Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Hadde meg en tur på range i går. været var greit, sikten var bra og maskinen ga ut riktig antall baller. Tok meg litt tid til tøy og bøy før jeg slo noen baller siden det var litt kaldt i luften. Etter oppvarmingen slo jeg fem flotte 7i slag og 10 flotte 5i slag og så dro jeg frem driveren. Tanken min var at jeg skulle fokusere på 100 meter slag med wedger så derfor måtte jeg få storslegga "ut av systemet først". Det endte med at jeg slo vel 50 slicer på rad med driveren. Jeg kom over toppen og dermed utenfra og inn gang på gang på gang og jeg klarte ikke å rette på det. Jeg sjekket oppstilling, grep, ballplassering, baksving, håndledd, hofter, hode, skuldervridning, kraft, sluttposisjon og en hel haug med ting til, men jeg kom ikke i mål. Til slutt la jeg den vekk og nå var problemet elegant flyttet over på alle køllene i bagen. Jeg slicet en sw!! Noe jeg ikke trodde var mulig :cry: etterhvert ble det mørkt og jeg måtte bare gi meg uten å få fikset problemet.

Satser på at det er timingen min som er helt fucka, me må komme meg på range snarest for å fikse
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Santa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 142
Joined: 05 Jul 2010, 08:42
Hcp: 35,5
Hjemmeklubb: Losby

Kaffekannens spillblogg

Post by Santa »

Føler med deg, har selv opplevd akkurat det samme! Klarte til og med å slice 60' wedgen min en gang, helt total insane krise, men klarte heldigvis å hente meg inn igjen:-)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Kanskje du også har hatt en litt flat sving? Tror egentlig at det bare er timingen. Alt i orden.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Da er det offisielt. Svingen min er herpet. Aner ikke hvordan det skjedde eller egentlig hva som har skjedd, men en simulatorrunde på søndag sa meg følgende. Lengdene mine er tilbake til 2009 nivå(ca 20% kortere enn vanlig for meg). Jeg svingen voldsomt utenfra og inn(gjerne over 10 grader). Jeg får ikke med meg håndleddene og har konstant åpent køllehode ved impact. Køllehastigheten min er kraftig redusert. Erfaringsmessig så skyldes denne type problemer at jeg blir stående igjen med vekten til høyre, men det var jeg ekstra obs på og det var det ikke. Tror ikke jeg har annet valg enn protimer for å rette på dette.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Blitt et par runder på range nå og jeg begynner å få kontroll igjen. Ikke helt fikset, men på bedringens vei i alle fall. Problemet ligger i en for bratt fremsving. En typisk overthetop greie som gjør at jeg kutter ned på ballen. Så det er bare å gå back to basics. Sørge for at hoften roterer tidlig for å gi plass for armene, holde høyre albue tett til kroppen og sørge for at jeg fullfører svingen i riktig spor. Ca. 1 måned til de første banene åpner rundt her og til da skal jeg få svingen på plass. skulle kanskje fått filmet svingen igjen for å få litt mer konkrete tilbakemeldinger?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble ca 200 baller i går og det bedrer seg fortsatt. Kan ikke på noen måte si at det er bra, men jobber i alle fall i riktig retning.
Wedger og korte jern fungerer ok +. Litt vanskelig å bedømme lengder når vinden står midt i trynet, men balltreffet var konsistent og jeg føler at jeg begynner å styre slagene igjen i forhold til høyde, lengde og spinn.
Lengre jern er litt mer varierende. ca 3 av 5 går helt rett og med god lengde. de 2 resterende får en litt kjedelig fade som stjeler mye meter, spesielt i vind. Svingbanen er blitt mye bedre og jeg kan igjen slå en draw om behovet er der.
3w var svært solid. slo 20 baller og 17 gikk noenlunde der de skulle. Lengde i vinden var ca180 meter carry
driveren er også på bedringens vei. 50-50 nå med gode, lange slag og slag med kraftig fade(noen vil si slice). Det er selvfølgelig langt fra godkjent, men det er mye bedre enn for en uke side.

Et av problemene jeg har hatt i det siste har vært at jeg bøyer venstrearmen i fremsvingen. Dette skaper selvsagt en hel haug med problemer. Dette er enkelt å fikse når man er klar over det.

Fikk forresten en kul melding fra madammen i dag: " Kan vi gå på rangen i dag"? :D Hun fikk golfkøller av meg i helgen
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by veggiss »

Hvis madammen din ikke har hatt protimer enda, og akkurat har begynt med golf så anbefaler jeg å gi henne det så fort som mulig. Da vil hun nok raskere få mye mer glede av sporten :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

har planer om det. noen timer med undertegnede først og så overlater jeg til noen som vet hva de driver med.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Sticho »

Blir jo dyrt for deg når proen skal rette opp alle de "gode" tipsene dine... :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by sirandrew214 »

Jeez! Akkurat NÅ kjente jeg at det hadde vært digg å stå på en ordentlig range å slå golfballer!!! Faen at det er 50-80 cm snø ihvertfall....
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:Blir jo dyrt for deg når proen skal rette opp alle de "gode" tipsene dine... :)
Første læresetning er: "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør". Etter 20 minutter på range i Spania hadde hun en finere sving enn meg :(
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Nå ble det ikke av "protimen" til damen i går, men jeg fikk meg en runde på range i fineværet.

