Region Tour 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Region Tour 2012

Post by Franz »

sirandrew214 wrote:Hvordan klarer man å si at målgruppen er feil, når begge turneringer henvender seg til "elite"-spillere, med premiering som er plass i NorgesCup? Mer lik målgruppe får man vel knapt??
Nei, det er helt ufattelig. Vitner dessverre om dårlig forståelse for sporten.
koheim
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 15 Sep 2011, 11:02
Hcp: 11

Re: Region Tour 2012

Post by koheim »

Som "utenforstående" så ser jeg ikke helt problemstillingen her, men det er sikkert fordi jeg ikke vet hvem målgruppen er. Kan noen forklare meg hva slags nivå spillerne på regiontur har og hva slags nivå den andre turneringen på Asker skal ha?
Det må da være fullt mulig å ha to turneringer samme helg, jeg ser kun fordeler med det?? Eller misser jeg poenget?
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Region Tour 2012

Post by Sharky »

Spillere på region tour kan være på et nivå fra hobby golfere til fremtidlige proffer som kommer til / eller allerede satser på golf. Både Egersund Open og Solastranden Open i forbindelse med RTR har spillere i alle klasser. Noen av de som kan nevnes er jo Petter Mikalsen og Andreas Tendenes, sistnevne har etablert seg status som proff samt spill på eccotour denne sesongen.

For at spillere skal få en sjanse til å rykke opp til et høyere nivå er disse norgescup plassene det spilles om geniale, og mange håper på enten å vinne, eller få et wildcard til å få spilt noen norgescup turneringer.
"The more i practice, the luckier i get"
koheim
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 15 Sep 2011, 11:02
Hcp: 11

Re: Region Tour 2012

Post by koheim »

ok, så hva er en hobbygolfer, og hva slags nivå har han? Realistisk sett så er det vel bare 5-10 spillere som har som mål om å vinne et Wild Card, hva er målet til resten av spillerne? Spiller de denne turneringen fordi det ikke finnes andre alternativer i klubb, eller er det for å måle styrkeforhold med andre klubbgolfere?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Region Tour 2012

Post by sirandrew214 »

Det har jo vært et problem de siste årene at de som gjerne vil spille turneringer med litt "bedre" spillere ikke har hatt så mye å velge i. Nå kommer det plutselig 2 turneringer i samme område på samme helgen. Det er vel bare det som er saken her.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Region Tour 2012

Post by Franz »

sirandrew214 wrote:Det har jo vært et problem de siste årene at de som gjerne vil spille turneringer med litt "bedre" spillere ikke har hatt så mye å velge i. Nå kommer det plutselig 2 turneringer i samme område på samme helgen. Det er vel bare det som er saken her.
Hjertens enig.
Håpløs/fraværende kommunikasjon.

Poenget er ikke å stille spørsmålstegn ved hvorvidt det er mulig å fylle to turneringer samme helg. Det er mer det at minst én av turneringene får et amputert startfelt. Det er ikke mange nok spillere i kategori 1 (<4.5) til å fylle to felt - at det da blir plass til 10-hcp'erne er hyggelig, men da blir det mindre elite-preg.

Tenk om de kunne gått påfølgende helger. Da hadde man kanskje fått med noen av de som ikke kan denne helgen.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Region Tour 2012

Post by kevin »

Bra runde av unggutten, Ken Villanger, på Kongsberg i dag. -3 og ganske klar ledelse.

Han klarte kvalet til Nordea Tour i fjor men har vel ikke spilt der enda.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Region Tour 2012

Post by sirandrew214 »

Ken vant suverent, etter nok en -3 runde idag. Forholdene på banen var vel stort sett likt som i går, muligens med noe mindre vind, som gjorde at varmen ble mer følbar! Takk til våte håndklær rundt nakken og mye vann. :)
Greenene hadde tørket litt ut siden i går, så de rullet noe bedre idag, selv om det var veldig tregt. Hadde håpt de kunne klippe det litt ned til en slik turnering, men det er nok ikke lett å få til... De vannet ihvertfall ikke greenene midt i runden i dag.
laffe
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 05 Jun 2012, 20:13

Re: Region Tour 2012

Post by laffe »

1500 kroner startavgift......

Det står i bestemmelsene at Norges Golfforbund er hovedsponsor for turneringen........ Hva innebærer det?
Kansje flotte premier..... sponset greenfee.....

Hvorfor holdes påmeldingslisten skjult - er det ugler i mosen eller i gresset :-)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Region Tour 2012

Post by Franz »

Er det noen som har meldt seg på da?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Region Tour 2012

Post by sirandrew214 »

Finner ikke turneringen engang jeg nå.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Region Tour 2012

Post by sirandrew214 »

Takk til han som var min markør på Asker "LACoste Open". Han har ført 7 slag på et hull, men leste opp 5 da vi gikk igjennom. Jeg pleier å stole på det man får opplest, og ser ikke så nøye igjennom etterpå, annet en at det ser lesbart ut, men det skal jeg begynne med nå. Jeg mistenker faktisk at han gjorde det med vilje! :evil:

Da ble HCP 4.0 istedet for 3.8, for jeg fikk 73 og ikke 71 som tellende score... :( :evil: Ingen kjempekrise sånn sett, men hvis jeg ryker deltakelse i NorgesCup-turnering på det, blir jeg pissed!! (Nøtterøy NC holdt med 3.8, ikke med 4.0...)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Region Tour 2012

Post by Franz »

Herrejævlagud, så dritt.
Har opplevd der samme, og da ringte jeg bare arrangøren. Ordnet seg.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Region Tour 2012

Post by sirandrew214 »

Signed, sealed, delivered gitt. Står det på kortet, og er signert er det done. Får spille bra i morgen på bogstad i stedet. :)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Region Tour 2012

Post by Franz »

sirandrew214 wrote:Signed, sealed, delivered gitt. Står det på kortet, og er signert er det done. Får spille bra i morgen på bogstad i stedet. :)
Hvis det står tydelig på kortet skjønner jeg.
Jeg sa de hadde lest feil.
Post Reply