Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Overlegent innenfor cutgrensen :D Bra gjort :!:
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Spydige småjævler :lol:

Hva skal jeg si. KM var en spesiell opplevelse. Første 18 spilte jeg helt forferdelig. Startet med at jeg toppet ballen på Tee 1 og skyldte mine medspillere en pils før vi hadde startet :oops: Det endte i en dobbel, før jeg triplet neste. Så var det bogey, bogey, bogey og en ny vakker trippel før jeg endelig fikk dagens første par på 7. De siste ni var ikke bedre og det var en sinna kaffe på klubbhuset etter runde 1. Det verste var at jeg slo en god del gode slag, men slo et dårlig på hvert hull som førte til alle slags problemer + at jeg slet med hastigheten på greenene.

Runde 2 startet bra. Tap-in par på 10 og 11 gjorde meg litt optimistisk før jeg på uforståelig vis hooket to baller OB på 12 og gikk videre med en nier. Par på 13 ble fulgt av et noe merkelig 14. Utslaget er bra og jeg har 80 meter inn fra semirough. I svingen min kommer det en voldsom bjelle/spilledåse lyd fra en ISBIL!! i boligstrøket langs banen og jeg tar ca 60 cm torv i slaget og dytter ballen 10 meter til høyre og inn i roten til et tre. Dermed uspillbar og punch gjennom 65 meter skog til green og toputt. Men wtf? ISBIL!!? Fortsetter siste ni med par, bogey, bogey og par og føler at jeg egentlig har spilt veldig godt selv om jeg har 9 over på 9 hull :? De resterende ni hadde lite med golf å gjøre. Øsende regnvær. overvann på greener og slapsete teesteder er ikke gøy.

Utover kvelden på lørdagen åpenbarte flere gnagsår og lignende seg og jeg sendte høflig en mail til klubben og sa at jeg ikke stilte på søndagen. Til neste år er målet topp10 i klubbmesterskapet ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

I år ville du fått 10. plassen med 84 i snitt.
Burde være et overkommelig mål du har satt deg. ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Glemte å fortelle deg at jeg hadde bestilt 7 liter krokanis som skulle leveres etter kl.15 på lørdag.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Glemte å fortelle deg at jeg hadde bestilt 7 liter krokanis som skulle leveres etter kl.15 på lørdag.
Den skjønte jeg ikke
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Isbilen Kaffekannen! Isbilen! Bestill på internett og de leverer :D Også under golfturneringer :D Det skal ikke gjenta seg.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gikk ni hull forleden med Furu. Er egentlig ikke så mye å si om runden fra ett treningsperspektiv. Alltid hyggelig å gå med Furu, men jeg spilte svært ujevnt.

Var på golfsenteret i dag og tok en drøy time på simulator. Har jobbet med vektforskyvningen i det siste og fikk gode tilbakemeldinger om at jeg gjør noe riktig. Passer godt på at hodet holder seg bak ballen gjennom svingen. Dette gjør at momentet fra køllen og svingen setter vekten min naturlig over på venstre foten for å holde balansen i kroppen. Tidligere har jeg flyttet hodet, ubevisst, fremover(til venstre) for å flytte vekten frem på venstre fot. Dette har hatt motsatt virkning og vekten har blitt værende på høyrefoten for å holde balansen. Banal greie og ikke ett vanlig problem mistenker jeg :geek:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Turnering på Fana på lørdag. Fantastisk fint vær og alt lå til rette for en flott turnering. turneringsformen er slagspill med fullt hcp. Glemte ballkortet mitt hjemme og siden det var så mange hyggelige mennesker å prate med, ble oppvarmingen prioritert vekk. Mulig tabbe der :oops:

Hull 9. Par 4 302 meter.

startet elegant med en fin 3h ned i en grøft 20 meter fra tee. Ny ball og fairway med ca 120 meter inn. Legger ballen på nedre platå og hadde en lang putt oppover på en green jeg ikke ante hastigheten til. Gikk nesten 3 meter kort og måtte putte to ganger til for en praktfull trippel

Hull 10. Par 4 321 meter.

Motvind, men jeg har selvtillit med drivern for tiden og velger tigerlinjen. Bortimot perfekt slag og har ca 95 meter inn fra midt i banen. 50* som jeg shanker til bunkers 40 meter fra green. fortjent nok er ballen plugget i tung våt sand i bunkerveggen. Må kakke den ut derfra og bruke nok ett slag for å få ballen 2 meter ut av bunkers. At jeg da er litt oppgitt og bruker 4 slag derfra til hullet ødelegger mine muligheter i denne turneringen.

Hull 11. Par 5 384 meter.

Har medvind og treffer driven bra. Dessverre plugget i våt semirough med ca 175 meter inn. Hadde jeg vært en meter til høyre hadde jeg hatt under 150 inn og lagt i fairway. Ligger litt på skrått men tar likevel 3h og klemmer til. Kommer ikke gjennom med håndleddene og pusher ballen til høyre i vannhinder. Duffer pitch 1 og setter pitch #2 3 meter fra pinnen fra ca 50 meter. toputt for dobbel. Herlige ni slag over etter 3 hull. har 15 slag tildelt totalt...

Hull 12. Par 4 320 meter

God drive inn i motvind. Legger seg på fremsiden av "puppene" for de lokalkjente. 9i inn derfra som jeg igjen pusher litt høyre. (står jeg for nærmt ballen?). Chip inn er ok, men jeg bommer en 1,5 meter for par og bogey.

Hull 13. Par 3 121 meter

Slår 9i. Ok slag, men jeg glemmer vinden som er mot høyre på dette hullet og blir liggende i fringen til høyre. ca 5 meters putt i svak oppover bakke. Går nesten i, men tar en runde i hullkant og finner en nedoverbakke som gir en 2 meters retur. Den blir liggende på hullkant og bogey igjen. Ikke min dag :x

Hull 14. Par 4 241 meter

Går for green, men er 3 meter for langt til høyre og 15 meter for langt. har 20 meter inn til green over en liten haug. Chippen er nesten perfekt, men den lugger i enden av semirough og stopper 4 meter for tidlig. Putten ruller rundt hullkant igjen og tap-in for par. Hurra, et par!

Hull 15. par 3 114 meter

9i som jeg treffer litt dårlig og ligger en meter kort av green med hullet i bakre kant. Shanker pw til 10 meter lengre fremme en meter til høyre for green :oops: :lol: Setter 15 meters chip i koppen derfra :roll: for et enkelt par...

Hull 16. par 4 343 meter

3w til 155 meter inn i fw. Treffer store ballen først med 6i og har ca 40 meter inn. Åpner 56* og går forbi hull med litt spinn på ballen. det funker og jeg har 1,5 meter med slakk nedoverbakke. Ballen tar nok en halvrunde på hullkanten og jeg må dytte den ned for bogey. Dette var en dårlig putt, men nok en hullkant er likevel surt.

Hull 17: Par 5 444m

Slår dagens første dårlige drive. Får en liten draw, men sterk motvind dytter ballen akkurat OB på høyresiden. Neste drive er i midten, om enn noe kort. har ca 240 meter inn og slår en 3h som jeg topper og har dermed ca 140 meter inn. Slår 7i og sikrer litt til høyre for green. Godt slag faktisk. Dessverre er chippen min litt lang i nedoverbakken mot hullet og jeg må toputte for trippel :cry:

Hull 18: Par 4 338 meter

Kraftig motvind, men jeg går raka vegen framåt og har ca 115 meter inn. 8i som jeg igjen dytter litt høyre. Chip inn er bare ok og jeg har en 2 meter som sjokkerende nok går i hullkant og jeg får nok en bogey

Hull 1: par 4 251 meter

Slår 5i og har ca 70 meter igjen fra fw. flagget står på vanskeligst mulig sted, men jeg velger en tøff linje. Er 30 cm fra perfekt innspill, men de 30 cm sørger dessverre for at jeg ligger i rough. Grei chip inn og par.

Hull 2: Par 5 445 meter

Drive er litt til venstre og ligger langs vei. Neste slag er 7 i som dessverre treffer tre i fw og legger seg i ro på ca 110 meter. Jeg velger en 9i inn i motvinden og slår ett godt slag som ligger midt på green. Dessverre klarer jeg på merkverdig vis å treputte fra 6 meter til en bogey igjen :x

Hull 3: Par 4 359 meter

Litt svak drive gir meg ca 135 meter inn. slår 7i, men treffer dårlig og er i forkant av green. Chip inn er litt pinglete og jeg har 2,5 meter igjen som tar 180 grader i hullkant(nå har det begynt å bli latterlig) og jeg setter returen for par.

Hull 4: Par 3 128 meter

Medvind. Pw og i forkant av green ca 3 meter fra hull. Er en halvmeter kort og par.

Hull 5. Par 4 200 meter?

Tee plassert idiotisk som vanlig på dette hullet. Puncher en 7i ned på flaten til 80 meter inn. Velger en litt åpen 52* som jeg skal stoppe i bakken og rulle mot hull. Duff deluxe og 30 meter igjen. slår ett flopslag til toppen av bakken og ruller ned til 30cm fra hullet og par. Litt tøft innspill :D

Hull 6. Par 4 228 meter.

Slår ut med 7i og får en liten fade. Dårlig slag som er i skogkanten. Finner ballen, men den er mellom to røtter og jeg melder uspillbar. Dessverre må jeg droppe slik at ett tre hindrer meg i å gå rett på flagg. Jeg slår pw til venstrekant av green og har ca 12 meter med rask hellende green foran meg. Setter en ok førsteputt og har en drøy meters retur som ruller opp på hullkanten, stopper, og ruller 10 cm tilbake. vetta f... hva som skjedde men det endte i alle fall med en dobbel

Hull 5. Par 3 152 meter

5i med litt slapt treff som ligger ca 2 meter kort av green. grei chip og putt for par

Hull 8. Par 3 110 meter

9i til green. Ca 3 meter fra hullet. grei toputt og par.

Oppsummering. 9 over etter 3 hull. 11 over på de resterende 15 hullene. Hadde jeg spilt de 3 første hullene på bogey(som er over snittet mitt på nevnte hull) hadde jeg vært i topp 3.

Putter 1,944 (35)
Puts pr. GIR 2,4
GIR 5 (27,8%)
GIR+1 13 (72,2%)
Fairwaytreff 8 av 13 (61,5%)
Scramble/greenbom 4 av 13
Scramble/fw.bom 1 av 5
Sandy 0 av 2 (0%)
Chipsave 4 av 11 (36,4%)

Puttingen min er under en enhver kritikk, men jeg har aldri sett så mange hullkanter på en runde.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Oktober open i helgen på meg også. Nærspillet sitter dårlig for tiden. Duffer mye når jeg slår over 60% kraft med wedger og sliter med avstandskontroll på chipping og putting. Driver, 3w og hybrider sitter greit mens jern er litt mer ustabilt enn vanlig. Blir for lite trening for tiden og jeg tror nok det må ta mye av skylden for spillet mitt. Spesielt feelingen på nærspillet forsvinner når det er en uke eller mer mellom hver gang man spiller.

Søndagen var forresten rimelig grusom. Masse regn og vind i kast som i alle fall ikke jeg taklet. F.eks. slo 5i 20 meter over green på #7 og pitch 10 meter over green på #8 og da var det vindstille når jeg valgte kølle og stilte meg opp. Samtidig kom jeg 10 meter kort av green med 7i på #15
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

To X 18 i helgen.

Først parturnering på Fana på lørdag som gikk sånn passe i dass. Været var heldigvis bra 8-)

Så 18 sammen med Grønne Greener på Meland på søndag. Banen er i flott stand og det var en fin runde. Puttingen på første ni var rå og jeg var 7 over. Ble en del mer slit på backnine og 11, 14 og 15 var som vanlig dårlig. Endte tilslutt på 92 slag og 37 poeng nedskrivning. Det var første regulering riktig vei siden starten av juni :D Veldig fornøyd med runden. I alle fall med tanke på at jeg var småfull de første hullene etter en litt fuktig lørdag på byn
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en time på simulator i går. Merker at jeg får veldig god trening av å spille på simulator. Mange repitisjoner med godt synlige resultater. Man kan gjøre små justeringer i stance eller sving og øyeblikkelig se hva resultatet blir. Ikke bare på hvordan ballen oppfører seg, men også på køllehastighet, svingbane og køllehodeposisjon ved impact.

Utover det gikk jeg Banff Springs på par. Riktignok med en mulligan, men den var på ett hull hvor jeg slo en perfekt drive, men traff ett tre som ikke var synlig på simulatoren :x
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Hadde min kone på opplæring i dag. Første gang hun tok i en golfkølle(bortsett fra å rydde vekk en av mine) og jeg er overbevist om at jeg har bedre anlegg for å være golflærer enn golfspiller :D ) hun imponerte. Brukte mye tid på riktig grep og riktig oppstilling og hun tok det overraskende fort. Slo flere slag over 100 meter med 7i og kjente når hun gjorde feil i oppstilling og sving. Det var skikkelig morsomt og jeg tror hun faktisk ble bitt av basillen. Det viktigste jeg lærte henne var: "do as I say, not as i do" :lol:

Kan ellers nevne at jeg sålangt har fått en runde på mar menor og banen var overraskende bra. Gikk på handicappet mitt i sterk vind. Høydepunktet var på hull 13. 280 meter drive i medvind, chip inn på green og 1 meter for birdie. Gikk forresten over green på utslaget på 12; 288 meter til green... Det blåste litt :)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Snør jo ikke her hjemme. Nydelig vær med 15mm regn hver dag denne uken. Skjønner ikke helt hvorfor du reiser til Spania.

Fin strategi med golfkone :D Regner med at jeg må skjerpe meg voldsomt for å beholde plassen på laget til Golfliga 2011 :shock:
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

hun har ikke nok konkurranseinnstinkt til å være på golfligalaget vårt. Målet er bare at hun skal forstå hvorfor jeg MÅ spille golf hele tiden
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

En dagbok som ikke er oppdatert siden 02. nov i fjor er ikke en dagbok, det er en månedsbok, eller noe sånt...

Har faktisk blitt en del golf på meg i det siste. Har noen feriedager jeg får tatt ut i forbindelse med ny jobb og har brukt uforholdsmessig mye penger på golfsenteret. Jeg burde selvsagt benytte meg av gratis simulatorrange, men jeg synes det er mye gøyere å spille. Da får jeg også større rotasjon mellom køllene jeg benytter og jeg føler at det hjelper meg. Slår jeg 20 7i slag på rad blir de siste 10 som oftest veldig bra. Målet er vel heller at det første slaget skal være bra og dermed så må jeg finne holdepunkter som gir meg samme utgangspunkt med alle køller og det er det jeg har jobbet med. Jeg har gjort noen små, men viktige endringer i oppstillingen min. Jeg har rettet opp ryggen en del og tar i stedet en litt større knekk i knærne slik at det kniper litt mer på forsiden av lårene. Dernest har jeg flyttet vekten litt lenger mot hælen. Til sammen har dette gitt meg en mer repeterbar og "stiv" oppstilling og jeg kan ta lengre og lengre skuldervridning i baksvingen som gir meg større lengder etter behov siden hodet og overkropp står mer i ro. Mitt plagsomme problem med høyre skulder som detter litt ned og dermed gir meg en duff er nesten borte. Jeg har også "strammet" grepet mitt litt ved å vri høyrehånden en cm eller to mot høyre. Dette gir litt mer futt i håndleddene ved impact.

Treningsøktene(eller leketimene om du vil) består i 2X18 hull på en time. Det blir faktisk såpass intensivt at det nesten kan kalles for trim. Spillet blir mer og mer stabilt og på flere av banene(bay hill, Doral, Nichlaus North, Banff) så går jeg rundt par og faktisk ett par ganger under. Nærspillet innendørs er ikke realistisk synes jeg. Hadde jeg vært så flink rundt greenkanten ute så :arrow: :D . Jeg bestemte meg på slutten av fjoråret at jeg skulle kutte ut all testingen og variasjonen rundt green og heller bli skikkelig god på ett slag og jeg valgte Mickelsons Hinge and hold. I korte trekk betyr det tidlig knekk i baksving, holde knekken gjennom framsving og dermed hender godt foran ball ved impact. Dette slaget repeterer jeg så mye som mulig innendørs og så får vi bruke starten av sesongen på å trene inn forskjellig lie og lengde utendørs.

På utstyrssiden blir det stille i år. Vurderer en ny putter, men er egentlig svært fornøyd med clevelanden min. Jeg tenkte å teste litt forskjellige typer hybrider etterhvert. Omlegging i sving gjør at jeg ikke er like komfortabel med TM burnerene mine som jeg var. Må sjekke om det gjelder hybrider generelt eller om ett bytte vil lønne seg. Wedgeløsningen min i dag er vokey 50, callaway 52 og 56. Dette endres. Vokey blir, 52 forsvinner og inn kommer min gamle trofaste ping tour 54 og 56 bøyes om til 58.

Skal bruke ett par uker nå på å sette årets målsettinger. Har kun en målsetting så langt og det er singelhandicapper ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Fikk inn en time på sim i dag. (JA - Scoring av langemann edit: Dette var altså da Crouch scorte :D ) Et par uke siden forrige økt. Deilig å kjenne at slagene satt med en gang og var bra gjennom hele timen. Spiller de forskjellige banene på rundt par stabilt. Det er puttingen som varierer mest og det kan jeg leve med innendørs. Avsluttet med en fin 250 meters drive ned midten og gikk hjem med en god følelse
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble en time på simulator i går kveld sammen med en kompis. Det var noe funky med simulatoren. Mistenker at det var satt på en boost eller noe sånt. Lengdene var helt umulig å beregne, men det ble ganske gøy etterhvert. Hadde et flott 198 meters innspill med 5i og snittet på ca 240 meter med driveren. Litt kjipere når jeg i starten fyrte en 6i 185 meter fra rough og gikk OB 25 meter forbi green.

Når man ser vekk fra simulatoren på steorider så er det en del positive ting. Jeg har et noenlunde konsistent godt balltreff med jern og hybrider. Balansen min og stabiliteten i overkroppen er mye bedre etter at jeg flyttet vekten i oppstilling litt mer over på hælene. Armene, eller hendene i alle fall, kommer godt foran ballen ved impact. Jobber nå med å baksving på samme plan som fremsving. Går fremdeles litt flatt bakover og litt bratt fremover igjen. Dette skal jeg klare å justere, men jeg må nok filme svingen for å kunne korrigere.

OT: Absitensen etter grønt gress har nå kommet for alvor.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Søren steikje. Det blir altfor lite trening for tiden. Eneste spillingen blir chess cup hvor man spiller ni hull og det holder ikke. I går kom jeg mye utenfra og inn og kjente en del gamle feil kom snikende. Er ikke veldig fornøyd. Det mest positive akkurat nå er at vi nærmer oss mars, og når mars kommer er vi nesten i april og i april åpner muligens noen baner rundt her :)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Mr. Slice
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 119
Joined: 07 May 2009, 18:37
Hcp: 34,7
Hjemmeklubb: Sotra

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Mr. Slice »

Det mest positive akkurat nå er at vi nærmer oss mars, og når mars kommer er vi nesten i april og i april åpner muligens noen baner rundt her
Jepp. Bare noen dager til nå, så er det like før vi snart kan begynne å se fram til at det kanskje ikke er så lenge igjen før det nærmer seg at vi kan begynne å håpe på at de snart vurderer om de skal åpne om ikke så lenge.

Sukk...
Nickent 4DX 12,5°
Cobra Baffler TWS 3W 15°, Hybrid 23°
Wilson Fybrid 19,5°, 27°
Taylor Made Burner Plus 5-PW, AW
Taylor Made Burner XD SW, LW
Rife Barbados
(... som blir 15 køller. Tar oftest ut 3W-en)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Tur på rangen på Sotra i går. Litt tåke. Kunne akkurat skimte 50 boksen. Men i nøden spiser fanden osv. Jeg har derfor ikke anelse om lengden på slagene, men det positive med tåken var at jeg kunne fokusere på balltreff og korrekt sving. Det føltes i det hele tatt veldig bra. God gjennomføring av svingen, god ballkontakt og fin utgangsretning. Slo en god del korte wedger og det fungerte bra.

Har byttet ut to wedger i bagen. 52 grader callaway er byttet ut med gamle trofaste ping tour 54 med litt mindre bounce. Pingen føles tryggere. Jeg har også byttet ut Vokey :!: 50 med GW(50) som hører til Adamskøllene. Litt mindre spinn og litt mer lengde. Gjør at wedgene mine totalt føles litt mer balansert. Jeg har også bestemt meg for å bytte #4 hybriden min med et lavt jern. Jeg har lyst på en jernutslagskølle. #2 eller #3. Må være lett å slå, ha lett og stivt skaft, godt grep og se pent ut. Kanskje jeg skal bygge en selv.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply