Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Keyser wrote:Mulig jeg blir nødt til å utfordre vinneren .... 8-)
Mulig dette kan bli lukrativt :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Det kostet meg en rødvin dette ja men det var verdt det. Absolutt en flott måte å trene på.

Jeg støtter Kaffekannens oppsummering. Vi slet litt begge to. Hadde helt klart mer inne enn scoren tilsier. Vi mangler begge en GW og slet dermed med 70-90 meter innspill. Jeg er absolutt ikke stødig med 3/4 sving. Må trene på dette.

13, 14 og 15 tok knekken på meg. Som du sa brukte jeg 15 slag på 2xpar 3 samt ett par 4......og 10 av dem var putter. GIR på to par 3 hull og syv putter er tragisk. Det var mye meg og litt drittdårlige greener.

Jeg benyttet meg ikke av sjansene når KK var i problemer og han viste veldig fin evne til å hente seg inn igjen. KK stod for rundens to beste slag men jeg hadde heldigvis noen oppløftende jeg også.

Rundens "Tin Cup - øyeblikk" kom på 18 da jeg rett og slett prøve å drive vannet for å hente inn et slag eller to. Første gikk i vannet med god margin. Andre var noen få meter kort. Tredje var også noen få meter kort. Kan endelig fastslå at det faktisk ikke hjelper å skrike etter golfballer. De går ikke lenger uansett hva du måtte gjøre etter du har slått den. Positive tanker i luften hjelper heller ikke. Skuffende å innse dette.

Vi gjentar dette så snart som mulig. Keyser er selvsagt velkommen til å slå meg eller begge to :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

furu wrote:
Rundens "Tin Cup - øyeblikk" kom på 18 da jeg rett og slett prøve å drive vannet for å hente inn et slag eller to. Første gikk i vannet med god margin. Andre var noen få meter kort. Tredje var også noen få meter kort. Kan endelig fastslå at det faktisk ikke hjelper å skrike etter golfballer. De går ikke lenger uansett hva du måtte gjøre etter du har slått den. Positive tanker i luften hjelper heller ikke. Skuffende å innse dette.

:lol: :lol:

Tror vi begge skal være glad du kun tok med 3 baller til tee og at bagen sto langt unna. Kun fort blitt mørkt før vi ble ferdig. "Kirken" i dag for å få litt godfølelse.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

jess. Endelig stemte det på en runde. Jeg gikk selvsagt alene og uten vitner, men den selvfølelsen er verdt det meste :mrgreen:

Hull for hull siste 9 fana: greenene er fremdeles på lufting og selv om de er litt bedre enn tidligere i uken, blir det fortsatt litt tilfeldigheter.

10. Utslag med hybrid 18* til 150 meter inn og midt på fw. Hybrid 22* inn som går litt til høyre og legger seg i relativt fin rough 5 meter fra green. Chip inn med 54* til 2 fot og par. god start og sjelden jeg får par på dette hullet

11. Utslag med driver litt til høyre og treffer dessverre fw-bunker. ligger inntil kant og jeg redder inn på fw. Slår så pw bort til 95 meter inn. Tar pw på nytt og treffer bra, men motvind tar ballen og gjør at jeg blir liggende på fringe. Chipper inn med 54* til under 6 fot fra hull. Ballen humper og spretter på sanden i førsteputt og kommer ikke bort til hull. tapper i for dobbel. Hadde vært bogey med skikkelig green

12. utslag kraftig til høyre og ballen ligger på fairway til hull 11 ca 180 meter inn. tar hybrid 22* og satser på tørr fw. Tør ikke vri nok og havner i tykk rough ca 20 meter kort til høyre. Chip inn med sw som legger seg ca 15 fot fra hull. slår godt i med putter og har 2 fot igjen som jeg setter for bogey

13. Utslag med 8i midt på green. flagg i bakkant. ca 20 fot og jeg tar godt i igjen. Ballen treffer noe halveis og går 30 grader til høyre. ca. 12 fot igjen. Legger den inntil og bogey - Hadde vært par med skikkelig green

14. Slår utslag i elveløp til høyre etter merkelig sprett på fw. Ligger godt synlig, men på en stein og jeg velger droppsone. slår 8i 120 meter over treklynge til 1 fot fra hull etter 1,5 meter backspin. setter den for par 8-)

15. Treffer 8i litt tynt og ligger kort ca 3 meter. chip inn med 54 grader som skifter retning i hullkant og gir meg 6 fots putt. bommer hårfint og tapper for bogey. hadde jeg mest sannsynlig satt med skikkelig green.

16. God drive midt ned fw og ca 150 meter inn. Her står vannspreder jeg ikke får flyttet så jeg løper inn, hiver ut 22*, smakker ballen og løper videre :lol: . Så at ballen hadde god retning, men så ikke hvor den landet. Finner den i rough pinhigh til høyre. God chip med 54* over litt rough til 5 fot. Setter den for par.

17. Trekker første drive litt til høyre og slår dagens første provisoriske. Andreballen går 240 meter ned senter. Finner førsteballen ca 1,5 meter inne på banen, men i rough og over knehøyde ift. stance. Prøver hybrid og får ok treff. Over elv og ca 135 meter inn over treklynge. Her slår jeg dagens første "bomskudd" og kakker ballen 45 grader til høyre. ca 95 meter inn og pw. Legger meg midt på green som er bra når jeg ikke vet hvor flagg står. 20 fots putt blir 3 fot og bogey

18. Tee langt bak og jeg legger meg litt til høyre med driver med vilje. 160 meter blindt inn. Hybrid 22*, kjempetreff over steinrøys og til bakkant av green. 15 fots putt blir 1 fot og nok et par.

42 slag(par=36) og 25 poeng på siste ni og spill på en ball fra start til mål. Med skikkelige greener kunne dette blitt under 40 slag...Scary :!: :!:

Hvis man i tillegg til denne runden ser på svaret til Solaar i "golfbaner i utlandet" og legger til en kald Kilkenny på terrassen, kunne jeg ikke drømt om en bedre start på ferien
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Dette må jeg nesten kommentere. Det var fornøyelig lesning og når jeg leste og lukket øynene var dette bare enda bedre. Ok, litt kon struktur kritikk har du fortjent;

Hull 10: Vel gjennomført

Hull 11: Skal vi si at du er litt uheldig her og der. MEN: Når skal du lære deg å chippe med 9 jern og oppover?
Du kommer til å få mer lengdekontroll med 9 - 7 - 5 jern enn wedgene.

Hull 12: Dette er andre gangen du kjører høyre. Jeg gjetter at du ikke går skikkelig igjennom. Hadde du gjort det hadde det blitt rettere.

Hull 13: Slurv med positur. OK, det var dårlig green, men du kan bedre

Hull 14: Mektig 8 jern. Drøm vått i natt på den

Hull 15: Jeg sier det igjen. 54* er ikke chip verktøy

Hull 16: Virkelig fornøyelig lesning. Her lagde jeg en film inni mitt hode og kjørte den flere ganger. Knallbra

Hull 17: Glitrende shortgame. Jeg liker virkelig PW din.

Hull 18: Helt suverent spill.

Hull 19: Kilkenny - defintivt riktig valg av verktøy

Dette er god lesning og jeg scanner for helgens runder
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Knallgode kommentarer Jan. Setter pris på det. 18 hull i dag og etter litt summering fant jeg ut at jeg har spilt mer golf i år så langt enn i resten av mitt liv akkumulert 8-)

Gikk ut relativt tidlig i denne varmen og gikk sammen med to hyggelige karer. Prøvde meg på handicaptellende selv om greenene er så som så.

Hull for hull

1. Hybrid ut, litt til høyre men ok. 65 meter inn og 54* som jeg ligger en meter til venstre for hull og fugl på første :)

2. Mitt mareritthull til vanlig og så også i dag. utslaget er greit om noe kort. har ca.250 meter inn. Slår hybrid 22* og får en liten trekk til høyre. fw er knallhard der og ball går i sidevannshinder. må droppe ett godt stykke bak grunnet gur og vei og har ca. 110 meter inn. Tar 9i og får litt tynt treff. er 30cm for kort og får ikke hjelp av bane. Dermed vann igjen. Pitch over vann til 9 fot. ikke veldig god putt og 4 fots retur som jeg setter for 8 :cry:

3. Topper driver og får 5 sprett på vann før ballen forsvinner inn i siv. Droppsone, hybrid og ca 75 meter inn. 3/4 pw og jeg trekker dermed litt til venstre til kant på bunker. ligger tykt og må bruke sw. Slår ca 10 fot for langt. Setter putten for dobbel

4. Kongeutslag med 8i. Litt motvind og ball stopper 1 fot fra hull, midt mellom nedslagsmerke og hullet...
Dagens andre birdie :mrgreen:

5. Slår godt utslag og ligger til venstre i fw ca 60 meter igjen. tar 54* og slår neste full sving. Får fint treff, men ser at ballen kommer vel 15 meter kort og ruller i bunker. Ser ned på køllen og ser at jeg har tatt sw i stedet :oops: . Ligger håpløst til og må slå meg løs bakover. 54* over bunker og 12 fot fra hull. toputt for dobbel :(

6. ok hybrid ut men ballen spretter vilt på tørt område og legger seg i rough i kraftig helning. slår meg 50 meter nærmere med 54* og ligger 10 meter fra green i rough. chipper inn med samme kølle og toputter for bogey

7. Forferdelig utslag med hybrid til venstre. Heldigvis vannhinder og jeg kan droppe i ok område. PW opp og kort. liten bakke før green og flagg helt i forkant og prøver 60*. For langt og vel 20 fots retur. Setter en flott 20 fots i nedoverbakke for dobbel

8. Inn på green, men spinner tilbake til fringe. Ligger ok og prøver 9i chip. Altfor kort og toputter for bogey

9. Første drive med kongehook og lost ball. Andre en liten kompensasjon og til fw til høyre. har ca 130 meter inn og prøver 7i. Har nok siktet feil for ballen er rett men ca 20 meter til høyre. Ligger selvfølgelig oppå noen kvister og jeg får akkurat kakket inn på green. toputter fra 20 fot til 7 slag

10. Ok utslag med 18* men ballen spretter voldsomt på tørr fw og legger seg nesten i vannhinder. 165 meter inn. Tar 22* og treffer dårlig. Ballen går i bunker 15 meter kort av green. sw og 7 meter igjen. duffer 54* på innspill og lemper køllen vel 15 meter, med fin bue og en liten fade, inn i skauen. Tar pw og legger ballen på green, henter kølle i skau, unnskylder min oppførsel, og toputter for nok en trippel.

11. Driver litt til høyre og ballen ligger i rough. kort igjen og slår 7i frem mot 100 meter. Trekker litt til venstre og ender opp 130 meter i rough igjen. Ballen blir liggende i nedoverbakke i tillegg og jeg prøver med 6i. Får godt treff, men ikke nok høyde og blir liggende i bakken 10 meter fra green. Pitcher inn med 60* og setter 12 fots for bogey

12. Driver relativt rett frem men liten fade og bunker igjen. Denne gangen har jeg alternativene 70 meter frem på motsatt fw eller litt tilbake på egen. Slår til motsatt og har vel 110 meter inn. Tar 9i og legger den halvmeteren kort av green. Pitcher inn med samme kølle til 1 fot og bogey

13. Slår 8i som lander i høyre kant av green og spretter/spinner til høyre og like over fringe. slår 9i inn og går for langt. toputter fra 10 fot og bogey

14. Slår hybrid over vann, litt til høyre, men ok. 105 meter inn og 9i. Litt tynt treff og fringe i forkant. 8i inn og 5 fot til venstre for hull. Dårlig lest. Setter den for par.

15. 8i og spinner tilbake ut på fringe igjen. Putter og innen 2 fot og setter for par.

16. Driver som går kort, treffer noe og hopper litt bakover i stedet den veien jeg skulle ønske. ligger ok ca 190 meter inn. 22* og toppings vel 70 meter langs bakken og i rough. Ligger tykt og jeg slår 6i som lugger litt og balle går i rough til høyre. Må kakke meg ut og gjør en dårlig pitch med 54* til ca 20 fot forbi hull. tuputt og trippel igjen.

17. Topper driver og sender ballen rett i vannet. Slår 18* fra droppsone til ca 105 meter inn. Slår 9i blindt til midt på green. 30 fots putt i nedoverbakke blir 3 fot oppover og bogey

18. Slår til høyre med vilje i dag også. litt lenger og ca 140 meter inn og blindt. tar 6 i og treffer dårlig. Er litt heldig med steinrøys og ballen legger seg i rough 4 meter til høyre for green. sw og 9 fots putt. den blir til 1 cm og bogey igjen.

Totalt blir dette 93 slag og 38 poeng og nedskrivning til 22,8. Jeg klarer likevel ikke å være fornøyd med runden samlet. Jeg huller ut alle hull og to fugler på en runde er sjelden kost, men likevel. 7 dobbel eller verre er for dumt. Kan kanskje skylde på varmen 8-)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Du forventer vel en kommentar antar jeg:

Hull 1: Intet annet enn glitrende. Vel gjennomtenkt valg av verktøy.

Hull :2 Første tegn på at du burde sense at fw var hard og gav mye trill. Tynnt treff signaliserer at du er nysjerrig eller at ballplassering er feil. Sjekk dette alltid. Unnlater å kommentere resten.

Hull 3: Igjen toppet ball. Ballplassering for langt fram?

Hull 4: Stjerne vurdering av verktøy og igjen god setup som gir resultater. Sikker på at du liker korte jern

Hull 5: Det er ALDRI en fordel å kjøre mindre enn full sving. Dersom du har verktøy til det så kjør full sving. Det er lettere å repetere (consitency) enn å være 100% sikker på halv eller 3/4 sving.

Hull 6: Tørr fw igjen og du får en ufrivillig trill. Du er tydelig litt for glad i 54* og bør tenke på lengden fremfor "godkølla".

Hull 7: Gjetter du tar i litt for mye med hybriden på utslaget og skrur over raskere enn kølla. Dermed hook og ut til venstre. Finn din hastighet er svaret. Jeg vil anbefale følgende trening for å finne DIN maxhastighet på nedsving/rotasjon. Sett opp 5 baller og start med den nærmeste. Kjør en halvsving og forsøk å kjenne hastigheten i nedsvingen. Øk så hastigheten på de fem ballene fram til max kraft og rotasjon på siste. Du må kjenne hvilken som gikk beste og rettest. Sikker på at det blir nr 3. Der hvor du gjør et kontrollert langt slag er din styrke. Du skal bruke denne på alle slag, enten det er 9i eller driver.

Hull 8: Chip trening neste uke

Hull 9: Hva var denne kompensasjonen?
Linjekontroll? Her finnes mange drills !! Slike miss er utilgivelig i og med at det er slikt som settes på plass FØR selve svingen begynner. Enig ?

Hull 10: Liker slike køllevalg og det tyder på at du tenker. Synd med slag 2. Duff med 54* kan igjen skyldes at du har så stor kjærlighet til den kølla at du tillater deg å se opp. Resultat er duff. Hvorfor? Jo fordi du skrur hodet til venstre og dermed senkes høyre skulder og du kommer lavere. Dermed treffer du den store ballen før den lille = duff.

Hull 11: Helt kurant gjennomført etter lie.

Hull 12: Flott strategisk valg.

Hull 13: Helt greit igjen. Skal du score mer på denne ligger svaret i chippen.

Hull 14: Ikke nødvendig med kommentar. God putt.

Hull 15: Helt grei

Hull 16: Topper igjen med 22*. Sjekk ballplassering. Tror du plasserer denne litt langt fram.
Jernslag i ruff: Husk at du skal ha mye brattere sving inn på ballen.

Hull 17: Kommenterer ikke topping på utslaget. Svært fornøyd med 9i innspill. Helt grei første putt.

Hull 18: Tydeligvis et hull man bør kjenne godt. Du har strategien klar, men er litt opptatt av score og bli ferdig. Toppingen av 6i er unødvendig, men et resultat av dette. Litt uheldig med nest siste putt, men den var tross alt 9 fot og egentlig ikke forventet.

Du bør være fornøyd. 2 fugler suger skikkelig og du hadde noen slag som du ser av kommentaren min som trekker nedover. MEN husk at du ikke er par spiller enda. Spill strategisk på det nivået du er og du skal se du kommer enklere nedover allikevel.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

JanB: Forventer ikke en kommentarer, men håper alltid :) Nyttige ting for meg å tenke på og spesielt det ift. 54*. Nå spilte jeg i sverige i forrige uke og med bedre, bredere og lengre fw og greens så måtte jeg chippe annerledes enn hjemme. Det ble mye 6i-9i og også mye bruk av putter på utsiden av green. Dessverre har jeg mistet all tillit til min TF møkkaputter og tester nå en ny.

Var på range i går og slet med lengden. Spesielt på hybrid har jeg mistet 20-30 meter jevnt over. Noe jeg også merket i Sverige. Forstår ikke helt hva som gjør det da balltreffet er ok. Når jeg prøver å øke hastigheten på svingen kommer jeg utenfra og inn og får enten en pull eller slice :roll: Har sett på hva jeg gjør før slaget, men finner ikke noe konkret jeg gjør feil der.

Fikk også trent en del med min nye Vokey 50*. slår faktisk kortere med den enn med min gamle 52*, men Vokey er lettere å styre. Det er også noe visuelt som lurte meg litt i starten. Jeg får en følelse av at jeg kommer til å toppe og går litt for dypt. jeg må bare stole på kropp og oppstilling så går det bra.

Jern 5 til 9 fungerer bra. lengde er kort på 5-6 sammenlignet med for noen uker siden, men jeg slår rett og høyt. 7,8,9 legger jeg innenfor 5 meter 8 av 10 slag på range
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Kaffekannen wrote:JanB: Forventer ikke en kommentarer, men håper alltid :) Nyttige ting for meg å tenke på og spesielt det ift. 54*. Nå spilte jeg i sverige i forrige uke og med bedre, bredere og lengre fw og greens så måtte jeg chippe annerledes enn hjemme. Det ble mye 6i-9i og også mye bruk av putter på utsiden av green. Dessverre har jeg mistet all tillit til min TF møkkaputter og tester nå en ny.

Var på range i går og slet med lengden. Spesielt på hybrid har jeg mistet 20-30 meter jevnt over. Noe jeg også merket i Sverige. Forstår ikke helt hva som gjør det da balltreffet er ok. Når jeg prøver å øke hastigheten på svingen kommer jeg utenfra og inn og får enten en pull eller slice :roll: Har sett på hva jeg gjør før slaget, men finner ikke noe konkret jeg gjør feil der.

Fikk også trent en del med min nye Vokey 50*. slår faktisk kortere med den enn med min gamle 52*, men Vokey er lettere å styre. Det er også noe visuelt som lurte meg litt i starten. Jeg får en følelse av at jeg kommer til å toppe og går litt for dypt. jeg må bare stole på kropp og oppstilling så går det bra.

Jern 5 til 9 fungerer bra. lengde er kort på 5-6 sammenlignet med for noen uker siden, men jeg slår rett og høyt. 7,8,9 legger jeg innenfor 5 meter 8 av 10 slag på range
Selvsagt kommenterer jeg. Det er jo det jeg bryr meg om.
Flott at du spiller på en bane der du merker at du må chippe med andre jern enn 54*. Det betyr bare at jeg har vurdert din hjemmebane til en normalbane slik jeg er vant til.

Putter er et ekteskap og det skal du ikke klusse med. Det er helt greit med skilsmisse, men man går ikke inn i et nytt forhold uten å ha testet ut pakken.

Sliter med lengden.: Husk at dersom du knyter muskler, eksempelvis i grepstrykket, mister du lengde. Siden du fortsatt har rotasjon og håndledd inntakt, vil jeg sette fokus på at du klemmer til for hardt.
Cure: Still deg opp med en wood og sving løst fram og tilbake. La kølla løpe fridt. Føl og HØR "swish" der i bunnen. Øk lengden på svingen og hør økningen i lyden. Dette vil hjelpe deg til å få et løsere håndledd = release.

Ny wedge gir deg mindre lengde: Drit i det. Om du føler at du gjør en perfekt sving med den kølla så er det den lengden du får. DRIIIIT i lengden. Bruk annet verktøy om du skal lenger.

Husk også til slutt at dagsform gir andre lengder på køllene. Når du er på drivingrange før en runde skal du se og spørre deg selv: Hmmm.. Hvordan er min sving idag. Javel, jeg har altså en hook i dag. Da får jeg ta hensyn til det. Ok.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ny runde i dag. gikk 12 hull på sørsiden av veien på FanaGk. Jeg spilte på 2 og 3 baller og testet ut en del forskjellig. sliter med lengden og det gjelder samtlige køller. det er tydelig at jeg knyter meg på ett eller annet tidspunkt selv om jeg føler meg avslappet. Balltreffet høres fint ut, føles fint og retningen er veldig bra til tider, men jeg er ned 15-20% i lengde ift to uker siden og det plager meg og gjør det veldig vanskelig med køllevalg. Prøvde ny putter i dag og den er betydelig bedre enn min gamle. Ergo er den kjøpt Furu :D . samtidig var greenene fryktelig trege. snakket med greenkeeper etter runden og de skal klippe kraftig ned nå som greenene er ferdig hullet og det har kommet en del regn. til helgen skal greenene være raske.

På første utslag på hvert hull spilte jeg ballen som om det var hcp-tellende og skrev resultat. Er fornøyd med:

1.bogey
8.par
9.dobbel
10.bogey(birdie på ball nr 2:))
11.par
12.bogey
13.par
14.bogey(med ball i vannhinder)
15.par
16.dobbel
17.dobbel
18.bogey

22 poeng på siste ni. Hadde min ny gw i spill to ganger og fikk begge baller innenfor 2 meter fra pinn. Love my vokey
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Da er vi mer eller mindre klar for helgen. Du tar deg av alt fra 150 meter og inn :lol: Jeg kan hjelpe med putteren min og utslagene.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Hadde protime i dag med Tim på Fana og han var meget fornøyd med hvordan baksvingen min har utviklet seg. Den var mer stabil og med mye videre sving. Den var også litt flatere. Alt bra så langt.

Problemet mitt, eller forbedringsområdet, var primært nå fra livet og ned. Jeg bruker ikke hoften og føttene i det hele tatt og får derfor ikke noe kraft i slaget bortsett fra fra armer. Mine øvelser fremover minner derfor mer om dans enn golf(og er mye vanskeligere også(trener på brudevals for tiden)). Jeg skal trene på å flytte hoften tidlig og legge høyre kne bort til venstre kne og ende opp i finish med all vekt på venstre og hofte og skuldre vendt mot mål. Ikke bare bare for kroppen min.

Ellers så skjøt jeg en kurv med 3w etter timen og nå slår jeg lengre med den enn med driver, og jækli mye rettere :D Driver blir muligens liggende i bilen før neste runde

Jeg gikk så på puttegreenen og etter at sinnet hadde lagt seg over de forbanna idiotene som har brukt den som sykkelbane og drivingrange satte jeg i gang med en øvelse jeg har lest om nylig. Merker en meter rundt hull med pegger og slår fem baller fra 5 meter som alle skal innenfor meteren. Så 10 meter med det samme før man avslutter med 15. Problemet er at man "rykker tilbake til start" hver gang man bommer. Det ble en del putter før jeg fikk det til og er fornøyd med hva jeg fikk ut av treningen. Blir virkelig sinna om jeg treputter på neste runde. Ideelt sett bør jeg ned mot 30 putter.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Hvor har du lest om denne puttetreningen kaffekannen.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det husker jeg ikke.

(og beklager derfor om tipset kom fra deg:))
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Ingen fare. Jeg har ikke tatt patent på systemet mitt. Har heller ikke utviklet det ferdig enda, men har kommet ganske langt. Jeg kaller det "SikkerhetsSoner".
Brukes fra 150meter og inn.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gikk en runde i dag på fana og gikk på 87 slag. litt opp og ned med nærspillet hvor jeg ofte prøvde på litt for vanskelige spill og alltid gikk for flagg. Det førte til en del lange returer og mye tapte poeng. I tillegg regnet det noe innforj....i første timen og gjorde forholdene litt vanskelige. Må avgårde igjen så det blir ikke hull for hull.

