikke samme klasse som man er vant til. Det er også veldig langt å reise for tilskuerne.

Turneringskalenderen på par72.no kan forøvrig veldig enkelt legges til for dere som har Gmail og Google Calendar ;) ET og PGA er lagt inn, de andre kommer i helgen.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

Enig i at de kunne dratt med flere spillere på den første turneringen, den banen det spilles på er ganske morsom - annerledes enn de banene vi vanligvis ser disse stjernene på. Hadde ikke vært meg i mot å fått en runde eller fem der for å si det sånn.

@furu takk for tipset om turneringskalenderen - det er alltid plass til mer golf der :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Nevnte Bubba virker å være klar for tourspillet igjen. Han gikk en runde på 58 slag på Estancia GC i Scottsdale nylig

Image
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Par 60 :-D ?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Par 3 bane. Faktisk par 54.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Estancia er par 72 :D Ser helt grei ut...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

For forumets langtslående deltagere, som gjerne roper "rocketbaaaaaaallz" eller "mashed potatoes" etter driven, så kan det være litt morsomt med litt tall fra Shotlink-crewet:

- siden 2003 har det vært 277 drives på 400++ yards. 157 av de har kommet på Kapalua :!:

Nå skal det sies at banen har en god del tees som ligger mye høyere enn fairwayene, så blir det mye lange drives. Banen er såpass kupert at man bruker golf-carts på treningsrundene. Mener å huske at man brukte Huyndai SUV`er ned fra tee på hull 18 i fjor, mulig det var bare under omspillet
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Kan ikke være rare bakken hvis de brukte en Hyundai.....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Smilende Sam wrote:Kan ikke være rare bakken hvis de brukte en Hyundai.....
:lol:
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Selv om Dustin Johnson, Fredrik Jacobson og Brandt Snedeker er skadet og ikke kan delta på Kapalua, får de pengepremier som om de skulle blitt sist i turneringen. 59 000$ er et pent plaster på såret når man er skadet :) Men pengene teller ikke på pengelisten

Kun 2dg igjen til det braker løs
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Det er en hån mot et samfunn i økonomisk krise at millionærer får penger for å sitte hjemme. De som er skadet og får betalt burde donere de $59.000 til veldedighet umiddelbart.
Instagram @christianfuru
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by Smilende Sam »

Er vel ikke værre enn irske og portugisiske fiskere som får betalt for å ikke fiske.... (og da langt mer enn 59.000 USD....)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Jo, det syns jeg faktisk at det er Sam. Hadde jeg vært DJ eller en av de andre aktuelle spillerne så hadde jeg funnet en veldedig organisasjon på Hawaii og donert pengene får de ble sendt til meg.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Det kan jo hende at de allerede gir en del. Mest sannsynlig mer enn de fleste vet om

Men det er en litt spesiell ordning som man sikkert kunne klart seg uten
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: PGA tour 2012

Post by furu »

Med det store forfallet er turneringen strengt tatt helt på grensen til å bli uinteressant. Stort sett alle europeiske spillere dropper den alltid. Det er ikke en skikkelig mesterturnering. Det positive er at siden banen er underholdende så blir det en god del bra golf. Litt showpreg egentlig.
Instagram @christianfuru
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: PGA tour 2012

Post by CharlieB »

De store stjernene er borte så det blir mest show - enig med furu. De skulle hatt ett større startfelt for å gjøre det mer interessant, men den kommer vel på et ugunstig tidspunkt i forhold til de store stjernene som bare såvidt er i startgropa med sine forbredelser til egen sesong start
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: PGA tour 2012

Post by kevin »

Jeg er ganske sikker på at de 3 som trakk seg pga skade ville spilt her hvis de var skadefrie. DJ har jo vært gjennom en operasjon, Fidde skadet leddbånd i tommelen under hagerydding hjemme. Han gledet seg til å spille denne turneringen for første gang.

Europeerne starter vel som oftest sesongen i midt-østen, så det passer "dårlig" for dem å reise til Hawaii og spille to uker der først.
Post Reply