Norgescup 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup 2012

Post by Pepper »

Det er nok bare en Espen Kofstad fra Losby. Han er vel ikke akkurat amatør, men i Norgescup blir det fort litt småfeil. Bra start forøvrig på Espen. :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norgescup 2012

Post by kevin »

Christov ferdig på -3.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norgescup 2012

Post by kevin »

Kofstad leder på -5, foran Lund på -4 og Christov på -3. Cut gikk etter +5.

Melby fra Trysil står oppført med HIO på hull 7 i dag, men han misset cut etter å ha gått på 78 slag.

SirA misset også cut klart, har sikkert noen ord å si om spillet( spesielt hull 11 ;) ) og banen.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2012

Post by sirandrew214 »

Noe kan jeg vel si. Banen var i utmerket stand, kom heldigvis ikke så mye regn som varslet, men bløtt var det jo. Ballplassering på kortklipt, greenene supre. Spilte fra 63, helt greit med så lite trill.
Snakket med han som hadde satt banen, og han sa han hadde satt den enkelt, pga det varslede dårlig-været. Ingenting å utsette på det!
For min egen del startet vel nedturen fra jeg bommet en 80cm birdie put på hull 1. :) Dårlig balltreff, og dårlig putting, blir dårlig score. Hull 11 er en kjapp historie. Utslag i fairway, 160 til pinnen. Topper innspillet i tjukkroughen, finner den så vidt, og må bruke 3 slag på å få den ut... :p
Ypperlige spilleforhold, litt yr, ballplassering og gode greener, så noen gode scorer var på sin plass.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Norgescup 2012

Post by Pepper »

Pinneplasseringene var greie, og banen var satt opp bra. Selv om forholdene var ok og greenene veldig bra var det våt bane, det surklet i vann over hele spillefeltet. En av dommerne var klar på at banen tåler ikke noe særlig mer regn.

For jentene som startet sist, med utslag helt til kl 16.30, og med 5 timers runde og mye venting, er det surt å måtte starte først i dag kl 08.00. De få jentene kune godt ha fått en times mer søvn i natt.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Norgescup 2012

Post by Sindris »

Er denne cupen for herrer i Norge? Hva skal til for å være med på sånne cuper? Og finnes de for juniorer?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norgescup 2012

Post by Franz »

Sindris wrote:Er denne cupen for herrer i Norge? Hva skal til for å være med på sånne cuper? Og finnes de for juniorer?
Herrer og damer.

Du kommer med på hcp 3,5-3,8 et sted er mitt inntrykk.
(Jeg kom med på hcp 4 på Mikla, kanskje pga været/ferien)

Egen kvote for unge spillere, men er du junior gjelder vel Titleist Tour.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Norgescup 2012

Post by Sindris »

Franz wrote:
Sindris wrote:Er denne cupen for herrer i Norge? Hva skal til for å være med på sånne cuper? Og finnes de for juniorer?
Herrer og damer.

Du kommer med på hcp 3,5-3,8 et sted er mitt inntrykk.
(Jeg kom med på hcp 4 på Mikla, kanskje pga været/ferien)

Egen kvote for unge spillere, men er du junior gjelder vel Titleist Tour.

Takk for svar :) Er det sånn at man er junior til året man fyller 19 der og? Eller er det 21?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norgescup 2012

Post by Franz »

Sindris wrote:
Franz wrote:
Sindris wrote:Er denne cupen for herrer i Norge? Hva skal til for å være med på sånne cuper? Og finnes de for juniorer?
Herrer og damer.

Du kommer med på hcp 3,5-3,8 et sted er mitt inntrykk.
(Jeg kom med på hcp 4 på Mikla, kanskje pga været/ferien)

Egen kvote for unge spillere, men er du junior gjelder vel Titleist Tour.

Takk for svar :) Er det sånn at man er junior til året man fyller 19 der og? Eller er det 21?
Aner ikke - var godt over junioralder da jeg begynte med golf. Sikkert noen andre som har kontroll.
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Norgescup 2012

Post by raffener »

Turneringsbestemmelsene for titleist tour i golfbox;
"Klassen med navnet "Gutter" er for herrer, det har status som amatør med handicap på høyest 18,0, hvis alder er mellom 11 og 19 år pr. 31.12.2012."

Ellers finnes info på http://www.golfforbundet.no/spiller/tur ... leist-tour
Må kvalifisere inn på Titleist tour via titleist region tour såvidt jeg vet.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Norgescup 2012

Post by Matshino »

Man er junior til det året man fyller 19, og man må ikke kvale inn til Titleist Tour. Er noen andre måter å komme med på. Blant annet om hjemmeklubben er arrangør, så har de noen wildcards å dele ut, gjør man det bra i en TT, får man automatisk plass i de neste. OoM er enda en måte å komme seg inn på.
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norgescup 2012

Post by kevin »

Siste av dag av NM2012 på Bogstad i dag. Elias Bertheussen leder med 1 slag på Martin Dahl. I dameklassen står det mellom Engzelius og Daffinrud, skiller 3 slag. De andre er milevis unna disse to.

Livescore

I går var det meldt mye regn og det ble satt opp start fra både hull 1 og 10 for å bli ferdig før ettermiddagen, som skulle bli verst. Litt komisk at første gruppe ikke gikk ut før kl.09 da :o

Ser ut til å bli en flott dag i dag. Regner med Bertheussen og Engzelius vinner dette. Marius Thorp er også med, men er 10 slag bak lederen og kommer ikke til å blande seg helt i toppen. Er T9 etter dag 3. Litt skuffende innsats sålangt av tittelforsvarer, Gjesteby. Anders Kristiansen og Aronsen er heller ikke helt med. 14 år gamle Kristoffer Reitan imponerer og er T15 på sisterunden.

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norgescup 2012

Post by kevin »

Norgescup på Kongsberg fra i dag.

Image

1.runde er allerede straks ferdig, Stian Lund leder etter en 66 runde. Joakim Mikkelsen er med, gikk på 69. 2.runden har startet nå

Livescore

Håper det ikke har regnet for mye der oppe og i morgen blir det nok en kjempefin dag

SirA spiller også og kan muligens gi noen kommentarer om banen og eget spill kanskje. Ryktes at banen er i veldig god stand, står også noe om det på hjemmesiden.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2012

Post by sirandrew214 »

Regnet litt. Banen er i god stand, med jevne ok greener, og fine forhold ellers. Litt små-trægt som vanlig, men tørket opp til runde 2, så det ble helt ok.
Restauranten serverer FOR mye mat, så det tok litt tid før jeg klarte å svinge ordenlig på runde 2. :)
Ikke så mye å si om mitt eget spill, la driveren i bilen til runde 2, da den var helt ute å kjøre. :o Men det holder stort sett med 3 wood der heldigvis!
Pinner greie idag, ingen tåpelige plasseringer. Blir sikkert noen tøffere i morgen.

Ellers, veldig bra av Stian, håper han holder hele distansen!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norgescup 2012

Post by GunnarBull »

Herlig av Stian, krysser alle fingrene for at han fikser en god runde i morgen også! Lykke til alle sammen (fra Mikla vel og merke)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Norgescup 2012

Post by kevin »

seier til Joakim Mikkelsen, 2.plass til Lund og Christov.

Neste turnering er 8.sept, på Borre
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norgescup 2012

Post by Franz »

Ser ut til å ha vært tøft på Borre idag.
Ledes på par.

Noen som kan rapportere?
Sir?
Du skal få slippe hvis det var en tung dag... :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norgescup 2012

Post by sirandrew214 »

Haha. Tung er forbokstav. Det verste er at jeg startet bra også, og svingen satt, ihvertfall ganske bra, til jeg kom til et kødde-ligg på hull 5. Ballen lå nedi et hull ved green, og jeg måtte prøve å "hakke" den ut. Skøddet over green, i rødt, og da var det i gang. enkel 8... Bra utslag på neste. Døff innspill, og døff chip, til en pinne som var helt natta, 50 cm unna en svær bakke.... Det dro på seg gitt.

Fairways er supre, og greenene ser greie ut, men de er vanskelige å putte på. De er hullpipeluftet for en stund siden, og det er MYE små hull, og ganske ujevnt. De har valset, så det er ganske raskt, men det blir nesten verre når du ikke kan stole på linja. Blir bingo-putting utenfor 1 meter... Bedre med jevne, litt trege, enn raske, vanskelig å lese-greener. I tillegg var det ganske grei vind, den vanlige veien. (Motvind på 1 osv.)

Kikket på hullscorer, og hull 17 var det "enkleste". Der var snittscore 4.3 ca.... Så det var ikke enkelt nei. RIktignok mye "rart" i feltet (inkludert meg), men man bør kanskje se hvordan man setter opp banen på BOrre også... Motvind på 12 og 14 gjør at man kanskje kunne vurdert et annet teested? Hull 13, over 200 m, med pinnen bak er heller ikke enkel, når det er vann hele venstre... selv i medvind...

Så, all ære til de som var på eller i nærheten av par. Jeg slipper i hvertfall stress i morgen, og kan konsentrere meg om "mandagsturneringen", som jeg leder sammenlagt, og spilles på søndager!
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norgescup 2012

Post by Franz »

Skjønner følelsen. Jeg får dessverre ikke spilt, men da trenger jeg kanskje ikke være sååå lei meg.

I mitt hode står Borre litt i fare for å bli "ujevn". Spesielt hvis de ikke behersker seg på (11,) 12, 13, 14. Ting står liksom ikke helt godt i forhold til hverandre.
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Norgescup 2012

Post by Franz »

SirA storspiller i NC-finalen.
Moro.
Foreløpig T5.
Post Reply