LPGA 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

Jeg er ikke sånn videre begeistret for Leadbetter-skolen heller, men det er jo lett for meg å si som sitter på sidelinjen :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
radar1
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 263
Joined: 28 Apr 2011, 10:47

Re: LPGA 2012

Post by radar1 »

furu wrote:Var ikke akkurat het med putteren nei...... Vet ikke hva som var hovedproblemet, men jeg tror det ene førte til det andre. Svingproblemer = null fokus med putteren eller putteproblemer = usikkerhet i svingen.

Mitt inntrykk er at når hun sliter blir det veldig fokus på å fikse ting der og da. Terpe små tekniske detaljer på banen. Tror ikke det er veien å gå, heller blokke det ut og finne følelsen igjen.
Enig. Pushet jo så å si alle slag, så ut som hun prøvde å fikse det ved å svinge hardere/fortere fra toppen, og mistet rytmen helt..
På back så det ut som hun rett og slett ga opp.


Sidenote: er det noen her som er blant de som etterlyste norsk kommentator på denne turneringen???? hadde vært fint om det gikk an å bytte lydspor på vanlig viasat....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Suzann Pettersen fortsetter med labre resultater dessverre. Morsomt med 15-åringen Lydia Ko som vinner. Husker jeg skrev litt om henne i januar i år i en av disse turneringstrådene....Per Haugsrud burde utvide kunnskapen sin litt med å lese mer på Golfsnakk :lol:
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

evt på internet generelt. et kjapt google-søk hadde vel fått frem at hun definitivt ikke er noen fersking på toppen. er tidenes yngeste som noengang har vunnet en proffturnering som 14-åring, samt at hun vant us-amateur for 14 dager siden.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: LPGA 2012

Post by Franz »

Evt kunnskapen generelt.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

Latterlig stille i fjøset under en pågående major, hehe :) Tydeligvis har ikke pr-stuntet til Tutta på Bogstad hjulpet en eneste millimeter på interessen.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2012

Post by furu »

Det koker under "The Open" :D Eller "Ricoh Womens British Open" som den heter for damene.......

Helt greit med null interesse når det går så fantastisk dårlig som det gjorde. Men jeg skjønner hva du mener. Egentlig altfor stille. Kommer tilbake til at det egentlig ikke er så mange som drar i gang ting her inne, uten en trådstart fra kevin blir det gjerne stille.

Forrykende runde av Shin i dag :D Helt suveren. Min favoritt - Ai Miyazato - er ikke helt på topp. Tseng skuffer litt.

Har aldri likt Creamer men dette antrekket er seriøst sexy :D Nei, jeg tuller ikke!
Image
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

furu wrote: Helt greit med null interesse når det går så fantastisk dårlig som det gjorde. Men jeg skjønner hva du mener. Egentlig altfor stille. Kommer tilbake til at det egentlig ikke er så mange som drar i gang ting her inne, uten en trådstart fra kevin blir det gjerne stille.
Det er ikke bare her det er for stille, det er alle steder. Golffolket skjønner ikke noe av at stort engasjement, det handler om høye fjell og dype daler, dvs å følge med stjernene opp og ned, lete etter feil når det går galt og så juble med dem når det går bra.

Se på hva håndballjentene opplevde i OL! Da det buttet ble dessuten trener og spillere utsatt for knallhard kritikk fra andre håndballfolk, som Gunnar Pettersen pluss diverse ex-spillere fra både herre og damesiden. Det er da seieren blir desto større etterpå!

Hva kunne dette vært i golf? Jo, f.eks at Henrik Bjørnstad hadde gått ut og kritisert hva Tutta holder på med for tiden, spillet hennes og hvordan hun jobber. Så kunne Tutta svart skarpt tilbake at Henrik ikke ante hva han snakket om og at hun hadde kontroll. Det hadde vært en klassisk konflikt a la håndball, og det hadde gitt store overskrifter og engasjement. Og så hadde mange flere også registrert oppturen og revansjere hennes neste gang hun vinner noe stort.

Sånn skulle det vært !! :D
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

Ingen engasjerer seg for damegolf, og med god grunn...det er drita kjedelig å se på.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2012

Post by furu »

Ingen tør kritisere Tutta fordi de garantert vil få slengt kritikk tilbake. Ikke saklig, men på personlig nivå. "Hvem tror du at du er?" At man må være på hennes nivå for å kunne kommentere det hun holder på med. Hvis noen skulle kritisere noen i norsk golfsport tror jeg det heller hadde blitt en debatt om personene og dessverre ikke saken.

Jeg personlig tror Tutta er inne på feil spor. Jeg nekter å tro at det er teknikk. Tror heller det er stil. Det har hele tiden vært jobb jobb jobb mot målet å bli #1. Nå seiler damene forbi henne. På tide å slappe av og nyte golf?

Og ja - damegolf er kjedeligere enn herregolf. Men hvorfor?
Instagram @christianfuru
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: LPGA 2012

Post by BomBom »

Har sett en del på sendingene fra turneringen, og som svar på hvorfor det er kjedelig, er at det spilles med så latterlig lav risiko.. Utslag på par-5, drive ca midt i fw, andreslag 147m med 5i, fortsatt midt i fw, og så en wedge inn på green, etterfulgt av en putt eller to for birdie/par.. (ikke for alle selvsagt, bare satt litt på spissen)
For all del, det er knallgod golf de jentene spiller, mye bedre enn jeg kunne drømt om selv, men er man vant til å se DJ/Rory/Tiger osv dunke ut driver på 300m , etterfulgt av 3w de siste 270m inn på green, og en mulig eagle, ja da blir damenes spillemåte litt kjedelig...
Og hva Tutta angår, så synes jeg hun har blitt bare dårligere og dårligere etter hvert som årene har gått.. Leadbetter sin feil..??
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: LPGA 2012

Post by Snowman »

BomBom wrote:Har sett en del på sendingene fra turneringen, og som svar på hvorfor det er kjedelig, er at det spilles med så latterlig lav risiko.. Utslag på par-5, drive ca midt i fw, andreslag 147m med 5i, fortsatt midt i fw, og så en wedge inn på green, etterfulgt av en putt eller to ...
Den tøffeste dama ble dessverre skada, og dessuten er hun jo vel mye veteran nå, dvs dama som uten å blunke går for 2 stk drivere etter hverandre på par-5, tøffere enn hvem som helst av gutta. Og peg har hun jo aldri hatt bruk for, hehe :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: LPGA 2012

Post by BomBom »

Gode gamle Laura skuffer som sagt aldri.. :) Hadde alle vært som henne, spillemessig i hvert fall, så hadde det nok vært noe mer interressant å se på.. :D
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: LPGA 2012

Post by veggiss »

furu wrote:Og ja - damegolf er kjedeligere enn herregolf. Men hvorfor?
- Fordi leaderboarden er full av asiater med likt navn, likt utseende og lik sving...sett bortsett fra et par-tre feite kinesere.
- Fordi damene slår "kort" og spiller "kjedelig" (legg merke til gåsetegnene, det er altså satt på spissen)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: LPGA 2012

Post by BomBom »

veggiss wrote: - Fordi leaderboarden er full av asiater med likt navn, likt utseende og lik sving...sett bortsett fra et par-tre feite kinesere.
Og dette....!! Det snakkes jo om å gjøre om Solheim Cup til en slags "PresidentsCup", bare at det blir Asia mot resten av verden... Skjer nok ikke, men at det har blitt nevnt er jo et faretegn i seg selv...
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: LPGA 2012

Post by stianm »

furu wrote: Jeg personlig tror Tutta er inne på feil spor. Jeg nekter å tro at det er teknikk. Tror heller det er stil. Det har hele tiden vært jobb jobb jobb mot målet å bli #1. Nå seiler damene forbi henne. På tide å slappe av og nyte golf?
Jeg tror du er inne på noe her, det er for mye fokus på å nå #1 så hun klarer ikke more seg på ferden dit. Det tror jeg har vist seg nå med hvordan hun har falt på rankingen.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Tutta er -2 etter 10 i dag i Navistar LPGA classic, er T8 sålangt
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: LPGA 2012

Post by furu »

Engzelius og Grøtvedt spiller q-school. Aner ikke hvor mange som går videre. Engzelius T2 med -5 etter første runde, Grøtvedt T19 med -2. God innsats fra begge :)

Link til LPGA Q-School
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: LPGA 2012

Post by kevin »

Suzann Pettersen har tydeligvis funnet formen. Vant sist uke, og nå er hun i delt ledelse etter runde 2.
wizz
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 06 Sep 2012, 19:32

Re: LPGA 2012

Post by wizz »

ser ut som tutta fikser dette idag! Blir en god norsk helg igjen dette med mikkelsen, kofstad og tutta:)
Post Reply