Ping G20

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Ping G20

Post by heiaespen »

Dæven døtte. At det kan være så stor forskjell på køller er fascinerende. Jeg er jo svært fersk i gamet, har brukt de siste to ukene på å spille meg ned til 37 i hdcp. Dette har jeg gjort med noen svært billige køller som er en 12-14 år gamle.
I dag så dro jeg på Ballerud og hentet de splitter nye Ping G20 jernene som jeg hadde fått spesialtilpasset, og det er helt som natt og dag. Jeg treffer renere, slår høyere, rettere og lengre. Ca. 20 meter lengre pr kølle.
Kanskje det viktigste for min del var forlengelsen av skaftet (2" da jeg er 202 cm) og vinkelen kølla da ligger i. Jeg gikk fra krokbøyd til å stå normalt.
Jeg kan anbefale alle ferskinger slike some meg å investere i noen køller ala G20, jeg er helt overbevist om at det vil gjøre underverker.
Jeg har hvertfall ekstremt trua på rundene fremover. Hipp hurra for Ping G20. Golf er gøy.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ping G20

Post by furu »

Du vil nok merke veldig stor forskjell på 12-14 år gamle køller til G20 :D Ping har kanskje ikke hatt den enorme teknologiske utviklingen i forhold til en del andre merker, men G20 er solide jernkøller som sikkert kan være med deg i mange år. Du må prøve både driver og fairwaywood i samme serien, spesielt driveren er helt rå :D

Vi har med jevne mellomrom en diskusjon her inne angående loft på moderne køller. Det har selvsagt noe å si for hvor langt du slår. Hvis du sammenligner 7i G20 med det gamle 7i som du spilte med så er forskjellen kanskje 4 grader. Det vil tilsvare ca.10 meter bare der. Og så har du skaftlengde. Hvis man utnytter skaftlengden så vil lange skaft også gi deg noen meter ekstra.

Kjempeflott at du har funnet noe som passer deg :D Det er viktig å ha utstyr man liker og stoler på.
Instagram @christianfuru
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Ping G20

Post by spiderboy »

Ping lager veldig gode køller. Både jern og wooder.
Jeg er ikke så imponert over hybridene i g-serien, men alt det andre er topp-klasse. Ping bruker skikkelige skaft i wooder og drivere også, det er ikke noe made-by der i gården. Jeg har en G-10 fairway som er helt strålende, den blir i bagen enda en stund.
Når du er så lang som du er kan det definitivt være lurt å få tilpasset lengde og lie.
Gratulerer med godt valg av køller og nytt handicap :)

Skal du komplettere bagen med mere Ping etter hvert, er det mulig å gjøre gode bruktkjøp på både 10 og 15-serien til Ping. De er noen år gamle, men fortsatt veldig gode køller. Og strengt tatt ikke så veldig forskjellige fra 20.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Ping G20

Post by heiaespen »

Glemte å si at jeg også kjøpte Ping G20 4wood og Craz-E putter. Putteren var jeg veldig fornøyd, selve hodet må være 10 ganger tyngre enn den lille fislete mini-golf putteren jeg slo med tidligere. Veldig mye bedre.

Jeg slo sikkert en bøtte med wooden på rangen, tror så og si alle slica hardt mot høyre. :-( Dette var et problem jeg hadde med jern tidligere som jeg har fått rettet opp, og med de nye jernene er det helt borte vekk. Men med wooden så kom det tilbake. Får få litt hjelp til å luke ut det, for den gikk satan så langt. Traff godt et par ganger og da var vi på 200-meters merke. Moro om jeg kan få den kølla inn i repertoaret også.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
jasander
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 17 Jun 2012, 21:55

Re: Ping G20

Post by jasander »

Jeg selger den nye G20 driver til Ping for 1500kr!
(Butikkpris 2400kr)
einly
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 05 Jul 2012, 13:06

Re: Ping G20

Post by einly »

jasander wrote:Jeg selger den nye G20 driver til Ping for 1500kr!
(Butikkpris 2400kr)
Hei
Interessert i Ping G20 driver loft 12, herre høyrehendt, std stivhet
Hvor får du køllene fra og hvor holder du til? Leveringstid?

Einar
Post Reply