Las Vegas tur.

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
GolfMP
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 19 May 2011, 23:17
Hcp: 20
Hjemmeklubb: Arendal Omegn Golfklubb

Las Vegas tur.

Post by GolfMP »

Hei.
Vi er en vennegjeng som skal til las vegas i mars. Er det noen spesielle baner og golf relaterte plasser som vi bør oppleve??
Jeg har vært på nettet og sett, og det er jo ubeskrivelig mange- vi rekker ikke alle kan du si
Hvilket baner bør spilles? Hadde jo vært litt kult å spilt en som vises i forbindelse med PGA touren foreksempel...

Mvh Tom Erik Knutsen.
Driver - Ping G10
Wood - Mizuno MP 3wood
Hybrid - Callaway Diablo Edge 5
Jern - Callaway x-22
Wedger - Callaway x-series (56,60)
Putter - Mizuno MP- t102
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Las Vegas tur.

Post by kevin »

Jeg tror den eneste banen som brukes på PGA touren for tiden er TPC Summerlin. Men vet ikke om den er åpen for "vanlige folk" :)

Finner Golf Digests ranking av baner i Nevada her

Har ingen personlige erfaringer fra Las Vegas, hverken på eller utenfor banen ;)

Ellers så er Golfnow.com en fin side å sjekke ut greenfee på
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Las Vegas tur.

Post by veggiss »

Er jo bare et steinkast opp til Wolf Creek da, den er jo verdt å få med seg.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 462
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Las Vegas tur.

Post by norrbaggen »

Bear`s Best är en grym Jack Nicklaus bana. Det finns massor av fina banor i Vegas men många är svindyra. Jag var i Vegas i september och spelade prisvärda The Revere (concord) den var fin men som många andra amerikanske golfanläggningar så ligger de i communitys där banan ligger i bland massa hus. Detta tar bor lite av känslan tyvärr. Om ni har möjlighet, försök spela några riktiga ökenbanor men då måste ni köra en bit från "stripen" där jag antar att ni ska bo.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Las Vegas tur.

Post by sirandrew214 »

Har kun spilt wolf creek, og angrer ikke på det. :-) eri underkant av en times kjøretur unna stripa.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Las Vegas tur.

Post by Golffreak »

Jeg forutsetter at dere har leiebil i Las Vegas (koster lite og et must for golf i USA). Vet ikke hvor mange runder dere skal spille og budsjettet, men vil si at dere absolutt MÅ få med dere (nesten rangert..):

- Wolf Creek (ligger i Mesquite ca. 1,5t unna men er totally worth it! Stol på meg ;) ). Dette er en helt spektakulær canyons course, har du spilt WC på Tiger Woods spillet så vet du..
- Med det samme dere er i Mesquite kan dere jo vurdere å overnatte og spille The Canyons course (The Oasis Golf Club), alternativt Palmers course på samme klubb. Det er bra kvalitet på banen og ta med skift så dere kan spise på restauranten etterpå. Gourmet til latterlig lav pris (mye billigere enn i Las Vegas).
- TPC Las Vegas. Ekte ørkenbane med flott design og rå kvalitet. Dette er den andre TPC banen i Las Vegas, og TPC Summerlin hvor de spiller PGA tour er en privat og lukket bane dessverre. Tror dog ikke at Summerlin banen er noe bedre, men at den har større mulighet for publikum etc.
- Badlands. Denne er et "must" slik jeg ser det. Ørkenbane som har 3 9-hullssløyfer, og hvor alle er bra. Enkelte hull lurer du på om de ikke kunne ha spandert på seg litt gress også der ute i ørkenen ;) , men det er helt rått...
- Arroyo. Bra bane med ørkenpreg, men mest park og litt mer spilleflate enn Badlands og TPC LV. Absolutt en bane som anbefales.
- The Legacy må jeg jo nesten anbefale ettersom jeg fikk hole-in-one på hull nr.2 der... :D . En bane som er mer park, men selvsagt har god kvalitet og litt Las Vegas preg. På et par 3 hull er teestedene designet som fargene i en kortstokk (hjerter, ruter, kløver og spar).
- Andre baner som er bra og litt rimeligere: Aliante, Siena og Silverstone.

Det er mange baner i Las Vegas, og mange er dyre. Bali Hai og The Wynn golf course ligger på the strip og er grisedyre. Sikkert bra baner, men tror at du betaler sinnsykt mye for lokasjonen og at de nevnte over er like bra golfbaner. Royal links er en linksbane i Las Vegas (!) som har kopiert de mest kjente hullene fra The Open banene... Morsomt det også, men litt absurd med links-preg midt i ørkenen og synes kanskje at det er bedre å fokusere på ørkengolf når du er i LV. Dyr var den også... Har spilt en del baner der borte men langt fra alle, bare å spørre hvis det er noen spesifikke du lurer på :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply