Er forum bare for kverulanter og bøller?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by kevin »

I kveld meldte det svenske golfforbundet at forumet på golf.se legges ned inntil videre. Begrunnelsen og historien kan leses her. Jeg har selv lest endel på det forumet men aldri deltatt i noen diskusjoner. Har vel merket at noen er vel "tøffe" i trynet.

Det kan tyde på at det har blitt for mye jobb med å moderere et forum hvor det finnes mange bøller og kverulanter. Dette er vel noe man kjenner igjen fra andre golfforum også. Scangolf.no ble lagt i oktober 2010, mens Golfsidens forum lever videre. Utifra hva jeg vet om Scangolf så var det nok mye av det samme som var problemet der. Et forum som ble administrert av folk på frivillig basis og som måtte tåle mye dritt. Krangel mellom enkeltpersoner, mail og tlf til moderatorer om å få slettet ting man ikke liker. Og "debattanter" som bare var ute etter å provosere og lage kvalme.

Hva er det som får folk til oppføre seg sånn på nett? Hva er det som får folk til å gå så langt at man truer og sjikanerer de som er ansvarlige for forumet? Blir vi alle "anonyme" bøller på nett som mister alle hemninger og fyrer løs? Er man dårlig til å vende det andre kinnet til? Eller kommer vår "personlighet" skikkelig fram når vi slipper å vise oss? Blir vi ekstra tøffe i trynet da?

Det er jo fredelig her på Golfsnakk, noen vil kanskje si at det er for fredelig til tider. Jeg har lest noe på andre forum og sett verre ting enn hos GS og Scangolf, og golf.se. Mye verre. Mange media-nettsteder har innført login for sine forum, tidligere var det kun å opprette en bruker men nå er det strengere hvor man kan logge inn med en profil fra sosiale medier som Facebook og Twitter, eller spesialløsninger for forum og kommentarfelt. Noen har tilogmed innført tidsbegrensninger for å legge inn kommentarer under artikler, f.eks kun mellom 07 og 22.

Er vi kun bøller og kverulanter, en utdøende rase kanskje? I denne tråden er det 10m under taket (eller inntil noen ringer Stooy og ber han slette noe). Så fyr løs :lol:
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by furu »

Alltid kjedelig når det går så langt.

Jeg tror faktisk ikke at det vår sanne personlighet som kommer fram hvis vi blir bøllete og kranglete. Tror heller det er stikk motsatt - personene som framstår slik er ikke slik i det virkelige liv. Det er vanskelig å skrive på et forum der man gjerne har en uformell og muntlig tone. Funker sarkasme godt på et forum? Kan innlegg tolkes feil?

Det er viktig å bare gi slipp på gamle uenigheter og krangler. Ikke la gamle tråder og uttalelser være grunnlag for din mening om en person når en ny tråd med nye meninger dukker opp.
Instagram @christianfuru
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by raffener »

Det er til tider helt merkelig hvordan man faktisk oppfører seg på nettet.
Leste mye på scangolf i de tidlige årene, fram til det ble et kvalmt miljø å bevege seg i omtrent. Jeg syns jo selv at spesielt dagbladets kommentarforum til tider også er uspiselige, der hets og sjikane er mer normalt enn unntaket.

Har også lurt på det samme, hvorfor mister man normal folkeskikk når man kommer med en mening på nettet? Det er jo liten tvil om at anonymiteten er en stor del av det. Hvis man finner noen som er imot det en selv mener er terskelen for å gå til hets framfor saklige argumenter mye mindre på nett enn i vanlig liv.

Som en liten sidetrack kan jeg legge til at jeg igjennom noen gode år med pc-spill online har sett ting som er drøyt mye verre enn hvordan det er på diverse golf-forum. Spilling over servere som er spredt over hele Europa eller USA gjør at man blir enda mer anonym enn på et golfforum.
Et typisk eksempel er dette, noe som er en relativt vanlig uttalelse å se i løpet av et spill; http://imgur.com/tBHxv

Har vel selv blitt såpass "hardbarka" på nett at jeg ikke bryr meg, men det er klart at man er milevis forbi en vanlig grense idet man faktisk sjikanerer eiere av forum via telefon etc.

Back on thread;
Stiller de samme spørsmålene som du stiller Kevin, og har nesten sluttet å bli overrasket over hva folk klarer å lire av seg på et forum.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by veggiss »

Jeg er et like stort rasshøl i virkeligheten, så jeg er bare meg selv på forum.

Det viktigste er egentlig at moderatorer og admins har baller til å kitte ut folk som er idioter, og stenge tråder som bare er piss. Ja, det er alltid noen som piper om det, og kanskje noen stikker også, men det gagner forumet på lang sikt.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Golffreak »

Er ikke spesielt erfaren med forum egentlig, har stort sett bare frekventert litt her og scannet noen debattfelt nedenfor artikler på diverse nettsteder (aldri skrevet noe innlegg). Skrevet noen få innlegg på GS også.

Tror selvjustis er viktig, når majoriteten av de som skriver sklir ut så gidder ikke resten å besøke forumet lengre. En og annen idiot som får beskjed om at det bare er piss det han/hun kommer med forekommer sikkert, men når alle skal angripe hverandre tilbake så blir det bare debatt om debatten og personangrep. Skjønner ikke hva som er så spennende med å krangle med en anonym på nettet, er du mann så får du i det minste "ta det uttafor".... ;). Godt etablerte forum har hard selvjustis og gode moderatorer tror jeg. Samtidig så er debattene saklige, slik at kverrulantene ikke slipper til i samme grad.

Liker at alle her klarer å holde seg til saken og kun diskutere GOLF (og enkelte off-topics da...). For eksempel så er uenighet om "custom-fitting" har noe for seg eller ikke noe som omhandler saken. Selv dette har man klart å gjøre til en personsak hos andre... Syrlige kommentarer som at man er "dum i hodet" om man tror på det eller ikke gjør jo at det aldri blir en saklig debatt.

Tror heller ikke at alle "bøllene" er så ille i virkeligheten, men kanskje de må få utløp for aggresjonen et sted? Har ofte lurt på hva de driver med, de som sitter og skriver utallige innlegg som bare er piss? Det må jo ta en del tid?
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by CharlieB »

Folks evne til å være fulle av faen mot hverandre er en kilde til undring, kreativiteten som legges ned ditto.

En av grunnene til at jeg trives her er at både kunnskap og saklighetsnivået er rimelig høyt. Jeg tror det bidrar til at vi har gode diskusjoner - å bli møtt med gode motargumenter gjør at du lærer noe. Fra tid til annen så vil man også skifte mening, jeg har i alle fall gjort det. Mulig andre har skiftet mening eller ser ting på en annen måte på grunn av mine argumenter, mest sannsynlig ikke. Uten at det betyr at det ikke kan skje i fremtiden.

En kan gruble seg grønn på hvorfor det funker på golfsnakk og ikke andre steder, men selvjustisen her er rimelig sterk. Argumentene blir enten avkledd - eller enda verre - posteren blir ignorert. Ett forum er jo brukerne, så lenge vi som brukere er interessert i å diskutere golf så vil det fungere. Skulle vi på ett eller annet tidspunkt bli interessert i å slenge ut ærekrenkelser så vil det bli deretter. Leste for øvrig en uttalelse fra en tidligere nettredaktør i en nettavis, der hun påpekte at anonyme nettdebattanter ikke var problemet, ei heller den yngre garde. De er oppvokst med nettet og har det i blodet og er mye flinkere til å "fikse" konflikter. Nei, de verste var godt voksne menn, (fra bygda), som skrev under fullt navn...

Jeg føler meg ikke akkurat truffet, selv om jeg kommer fra bygda. Men samtidig så tror jeg at det er mer enn ett gram sannhet i det for å si det sånn.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by kevin »

Kan jo nevne at forumet til golf.se var et forum hvor man måtte lage profil slik som her. Så det var ikke helt fritt fram, men allikevel ble det for mye over lengre tid. Det virket også som det var en mindre gruppe med "kverulanter" som stod for mesteparten av oppgulpet. Skjønner at moderering kan være veldig tøft til tider. Når folk sender mail og ringer moderatorene for å få ting slettet da har det gått altfor langt. De fleste seriøse forum har en rapportingsknapp som her på golfsnakk. Den kan man bruke hvis det virkelig er behov.

Har vel inntrykk av at det er hakket verre på forum som ikke har noen login løsning, men har sett mye rart selv med "offentlig" profil. F.eks når Northug går langrenn, enten han vinner eller taper. Svensker som skriver masse dritt om han på NRK.no sine kommentarfelt, eller nordmenn som har laget login på aftonbladet.se for å kunne mobbe svenskene når de taper mot Northug. Det blir ganske patetisk til tider.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Kaffekannen »

Jeg har frekventert diverse forum i mange år. Stort sett så er det nisjeforum slik som dette hvor man finner høyest nivå og saklighetsgrad. Det finnes selvsagt unntak innenfor nisjer også(som vi alle kjenner til) men det er ingenting i forhold til åpne diskusjoner som på vg og db. Døden for slike nisjeforum er hvis det kommer troll og trollet blir foret. Eneste måten å holde troll borte er å tie dem ihjel.

Moderering er vanskelig. Jeg har selv vært moderator med varierende suksess en gang i tiden. Heldigvis er det ganske streng selvjustis her inne. Det er høyt under taket og uenigheter er det om nesten alt, men man tyr sjelden til personhets fordi man vet at man bare taper diskusjonen da. Stooy har meg bekjent kun 1 eller 2 ganger faktisk moderert forumet utenom ren spam og når det gjøres så sjelden så forstår man at det var en nødvendighet. Brukes moderatorkortet(som rasekortet) altfor ofte mister det sin gjennomslagskraft og får motsatt effekt.

Hva som er bakgrunnen for at voksne folk kan sitte i timesvis og lire av seg drit hver dag forstår jeg ikke, men kanskje det er hobby på lik linje med golf :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Friedman »

Kaffekannen wrote:Hva som er bakgrunnen for at voksne folk kan sitte i timesvis og lire av seg drit hver dag forstår jeg ikke, men kanskje det er hobby på lik linje med golf :D
Det finnes faktisk personer som liker å ha en krangel gående, enten det er med naboen, kollegaer, bekjente etc. Slike personer har funnet ut at nettforum også er en bra plass for den slags.
No laying up
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by barcentrale »

Det er vel noen gyldne regler hvis man skal være moderator:

1) Moderator skal være 100% anonym
2) Moderator skal ikke delta aktivt i debattene

Her synder alle norske golfforum!
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
TomShanks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 193
Joined: 10 Apr 2011, 17:05
Has thanked: 2 times

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by TomShanks »

Det er vel ikke uten grunn at dette memet oppstod - http://208.116.9.205/10/content/7091/1.jpg

Får håpe for Frode Scheie sin del at han ikke leser Golfsiden, det er vel et ganske fint eksempel på folk som bare fyrer løs bak et anonymt alias, helt uten filter.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Smilende Sam »

Den store forskjellen på nettdebatter og en diskusjon IRL er jo at alt man skriver står der til evig tid (bortimot) . Det betyr at om alle debatterte under fullt navn så skal "muntlige" uttalelser i 20 årene kunne trekkes frem når du er 40. Derfor var det allerede tidlig innført nick i nettdebatter. Så er det med anonymiteten slik at den kan misbrukes - på samme måte som en åpen identitet kan misbrukes. Jeg har garantert i en eller annen sammenheng misbrukt anonymiteten på nett - men har også opplevd at manglende anonymitet har blitt misbrukt og har på GS fått forsøk på outing etc. Det siste er ganske guffent, det første skal man ikke være stolt av.

Som flere her er inne på - et forum blir det brukerne lar det bli til. Kollektivet har ansvaret - også om noen få forsøker å ødelegge. Hvis en eller flere personer vil ødelegge et anonymt forum så kan det bare funke hvis vi lar dem gjøre det. Hvis man ignorerer dem så dør forumtrollene. Det er vanskelig men mange forum har erfart akkurat det.

Golfsnakk får kritikk for å være for fredelig. Jeg tror det kunne vært høyere temperatur, men i valget mellom den lave temperaturen og et usaklig forum tror jeg golfsnakk overlever best som saklig/lavtemperert forum. Man får kanskje ikke enorme trafikktall - men det blir steady og kan vokse sakte. Å ende opp som golf.se som var rene søppeldynga til tider tror jeg ingen ønsker. Men litt høyere temperatur tåler vi....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by kevin »

Tenkte jeg skulle svare på denne, men tenker fortsatt på hva. Men det kommer.... ;)
User avatar
wahwah
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 13 Oct 2010, 13:54

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by wahwah »

Barce, hvor henter du den regelen fra? Jeg er forholdsvis imponert over diskusjon.no, det postes vanvittig mange innlegg der i løpet av en dag, men klare regler og mange moderatorer ordner kjapt opp.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Ichbin »

Legger til ett innlegg fra diskusjonen som Kevin nevner over.
I ett innlegg klarer denne personen å vise hvorfor man bør registere nick, å henge ut 2 av de personene som er mest gjennomsiktige på norske golfforum.
Unødvendig å si at Golfsnakk også blir hengt ut av denne "anonyme" personen.

Jeg har mine klare tanker om hvem denne personen er, men skal la være å nevne navn da jeg heller vil ta ballen, i stedet for mannen som denne personen så høytidelig skriver, før han går videre med taklinger i knehøyde.

Sjelden jeg lar meg provosere av debatter, men dette innlegget er så langt over streken når det gjelder personuthenging og spekulasjoner som det går an.
Furu og Kaffekannen har da virkelig aldri lagt skjul på noen måte at de har koblinger til nettsteder som de selv deltar på eller skriver for. Jeg vil synes tverimot at det er mere naturlig at de deltar i diskusjoner rundt tema, siden de faktisk driver og deltar i denne verdenen selv.
Akkurat som at andre personer som driver golfrelaterte sider kunne og burde delta aktivt på andre sider for å utvikle seg selv, og kunnskapen sin for å lage ett bedre produkt selv.

"24. februar 2012 - 10:20 — Anders Eriksen

Du tar nok feil, Tom Gundersen!
Konstruktive nettdebatter i golf-Norge har vært ført godt og anonymt i en årrekke, men alle gode debatter og nettsteder kan ødelegges av usaklighet og drittsekker som i mange tilfelle deltar med nettopp det for øye; nemlig å ødelegge! Og det vil de klare lett hvis de går inn for det, selv om anonymiteten avskaffes. Det er ikke den som er problemet her, men rett og slett manglende folkeskikk og respekt for andre mennesker og meninger.

La oss se litt på de som har deltatt i denne debatten med fullt navn hittil (i det jeg skriver dette):

Tom Gundersen – et ganske så vanlig navn. På Gule sider får jeg 54 treff når jeg søker på dette navnet. Hvem av dem er det som skriver her montro? Siden artikkelen er utstyrt med bilde og det hele, er det grunn til å tro at det er selveste hr. Kommunikasjonsansvarlig i Golfforbundet. Men helt sikker kan man jo ikke være. Og skriver du her evt. som privatperson eller NGF-mann? Det er alltid greit å oppgi hvilken hatt man har på seg.

Du skriver bl.a.: «Jeg har fortsatt til gode å se et anonymt debattforum som bidrar til å bringe de gode ideene til torgs og å utvikle golfsporten. «
Hallo! Norges ledende debattforum for golf gjennom en årrekke, Golfsiden.com, har hatt haugevis av mange gode og saklige (men også en del usaklige) debatter, hvor det har vært lett for de som vil, å finne mange gode ideer fra anonyme debattanter for utvikling av golfsporten. I den senere tid har det også kommet til andre fora hvor dette er fullt mulig. Men man må ville se etter det, og være åpen for at folk på grasrota i golf-Norge faktisk har noe å bidra med, også om de er anonyme. Ideene og utspillene ligger der, og de er mange, det gjelder bare å åpne øynene og fjerne NGF-skylappene . Og hvorfor ikke engasjere seg enda litt mer, og delta i debattene selv også? Kom dere ned fra de høye hestene deres, og bidra til å bryte den øredøvende stillheten fra NGF. Taushet oppfattes som arroganse skjønner du.

Peder Mørk – 16 treff på Gule sider. Trolig bane-eier og driver av Mørk Golfbane, men du er altså ikke alene om å bære det navnet, så også du bør opplyse mer om hvem du er og hvilken hatt du har på, hvis det skal utgjøre noen forskjell fra å være anonym. Akkurat i dette tilfellet gjør det ikke noe, siden ditt innlegg ikke akkurat tilfører denne debatten noe særlig.

Så har vi parhestene Thomas Nordbø-Rasmussen og Christian Furu:
Førstnevnte er opphavsmann bak et nystartet konkurrerende nettsted om norsk og internasjonal golf, i tillegg er han ivrig debattant på golfsnakk.no under eget nick der, samt god bekjent av mannen bak golfsnakk.no, og derfor ivrig promotør av denne siden (som igjen har et samarbeid med hans nye nettsted).
Christian Furu har sin egen personlige blogg om golf, er nylig blitt utstyrstester for Norsk Golf, er skribent på det nye nettstedet til Nordbø-Rasmussen, og er i tillegg som han selv skriver en svært aktiv debattant på golfsnakk.no (under eget navn). Det han glemte å legge til er at han også er en bekjent av mannen bak golfsnakk.no, og i flere år nå har promotert denne siden så fort han har sett sitt snitt til det.

Så disse to karene har nok av knagger å henge sine mange hatter på, spørsmålet er bare hvilken hatt de har på når de skriver sine mange innlegg. Det er lett å blande hatter når man har så mange! Her har de tydeligvis golfsnakk-hatten på, og prøver igjen å rose dette forumet opp i skyene, både for å være flink med tips til nye golfere, samt for den hyggelige tonen, rausheten og høyden under taket. Da vil jeg bare si at nettsteder som Norsk Golf, Golferen.no og Golfsiden.com i mange år har gitt, og fortsatt gir masse god info og mange gode tips til både nye og erfarne golfere, så dere er slett ikke alene om det. Og når det gjelder hyggelig tone, raushet og takhøyde må dere nok gå litt i dere selv. Ingen andre steder har jeg sett en så massiv uthenging av en enkeltperson som hos golfsnakk. Og at det dreier seg om en konkurrent som eier og driver et annet golfnettsted gjør det bare enda verre! Det er greit at man er uenig i sak, men da får man ta ballen og ikke mannen. Men så fort sjansen byr seg, chattes det eller åpnes det nye tråder for å slenge usaklig dritt og evt. dele skadefryd om vedkommende, alt holdt i en ganske så ondskapsfull og mobbende tone. Og de to ovennevnte herrer er ivrig med, både på chat og forum, sammen med en hard kjerne av andre golfsnakkere.

Begge to bør kanskje tenke på at de i sine nye roller, spesielt Furu som er engasjert av Norsk Golf, faktisk skal forholde seg til hele golf-Norge, og da bør man ikke samtidig oppføre seg som en pubertal drittsekk et annet sted for å være kul med sine venner der.

Nei, mine herrer! Gå litt i dere selv, tenk igjennom hva dere har skrevet, og se dere selv i speilet og se om dere ikke rødmer litt av all den hyklerske dobbeltmoralen deres. Golfsnakk.no er nok bra på mange måter, men på ingen måte så fantastisk, uskyldsren og unik som dere vil ha det til!

Så litt om meg til slutt, Anders Eriksen altså. Det ble 71 treff på Gule sider det, og det betyr i praksis at det er uvesentlig om jeg skriver med fullt navn eller ikke, for om jeg bruker mitt fulle navn, hvem av de 71 er jeg da? Eller vil Tom Gundersen at slike som jeg (og han) som har så vanlige navn skal miste retten til å delta i all debattering på ulike fora? Og hva med de 70 andre som heter Anders Eriksen? De må også nå «hefte» for det jeg har skrevet her, akkurat som jeg kan risikere å bli konfrontert med noe en eller flere av dem har skrevet i helt andre sammenheng andre steder ute på nettet. Det behøver ikke nødvendigvis å bli særlig hyggelig!

Og ble dette innlegget noe mer saklig av at jeg brukte fullt navn? Og er jeg i det hele tatt Anders Eriksen? Nei, jeg tror jeg fortsetter å skrive mine innlegg som den jeg er, nemlig…. Anonym. "
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by kevin »

Somebody opened Pandoras box :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by Kaffekannen »

Det er tydeligvis enkelt å anklage. Men det er på en måte litt kult å være en mann med mange hatter. Det stempelet har jeg aldri fått før :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by furu »

Fint det innlegget der :lol: Er det ikke ganske utrolig hva voksne folk kan prestere å skrive på internett? Han har jo så mange feil der at det ble litt morsomt.

Jeg tjener ikke, har aldri tjent og kommer aldri til å tjene en krone på å promotere dette forumet - da er det vel ikke hverken hatt eller knagg?
Jeg tjener ikke, har aldri tjent og kommer trolig heller aldri til å tjene en krone på bloggen - hatt eller knagg?
Norsk Golf så helst at jeg sluttet hos P72. Da gjorde jeg det og la igjen hatten min da jeg forlot kontoret.

Jeg står altså igjen med en personlig blogg uten økonomiske interesser + en skrivejobb for NG. Det vet mange og de som ikke er sikker kan bare spørre meg.

Klarer ikke å bli sint på den fyren. Kan jeg heller få trekke fram denne igjen? Selv om noen sikkert blir såret......se humoren i dette utsagnet :)
Image
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by kevin »

btw: Ramnefjell har startet en tråd i angående at golf.se la ned sitt forum, og han henviser til innlegget til Gundersen på Norsk Golf.....

Innlegget fra "Anders Eriksen" var patetisk og fullt av feil, blir det stående?

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck...... :D
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Re: Er forum bare for kverulanter og bøller?

Post by CharlieB »

kevin wrote:If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck...... :D
Unless it is a gorilla that learned to quack...
Post Reply