Ballbane

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Pull-hook når du sikter på flagget er jo ikkje bra sidan du bommar totalt på greenen.

Korleis skal du la teknikken fjerne eit element ved å sikte på flagget i staden for litt til høgre?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

Zeph wrote:Pull-hook når du sikter på flagget er jo ikkje bra sidan du bommar totalt på greenen.

Korleis skal du la teknikken fjerne eit element ved å sikte på flagget i staden for litt til høgre?
Ved å slå en push.

Du argumenterte tidligere med at den metoden Justin Rose beskriver krever manipulasjon for å ende ved flagget.
Jeg prøver nå å forklare hvorfor det KAN være en fornuftig tilnærming.

I dette eksempelet krevet flagget en draw.
Vi vet hvordan vi får drawen, men denne metoden tar ikke høyde for pull/push.
Vi risikerer altså å få drawen, og i tillegg trekke ballen, hvilket kan bli short side venstre.
Derfor kan det være en mulighet å slå pushen med vilje, så er sjansen for at det dukker opp en pull mindre.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ballbane

Post by furu »

Hvor gode må spillere være for å ha den kontrollen dere viser til her? Er det normalt å kunne manipulere ballbanen på denne måten og forvente vellykket resultat hver gang? Da snakker jeg om golf i Norge, ikke PGA Tour.
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

furu wrote:Hvor gode må spillere være for å ha den kontrollen dere viser til her? Er det normalt å kunne manipulere ballbanen på denne måten og forvente vellykket resultat hver gang? Da snakker jeg om golf i Norge, ikke PGA Tour.
Nei, det er ikke normalt :)

Dette ble en teoretisk diskusjon. Nå prøver jeg å bringe inn litt praktisk tilnærming:

Jeg mener at det er realistisk å bestemme hvorvidt det blir draw eller fade.
Jeg mener at det er realistisk å favorisere push eller pull.

Det kommer naturligvis alltid til å dukke opp feilslag, men jeg mener altså at det er fordel å ha en plan for BÅDE form og retning. Rett frem er en utopi.
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Franz wrote: Ved å slå en push.

Du argumenterte tidligere med at den metoden Justin Rose beskriver krever manipulasjon for å ende ved flagget.
Jeg prøver nå å forklare hvorfor det KAN være en fornuftig tilnærming.

I dette eksempelet krevet flagget en draw.
Vi vet hvordan vi får drawen, men denne metoden tar ikke høyde for pull/push.
Vi risikerer altså å få drawen, og i tillegg trekke ballen, hvilket kan bli short side venstre.
Derfor kan det være en mulighet å slå pushen med vilje, så er sjansen for at det dukker opp en pull mindre.
Klart det kan vere ein fornuftig tilnærming, men det går meir på kva side du normalt bommar på og korleis greenområdet ser ut.

For min del er eg ikkje redd høgresida sidan eg nesten aldri bommar der. Med flaggplassering venstre vil eg kanskje sikte meg inn mot midten av greenen. Med ein push er eg på høgre side av greenen, med ein push-draw er eg midt på greenen, med ein liten straight-draw er eg ved flagget. Avheng og av køllevalg og alt det der. Står eg med wedge i hendene er det sjeldan eg ikkje går rett for flagget ved å sikte kroppen mot flagget og litt ope køllehovud.

Har eg derimot eit 5-jern inn siktar eg litt høgre for midt på greenen for å vere ganske sikker på å treffe den. Om eg siktar midt på flagget når det står på venstre side vil eg ved eit ikkje-optimalt slag gå til venstre for greenen. Om eg i tillegg siktar køllehovudet på flagget vil sjansen bli større for at eg drar den venstre.

I enkelte tilfelle for nokon er det sikkert best å sikte midt på flagget, men då er det snakk om individuelle forskjellar. Når det er snakk om eit heilt standard slag utan noko risiko med eit høgt jern så vil du stille deg opp sånn at du treff flagget.

Når det er snakk om nivå på spel for å vurdere sånt som dette så begynte ikkje eg med det før eg kom til rundt 15. Eg prøvde sjølvsagt på eit høgare handicap og, men med mindre heldige resultat. I dag er standardslaget ein liten push-draw, men eg kan fint slå både fade og ein større draw om det er nødvendig. Eg prøvar å unngå fade sidan eg ikkje er heilt komfortabel med slaget.

Dei fleste slår sitt standardslag 95% av slaga på banen, inkludert PGA-spelarar. Dei fleste slår sitt standardslag, om det er draw, straight eller fade, nesten heile tida. Enkelte betre spelarar er kan manipulere svingen meir og slå eit slag som passar for flaggplassering, vindforhold osv. Om du derimot følgjer ein PGA-spelar nokre rundar vil du fort sjå at ballbanen er den same nesten heile vegen.

Og det er ganske logisk. Kvifor gjere ting vanskelegare enn nødvendig? Med eit høgt og godt slag inn mot greenen vil ballen stoppe relativt fort uansett, sjølvsagt avhengig av helling, vind og hastighet. Eit godt balltreff der ballen startar lågt med mykje spin, klatrar høgt og dett ned vil stoppe ganske greit over heile greenen.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ballbane

Post by furu »

Hvis man blir spurt så kan vel de fleste si noe om ballbanen sin. Selv om de ikke har tenkt over det før. Alle må jo faktisk ha en ballbane på slagene sine. Om den kan gjentas eller er tilfeldig - det er noe helt annet. Å sikte midt på greenen er vel ok? Da har man feilmargin på begge sider.

Jeg ønsker meg bedre mål på rangene her i Bergen. Noe å sikte på slik at det er mer inspirerende og lettere å trene på draw/fade.
Instagram @christianfuru
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

Er det ikke fint å slå til ringene i vannet på Fana? :)

@Zeph
Er du enig i at en helt rett swing path åpner for å misse begge veier?
Rett køllebane+åpen face=push fade/slice
Rett køllebane+lukket face=pull draw/hook

Nå forstår jeg at du kan sørge for å drawe ballen, og dermed fjerne noen misser. Allikevel må det være bedre å gjøre missene så små som mulig den ene veien? Og venstresiden (for høyrehendt) blir mindre farlig med en tydelig inn-ut path?

Dessuten ser det jo utrolig teit ut å slå en draw som starter rett frem og ender opp venstre, selv om du siktet nok høyre. Det ser bare ut som en hook med heldig oppstilling

:)
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Franz wrote: Er du enig i at en helt rett swing path åpner for å misse begge veier?
Rett køllebane+åpen face=push fade/slice
Rett køllebane+lukket face=pull draw/hook
Det kan du få med swing path ut-inn eller inn-ut og, avhengig av køllehovud. Eg er derimot einig i at ein forutsigbar skru sidelengs i ballen eine eller andre vegen kan ta delar av banen ut av spel. Om du slår rette slag vil du opne for å bomme begge vegar i større grad enn om du slår ein draw eller fade.
Franz wrote:Nå forstår jeg at du kan sørge for å drawe ballen, og dermed fjerne noen misser. Allikevel må det være bedre å gjøre missene så små som mulig den ene veien? Og venstresiden (for høyrehendt) blir mindre farlig med en tydelig inn-ut path?
Det er eg ikkje heilt einig i. Det er høgresida du tar ut av spel med inn-ut path for ein høgrehendt spelar, av den grunnen eg forklarte. Du veit at ballen bortimot alltid vil gå til venstre. Om du er litt for aktiv med hendene gjennom svingen kan du dra den litt for mykje venstre, men du er sjeldan på høgresida. For å hamne der må du halde køllehovudet ope gjennom svingen.

http://www.golfsamurai.net/advanced/tak ... f-play.htm
He was hitting the ball from left to right. So he tried to eliminate left side on every shot except for special occasions.

When there was a hazard on the left side, he aimed at that hazard and made the ball come back to the center of the fairway.
Franz wrote:Dessuten ser det jo utrolig teit ut å slå en draw som starter rett frem og ender opp venstre, selv om du siktet nok høyre. Det ser bare ut som en hook med heldig oppstilling
Det blir ein straight-draw og er slaget du vil få om du gjennomfører det Rose forklarer, sikter kroppen mot høgre/venstre for flagget og køllehovudet på flagget. Difor opnar eg køllehovudet litt og får ein push-draw.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

Zeph wrote:
Franz wrote:Nå forstår jeg at du kan sørge for å drawe ballen, og dermed fjerne noen misser. Allikevel må det være bedre å gjøre missene så små som mulig den ene veien? Og venstresiden (for høyrehendt) blir mindre farlig med en tydelig inn-ut path?
Det er eg ikkje heilt einig i. Det er høgresida du tar ut av spel med inn-ut path for ein høgrehendt spelar, av den grunnen eg forklarte. Du veit at ballen bortimot alltid vil gå til venstre. Om du er litt for aktiv med hendene gjennom svingen kan du dra den litt for mykje venstre, men du er sjeldan på høgresida. For å hamne der må du halde køllehovudet ope gjennom svingen.
Du sitter veldig fast i teorien her. Jeg forstår teorien, men har erfaring fra banen som bygger opp under "golf is not a game of perfect". Hvis man øver mye, så man vet ca hvor stor drawen blir, gjør man missene enda mer forutsigbare ved å forsikre seg om å spille en liten push/pull. Det er klart man kan misse skikkelig fortsatt, som du skriver, men det kan man alltid. Hvis du slipper teorien et øyeblikk, og ser for deg en dag på banen der du har en relativt forutsigbar draw. Da mener jeg at du er enda er hakk bedre rustet mot "feil miss" ved å ta kontroll over push/pull.

Dette er så destillert jeg kan få det:

Man bør vurdere å spille med bias både på path og face angle, for å gjøre mønsteret så forutsigbart som mulig.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Ballbane

Post by eivaan »

Bare en liten digresjon..jeg spiller med (rett) slag som grunnslag :) Men jeg benytter meg av denne formen for draw/fade når jeg kommer til baner med krappe doglegs, i vind og for å for å lande ballen mykt på innspill. Vi snakker ikke finkirurgi her for min del, men om å kunne jobbe med ballen ut i fra forhold som vind, bane og lie. Hadde jeg vært opptatt av denne diskusjonen på dette planet, så hadde jeg spilt på PGA turen og kjempet om seire, og ikke spilt for morro på åkre i Norge :)
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Franz wrote: Du sitter veldig fast i teorien her. Jeg forstår teorien, men har erfaring fra banen som bygger opp under "golf is not a game of perfect".
Nei, eg baserer det på erfaring. Som sagt er høgresida nesten ute av spel for min del og drawen er ganske forutsigbar.
Franz wrote:Hvis man øver mye, så man vet ca hvor stor drawen blir, gjør man missene enda mer forutsigbare ved å forsikre seg om å spille en liten push/pull.
Du meiner at du skal slå ein tilnærma rett ball som push/pull er, men kvifor er det meir forutsigbart enn ein liten draw? Med ein push/pull vil du lettare kunne bomme både høgre og venstre. Med ein liten draw bommar du enten rett fram eller til venstre, noko eg meiner er meir forutsigbart enn ein push/pull.
Franz wrote:Det er klart man kan misse skikkelig fortsatt, som du skriver, men det kan man alltid. Hvis du slipper teorien et øyeblikk, og ser for deg en dag på banen der du har en relativt forutsigbar draw. Da mener jeg at du er enda er hakk bedre rustet mot "feil miss" ved å ta kontroll over push/pull.
Om eg er i god posisjon frå tee så går eg rett for flagget. Dersom det er store farar nær så kan eg vurdere å legge meg litt til ein av sidene, men eg stiller meg alltid opp for å slå den drawen som kjem mesteparten av tida. Om eg gjennomfører det riktig så vil eg treffe flagget. Med ein miss, som normalt er litt overdraw, så er eg litt til venstre for flagget.

Litt usikker på om du meiner at du skal slå ein push/pull eller "ta kontroll" over den, kva det eventuelt betyr.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Ballbane

Post by CharlieB »

furu wrote:Hvis man blir spurt så kan vel de fleste si noe om ballbanen sin. Selv om de ikke har tenkt over det før. Alle må jo faktisk ha en ballbane på slagene sine. Om den kan gjentas eller er tilfeldig - det er noe helt annet. Å sikte midt på greenen er vel ok? Da har man feilmargin på begge sider.

Jeg ønsker meg bedre mål på rangene her i Bergen. Noe å sikte på slik at det er mer inspirerende og lettere å trene på draw/fade.
Å gå mot senter er vel det som blir anbefalt for oss vanlige dødelige, etterhvert som man blir bedre så er vel draw / fade naturlig å utforske fordi man lærer så mye om svingen sin og sving teori i tillegg til nytteverdien ute på banen. Jeg og savner flere blinker ute på rangene i Bergensområdet - dvs de rangene der det er mulig.
vBildoy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 125
Joined: 17 Jun 2011, 09:01
Hcp: Alt for høyt
Hjemmeklubb: Sotra Golfklubb

Re: Ballbane

Post by vBildoy »

En liten avsporing angående ranger. Er det en vanlig utfordring at man sliter med å se ballen etter utslag? Trener bare på rangen på koltveit, men veldig ofte sliter jeg med akkurat det. Litt håpløst når man ikke vet hvor ballen lander. Kan det være noe med lyset?
Ping G20 Hybrid #4
Taylor Made Burner Superlaunch 5-PW Irons
TaylorMade ATV 52' og 58' Wedge
Nike Method Putter
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Ballbane

Post by Kaffekannen »

vBildoy wrote:En liten avsporing angående ranger. Er det en vanlig utfordring at man sliter med å se ballen etter utslag? Trener bare på rangen på koltveit, men veldig ofte sliter jeg med akkurat det. Litt håpløst når man ikke vet hvor ballen lander. Kan det være noe med lyset?
Det er vanlig på kolltveit. Ser de første 100 meterne. Etter det er det vill gjetting :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

Zeph wrote:
Franz wrote:Hvis man øver mye, så man vet ca hvor stor drawen blir, gjør man missene enda mer forutsigbare ved å forsikre seg om å spille en liten push/pull.
Du meiner at du skal slå ein tilnærma rett ball som push/pull er, men kvifor er det meir forutsigbart enn ein liten draw? Med ein push/pull vil du lettare kunne bomme både høgre og venstre. Med ein liten draw bommar du enten rett fram eller til venstre, noko eg meiner er meir forutsigbart enn ein push/pull.
Argh, dette er vanskelig å ta skriftlig :)

Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at man skal spille en rett push fremfor en draw.
Jeg mener at hvis du er trygg på drawen er neste skritt å slå en push draw.
Jo flere elementer man kontrollerer en gitt vei, dess færre gigamisser motsatt.
Zeph wrote:Litt usikker på om du meiner at du skal slå ein push/pull eller "ta kontroll" over den, kva det eventuelt betyr.
Jeg mener at hvis jeg kan velge mellom å slå en draw som kan bli pull draw/push draw, eller å slå en push draw, da velger jeg å slå push draw.

Alle disse innleggene frem og tilbake er basert på uenighet om hvorvidt det er mer eller mindre komplisert å manipulere svingen. Jeg mener en perfekt sving er en utopi, derfor prøver jeg å manipulere hvert slag i den retning jeg foretrekker. Alltid. Både form og path.
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: Ballbane

Post by radar1 »

Blir imponert her :) jeg bare rapper til å ser hva som skjer :D
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

radar1 wrote:Blir imponert her :) jeg bare rapper til å ser hva som skjer :D
Bare tren masse chipping, så funker det fint det... :)

Dette blir jo mere hjernegymnastikk enn golf. Selv de beste i verden må spille med de har fra dag til dag, enten det er pull, push, draw, fade, duck hook, power fade, knuckle fade, tumbler, eller...gudforby, slice.
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Franz wrote:Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at man skal spille en rett push fremfor en draw.
Jeg mener at hvis du er trygg på drawen er neste skritt å slå en push draw.
Jo flere elementer man kontrollerer en gitt vei, dess færre gigamisser motsatt.
No er eg litt forvirra her. Eg har jo snakka om å slå ein push-draw heile vegen. Å sikte køllehovudet på flagget og svinge inn-ut er ein straight-draw som aldri vil finne flagget. Å sikte køllehovudet litt høgre og svinge inn-ut er ein push-draw.
Franz wrote: Jeg mener at hvis jeg kan velge mellom å slå en draw som kan bli pull draw/push draw, eller å slå en push draw, da velger jeg å slå push draw.
Det er jo det eg har sagt heile tida.
Franz wrote:Alle disse innleggene frem og tilbake er basert på uenighet om hvorvidt det er mer eller mindre komplisert å manipulere svingen. Jeg mener en perfekt sving er en utopi, derfor prøver jeg å manipulere hvert slag i den retning jeg foretrekker. Alltid. Både form og path.
Då er me ueinige der. Eg meiner det beste er å prøve å slå eit tilnærma likt slag kvar einaste gong. Som nemnt tidlegare er det og noko dei fleste PGA-spelarane gjer. Eg stiller meg opp likt og svingar likt kvar einaste gong. Mindre forskjellar i svingspor og køllevinkel vil sjølvsagt skape litt forskjellig resultat, men om eg prøver å gjere det same om og om igjen så er det lettare enn å heile tida prøve ein anna variant.

Om det er utopi å oppnå ein perfekt sving kvar gong vil eg påstå det er endå meir utopi å oppnå ein perfekt, forskjellig sving kvar gong. KISS.

Manipulering av svingen prøvar eg i det lengste å unngå. Skal eg utføre eit anna slag enn normalen så blir det meste av endringane gjort ved adressering. Ballen litt bak eller fram i stance, gripe ned på kølla, opne eller lukke køllehovudet, sikte høgre eller venstre osv. Eg er ikkje noko tilhengar av å prøve å manipulere noko i sjølve svingen. Av og til er det nødvendig for å slå eit litt spesielt slag, men det er sjeldan eg prøver på noko sånt.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Ballbane

Post by Franz »

Zeph wrote:
Franz wrote:Nei, jeg mener selvfølgelig ikke at man skal spille en rett push fremfor en draw.
Jeg mener at hvis du er trygg på drawen er neste skritt å slå en push draw.
Jo flere elementer man kontrollerer en gitt vei, dess færre gigamisser motsatt.
No er eg litt forvirra her. Eg har jo snakka om å slå ein push-draw heile vegen. Å sikte køllehovudet på flagget og svinge inn-ut er ein straight-draw som aldri vil finne flagget. Å sikte køllehovudet litt høgre og svinge inn-ut er ein push-draw.
Vil du si at det er umulig å starte ballen til høyre for mållinja ved hjelp av selve svingen?

Jeg prøver å rotere skuldrene dypere (for å forberede inn-ut-pathen), rotere hardt venstre med hofta så facen åpner seg, og release etter behov.
Zeph wrote:
Franz wrote:Alle disse innleggene frem og tilbake er basert på uenighet om hvorvidt det er mer eller mindre komplisert å manipulere svingen. Jeg mener en perfekt sving er en utopi, derfor prøver jeg å manipulere hvert slag i den retning jeg foretrekker. Alltid. Både form og path.
Då er me ueinige der. Eg meiner det beste er å prøve å slå eit tilnærma likt slag kvar einaste gong. Som nemnt tidlegare er det og noko dei fleste PGA-spelarane gjer. Eg stiller meg opp likt og svingar likt kvar einaste gong. Mindre forskjellar i svingspor og køllevinkel vil sjølvsagt skape litt forskjellig resultat, men om eg prøver å gjere det same om og om igjen så er det lettare enn å heile tida prøve ein anna variant.

Om det er utopi å oppnå ein perfekt sving kvar gong vil eg påstå det er endå meir utopi å oppnå ein perfekt, forskjellig sving kvar gong. KISS.
Da er vi uenige. Definitivt. Det er mange toppspillere som eksperimenterer kontinuerlig. Bubba, Tiger, Anthony Kim, McIlroy, Sergio m fl. Man trenger ikke en "perfekt, forskjellig sving hver gang". Man trenger bare en sving som flytter ballen nærmere flagget. Perfekt er uoppnåelig, så jeg prøver ikke å oppnå det.
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Ballbane

Post by Zeph »

Franz wrote: Vil du si at det er umulig å starte ballen til høyre for mållinja ved hjelp av selve svingen?
Nei, men eg meiner det blir vanskelegare å stole på at ein kompenserer gjennom svingen enn å stille seg opp sånn som ein vil kome ned igjen.
Franz wrote:Jeg prøver å rotere skuldrene dypere (for å forberede inn-ut-pathen), rotere hardt venstre med hofta så facen åpner seg, og release etter behov.
Og eg meiner dette er ineffektivt, men det er greit nok, kvar sin sving.
Zeph wrote: Da er vi uenige. Definitivt. Det er mange toppspillere som eksperimenterer kontinuerlig. Bubba, Tiger, Anthony Kim, McIlroy, Sergio m fl. Man trenger ikke en "perfekt, forskjellig sving hver gang". Man trenger bare en sving som flytter ballen nærmere flagget. Perfekt er uoppnåelig, så jeg prøver ikke å oppnå det.
Perfekt er ikkje uoppnåeleg. Om du slår ballen og den går der du vil så er det bortimot perfekt i mine auge. Eg ser ikkje korleis resultatet skal bli betre ved å prøve noko forskjellig frå sving til sving enn å ha ein tilnærma lik sving kvar gong.

Den blir sjølvsagt ikkje perfekt heile tida, men eg gjer ikkje noko anna enn deg. Eg har eit mål med svingen som eg prøver å gjennomføre. Normalt er det snakk om å få ballen frå der den ligg til der eg vil ha den. Det betyr ikkje at eg må ha ein perfekt sving kvar gong. Eg ser ikkje kvar du har det frå at eg heile tida jaktar på ein perfekt sving. Eg stiller meg opp med ein plan og prøver så godt eg kan å gjennomføra den, som alle andre.

Eg er klar over at enkelte spelarar slår forskjellige slag, men dei tilhører eit mindretal. Dessutan er ikkje verdens beste spelarar min målestokk. Om det er noko eg vil ta frå PGA-spelarar så er det fellesfundamental som dei fleste har. Eg er ute etter ein så effektiv og forutsigbar sving som mogleg.
Post Reply