Fana Golfklubb

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Fana Golfklubb

Post by sleggen »

Jeg vurderer å bytte til over til Fana neste år (sesong) og lurte på hvordan ting fungerer der. Jeg ser du har mulighet til å betale 6600 kroner i året, men betyr det at du slipper greenfee om du velger den type medlemskap? Merker at pengene renner ut på greenfees når jeg spiller mye. Ser for meg å spille en god del i tiden som kommer :)

Tenkte dette var et bra sted å spørre siden jeg ser at det er en del medlemmer fra Fana her inne!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana Golfklubb

Post by furu »

6.600,- medlemskapet - Årskort bane - gir deg fritt spill ja. Veldig bra alternativ. Du får dårligere pris enn innskuddsmedlemmer på rangekort og noen andre ting, en endring de har gjort for å gi disse med dyre innskudd noen fordeler.

Husk å melde deg ut av Sotra GK før 31/12 hvis du skal skifte klubb.
Instagram @christianfuru
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by sleggen »

Aaa. takk for tips furu! Det er fristende å bli innskuddsmedlem, men er ikke så enkelt å bare cashe ut 20k på stående fot. Spesielt når du har en kvinne som mener at golf ikke er viktigere enn bil og hus :D Trenger ikke mange rundene på banen før 6600 er spilt inn.

Hvor lenge pleier Fana å holde banen sin åpen i året?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by Kaffekannen »

Hvis du er medlem på Sotra så er det vel innskudd der også, eller? Det koster ikke 20k. Innskuddene går på det åpne markedet nå for lavere priser. Da koster årskortet 5400,-

Fana har normalt åpent fra slutten av april til slutten av oktober.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by sleggen »

Det koster 15k +3k årsavgift på Sotra. Jeg har nylig fullført vtg-kurset som gav medlemskap ut året (må betale greenfee). Fana virker mye kjekkere med full 18-hullsbane. Tenkte å ta meg en runde der en av dagene for å teste banen, men 99% sikker på at jeg skifter over uansett :) Skal sjekke ut hva prisene ligger på på markedet. Takk for svar :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Fana Golfklubb

Post by furu »

I klubbhuset henger det liste over folk som selger andeler på Fana. Slipper vel unna med max 10.000,- nå? Du trenger ikke kjøpe før 2013, da er det i hvert fall noen som er desperat etter å selge etter å ha prøvd i hele 2012.
Instagram @christianfuru
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by sleggen »

10k er jo ikke gale i det hele tatt, skal definitivt ta en titt! er dere innskuddsmedlemmer begge to? Er vel mange her inne som er medlemmer på Fana, hadde vært gøy med en intern golfsnakk konk før sesongen er over :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by Kaffekannen »

Var på Fana en tur i dag og så på Titleist Region Tour og spilte noen hull. De områdene som slet under "tørken" begynner å bli grønne igjen. Greenene var meget bra. Raske, jevne og tettere enn jeg har opplevd der før. God kvalitet på teestedene også.

@Sleggen: Så ikke innlegget ditt før nå. Jeg er innskuddsmedlem. Furu er ikke. Er en 4/5 andre aktive debattanter her inne som også er medlem.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Fana Golfklubb

Post by Grønne greener »

Hvis du skynder deg å bli innskuddsmedlem så kan du nå få billig greenfee på Meland. Du bruker en del på greenfee, sa du?
Dette er en prøveordning for i år. Det er ikke sikkert at den fortsetter til neste år.
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by sleggen »

Bruker store summer på greenfee. Når du sier skynde deg, hva mener du da? drar på 2 ukers ferie i dag så rekker det ikke før jeg kommer hjem.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Fana Golfklubb

Post by Grønne greener »

Ut denne sesongen :-)
sleggen
Forumvant
Forumvant
Posts: 58
Joined: 30 May 2012, 12:00
Location: Bergen

Re: Fana Golfklubb

Post by sleggen »

Ok :) gode ting!
Post Reply