Ble kun trening med wedger. ekstra fokus på hender et godt stykke foran ballen. Tidligere har jeg slått wedger mye på følelse og dertil forskjellige svinger til forskjellige situasjoner. Nå prøver jeg å gjøre en helt lik sving hver gang. Variablene blir ballplassering og svinglengde. Ved å ta bort variablene fra tidligere som gjerne gikk på stance og "snap" i håndleddene håper jeg å fjerne en del av bomslagene jeg har fra 100 meter og inn. Å duffe en wedge er, BY FAR, det mest irriterende jeg gjør på en golfbane.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Sticho »

Jeg er imponert over innsatsen din. Var jo vårstemning igår, så var vel relativt gode forhold på rangen på Sotra? Vurderer om jeg snart skal ha meg en tur ut. Er jo på tide å se om 910'en flyr like godt ute som den gjør på sim. :)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by veggiss »

Ikke ta det personling, men jeg HATER alle som kan stå ute å slå en golfball nå. Håper dere shanker.

:)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Forholdene på Sotra er ganske bra nå. Sur vind selvsagt, men kle deg godt så går det bra. Vurderer en snartur til Aberdeen i helgen. Plutselig åpning i kalender sammen med litt ekstra cash på konto er ganske så hintende
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by sirandrew214 »

veggiss wrote:Ikke ta det personling, men jeg HATER alle som kan stå ute å slå en golfball nå. Håper dere shanker.

:)

Hvor er "LIKER"-knappen??
Jævla folk som står ute og spiller! Håper dere for lungebetennelse!! :)
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by AkE »

Er ikke så langt fra Miklagard til Sarpsborg! ;)
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

3 runder i Aberdeen i forrige uke bekreftet at mye av det jeg har jobbet med i vinter kan gi meg en fin sesong. Stabile, fine jernslag og god kontroll fra 50 meter og inn vil hjelpe meg til fine scorer i løpet av sesongen. Dessverre er driveren litt ustabil ettersom jeg bruker litt mye armer, men jeg holdt stort sett ballen i spill og har med meg flere baller hjem igjen enn jeg hadde med meg. Det var kun Cruden Bay jeg første score på og da endte jeg på 1 fugl, 7 par, 6 bogey og 2 doble. Var to hull jeg ikke fikk spilt grunnet hinsides gnagsår som måtte behandles. Gøy med skikkelig links.

Ble en kjapp tur på rangen på Sotra denne helgen også. Jobber med en ting spesifikt for tiden. Noe så banalt som å strekke ut armene. Har merket en liten tendens til å ikke har strak arm i impact og det forsterker "cuten" min som jeg gjør med de lengste køllene. Rolig sving med god strekk gir meg riktig svingbane så jeg får bare fortsette treningen. i dag åpner muligens pitch and putten på Sotra. kan bli fin trening det.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Fikk spilt 18 på sim i går kveld. Mye rart med svingen min for tiden og resultatene blir deretter. 82 på Links at spanish bay er ikke særlig bra når jeg faktisk puttet godt. Kommer innimellom noen voldsomme ut til inn svinger som gir meg OB, vann og andre spennende resultater. Sjekket club stats etter en 3w som slicet seg ut av skjermen og jeg kom inn 14,6 grader utenfra. Det er bare sjukt. Det spesielle er at det er så varierende. Det føles likt, men svingbanen min varierer fra straight til da nesten 15 grader utenfra uten at jeg helt vet hvorfor. filming av sving står på programmet snarlig
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ny økt på rangen i går. Etter en kort oppvarming benyttet jeg det som vises i denne videoen for å hjelpe med utenfra og inn svingen:


Og det virket godt med jernkøllene. avstanden min mellom peggene var omtrent 2 køllehoder fra hverandre på slutten og jeg slo rent og pent med god lengde uten for mye kraft. Slo ca 60 baller med 9i, 7i og 5i. Så ble det ca 20 baller med driveren som bare var i beste fall ok men de 5 siste jeg slo gikk rent og pent over haugen bak 200 meter boksen. Dette sammenfalt tilfeldigvis med at en gjeng nybegynnere så på ;) Dere kan si hva dere vil, men jeg synes det er litt kult når folk klapper etter en drive på rangen :D Avsluttet rangeøkten med 54 grader mot flagg på ca 80 meter og det var godkjente resultater.

Puttinggreenen var åpnet i går og forholdene var ok. Ikke akkurat parkett, men ok treningsforhold. Øvde i hovedsak på langputter for å få vinterdvalen ut av kroppen. Var ikke en spesielt god økt fordi det ikke var en plan. neste gang(i dag?) blir det forskjellige øvelser som jeg finner på nettet.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply