Rocketballztråden

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Rocketballztråden

Post by furu »

Denne serien får jeg mange spørsmål om for tiden. Interessen er stor, TM har uten tvil truffet med markedsføringen. Rakettballene fortjener en egen tråd :) Vi kan samle litt erfaringer her.

Jeg har postet en god del bilder på bloggen min - christianfuru.com. Det kommer også tester i Norsk Golf, TaylorMade har bestilt utstyr som skal sendes til meg. Jeg tok meg råd til å kjøpe en #4 hybrid på 22* da jeg var i Portugal nå nettopp og testet den grundig der nede. Skal på simulator denne uken og få litt tall å forholde meg til. Det jeg kan si er at inntrykket så langt er at den er ganske ekstremt :D For dere som er opptatt av skaftlengder når produsentene kommer med nye, langtslående monstere - RBZ 22* har 2,5cm lengre skaft enn A12 21*.

RBZ (driver, fw og hybrid) kommer i Standard, Tour og Tour TP. Det er to typer hode, Tour og Tour TP er samme hode der TP er en oppgradering av skaft. Her ser dere en sammenligning av hodet på Tour og Standard 3w.

Image
Image
Instagram @christianfuru
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Rocketballztråden

Post by Fairway »

Skulle gjerne sett en test der de tar hensyn til "consistency" og ikke bare lengde ved vurdering av denne serien.
Siden skaftene er lengre og hodene større betyr jo det også en litt vanskeligere kølle for amatører i den forstand at lengden på golfkøllen gjør det vanskeligere å være konsistent. Hvem vil slå lengre lengde (si ca. 15-20 meter ekstra) når man f.eks treffer fairway 2 av 10 ganger? Trenger jo ikke være slik..kanksje de har gjort en så god jobb at enhver amatør klarer å slå like konsistent som med en gamlere taylormade med mindre skaftlengde...hadde vært interessant å se ihvertfall.. hvis noen ser om dette blir testet så skrik ut...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Jeg gjør det Fairway. Tallene på sim er greie å ha og jeg gjør også vurderinger og målinger på range og bane. RBZ overrasket meg.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Rocketballztråden

Post by hanso87 »

Jeg har en TM Burner 4Wood idag. Slo svært stabilt når jeg brukte den på simulator i helga. Lå på +- 190ish meter, men noen perfekte draws med trill på 220 meter og mindre fades på 170ish meter. Skulle likt å prøvd den som 4/3 wood og sett hvordan den er i forhold til første generasjon Burner.

Har alt bestemt meg for å bytte ut TM R9 for TM RBZ, men vurderer og en wood. Får se hva som skjer i perioden til sesong start
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Bekken
Rookie
Rookie
Posts: 37
Joined: 19 Jun 2011, 01:00
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Fjernmedlem Haugesund GK

Re: Rocketballztråden

Post by Bekken »

Kjøpte meg akkurat Rocketballz driver & 5'er wood for et par timer siden. Regner med å få de innen 10 dager så da får jeg testet skikkelig :) Valgte TP driver, men 5'er wood'n tok jeg standar pga TP versjonen er tykkere og en smule vanskeligre og løfte ballen med
Skeivhendt i golfen gitt!
Taylormade Rocketballz driver - 10,5 g
Top Flite 3 wood - 14,5 g
Taylormade Rocketballz 5 wood - 17 g
PING Rapture V2 27 resque
PING Tour S wedge - 60 g
Taylormade TP MC IRONS
Odessey white hot #9 putter
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Rocketballztråden

Post by hanso87 »

Jeg vurderer strekt 9.5* TM rbz vanlig. Da jeg ikke ser behovet for TP eller Tour, og tenker litt mer på om jeg skal kjøpe en RBZ 3wood og. kommer ann på prisen. Funnet en billig ebay selger 230 dollar for drivern, og 184 for wood. Er det orginale køller og han har begge på lager kan det hende jeg kjøper begge deler:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Dere skal passe på med falske RBZ. Man skal kun velge de garantert sikre selgerne på ebay. Det har lagt RBZ hoder til salgs på ebay i mange uker og det store flertallet av dem har vært falske.

RBZ er ikke spesielt dyr her i Norge. Sjekk onlinegolf.no, driveren koster 2.395,- og det er billig for en slik kølle.
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Rocketballztråden

Post by Terikn »

Hva slags innstillings muligheter er det på driveren? Er det litt enklere i "bruk" enn på f.eks r11s?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

RBZ har justering av vinkelen på hodet (FCT). Den har ikke justerbare vekter (MWT) og heller ikke justerbar såleplate (ASP) slik som R11S har. Så ja, den er i så måte enklere å bruke. Med disse justerbare driverne vil jeg nesten anbefale litt tid på simulator for å virkelig se hvordan justeringene påvirker lengde, retning og ballbane.
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Rocketballztråden

Post by Terikn »

Er det da sånn att det er mer sannsynlig att man bruker innstillingene på rocketballzen. Att det er litt mer overkommelig for hvermansen av en mellom hcper! Er den nye callaway driveren noe av de samme innstillingene som rocketballzen?
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Rocketballztråden

Post by hanso87 »

Jeg hadde MWT på min TM r9, noe jeg prøvde. Med en gang føltes driveren helt annerledes ut og jeg trakk ikke noe. Så FCT var noe som ga nok resultat til å prøve å skape litt skru.

