Jernsett av typen acer

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jernsett av typen acer

Post by Kaffekannen »

Hvis dere bestemmer dere for å kjøpe, eventuelt bare teste disse køllene hadde det vært kanooon om dere la ut erfaringene på golfsnakk. Vi er vel alle interessert i rimelige køller.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Kaffekannen wrote:Hvis dere bestemmer dere for å kjøpe, eventuelt bare teste disse køllene hadde det vært kanooon om dere la ut erfaringene på golfsnakk. Vi er vel alle interessert i rimelige køller.


Det skal jeg gjøre ;)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Etter å ha spillt på noen gamle Titleist DCI Gold som jeg kjøpte brukt så fant jeg ut at jeg skulle prøve å anskaffe meg noen nye køller. Økonomien har nok av hull å falle i så jeg måtte se meg om etter billige alternativ. Valget falt da på Acer XP 905 jernsett en hybrid og noen wedger. Må si jeg ikke kan finne noe galt med disse køllene. De er stabile i retning og lengde fikk til og med backspinn på en gammel Top-Flight ball på hull 13 Fana med 8-jern. Landet midt på green og spant 1,5m tilbake. De må sies at jeg ikke er av de som genererer mest spinn på ballen da jeg ikke klarer helt å slå ned på ballen men heller plukker den med meg. Jeg er fornøyd med mine jern og jeg vil anbefale andre med litt anstrengt økonomi til å prøve.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Jernsett av typen acer

Post by Long-Hit-Wonder »

furu wrote:Eneste du kan sammenligne med X-22, Burner, Big Bertha osv. er at de etterligner utseendet. Dette kalles kloner og har så vidt jeg vet og har lest meg fram til ingen av de kvalitetene som køllene de visst nok skal tilsvare. Kan sikkert være helt greie å spille med, utstyrshysteriet (meg inkludert) tar jo ingen ende, men som sagt så ikke forvent samme egenskaper eller kvalitet som de kjente merkene.
second that. det eneste som stemmer med slike sett er prisen og tildels utseendet. disse settene fungerer for ferske spillere,men for de mer erfarne og de som ønsker å utvikle spillet vil ikke disse look-alike klubbene holde mål.

om budsjettet ikke strekker til for fullpris av ekte vare, så kan man alltids lete frem noe på bruktmarkedet. om klubbene er godt bevarte spiller det ingen rolle om de er blitt brukt i 1 eller 2 sesonger før du overtar dem. kvaliteten er den samme,men kontroller nøye klubbenes tilstand før du kjøper. sjekk grep for slitasjer,limet ved festene,stygge hakk på bladet og ikke minst rust.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Ser de nye køllene til Acer ligger på Golf Digest sin hot-list over best value køller. Så de kan vel ikke være så forferdelig dårlige som enkelte vil ha det til.....
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Hodene fra Acer er helt ok men ikke mer enn det. Det er fremdeles min påstand, selv om Golf Digest fremhever dem som et godt kjøp. Dersom de settes sammen med gode skaft som monteres riktig så kan de sikker være bra. Problemet er at mange kjøper et standardsett med de rimeligste skaftene.

Har forhørt meg litt og noen sier at Acer har skjerpet seg den siste tiden for å bygge opp et merke. De selges mye som løskomponenter i USA, England og Asia. De kan selvsagt ikke gjøre dette med dårlig kvalitet, men sævrt mye ligger altså i at man velger riktig skaft og monterer korrekt.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Vi sa jo hele tiden at vi skulle kjøpe de med det beste skaftet og grepet.

Takk for linken der! Meget interessant å se. Får vel kjøpe en putter og driver der da muligens! :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Hot List i Golf Digest er ikke rette grunnlaget for et kjøp. Alle steder man leser noe om dem så sier folk at testene ikke er objektive.

For Acer køller med Golf Pride grep og True Temper Dyn.Gold skaft kommer prisen på 700,- mindre enn mitt Adams A4 sett (3+4h, 5-PW).
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

De køllene som er x22-tour kloner /x20 tour, er jo testet opp i mot x-tour køllene i original utgave. Testen har faktisk vist at Acer køllene var bedre på alle punktene unntatt et punkt - der var acer køllene best... (Dette var testet av svensk golf program , så det vil jeg egentlig kalle ganske objektivt.

Det er jo rart de er billigere enn de adams køllene dine, når tester viser at de er blant det beste på markedet.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Kan bare si en ting - kjøp Acer. Er rett og slett så enkelt dersom køllene er så gode. Jeg mener det faktisk, det er ikke tull.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Steike! Det var plutselig en annen mening! :P Får se nå.. Om jeg skal kjøpe noe blir det vel wedger og putter eller noe
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jernsett av typen acer

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Kan bare si en ting - kjøp Acer. Er rett og slett så enkelt dersom køllene er så gode. Jeg mener det faktisk, det er ikke tull.

Hmm. Du høres akkurat ut som meg når jeg mener jeg har rett, men er tom for argumenter :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Kan jo ikke si annet enn at når køller til innbruddspris slår noen av de mest kjøpte i verden så....ja, hva skal jeg si. Jeg har rett og slett ingen argumenter lenger.

Vil allikevel legge til en ting - for å få det optimale ut av et Acer hode så gjelder det samme som alle andre køller. Skaftet må monteres korrekt. Mange får mye ut av Acer fordi de bygger køllene selv etter nøyaktige spesifikasjoner for sin sving. Bl.a. "spiner" (heter det ikke det?) skaftene. Du kan regne med at de køllene de sender til testing ikke er standard fra hyllen, de er nok litt mer forsiktig enn som så.

Der var det jammen et lite argument igjen :lol: Måtte grave litt i vakumet som er hodet mitt.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Tror nok jeg motstår dette og jeg! :P

Køllene sendes ikke ut som testing. De sender de køllene som man skulle kjøpe, ikke noe demo/dårligere/brukte versjoner. Man får 30 dagers returrett om man ikke er fornøyd, og køllene kan testes ut disse dagene. Hvis man er fornøyd, beholder man de jo. Hvis man shopper for over 2300 nok, får man helt gratis frakt og! Helt utrolig spør du meg egentlig!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Da syns jeg du skal kjøpe dem.

Dette er ikke ment som et argument, men husk at dersom du skal bruke returretten og sende dem tilbake så må du selv betale frakt og du får sikkert heller ikke refundert norsk mva.
Instagram @christianfuru
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Det var da voldsomt til motstand for disse køllene da Furu? Har du dårlige erfaringer med de? Viktigheten av sammensetningen av køllene er akkurat de samme om hodene heter Acer, Callaway, Titleist osv. Har sett grelle eksempler på at merkekøller fra hyllen absolutt ikke er i synk heller. Skal man være helt sikker på at køllene er riktig montert så må alle sett sjekkes av en køllemaker eller man tar turen til Huglo og får bygd seg et skikkelig sett basert på din sving (koster, men er nok verdt det). En ting som man skal være på vakt etter dersom man kjøper brukt er at det florerer med Kina-køller, spesielt Callaway er utsatt for dette. Etter de la ned produksjonen sin der så lot de alle maskinene stå, og hva gjorde kineserene da? Jo de produserer som normalt med samme utseende og merker. Har faktisk en 3-Wood som min nevø kjøpte til meg der nede for 200 kr. Funker som fy den og det er nesten umulig å se forskjell på min og en ekte.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jernsett av typen acer

Post by Kaffekannen »

Kinakøller, eller kopier om du vil, er egentlig ikke til sammenligning med Acer, eller kloner generellt. For det første selger de som oftest køllene under falsk flagg og påstår at de er Nike, Callaway etc.

For den andre kan kvaliteten være søppel hvis man er uheldig. Jeg har testet en kopi av min Nike sumo og ingenting var likt. Følelse, lyd og ikke minst resultat var helt annerledes.

Jeg tror at kinakopiene er litt det samme som piratfilmer som man kunne kjøpe på gaten i Asia tidligere(og muligens fortsatt). Man får filmen grisebillig, og innholdet er som av og til brukbart, men som oftest uklart med mandarin teksting.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Ja det er det som er problemet med kopier (kina køller), jeg har vært heldig med 3-wood mens min nevø hadde et helt sett med Callaway køller som knakk en etter en, ganske morsomt egentlig å se at køllehodet føk 70m nedover fairway mens ballen gikk 10m. Men det blir sikkert ikke så morsomt dersom man kjøper disse køllene i god tro av en selger på finn. Jeg hadde ivertfall bedt om kvittering på at disse køllene var ekte.. Det er ekstremt mye kopier på finn,ebay og andre bruktmarkeder.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Acer er tydeligvis fortreffelige køller, bokstavelig talt. Hvorfor spiller ikke flere med dem? Blir vi bare revet med av pr-maskineriet til de store produsentene?

Jeg har sagt at Acer sikkert kan være greie de. Det jeg stiller meg kritisk, uforstående og håpøst måpende til er når de markedsføres som "sammenlignes med X-18", at de er akkurat som sine kjente tvillinger. Jeg sier altså at Acer kan være helt greie men står fremdeles fast ved at de sikkert ikke er like gode som køllene de sammenlignes med.

En annen ting - som er litt på kanten - er om vi skal støtte den kinesiske piratbransjen der de åpenlyst stjeler design og stil på alt fra tannpirkere til romskip. Stjeler ikke disse selskapene som f.eks. Acer ideer utviklet av Callaway, TM og andre store? Jeg er klar over de "direkte" kopiene (spesielt Scotty Cameron, Callaway, TM og Ping) men kloner er ikke i mine øyne stort bedre.

Ja, jeg har prøvd Acer, som jeg nevnte tidligere i tråden.
Instagram @christianfuru
Post Reply