Onsjö Gk

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Onsjö Gk

Post by kevin »

Var nylig i Sverige og spilte blant annet på Onsjö Gk

Banen er en blanding av park og skogsbane. Front har parkpreget mens back er mer skogspreg flere steder. Store brede fairways stort sett over alt.

Var første gangen jeg spilte her og har hørt mye bra om banen og anlegget. De er også med på Vänern-rundt kortet. Men greenfee er i utgangspunktet billig her, selv uten det kortet.

Teesteder var fine, det samme var fairways selv om de neppe var på sitt aller beste eller korteste ennå. Men fine. Greenene var flotte, normal hastighet og jevnhet

Hull 1
Image

Hull 12
Image

Hull 15 (minner litt om hull 10 på Borre(uten vannet foran). Ca.125m og nedover. Rolig 9`er jern til 60cm fra hullet, enkel birdie :D )
Image

Alt i alt en bra bane som jeg gjerne spiller igjen. Anlegget er flott med mange treningsmuligheter, blant annet range med overbygg og to etasjer, i tillegg til flere plasser ved siden av.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Onsjö Gk

Post by Yorkie »

Enig med Kevin, Onsjö kan trygt anbefales. Ser ut som du hadde en fin soldag på banen Kevin, varmt også eller?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Onsjö Gk

Post by kevin »

Ja,det var strålende vær. Ca.26-28 grader og nesten ingen vind. Ble solbrent ja ;)
Post Reply