Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Håndleddet er fremdeles gefukked. Legetime i dag. Krysser fingrene for ingenting alvorlig og golf som som anbefalt behandling :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Da har jeg besøkt doktormannen og det er såvidt han kunne se en senebetennelse. Jeg får ikke det helt til å stemme, men hva vet jeg. Jeg fikk i alle fall noen betennelsesdempende piller og han håpet det skulle hjelpe.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Inflammasjonsdempende medisin kan muligens hjelpe litt selv om jeg ut i fra det du har sagt ikke helt klarer å se for meg senebetennelse. Hva sa han om tid? Regner med at du skal gå på medisin 1-2 uker, men når forventet legen at du skulle føle deg bedre?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Han sa jeg senest burde føle meg betydelig bedre om en uke. Forhåpentligvis om 2-3 dager. Det kunne ta 2-3 uker før jeg var helt bra.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Legen hadde nok rett. Kjenner allerede betydelig forbedring etter jeg begynte på pillene :) Kan knytte hånden med 70-80% kraft og har mindre vondt ved vridning. Range på torsdag satser jeg på:)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Pillene demper smerten ved å hindre hevelse. De er veldig generelle i behandlingen, de hjelper mot mye. Det blir som å ta sterke smertestillende. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett noen få senebetennelse ved å slå seg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

furu wrote: Jeg må innrømme at jeg aldri har sett noen få senebetennelse ved å slå seg.
Ikke jeg heller. Tenker på senebetennelse som f.eks. "musesyken" o.l.. Det han forklarte var at jeg har fått et slag/vridning på knokkelen. Dette har ført til endringer i blodtilstrømningen rundt dette punktet som igjen har ført til betennelse som har satt seg i senen. Han hadde vært borti lignende tilfeller tidligere og satte diagnose rimelig kjapt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

På rangen i går og det var vanvittig deilig. Nesten to uker uten golf i dette været er nesten to uker for lenge. Litt vondt i håndleddet, men ingenting jeg ikke kunne takle.

Jeg hadde en aha opplevelse forleden dag når jeg leste følgende tips fra JanBJanB. Når jeg testet med sjekkpunkt 1 hadde jeg allerede en kraftig knekk i håndleddene. Faktisk startet jeg med håndleddene allerede etter noen få cm. Jeg sto ca. 15 min og selvjusterte meg selv foran speilet til sjekkpunkt 1 var før knekk og med kølle parallelt med skotupper. Merket allerede da at jeg fikk en mye lengre svingbane som = høyere hastighet på køllehodet :D

Testet så ift. sjekkpunkt 2 når jeg kom på range og så at jeg kom for bratt inn. Dvs. at forlengelsen av køllen kom ca 30 cm(5i) innenfor linjen bak ballen. Jeg brukte ca en halvtime med prøvesvinger og stans på sjekkpunkt 2(og av og til 1 igjen) før jeg var fornøyd. Fikk litt rare blikk på rangen :roll:

Så begynte jeg å slå og for en forskjell. Jeg la på jevnt over 10 meter med hver kølle inkl. wedger. I tillegg fikk jeg plutselig en liten draw. Jeg testet med 9i som nå var 110+, 7i som var 130+, 5i som var 150+ og 52 grader wedge som var 90 meter med fullsving. Alt dette med rangeballer i motvind og liten oppoverbakke :mrgreen:

Så var det tid for driveren, min nemesis. Det gikk over all forventning. Jeg hadde fremdeles noen feilslag, men det var mindre hooker og jeg hadde hatt ballen i spill i 9 av 10 hull. Av 25 baller hadde jeg ingen slice, ingen push og ingen katastrofer. Jeg hadde plutselig en lavere ballbane og rull, selv i motbakke. De lengste slagene var over 220meter flight i motvind, med motbakke og med rangeballer.

Jeg har aldri hatt det så gøy på range før, og hadde det ikke vært for en avtale med fruen i går kveld hadde jeg sikkert stått der enda.

Tusen takk JanB!!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

@Kaffekannen: Dette er gøy å lese. Tusen takk for at du tok det så nøye og seriøst.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

@Jan Det er jeg som skal takke :)

Jeg er faktisk litt flau og overrasket over at jeg har svingt så feil så lenge. Jeg trodde oppriktig at 2 fase svingen(til Tutta f.eks.) var: 1. Håndledd til vannrett kølle, 2. Skuldre til vannrett venstrearm(eller lenger).

Jeg skal spille 9 hull på Fana om et par timer. Håper jeg får dette til å stemme på banen også [Insert smiley med kryssede fingre her]
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Da har jeg gått en runde og jeg fortsatte med den fine trenden fra gårsdagen. 9 kjappe hull med greit resultat. Slet med mine "nye" lengder og er glad jeg gikk denne runden før lørdagens turnering:

Hull 10. Hybrid utslag. Prøver og kutte litt venstre og det straffer seg ved at jeg treffer en utstikkende gren som bremser ball fullstendig. ca 190 meter inn. Tar hybrid igjen og treffer piskadøtten en ny utstikkende gren og ligger 50 meter fra green(den hadde lagt seg på green uten treet). 54 grader, 3/4 sving og dessverre 6 meter forbi flagg. feilberegner 1 putt i nedoverbakke og har 12 fots putt. legger den inntil og dobbel. Likevel fornøyd med 2 gode hybridslag og wedge med perfekt retning.

Hull 11. Drive som går litt høyre og ca 200 meter. Det var oppstilling. Den ligger derfor i tykk rough mellom fw. slår inn på min fw til ca. 115 inn. Green ligger høyt og jeg tar 8i. Slår over green og men ligger greit. Chip inn. til ca 8 fots putt. legger den tett og tapper inn 1 fot til bogey. Dårlig putting og chipping så langt

Hull 12. Er så opptatt av at jeg ikke skal gå venstre i OB at jeg dunker ball over på fw til høyre. Dårlig drive med feil vinkel gir ca 200 meter til green. Tenker at jeg skal legge meg til ca 75 meter innspill og tar 7i. Slår 150+ og ligger ca 40 meter fra green i rough til venstre. På grunn av busk må jeg flippe kølle og slå keivhendt. Går over all forventning og er på semigreen. Grei pitch og ca 6 fots putt. hullkant og tap inn for nok en dobbel. Dagens dårligst gjennomførte hull.

Hull 13. Slår vanligvis en rolig 7i, men går i dag for 8i. Det er ikke nok justering og jeg går litt over green til venstre. ligger dårlig og flopper inn for 12 fots putt. Legger den ca 3 fot fra og bogey

Hull 14. Hybrid til midt på fw. 85 meter inn. Gjør ett feilvalg og tar pw som jeg tidligere slo ca. 85 meter med. Går over green og ligger på vei. Kan fridroppe i rough og flopper nok en gang inn. 20 fot blir til 4 fot og bogey

Hull 15. Legger meg halvannen meter til høyre for hull med 8i og veeeeldig rolig sving. hullkant og tap inn for par.

Hull 16. God drive som går snorbeint, men dessverre for langt :o Havner inntil mur på venstre side. Kunne nok droppet meg vekk iht. 25.1 :?: men velger i stedet å hekle meg løs med wedge. Går helt ræva og legger meg i bratt skråning i rough på andre siden av fw med 150 meter inn(ja, jeg slo bakover :? ). Ikke mulig med hybrid så jeg dæljer til med 5i. Går ca. 110 meter. Prøver 60 grader på innspill for moro skyld og legger meg 6 fot forbi hull. Dessverre nedoverputt som går 2 fot for langt og dobbel bogey som resultat

Hull 17. God drive, om enn noe lav, som går 240 meter. Hybrid opp til 20 meter fra green. Innspill er ok og har 7 fot for birdie. Legger den innen 1 fot og ett fint par.

Hull 18. Dårlig drive igjen som går til høyre. Mer push enn slice. 180 meter inn fra dårlig lie. Slår først pw til 110 meter og blir liggende i bratt skråning(eneste haugen på fw). Legger så 9i en meter til venstre for green. Pitcher inn med ni og setter 6 fot putt for bogey

Konklusjoner
1.Jeg må stole mer på lengdene jeg har inne. Min nye sving fungerer og føles mye, mye, mye bedre.
2. Jeg må ha ny putter som jeg har litt lengdekontroll og følelse på
3. Bridgestone e5 er en kjempeball for prisen
4. Driveren er ikke helt stødig
5. jeg må legge en plan og følge den på lørdag
6. Jeg har hcp under 20 i meg og bør klare målet mitt innen utgangen av juni.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Gikk igjennom runden din (som vanlig). Du har veldig bra konklusjon selv. Ikke mye å tilføye der.
Du har helt rett i at du nå må justere minnet ditt for hvilke lengder du nå har inne.
Her et klipp fra tidlig i tråden din:
--zip--
Driver -190-260 meter(høyde, lengde og bredde )
Hybrid 4 - 175 meter
4i - 160
5i - 150
6i - 140
7i - 130
8i - 120
9i - 105
pw - 95
52 - 80
54 - 60
60 - 40
--zip--


Du har nå fått håndleddene dine til å jobbe og dermed fått mer snert på køllehodet. Dette kan føre til at skaftet på driveren din er i mykeste laget. Få sjekket dette ut. Du hadde riktig nok en god og rett drive (på hull 16), men det er altså etter flere stygge. Dermed klarer du å kompensere rotasjonen av kroppen i forhold til armenes fart ned.

Gøy å høre at du skal legge en plan for spillet på lørdag. Smart. Bruk en liten bok/blokk og skriv hvert hull på et eget ark. Sitt hjemme og planlegg kølle og hvor du skal legge deg. Kjør safe og du får en god score.
Lykke til
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Takk for innspill. Setter pris på det. Må komme meg en tur til spania slik at jeg kan kjøpe noen leksjoner av deg.

Angående driver frykter jeg det samme som deg. Jeg har standard skaft med reg flex. I følge info fra Nike så er dette en stiv versjon av regular, men likevel.

En annen ting jeg merket og slet litt med på runden er siktelinjen. Jeg har tidligere hatt fra straight til fade på jern. Nå har jeg fra straight til draw. Dette utgjør en noen ganger forskjell på gjerne 10 meter. Altså mer enn nok til å f.eks. bomme på green fra 130 meter. Det er selvfølgelig trening og justering som må til. Jeg har blitt invitert ut på 18 på Fana i dag av noen gamle kolleger. Tenkte jeg skulle notere en del under runden, i alle fall mentalt, som gir grunnlag på plan til i morgen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Helgens turnering har jeg oppsummert sånn noenlunde i en annen tråd og siden det ikke var så mye treningsmessig å hente ut fra den runden snakker jeg ikke mer om den her.

Har meldt meg på neste helgs turnering som er Nextgentel open. Fristende å komme med noen kommentarer om at kundeservicefolka gjerne kan stille som mål, men jeg skal holde meg for god til det :lol: (PS: jeg er veldig fornøyd med min linje).

Har derfor planer om 3-4 turer på range i løpet av uken for å stabilisere min nye sving. Kom nettopp tilbake fra en tur til range ved Fana kirke og er godt fornøyd. Slo jern, hybrid og driver med ganske stabile lengder og stort sett god retning. Brukte også gode 45 minutter på chipping inn mot den stein/sandhaugen de kaller en treningsgreen. I det hele tatt var det en god økt med svært god feeling, men...

JanB(eller andre som føler seg kvalifisert): På noen slag, spesielt med høye jern som P,9 og 8, kommer det en pull med (u)jevne mellomrom. Ballen går helt rett ca 30 grader til venstre og feelingen og lengden er veldig bra. Jeg er helt avslappet i kroppen og føler jeg har en god gjennomføring og finish i slaget. Dermed aner jeg ikke hva som forårsaker det. Jeg ser at jeg har en liten vridning på venstrefoten og det er derfor mulig at vektforskyvningen ikke gjennomføres og at jeg derfor har vekten mer mot høyre enn jeg skal ha i finish, men det er vanskelig å si. Må innrømme at dette skjer såpass ofte(1 av 6-7-8) at det bekymrer meg litt og at jeg fort kan kompensere ved å gå litt mot høyre for sikkerhets skyld. Noen gode tips?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Det kan være flere årsaker.
Jeg skal ta to varianter du bør sjekke.
1.) Sjekk grepet ditt. Det kan gjerne være at din høyrehånd (den uten hanske) er feil. Sjekk at begge V (Streken mellom tommelfinger og pekefinger) peker opp til høyre for ditt høyre øre.

2.) Du har for rask rotasjon i forhold til lengden av svingen din. Altså har du skrudd igjennom før kølla treffer ballen. Dermed er skuldrene dine også åpne og du dytter ut til venstre.

Igjen vil jeg påpeke for deg og alle som leser. Slurv aldri med de 4 fundamentale tingene som skal være på plass FØR svingen starter.

1.) Grep
2.) Siktelinja
3.) Ballplassering
4.) Kroppens positur
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Solaar »

Kaffekannen wrote: Har meldt meg på neste helgs turnering som er Nextgentel open. Fristende å komme med noen kommentarer om at kundeservicefolka gjerne kan stille som mål, men jeg skal holde meg for god til det :lol: (PS: jeg er veldig fornøyd med min linje).
Hehe, slå gjerne noen baller på de fra meg også ;)
Kaffekannen wrote:JanB(eller andre som føler seg kvalifisert): På noen slag, spesielt med høye jern som P,9 og 8, kommer det en pull med (u)jevne mellomrom. Ballen går helt rett ca 30 grader til venstre og feelingen og lengden er veldig bra. Jeg er helt avslappet i kroppen og føler jeg har en god gjennomføring og finish i slaget. Dermed aner jeg ikke hva som forårsaker det. Jeg ser at jeg har en liten vridning på venstrefoten og det er derfor mulig at vektforskyvningen ikke gjennomføres og at jeg derfor har vekten mer mot høyre enn jeg skal ha i finish, men det er vanskelig å si. Må innrømme at dette skjer såpass ofte(1 av 6-7-8) at det bekymrer meg litt og at jeg fort kan kompensere ved å gå litt mot høyre for sikkerhets skyld. Noen gode tips?
Når jeg gjør en feil så begynner jeg alltid med det enkleste først og følger da de fire punktene JanB beskriver. Som regel er det veldig små feil man gjør og det meste finner man før man svinger.

Når jeg puller eller pusher ballen så er det første jeg sjekker hvilken retning torven har. Hvis den peker rett frem så betyr det at push/pull årsakes av åpent/stengt køllehode. Hvis den peker skjevt så betyr det at jeg svinger galt.

Jeg prøver også å sjekke nøye hvilken oppstilling jeg har og om jeg virkelig sikter dit jeg vil. Noen ganger tror jeg at jeg pusher/puller, når jeg egentlig sikter galt.

Andre ting jeg sjekker er oppstilling i forhold til om jeg lener meg for mye fremover eller står for mye rett opp. Jeg vet at når jeg glemmer å bøye i hofta og blir for opprett så puller jeg tvert.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ny runde på range i dag, og nok en dag med veldig god følelse. Holder jeg på denne til lørdag skal det bli gøy. Har hatt veldig fokus på oppstilling(preshot). Har repetert med en rutine som er identisk for alle køller. Ikke så mye bevegelser, men mer hva jeg skal tenke på før slaget. Grep, posisjon i stance, vektfordeling, avstand osv. Ble dermed mer bevisst over hvilke grep som fungerer og hvilke som ikke gjør det. Ved å utelukke alt preshot blir det enklere å finne ut hva som fører til hva i svingen.

Jeg klarte å få en mer presis driver(bank i bordet) ved å "stramme" grepet. Ikke holde hardere, men med flere knoker synlig på begge armene. Har aldri hatt så mange "rett frem med god distanse" drivere på rad :D

Ellers fungerte det bra med PW, 5i og hybrid. Hadde kun en pull og da kom clubface lukket utenfra og inn :roll:

Håper det er vær til en runde med puttetrening i morgen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Solaar »

Noe av det beste innen golf:
Kaffekannen wrote:Har aldri hatt så mange "rett frem med god distanse" drivere på rad :D
;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Dette fordømrande drittværet(som ikke var meldt: red.anm.) stopper treningsøkten min på nærspill. Blir rangen med kirken under tak i stedet da.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en runde på range hvor jeg traff på Furu. Veldig hyggelig. Fikk forsøke noen av køllene til Furu og ser at jeg har en del å gå på utstyrsmessig. Adams jernene hans var helt rå og Nickent driveren hans ga meg en 10-15 meter ekstra og var snillere på feiltreff enn min Nike.

Nok en gang satt slagene bra. Wedgene var, etter min standard, kanonsolide og jeg kunne leke meg med åpne vs lukkede og forskjellige buer. Driveren er litt av og på fortsatt, men den kommer seg stadig. Burde nok ideelt sett latt den bli igjen i bilen i morgen, men så smart er jeg ikke :roll: Føler at jeg har spill inne langt under mitt hcp, men sliter litt med å få det ut. Forhåpentligvis løsner det i morgen. Går ut ganske tidlig og håper jeg slipper en sekstimers runde i morgen.

Wish me luck :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply