Titleist D2

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sonics23
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2012, 19:09
Hcp: 5,0
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times

Titleist D2

Post by Sonics23 »

Hej!

Første gang innom, og vill gjerne ha noen inspill om Titleist D2 driver fra dere. Har sikklet på denne en stund nå og vil gjerne prøve ut nøye innen kjøp. Ikke minst har jeg en del skaft preferanser som må sjekkes nøye. Mine spørsmål blir da; Hvor kan jeg få dette gjort skikkelig og har dere noen erfarenheter med denne driver?
In the bag
Titleist 915d2 driver Graphite Design Tour DI 6 S
Titleist 816 Evenflow 5,5
Utility Titleist T-MB 4 Graphite Design Tour DI 85 R
Ping i210 5-9
Titleist sm 6 46, 52, 56 F Grind
Scotty Cameron Squareback
Å en masse baller -:)
User avatar
Yngvebol
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 176
Joined: 03 Oct 2010, 11:58
Hcp: 8,0

Re: Titleist D2

Post by Yngvebol »

Jeg har slått "noen" slag med D2 (antar du mener 910 D2) og er veldig usikker om det er rette køllen for meg. Driveren er god og som alle Titleist køller gir den mye når du treffer riktig. Ulempen er at det ikke er så lett å treffe riktig. Jeg er i hvertfall ikke flink nok til denne driveren.
Køllene sitt standard oppsett er åpen (0,5 - 1.0* åpen) for å kompensere for de som har så mye release i slaget at en nøytral eller lukket kølle gir snap-hook'er.
Har du et grunnslag som er GODT repeterbart, er relativt nøytralt og ønsker en myk fade for å ha kontroll på ballen etter landing kan dette være drømmekøllen for deg.
Køllen kan justeres i "alle retninger", det er godt utvalg i skaft, men standard-skaftene er "made for Titleist" og masseproduserte til lav pris.

Titleist i Norge ga tidligere gode opsjoner i skaftvalg hvis du tynte de litt, men den som er demo-ansvarlig hos Titleist Norge (SMD) er sluttet i jobben og de er på leiting etter en erstatterer.

Jeg vet med meg selv at jeg kommer aldri til å stå og justere på driveren i forhold til bane, vind og fuktighet på bakke mm.. Hvorfor skal jeg da bruke penger på justeringsmulighetene som en dyr driver gir, når jeg kan gå til en produsent som har rimelige priser på standardkøllen. Det jeg sparer i forhold til en dyr justerbar driver kan jeg legge i skikkelig skaft, baller og instruksjon.

Your choice...
I baggen: (Titleist FitDry)
Taylormade R7 460 9,5*
Taylormade V-steel 15*
Cobra Baffler 3H 20*/ 710 AP2 3j av og til
Titleist 710 AP2, 4-P,
Titleist Vokey SM 50*, 56* og 60*

Oddesey Sabertooth/ Ping Ally i etter dagsform.

Ball, Titleist NXT Tour
Sonics23
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2012, 19:09
Hcp: 5,0
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times

Re: Titleist D2

Post by Sonics23 »

Takk for meget sakligt svar og ikke minst fornuftige argument!! Blir nok at jeg legger litt penger på og oppgradere skaft til min Ping G15 isteden..... :roll:
In the bag
Titleist 915d2 driver Graphite Design Tour DI 6 S
Titleist 816 Evenflow 5,5
Utility Titleist T-MB 4 Graphite Design Tour DI 85 R
Ping i210 5-9
Titleist sm 6 46, 52, 56 F Grind
Scotty Cameron Squareback
Å en masse baller -:)
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Titleist D2

Post by hanso87 »

Jeg er titleist frelst. Men aldri eid en driver fra Titleist, de har aldri overbevist meg. Hadde en 3wood. (906f2), den var i mine øyne svært vanskligspilt. De gangene jeg traff sweetspot gitt den langt og bra, men det var ikke alltid så lett. Solgte den wooden for en 5wood fra Callaway som jeg så bytta ut med en TM Burner 4wood. Begge erstatningswoodene har jeg hatt en god følelse med.
Jeg har jo og utviklet meg i perioden som gjør at sammenligningen ikke er helt relevant.
Men jeg har bygd opp en følelse på wood og driver at utstyret deres (Titleist) ikke er så lettspilt som noe utstyr fra Callaway, Taylormade osv.

Jeg har nå bestemt meg for å drite i titleist Drivere og wood intill videre og kjøper nå på med TM Driver (RBZ 9.5* stiff flex) og Vurderer sterkt og en TM rbz 3wood. Som skal gå noe lenger en 4wood fra 1 generasjon burner. Det er demodag til uka i tr.heim, så da skal jeg prøve å sammenligne og se om jeg får en stor nok økning til at det er hensiktsmessig å ha to woods.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Titleist D2

Post by Sticho »

Jeg er derimot meget fornøyd med driver og woods fra Titleist. Jeg hadde først en 909DComp, og byttet den i en 910D2 med Aldila RIP-skaft. Byttet pga at jeg gjennomførte en fitting med Titleist, og fikk da prøve ulike skaft. Jeg synes også justeringsmulighetene har noe for seg. Det er ikke meningen at man skal justere dette til stadighet, men svingen forandrer seg gjerne i løpet av en drivers levetid, og da har man mulighet til å justere spesifikasjonene på køllen i tråd med dette. Dersom man i utgangspunktet slicer, så vil man gjerne ha en kølle som er naturlig lukket. Får man fikset problemet med slicen, gjennom trening og protimer, så trenger man gjerne en driver som er nøytral eller noe åpen. Justeringene gjør at man dermed slipper å kjøpe nytt utstyr.
Post Reply