Høydepunktet var driveren. Etter at jeg har fått nedre del av kroppen i gang har driveren fått 30 meter ekstra. Drivet green på hull 14(240 meter luft) og hadde gått for langt hvis ikke jeg hadde truffet en liten bakke i forkant. Drivet også 240 meter plugget i tilfeldig vann på hull 17.

Nå blir det partyparty og forhåpentligvis en ny runde i morgen.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Kaffekannen wrote:Gikk en runde i dag på fana og gikk på 87 slag. litt opp og ned med nærspillet hvor jeg ofte prøvde på litt for vanskelige spill og alltid gikk for flagg. Det førte til en del lange returer og mye tapte poeng.
Hadde vært gøy om du en gang hadde kjørt 18 hull helt safe. Uten å legge for mange euro på bordet, tror jeg score hadde blitt bedre.
Når du kjenner banen din så godt som du gjør er det ganske lett å spille strategisk klokt. Ok... du vil satse og ja, en dag lykkes du. MEN, det er ikke enda. ;)
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Gikk siste 9 hull på Fana. ingenting å skryte av. Måtte småjogge til tee og begynte uten oppvarming og med 3 stk eldre herremenn som hadde hoppet inn i flight med meg.

Hull 10. Første utslag kom jeg under ballen og havnet kort. Prøvde så med 3w for green og gikk i skau. neste 3w gikk 3 meter fra green i rough fra 190 meter. pitch ut og 2 putt for trippel.

Hull 11. Utslag greit med driver. litt dårlig balltreff og 210 meter inn. slår 8i rolig til 90 meter inn. Duffer Pw. Legger 54* på green. putt og given. bogey

hull 12. Kjempeslice og 2.slag fra rough til høyre for fw på hull 11 :oops: . Slår den 175 meter med hybrid på green. 2putt og fint par

hull 13. Kakker ball med 7i(tee trukket tilbake og flagg i bakkant gir 135 meter) og ballen spretter til høyre av green. Ligger kjempetykt 5 meter fra green. Bruker to slag opp til greenkant og chipper med 9i altfor langt og plukker ball i sinne.

hull 14. 3w hook i vann. duffer 8 i droppsonen(her er jeg ikke rolig og balansert:)). Dårlig chip så veldig god chip og given for gud vet hvilket antall slag

Hull 15. Forferdelig balltreff med 8i igjen og i vannhinder. Slag 2 på fringe og 2 putt for dobbel

Hull 16. Grei drive ned midten ca 200 meter i god motvind. 3w 170 meter i motvind til 4 meter til høyre for green. godt slag. Ligger i dypt vått gress 50 cm fra fw. Får såvidt ballkontakt og 30 cm frem. Neste går til fringe og 2putt for dobbel

Hull 17. Dagens beste drive 250 meter. Går litt til høyre og legger seg i semirough. Hybrid til 80 meter inn. Tynt treff med 50* og litt kort av green. Chip inn med 9i og 9 fots putt somjeg legger i kant for bogey

Hull 18. Legger utslag litt til høyre. Havner i divot med 170 meter inn. Hybrid til 2 meter fra green. Chip inn og 6 fot igjen. ballen tar æresrunde og hopper ut. Typisk for dagen og bogey

Turnering i morgen kveld og dagens runde gjorde meg rimelig nervøs :cry:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by JanB »

Det er ikke pent å le. Jeg lo ikke, men må innrømme at jeg dro litt på smilebåndet etter denne runden.
Kanskje tid for litt mental trening? Kutte ut all teknikk og la kølla gjøre jobben. Svingen har du inne. Det er bare å sette igang. Bruk en god rytme og SE NED.
Lykke til i morra.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Hvis du synes den runden var morsom vil du få kraftige latteranfall av dagens runde. Jeg tar bare høydepunktene.

11 slag på hull 2. Var i alle vannhinder.
6 gir og kun 2 par. You do the math...
4 slag innenfor en meter i roughen på hull 7. Plukket ballen og hadde fremdeles 50 meter igjen uten å ha vært i hinder[sic]

Det regnet noe sinnsykt og man måtte ha høye kneløft på fairway for å komme seg frem. totalt endte jeg på 103 slag og var med det 4 slag netto bedre enn nestbeste i flighten ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply