Bushnell Tour V2

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Bushnell Tour V2

Post by Smilende Sam »

Noen som vet hvor i Oslo man lettest får tak i Bushnell Tour V2 ?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bushnell Tour V2

Post by furu »

Skal ikke skryte på meg at jeg har kjennskap til noe som helst i Oslo, men jeg tenkte umiddelbart på Golfhandelen - http://www.golfhandelen.no/no/artiklar/ ... index.html
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by Golffreak »

Smilende Sam wrote:Noen som vet hvor i Oslo man lettest får tak i Bushnell Tour V2 ?
Ville nok ringt rundt for å spørre om de har den inne fremfor å reise rundt på lykke og fromme.. Ville nok først hørt hos;

- Proshop på Losby
- Golfbutikken på Fornebu
- Custom golf
- Golfhandelen (har ikke vært i butikken selv enda). Tror de har hentelager i Oslo også.
- Proshop på Haga, Miklagard, Hauger...
- og så tatt proshop for proshop evt...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bushnell Tour V2

Post by veggiss »

Customgolf har vel Nikon 350 ett-eller-annet inne, den er like grei som Bushnell-modellen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Bushnell Tour V2

Post by Royalgolf »

Vi har Bushnell Tour V2 på lager. Pris kr. 2 695. Kan utleveres etter avtale på vårt lager i Østensjøveien 16 ( mellom Helsfyr og Brynseng). Tid for henting kan avtales med meg på tlf. 48231151. Mvh. Golfhandelen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bushnell Tour V2

Post by kevin »

Golfexperten på Fornebu har 30% rabatt på Bushnell for tiden, også Tour V2
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Hadde jeg vært deg, hadde jeg bestilt det fra GSE.. 1800,- eksl mva, inkl mva + 450,- pluss fri frakt. 2250,- er bedre enn 2695,- hvis man klarer å vente i 5 dager på den ;)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Bushnell Tour V2

Post by Royalgolf »

Rett pris hos GSE er vel 1863 + merverdiavgift på kr. 466 + behandlindlingskostnader for å få den inn til Norge som fort er kr. 200 - totalt ca. 2 530. . Det er fortsatt noen kroner å spare, men ikke veldig store beløp. Illustrerer vel bare at Golfhandelens tilbud på kr. 2695 er på nivå med det å kjøpe den inn fra ett utenlandsk selskap. Vi bestreber oss alltid på å ha priser som er konkurransedyktig også i forhold til å kjøpe i utlandet når alle kostnader hensyntas. Mvh Golfhandelen
g0bben
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 120
Joined: 01 Mar 2012, 07:45
Hcp: 22,4
Hjemmeklubb: Grimstad GK
Location: Grimstad

Re: Bushnell Tour V2

Post by g0bben »

Er ikke så mye å spare på den ser det ut som. Ser for meg kostnadene ved en garantisak her, eller kan må få ordnet det i norge?
Grimstad Golfklubb

Jern: Callaway Diablo Edge
Wedges: Callaway
Putter: Ping B20
Driver: Callaway Diablo Octane 11,5
Driver: Tylormade R1

HCP 2014: 22,0 -> 22,4
HCP 2013: 24,3 -> 22,0
HCP 2012: 23,7 -> 24,3
HCP 2011: 31.8 -> 23,7
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bushnell Tour V2

Post by veggiss »

neppe...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by Golffreak »

Kjøpt alt du kan i Norge så lenge ikke prisene er helt ute av det blå, iallefall på produkter som man kan ha en risiko for å måtte reklamere på. Forbrukerkjøpsloven er din venn, og ikke minst så er det mye enklere å evt. bruke klagenemder etc ved uenighet.. Kjøpte min laser i USA på reise, og da var nok prisforskjellene større men er nesten så jeg angrer litt. Den dagen jeg trenger å kalibrere den opp igjen eller den må repareres så blir det jo mer styr, og godt mulig jeg da heller må kjøpe ny. Behandler min pent da, og den er alltid tilbake i polstret taske etter bruk:-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Royalgolf wrote:Rett pris hos GSE er vel 1863 + merverdiavgift på kr. 466 + behandlindlingskostnader for å få den inn til Norge som fort er kr. 200 - totalt ca. 2 530. . Det er fortsatt noen kroner å spare, men ikke veldig store beløp. Illustrerer vel bare at Golfhandelens tilbud på kr. 2695 er på nivå med det å kjøpe den inn fra ett utenlandsk selskap. Vi bestreber oss alltid på å ha priser som er konkurransedyktig også i forhold til å kjøpe i utlandet når alle kostnader hensyntas. Mvh Golfhandelen
Finnes ikke noe behandlingskost... eneste man betaler når man henter varer fra GSE på posten er ren Mva.. 2200 er bedre enn 2690,- enkelt og greit
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

http://www.golfstoreeurope.com/Informat ... nLargeID=4

Litt om garanti og reklamasjon.. ting tar lengre tid når man bestiller fra england.. men det gjør det også når man bestiller fra internetthandler i norge og.. har brukt GSE to ganger og er strålende fornøyd med både mailkorrespondanse, leveringstid og generell service.. tror ikke de vil kjekle hvis det skulle være en feil på produktet
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

madde wrote:
Royalgolf wrote:Rett pris hos GSE er vel 1863 + merverdiavgift på kr. 466 + behandlindlingskostnader for å få den inn til Norge som fort er kr. 200 - totalt ca. 2 530. . Det er fortsatt noen kroner å spare, men ikke veldig store beløp. Illustrerer vel bare at Golfhandelens tilbud på kr. 2695 er på nivå med det å kjøpe den inn fra ett utenlandsk selskap. Vi bestreber oss alltid på å ha priser som er konkurransedyktig også i forhold til å kjøpe i utlandet når alle kostnader hensyntas. Mvh Golfhandelen
Finnes ikke noe behandlingskost... eneste man betaler når man henter varer fra GSE på posten er ren Mva.. 2200 er bedre enn 2690,- enkelt og greit
Rettelse.. 2327,50,- men fortsatt billigere ;)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Bushnell Tour V2

Post by Royalgolf »

Var ikke klar over at det ikke er behandlingskostnader ved kjøp fra GSE, dette er oftest mellom 160 og 230 kroner ved kjøp fra utlandet. Vi er enig i at det er for stor prisforskjell mellom oss og GSE. Ny pris i vår nettbutikk er derfor 2 495 for Tour V2 og 2 995 for 1600 TE versjonen. Golfhandelen
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bushnell Tour V2

Post by kevin »

Blir overrasket hvis ikke Posten skal ha sitt også, ikke kun krever inn mva. Det har de gjort alle gangene jeg har handlet noe sted, men husker ikke eksakt hva beløpet var

2495,- for Tour V2 i Norge er knallpris
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Deg var gode priser du stilte med nå. Jeg kan kun snakke av egen erfaring, jeg har kjøpt der to ganger. Hentet på posten på klingenberg og der har de kun slått inn mva.. ikke noe behandlingsavgift. jeg trodde også at det skulle tilkomme en slik avgift, men ble positivt overrasket.

Uansett GSE er billig, og RoyalGolf er billig hvis de nye prisene er 2495 :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Re: Bushnell Tour V2

Post by CharlieB »

kevin wrote:Blir overrasket hvis ikke Posten skal ha sitt også, ikke kun krever inn mva. Det har de gjort alle gangene jeg har handlet noe sted, men husker ikke eksakt hva beløpet var

2495,- for Tour V2 i Norge er knallpris
+1 sist jeg kjøpte noe så kom det ett aldri så lite gebyr på 195,-
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Bushnell Tour V2

Post by madde »

Rart... for jeg lyver ikke.. jeg betalte ca 1250 for en Scotty putter og endte opp med å betale 311-312kr på posten
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Bushnell Tour V2

Post by Golffreak »

madde wrote:http://www.golfstoreeurope.com/Informat ... nLargeID=4

Litt om garanti og reklamasjon.. ting tar lengre tid når man bestiller fra england.. men det gjør det også når man bestiller fra internetthandler i norge og.. har brukt GSE to ganger og er strålende fornøyd med både mailkorrespondanse, leveringstid og generell service.. tror ikke de vil kjekle hvis det skulle være en feil på produktet
Greit nok at de håndterer garantisaker på vegne av produsenten (skulle bare mangle egentlig), men husk at du i Norge har en forbrukerkjøpslov og uten at jeg vet om lasermålere spesifikt er en vare som er ment å "vare vesentlig lengre" enn 2 år så vil jeg tro det. Det kan hende at kostnader ifbm re-kalibrering er et tvilstilfelle ettersom det kan tenkes at dette er "vanlig service" som må utføres etter litt bruk. En lasermåler er relativt sofistikert som skyter laserstråler både frem og tilbake fra objektet. Min mening er at denne ekstra reklamasjonsretten er verdt et par hundre kroner, og hvis det er dissens så må en også huske på at man evt må gjøre krav mot GSE etter engelsk lovgivning og henvende seg til engelske forbrukermyndigheter etc.

"Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år."

Vet det er populært å handle på nett fra utlandet og har gjort det en god del selv, men man må verdsette de rettighetene man har ved å kjøpe i Norge. Har hatt bruk for det enkelte ganger, men det er en ren risiko/pris vurdering selvsagt. Klær og andre ting som det vanligvis ikke er så mange reklamasjoner på er det jo greit å handle på nett selvsagt, men for elektrovarer etc har man god nytte av reklamasjonsretten innimellom..

just my 2cents...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply