LPGA 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Det er forbausende liten interesse for Tutta blant norske golfere! Når vi har en i verdenstoppen, burde det vært mye mer ros og ris, mye mer skryt og kritikk, rett og slett mye mer engasjement og synspunkter begge veier på alt hun gjør. Hun blir liksom aldri noen ekte idrettsstjerne når folk bryr seg så lite. Hvis det hadde vært Tiger som hadde ligget på -4 etter 15 hull, med sjanse til å lede etter første dag, hvoretter han hadde mistet 3 slag til de andre i teten på de 3 siste hullene, da hadde det boblet og kokt her inne. Fortjener ikke en norsk spiller i verdenstoppen det samme engasjementet, hvor golfinteresserte lever med henne nærmest for hvert slag hun gjør??
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

Tutta engasjerer meg lite. Kult om hun vinner noe, men klarer ikke å få meg til å gidde å følge med på kvinnegolf egentlig. Generelt så finner jeg kvinneidrett like interessant som paraolympics.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Væravbrudd i Thailand i dag, derav den trege oppdateringen. Tutta er -4 etter 14 i dag. Kun 2 slag bak Webb som leder nå. Verdensener Tseng gikk på -7 i dag og er helt der oppe hun og nå.

Jeg har innfunnet meg med at interessen er laber, selv om jeg synes det er synd. Men LPGA gjør det ikke lett for seg selv ved å ikke ha noe særlig tv-overført golf og når de har det så er kvaliteten så dårlig at "ingen" ser på
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: LPGA 2012

Post by Smilende Sam »

veggiss wrote:Tutta engasjerer meg lite. Kult om hun vinner noe, men klarer ikke å få meg til å gidde å følge med på kvinnegolf egentlig. Generelt så finner jeg kvinneidrett like interessant som paraolympics.
Hva skulle verden gjort uten sånne som deg, veggiss..... Jo, gått fremover. Å sammenligne handicappede med kvinner er ekstremtr fornærmende for begge gruppene. Jeg gode venner som er stolte paralympics utløvere og jeg blir bare kvalm av det statementet ditt. Beklager tonen - du klarte å provosere meg kraftig med den der.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

ok...ser at det var dårlig gjort ovenfor de handicappede å sammenligne de med kvinner. jeg finner det like interessant som barneidrett...bedre?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
KingBen
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 30 Mar 2011, 15:02
Hcp: 4,8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: LPGA 2012

Post by KingBen »

små flatbrysta og lubbene "jenter" som trenger hjelp til oppstilling og banker ut hybriden sin til hele 145meter er kanskje ikke den beste underholdningen for meg heller....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tseng hadde høyest avg driving distance i 2011, med sine 269 yards. Omtrent likt med nr.180 i samme kategori på PGA touren, Nick O`Hearn.

jeg kunne gjerne sett mer damegolf, men da de turneringene med virkelig bra startfelt, majors og Solheim cup. Det andre blir litt for ujevnt og "dårlig"
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: LPGA 2012

Post by goffy »

Smilende Sam wrote:
Hva skulle verden gjort uten sånne som deg, veggiss..... Jo, gått fremover. Å sammenligne handicappede med kvinner er ekstremtr fornærmende for begge gruppene. Jeg gode venner som er stolte paralympics utløvere og jeg blir bare kvalm av det statementet ditt. Beklager tonen - du klarte å provosere meg kraftig med den der.
Takhøyden er vel høy på forumet her og jeg vil jo si at du tok deg nær av en fleip :)
Det er det samme som at man skal bli provosert hver gang en standup komiker åpner kjeften sin :P

Jeg vil heller gi Kred til Kevin for all den tiden han bruker på å oppdatere oss om turneringer én å bli provosert av flåsete og fleipete kommentarer :)
Bra jobbet Kevin!
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

LPGA 2012

Post by Smilende Sam »

goffy wrote:
Smilende Sam wrote:
Hva skulle verden gjort uten sånne som deg, veggiss..... Jo, gått fremover. Å sammenligne handicappede med kvinner er ekstremtr fornærmende for begge gruppene. Jeg gode venner som er stolte paralympics utløvere og jeg blir bare kvalm av det statementet ditt. Beklager tonen - du klarte å provosere meg kraftig med den der.
Takhøyden er vel høy på forumet her og jeg vil jo si at du tok deg nær av en fleip :)
Det er det samme som at man skal bli provosert hver gang en standup komiker åpner kjeften sin :P

Jeg vil heller gi Kred til Kevin for all den tiden han bruker på å oppdatere oss om turneringer én å bli provosert av flåsete og fleipete kommentarer :)
Bra jobbet Kevin!

Helt greit med takhøyde, men hindrer den takhøyden at jeg mener at innlegget var stupid så er det jo ikke takhøyde for meg?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: LPGA 2012

Post by Kaffekannen »

Smilende Sam wrote:
goffy wrote:
Smilende Sam wrote:
Hva skulle verden gjort uten sånne som deg, veggiss..... Jo, gått fremover. Å sammenligne handicappede med kvinner er ekstremtr fornærmende for begge gruppene. Jeg gode venner som er stolte paralympics utløvere og jeg blir bare kvalm av det statementet ditt. Beklager tonen - du klarte å provosere meg kraftig med den der.
Takhøyden er vel høy på forumet her og jeg vil jo si at du tok deg nær av en fleip :)
Det er det samme som at man skal bli provosert hver gang en standup komiker åpner kjeften sin :P

Jeg vil heller gi Kred til Kevin for all den tiden han bruker på å oppdatere oss om turneringer én å bli provosert av flåsete og fleipete kommentarer :)
Bra jobbet Kevin!

Helt greit med takhøyde, men hindrer den takhøyden at jeg mener at innlegget var stupid så er det jo ikke takhøyde for meg?
Helt enig med Sam her. Både ift. nivået på den opprinnelige uttalelsen og hans reaksjon. Det må være lov å si man finner noe usmakelig og kvalmt. Det som ikke er lov er å følge opp med trusler om vold og det som verre er.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: LPGA 2012

Post by goffy »

Smilende Sam wrote: Helt greit med takhøyde, men hindrer den takhøyden at jeg mener at innlegget var stupid så er det jo ikke takhøyde for meg?
Neida, helt i orden :)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Jeg ser at Karrie Webb seiler opp her, og hun er tøff når det kjempes om seier. Dama har jo vunnet 38 ganger på LPGA, inklusive 7 majors! Til sammenligning har Tutta 8 seire, inklusive 1 major, så man skal nok ikke legge for mye vekt på at Tutta er nr. 2 og Webb nr. 20 på verdensrankingen når man spår om hvem som vinner.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Mange fra golfmiljøet som kommenterer Tutta er svært selvmotsigende, og det gjelder også journalister og eksperter (som burde vite bedre). Hva er det så som er selvmotsigende?

Jo, de snakket for et par uker siden om at nå starter Tutta jakten på Yani Tseng for å bli nr. 1 i verden, men så i neste omgang snakker de som om topp-10-plasseringer er bra! Det er der de får bestemme seg, for den kombinasjonen finnes ikke! Yani Tseng har en stor og klar ledelse på rankingen, så hvis målet er å ta igjen henne, da må til og med 5.plasser i turneringer være skuffende, for da er det stort sett bare seire det handler om!

Man får velge! Enten akseptere at Yani Tseng er så god at det ikke er realistisk for Tutta å ta henne igjen, eller sette forventningene til Tutta så høyt i turneringene hun spiller at det gjør jakten realistisk.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: LPGA 2012

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:Mange fra golfmiljøet som kommenterer Tutta er svært selvmotsigende, og det gjelder også journalister og eksperter (som burde vite bedre). Hva er det så som er selvmotsigende?

Jo, de snakket for et par uker siden om at nå starter Tutta jakten på Yani Tseng for å bli nr. 1 i verden, men så i neste omgang snakker de som om topp-10-plasseringer er bra! Det er der de får bestemme seg, for den kombinasjonen finnes ikke! Yani Tseng har en stor og klar ledelse på rankingen, så hvis målet er å ta igjen henne, da må til og med 5.plasser i turneringer være skuffende, for da er det stort sett bare seire det handler om!

Man får velge! Enten akseptere at Yani Tseng er så god at det ikke er realistisk for Tutta å ta henne igjen, eller sette forventningene til Tutta så høyt i turneringene hun spiller at det gjør jakten realistisk.
Rolig nå snømann. Det er dag 2 av 4. Det handler om å sette seg i en posisjon hvor hun kan vinne på søndagen. Hvis du tror hun kan distansere all konkurranse og lede alle 4 dagene hver uke så må du spise noen virkelighetspiller. Slik fungerer ikke golf.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:Rolig nå snømann. Det er dag 2 av 4. Det handler om å sette seg i en posisjon hvor hun kan vinne på søndagen. Hvis du tror hun kan distansere all konkurranse og lede alle 4 dagene hver uke så må du spise noen virkelighetspiller. Slik fungerer ikke golf.

Vi snakker nok forbi hverandre her, for du forsto meg som det er kommentarene hittil denne helgen jeg sikter til, men det er ikke det jeg mener. Det jeg sikter til er hvordan det kommenteres i sin allminnelighet rundt resultatene hennes, og det er der jeg mener de kommentarene hun pleier å få må spisses til, dersom det skal tas på alvor at målet er 1.plass på rankingen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tutta har heng på de andre, er -2 etter 6. -9 totalt og 3 slag bak Webb.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

elendig start på sisterunden for Tutta, som er +4 etter 9 i dag. Med mindre Stacy Lewis storspiller på slutten, blir de første plassene bekledd av asiastiske spillere. Tseng leder med 3 slag når 9 hull gjenstår.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Skuffet !! :-( Hadde trodd og håpet på mye bedre!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tutta er i Singapore og har gått førsterunden på +1. Ligger på delt 42.plass. Lederen, Stanford, er på -6
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: LPGA 2012

Post by goffy »

Det er så bra å lese i landets største avis om at Tutta gikk åpningsrunden ett slag over par.
"«Tutta» noterte seg for tre birdier, men hadde også tre bogeyer på første runde."
Men er fortsatt ett slag over par!!! hehehe...
http://www.vg.no/sport/golf/artikkel.php?artid=10078536
Post Reply