Takk furu. Prisen jeg sparer fra ebay er ikke verdt det i mine øyne. Så i løpet av kvelden bestiller jeg nok en 3Wood + rbz 9.5* driver. 4000 ca + frakt er grei pris:) da kommer det seg på utstyr før sesongstart på 5000kr sålangt. Og jeg som bare skulle ha en wedge......
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

hanso87 wrote:Jeg hadde MWT på min TM r9, noe jeg prøvde. Med en gang føltes driveren helt annerledes ut og jeg trakk ikke noe. Så FCT var noe som ga nok resultat til å prøve å skape litt skru.

Takk furu. Prisen jeg sparer fra ebay er ikke verdt det i mine øyne. Så i løpet av kvelden bestiller jeg nok en 3Wood + rbz 9.5* driver. 4000 ca + frakt er grei pris:) da kommer det seg på utstyr før sesongstart på 5000kr sålangt. Og jeg som bare skulle ha en wedge......
Man skal aldri "bare ha en wedge" :D Blir sikkert knallbra det der. Vi må få litt tilbakemeldinger etter hvert fra dere som kjøper RBZ.

@Terikn - Razr Fit har tre posisjoner - åpen, lukket og nøytral. Den har også justerbare vekter som skal kunne påvirke ballbanen. RBZ har åtte posisjoner. Dette er ikke noe å være redd for. Det er enkelt å justere men få litt hjelp til å tolke resultatene. Gi hver innstilling litt tid, bruk noen rangeballer eller tid på simulator.
Instagram @christianfuru
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Rocketballztråden

Post by Terikn »

Da er det jo veldig lurt og kjøpe ny driver! Har man en unnskyldning for å slå masse med den på rangen! Det som er mest gøy!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Hvis jeg skulle anbefalt Razr Fit eller RBZ driver bare på rykte og tidligere erfaringer så frister det å si Razr. Det sies ekstremt mye bra om den. Men - så var det prisen. Den er veldig mye dyrere enn RBZ. Jeg får køller fra både TM og Callaway om kort tid, begge disse driverne er så vidt jeg vet på vei.

"Men kjære, klart jeg måtte kjøpe 50 bøtter på rangen! Den nye driveren har jo 50 innstillinger jeg må teste!"
Instagram @christianfuru
Pan
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 23 Nov 2010, 19:59
Hcp: 22,1
Hjemmeklubb: Meland GK
Location: Nordhordaland

Re: Rocketballztråden

Post by Pan »

Har kjøpt RBZ 5 Woodhos onlinegolf.no veldig fin kølle er første wooden som eg har så eg prøver å skyte den inn til sesongen :D
HC start 2012 35,5 nå 22,5 Målseting 2012 HC 21 endte på 22,1
Callaway Razr Fit
Titleist AP1 712 PW-4
Taylor Made RBZ 5 W
Ping G20 5 hybrid + 5 Callaway Razr 5HL hybrid
Titleist Vokey 50 + 56+60 Scotty Cameron Studio Select
Fairway
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 297
Joined: 18 May 2010, 14:03

Re: Rocketballztråden

Post by Fairway »

@furu dekker ikke norsk golf driving range utgiftene dine? for testene altså...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Vi har hintet til en lokal klubb om å få til en deal. Uten resultat foreløpig. Jeg setter nok Kristin på saken i neste uke. De skal dekke det + litt simulatortid på BGS.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Rocketballztråden

Post by Golffreak »

Ser at du i NG har skrevet at RBZ FW tour og standard har samme hode, men det stemmer jo ikke.. Det er jo bilder av at de er ganske så forskjellige, og specs på TM sine sider viser jo også ganske store forskjeller i volum. Trykkleif eller?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Det må være en feil fra pressemeldingen. Det var litt uklare opplysninger tidligere i år. Er lenge siden jeg skrev den lille saken der. Det skal selvsagt være at Tour og Tour TP har samme hode. Disse småsakene med info er hentet direkte fra pressemeldingene fra TM og andre merker.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Rocketballztråden

Post by furu »

Sjekket den der og det ser ut til at feilen stammer fra opplysningene jeg har fått. Da infoartikkelen ble skrevet lå ikke specs ute på nettsiden og jeg måtte forholde meg til info jeg fikk på mail. Skal se om jeg kan oppklare dette i neste nummer.
Instagram @christianfuru
Post Reply