Messe på Fornebu

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Messe på Fornebu

Post by Franz »

Var innom messen på Fornebu igår. Herrejævlagud for en vits!

"Prøv årets nyheter" er en ganske solid overdrivelse når det kun er Cobra og Callaway som har med seg årets nyheter. Mizuno var på plass, men manglet mye av det nye. Hvor var resten? TM, Titleist, Ping, Nike? Var de der idag?

Det er i hvert fall helt slutt på min dårlige samvittighet for netthandel.

Det eneste som antydet seriøsitet var Bridgestone, som var der med sin Ball Fitting.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Messe på Fornebu

Post by goffy »

haha... takk.. la akkurat ut en tilsvarende post!
skuffet.no altså!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Messe på Fornebu

Post by furu »

Dumt at de ikke klarer å få til noe bra. Det er vel i alles interesse å ha en skikkelig messe en gang i året.

Tilgjengelighet på demokøller er et problem. Det merker også jeg som får tilsendt demokøller, jeg får mye fra utlandet fordi de her i Norge ikke har noe. Det kommer sent også, Callaway og TaylorMade har vel nettopp nådd ut til butikkene.

Når det gjelder Titleist så er jeg litt usikker men jeg tror de er i en "overgangsfase" med nyansettelse. Mulig at de ikke har alt på plass enda.

Merker som selges i Norge og godt kunne vært til stede - Adams, Mizuno, Wilson, Callaway, Cleveland, Nike, Cobra, TaylorMade, Ping. I tillegg har vil Mgolf, John Letters, Royal Golf.

Var tilbudskroken i en krok? Det er veldig avgjørende for navnebruken. Hvis den er på en langside så er det ingen krok :)

Hva var bra av det dere så/prøvde?
Instagram @christianfuru
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Messe på Fornebu

Post by Thkarlson »

Messen var grei nok, tror det er det vi må forvente her opp i Norge
Det skortet på salg av nyhetene, jeg vet at de ikke kommer enda men da bør messen være senere..
Hvorfor ha messe der nyheter skal presenteres og varene ikke er for salg, noe var selvsagt der men langt ifra alt

prisene var heller ikke akkurat noe og skryte av 10%, greit nok men igjen manglet mye, skulle kjøpe sko men det var en vits, nesten ikke størrelser og veldig få modeller
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Robbie78
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 29 Feb 2012, 13:57

Re: Messe på Fornebu

Post by Robbie78 »

Jeg ble også noe skuffet, jeg dro dit for å forhåpentligvis gå i kikke på nyheter for året uten å måtte stå på rangen å prøve.
Hadde også planer om å kjøpe meg noe nye sko. Men det var bare å glemme, det også. Var ikke det store utvalget av størrelser der.
Billigkroken kunne de godt spart seg for, så ut som det var noe de hadde funnet innerst på lagret og måtte få vekk.
Men satser på at det blir noe bedre neste år, regner med at de ser på gjennomførelsen og gjør noen forandringer.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Messe på Fornebu

Post by Golffreak »

Franz wrote:Var innom messen på Fornebu igår. Herrejævlagud for en vits!

"Prøv årets nyheter" er en ganske solid overdrivelse når det kun er Cobra og Callaway som har med seg årets nyheter. Mizuno var på plass, men manglet mye av det nye. Hvor var resten? TM, Titleist, Ping, Nike? Var de der idag?
TM, Ping og Nike var da der med nyheter? Jeg testet da iallefall TM RBZ, Ping i20 og nye Callaway og Nike modeller. Enig i at noe kan forbedres, og har postet i andre tråden om denne messen.. Tror dog at dette er hva vi kan forvente i Norge da, men enig i at butikken burde hatt mer varer inne av nyhetene så folk kunne kjøpt med seg hjem. Jeg er uansett happy med bestilling hvis det ikke tar for lang tid, men skal kjøre custom-fit så jeg i ro og mak sammen med en kyndig person og trackman kan finne hva som er best..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Messe på Fornebu

Post by Franz »

Golffreak wrote:
Franz wrote:Var innom messen på Fornebu igår. Herrejævlagud for en vits!

"Prøv årets nyheter" er en ganske solid overdrivelse når det kun er Cobra og Callaway som har med seg årets nyheter. Mizuno var på plass, men manglet mye av det nye. Hvor var resten? TM, Titleist, Ping, Nike? Var de der idag?
TM, Ping og Nike var da der med nyheter? Jeg testet da iallefall TM RBZ, Ping i20 og nye Callaway og Nike modeller. Enig i at noe kan forbedres, og har postet i andre tråden om denne messen.. Tror dog at dette er hva vi kan forvente i Norge da, men enig i at butikken burde hatt mer varer inne av nyhetene så folk kunne kjøpt med seg hjem. Jeg er uansett happy med bestilling hvis det ikke tar for lang tid, men skal kjøre custom-fit så jeg i ro og mak sammen med en kyndig person og trackman kan finne hva som er best..
De var ikke der på fredag.

Jeg skjønner ikke denne pasitiviteten; dette er det vi kan forvente i Norge. Jeg kan virkelig ikke forstå hva det betyr at dette foregår i Norge - de driver jo butikk i Norge! Det finnes altså importører/distributører for disse produsentene i Norge, og de må vel være interessert i å selge? Enten må de legge ned driften, eller så må de møte på landets største golfmesse, i landets største by, rett før sesongstart. Der må de være HELE messen. De må ha noe å selge. Og de må ha folk som har peiling!
User avatar
DuffyDuck
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 370
Joined: 09 Feb 2011, 19:31
Hcp: 9.6

Re: Messe på Fornebu

Post by DuffyDuck »

Hadde det ikke vært greit og fått samlet de to messe trådene i en?
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Messe på Fornebu

Post by Franz »

Gjerne det. Tenkte den hørte hjemme under Utstyr.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Messe på Fornebu

Post by Golffreak »

Franz wrote:
Golffreak wrote:
Franz wrote: De var ikke der på fredag.

Jeg skjønner ikke denne pasitiviteten; dette er det vi kan forvente i Norge. Jeg kan virkelig ikke forstå hva det betyr at dette foregår i Norge - de driver jo butikk i Norge! Det finnes altså importører/distributører for disse produsentene i Norge, og de må vel være interessert i å selge? Enten må de legge ned driften, eller så må de møte på landets største golfmesse, i landets største by, rett før sesongstart. Der må de være HELE messen. De må ha noe å selge. Og de må ha folk som har peiling!
Jeg er enig med deg, og var der på fredag selv og ble også litt oppgitt over at TM og Nike ikke var der da.. Måtte jo ta turen idag også pga det, men skulle være unødvendig ettersom messen var fra og med fredag. Ping og Mizuno kom helt på slutten på fredag, mest for å sette igjen utstyret tenker jeg.

Det jeg mente er at, så fremt alle produsentene er der, så kan man ikke forvente mer enn at de stiller opp med det de har av utstyr tilgjengelig. Likevel så mener jeg også at "sjefen sjøl" må være der (kanskje de skulle ha vært med på et par av de største demodagene igjennom sesongen og jobbet de helgene?!). Det VAR folk som hadde peiling der, men det varierer litt og ikke alle er like interesserte i å hjelpe deg... Først og fremst så mener jeg at de er litt "slappe" ved at de ikke har med trackman (bortsett fra Callaway, stort pluss i boka), fokuserer veldig mye på standardskaftene og sjelden har med seg custom-fit opsjonene og ikke automatisk tar en liten "custom-fit" der og da.. Man må liksom spørre og grave litt selv, og med såpass mye folk så er det jo begrenset hvor tid man kan bruke på hver enkelt. Dette skal jo selvsagt ikke være noen fullstendig custom-fit, men være med å gi en inspirasjon til å faktisk oppsøke de forhandlerne som har kunnskap til å hjelpe folk.. Sånn som det er nå, så finner jo noen litt tilfeldig ei kølle de synes føltes jævlig bra og går på nett og bestiller fra utlandet (selv om det kanskje ikke er all verden å spare, bare at det er mye enklere..). Jeg mener at de lokale distributørene og forhandlerne må fokusere på personlig service, selvbetjenings-demo center og custom-fit. Det er det eneste du ikke kan få på nett, logistikk og pris vil nettbutikkene alltid slå dem på..

JA, enig med deg at det er litt for passivt men det er ikke noe galt i selve konseptet. Det er bare litt for dårlig gjennomføring av både arrangør og produsentene..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Messe på Fornebu

Post by Pointmonaco »

Stiller meg bak de som er litt frustrerte over denne messen... Bra konsept, men spørsmålet er når det ikke gjennomføres bra, så kanskje vi klarer oss med demo dagene som er rundt på golfklubbene??? Alt i alt var det bare Cobra og Callaway som besto! Hvordan i huleste skal folk finne ut hva som passer uten Trackman når du står og slår ballen i en vegg? Det er klart at man kjenner forskjell på treffet, men det er ikke dermed sagt at den som føltes best, er den som faktisk er best for deg... For mye mer igjen for gå innom Losby eller Custom Golf og prøve litt forskjellig. Der er det faktisk også folk som bryr seg om deg som kunde.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Messe på Fornebu

Post by Franz »

Potensialet er bare så enormt her kontra demodager. Tre dager med alle de største tilstede er noe ganske annet enn å tilfeldigvis ha tid den dagen en av produsentene er innom klubben.

Og en ting til: Ikke bland sammen Custom Golf og Losby! Losby og Tom Horley er et profesjonellt tilbud. Custom Golf er glade amatører. Ikke gå til Custom golf hvis du ikke selv vet hva du er på jakt etter. De er en golfbutikk, og ikke noe mer enn det.
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Messe på Fornebu

Post by Pointmonaco »

Jeg er enig i det Franz... var ikke helt heldig å blande sammen Losby og Custom Golf...
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Messe på Fornebu

Post by sumo »

Jeg er på fotnebu nå og slår litt baller. Han komikern leder moteshow nå, inkl noe av det kleineste humoren jwg har vært borti. Det er så jævla tørt!
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Terikn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 128
Joined: 12 Jun 2011, 16:55
Hjemmeklubb: Drammen

Re: Messe på Fornebu

Post by Terikn »

Hvem komiker er det?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Messe på Fornebu

Post by veggiss »

sumo wrote:Jeg er på fotnebu nå og slår litt baller. Han komikern leder moteshow nå, inkl noe av det kleineste humoren jwg har vært borti. Det er så jævla tørt!
Var der selv...er evig glad for at jeg hadde Lamb of God på full spiker i headsettet.

Forøvrig begredelige greier. "Testet" RBZ #3 og #7. Lette som fjær, så ikke rart folk får lengder med de. Utover det er det helt meningsløst å teste køller på Fornebu uten trackman.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Messe på Fornebu

Post by Molly »

Fikk testet litt RBZ jeg også. Men fatter ikke hvorfor dem ikke hadde på TrackMan, for de fleste som trener der har vel testa lengden sin på TrackMan.

Veldig skuffet..

Skal hente ny driver hos Tom på LOSBY idag! Gleder meg :D
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Messe på Fornebu

Post by sirandrew214 »

Teste nytt utstyr inne er som å teste en ny båt for kjøreegenskaper mens den står i opplag i hagen, bortkastet! Umulig å se ballbane, umulig å se lengde.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Messe på Fornebu

Post by goffy »

Messe i år igjen men minimal reklame om dette, fant faktisk ut av det på forumet til golfsiden.
Jeg skulle egentlig teste jern fra Titleist men de stilte med bare wedger, RART!
Proshoppen der hadde noe ræl de hadde satt ned prisen på, bare for å bli kvitt det.
Neh... Jeg er kanskje ikke like skuffet i år som i fjor men er fortsatt skuffet over opplegget!
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Messe på Fornebu

Post by sumo »

var på fornebu idag og dengte et par bøtter med baller. deilig. har ikke rørt køllene på en god uke grunnet en fin strekk i ryggen.
messa var helt begredelig. dritkjedelig. masse folk, men ufattelig dårlig opplegg med messetilbud etc.
de pleier og ha en billigkrok med masse greier, men iår så har de utelatt den og heller kastet inn noe ræl i proshoppen.
nei, triste greier. jeg klarte meg fint i 2.etasje med mine egne køller.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply