LPGA 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

He he, ikke så lett for "vanlige medier" å få ting rett :)

Bra runde 2 av Tutta som gikk på -3 og er T14 nå. 6 slag bak lederen, Futcher
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Det er 8 stk fra Korea foran Tutta på lista! Hvordan kan det skje i dame-golf, men ikke tilsvarende i herre-golf? Det må jo være en grunn til at det er mulig!

Jeg tror det må skyldes at nivået på dame-golf er markant svakere enn det burde vært, dvs at en nasjon som får damer til å trene like bra som menn, vil få en del år i toppen før de andre nasjonene kommer etter. Antakelig er det noe sånn Korea gjør nå!

Vi i Norge har hatt noen lignende eksempler. Da langdistanseløping for kvinner var underutviklet sammenlignet med tilsvarende for menn, var Grete Waitz og Ingrid Kristiansen pionerer som trente like mye og seriøst som de beste mennene, og dermed dominerte de i flere år før de andre kom etter. Tilsvarende med det norske damelandslaget i fotball, som ble best i verden en periode, fordi de trente bedre enn andre i en tidsperiode hvor nivået for damer var sterkt underutviklet.

Jeg tror altså rett og slett at de koreanske damene nå utnytter en slik underutviklingsperiode i damegolf, hvor de trener som gutta, stilles krav til som gutta, osv, slik de norske eksemplene fra løping og fotball også gjorde tidligere da våre der var best i verden. Men så kom de andre etter, og det kommer til å skje også i damegolf, så koreanerne får nyte det nå mens de kan!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

elendig runde 3 av Tutta i går, men i dag går det bedre. Hun er -4 etter 17. Men det gir kanskje en topp-30...
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Snowman wrote:
... må skyldes at nivået på dame-golf er markant svakere enn det burde vært ...
... utnytter en slik underutviklingsperiode i damegolf ...
Jeg trodde det jeg skrev for en drøy uke siden skulle vært kontroversielt og provoserende, i det minste vel verd en debatt, men neida, men dame-golf er visst ikke bare underutviklet, men også uinteressant og uengasjerende å diskutere?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Touren er tilkbake i USA og turneringen RR Donnelley LPGA Founders Cup

Suzann Pettersen har byttet caddie, og har fått Annikas gamle caddie på bagen. Les intervju med Nettavisen ang caddie-byttet.

Hun går ut 19:55 norsk tid i kveld.

Karrie Webb vant her i fjor, mens Tutta ikke spilte her

Livescore

kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tutta er på delt 29.plass, på -4 etter to runder. Verdensener, Tseng, leder på -9
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Knallrunde av Tutta i går som førte henne opp innenfor topp-10. I dag er hun på par etter 5 hull, men så ble spillet stoppet pga regn, lyn, torden og til slutt hagl :lol:

Image

Vi snakker Arizona her....sjeldent syn
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tutta falt litt nedover leaderboarden etter en dårlig 2.runde i natt. Er T14 på -1. Tseng leder som vanlig
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

kevin wrote: Tseng leder som vanlig
Det går vel ikke så veldig bra med den annonserte jakten på å ta fra Tseng førsteplassen på verdensrankingen.

Er det noen her inne som fremdeles har trua på at Tutta kan bli verdensener en gang i karrieren sin? Jeg for min del tror det ikke.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Jeg ønsker egentlig å like Suzann Pettersen, for hun er jo en naturlig heltinne der hun er ensom norsk i verdenstoppen. Men jeg sliter med noe ved henne etter lørdagen i Solheim Cup, hvor jeg reagerte så kraftig på noe at det fortsatt ligger der og murrer. Jeg tror jeg tar det ut her i forumet, så kanskje noen kan få meg på bedre tanker slik at jeg blir kvitt det.

Dette er kontrastene jeg reagerte på:

I Solheim Cup 2003 på Barsebäck, ble 22 år unge Suzann Pettersen satt i par med verdensstjernen Annika Sörenstam. Det var varme og muntre bilder fra første hull, hvor verdensstrjernen smilte, snakket og oppmuntret sin unge makker hele veien. Sörenstam utviste en stor generøsitet som jeg er sikker på at skapte trygghet hos den unge spilleren og bidro til at paret vant.

I Solheim Cup 2011 på Killeen Castle, ble 22 år unge Caroline Hedwall satt i par med verdensstjernen Suzann Pettersen. Det var kjølighet og alvorlige bilder fra første hull, hvor verdensstjernen konsentrerte seg om sitt eget og overlot sin unge makker til seg selv. Pettersen viste ikke synlig generøsitet, og jeg tror det skapte utrygghet hos den unge spilleren og bidro til at paret tapte.

Jeg vil gjerne at noen forteller meg at jeg tar feil. Fortell det hvis det var noen generøsitet jeg overså, eller hvis noen f.eks. vet at det var etter Hedwalls eget ønske at Tutta ikke gikk sammen med henne og oppmuntret henne slik Annika hadde gjort 8 år tidligere. For hvis noen kan fortelle meg at situasjonen ikke var slik jeg oppfattet den på TV, da slipper jeg å ha de bildene på netthinnen mer, og da blir det mye lettere for meg å like Tutta. Og det er det jeg helst vil!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: LPGA 2012

Post by CharlieB »

Jeg liker Tutta jeg. Men jeg hadde aldri gifta meg med henne :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Selv om janteloven herjer som verst så minner jeg om årets første Major turnering for damene som starter i dag.

Kraft Nabisco championship spilles på Mission Hills gc i California.


I fjor vant Stacy Lewis foran Tseng, mens Tutta "bare" ble nr.19. Lewis og Tseng var i en egen klasse i forhold til resten av feltet. Mens Tutta ble nr.2 i 2010, bak Tseng.

Pre-interview med Tutta. Hun går ut sent i kveld kl.13:02 lokal tid, sammen med Park.

Livescore

Tseng har som vanlig vært dominerende i det siste og sa at hun hadde øvd seg på seiershoppet i Poppies pond. Hun har basseng hjemme. Tutta svarte i intervju at hun også har basseng i hagen :D
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: LPGA 2012

Post by Smilende Sam »

Snowman wrote:I Solheim Cup 2011 på Killeen Castle, ble 22 år unge Caroline Hedwall satt i par med verdensstjernen Suzann Pettersen. Det var kjølighet og alvorlige bilder fra første hull, hvor verdensstjernen konsentrerte seg om sitt eget og overlot sin unge makker til seg selv. Pettersen viste ikke synlig generøsitet, og jeg tror det skapte utrygghet hos den unge spilleren og bidro til at paret tapte.
Caroline Hedwall skrøt av Tutta etter Solheim og mente at hun hadde vært en god støtte. Jeg gidder ikke google det frem, men det fikser du nok selv :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Smilende Sam wrote:Caroline Hedwall skrøt av Tutta etter Solheim og mente at hun hadde vært en god støtte. Jeg gidder ikke google det frem, men det fikser du nok selv :-)
Godt å høre, for på TV så de ikke særlig mye ut som et lag, kun som to enkeltspillere som var samtidig utpå der. Jeg er ikke helt overbevist ennå, men det du skriver veier jo på riktig side av vekta :-)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Det ble en runde på par for Tutta, og hun er på delt 32.plass. Amy Yang leder på -6

Så bra ut etter 11 hull da hun var -3 under, men på de siste 7 hullene gikk hun 3 over. Kun 5/14 fairwaytreffer , 12/18 GIR og 31 putter. Lederen Yang traff 2 færre greener, men hadde kun 19 putter!

Mye golf igjen
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Kraft Nabisco Championship, er ikke det en major? Vel vel, må jammen si at damegolf beviselig fremstår som uinteressant! Ingen interesse på golffora, og de norske kommentatorene på Viasat Golf gidder ikke å prioritere det de heller.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

Du har helt rett, det er totalt uinteressant.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: LPGA 2012

Post by eivaan »

Syns damegolfen har tapt seg de senere årene, for mye fokus på å se bra ut. Er jo reine manekengshowet til tider..flotte jenter noen av de, men minner meg mer om en episode av Paradise hotel. Bimbojenter og halve Asia på et brett, og ikke er de veldig imponerende til å spille heller. Så litt på puttingen i går, her er det jo fullt mulig å være like bra som gutta...Wie og flere av de klarer jo ikke å lese rette putter ei gang..skuffende greier.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Det er bare noen få store idretter hvor det har blitt likestilling i den forstand at de kvinnelige stjernene kan bygge seg opp tilsvarende de mannlige, til virkelig samme stjernestatus dersom de dominerer. Og med "store" idretter mener jeg ikke de vinteridrettene Norge er gode i, for det er ikke verdensidretter i på øverste hylle.

De tre jeg tenker på er tennis, friidrett og svømming. De tre har det til felles at menn og kvinner konkurrerer i de samme stevnene, dvs samme tid og samme sted med samme TV-konsept for begge. Sånn er det jo ikke i golf, og derfor tror jeg ganske sikkert at den store ulikheten i oppmerksomhet og interesse kommer til å fortsette i golf.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

har innsett at interessen her inne er veldig liten for dame-golf, og gidder ikke bruke tid på det mer.
Post Reply