Torreby i snø!

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Torreby i snø!

Post by sirandrew214 »

Var på/i Torreby idag. Aldri spilt banen før, så litt spent. Fint vær +6 og relativt vindstille når vi gikk ut kl 1120. 25 minutt etterpå var det snøføyke og +1. Friskt! :D Hadde heldigvis votter og lue i bilen, så holdt temperaturen greit oppe. Greener bar merker etter hullpipe, men det gikk å putte, selv om presisjonsputting var umulig.
Scoren ble+5(76), noe jeg er greit fornøyd med, såpass tidlig i sesongen. :)
Fra Oslo bruker man 2 timer ned på gode veier, så kan nok hende jeg skal spille den mer.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Torreby i sol

Post by kevin »

Spilte Torreby i går for første gang.

Været var meget bra, +9 og sol. I proshoppen fikk vi vite at de ikke hatt fått klippet greenene de siste dagene pga mye regn, derfor slo de av 100,- på greenfee. Vi betalte 250,- :!:

Greenene hadde flott grønnfarge på avstand, men når man kom nære så man at det var fortsatt mye luftehull og at gresset ikke var helt kort. Puttingen ble litt bingo, men men.

Fairways var litt bløte enkelte steder, og noen steder plugget ballen seg. Noen var ganske tørre og fine, men det ble lite rull.

Nesten alle bunkerne var preppa, men litt for lite sand i noen, under der var det fryktelig hardt.

På et par av hullene var tee flyttet fra for å enten spare opprinnelig tee, eller fordi de bygger nye. Godt å se at de utvikler banen sin.

Alt i alt en positiv opplevelse, kommer gjerne igjen nærmere sommeren og under litt bedre forhold. Banen var litt mer kupert enn jeg trodde og med vått underlag ble det ganske tungt på slutten.

NB! Scoren ble rævva... :lol:

Hull 18
Image

Hull 9
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Torreby i snø!

Post by kevin »

lagt ut et par bilder
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Torreby i snø!

Post by Yorkie »

Greit klubbhus på Torreby :-) Verdt å merke seg at de har leiligheter i klubbhuset, veldig grei pakke med greenfee, god restaurant. Dog Torreby er ikke fryktelig sentralt (er nok ikke det mest livate nattelivet i Munkedal uansett) Men er man en gjeng kan det være ett glimrende alternativ for en helgetur (Sotenæs GK er ikke lange stykket unna heller)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply