Ecco Biom Hybrid

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Ecco Biom Hybrid

Post by Thkarlson »

Noen som har testet denne?
Jeg vurdere absolutt og få meg noen sko uten spikes men vet ikke helt hva enda
Erfaringer med denne skoen bla er den varm? ser den har yak skinn og dette er vell det Ecco har i vinterskoene sine
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by furu »

Har bare tråkket litt rundt med dem, ikke spilt golf i dem. Det er en utrolig komfortabel sko. Ser ikke bort fra at den kan bli litt varm og tett. Finnes sikkert bedre alternativ hvis du vil ha noe lett og luftig. F.eks. True Phx som ikke er vanntett. Balansen mellom vanntett og pustende er vrien.
Instagram @christianfuru
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by sirandrew214 »

Jeg har bare prøvd den vanlige biom-skoen, (har to par)men det er samme skinn vil jeg tro. Ikke noe spes varmere enn andre, men utrolig god sko. Ecco kan sko... Selv vil jeg ha ecco biom gore-tex skoen. Den var dyr, men har trua på den
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by Nerd »

Spike frie sko ?
http://www.lambda-golf.com/store/defaul ... CH&est=web

De er IKKE i den billige ende av pris skalaen, men dette er håndsydde sko av den høyeste kvalitet. Det er denne modellen jeg selv bruker da jeg går "over alt" og derfor ikke kan bruke sko med spikes som slites bort med det samme.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by furu »

Nerd wrote:Spike frie sko ?
http://www.lambda-golf.com/store/defaul ... CH&est=web

De er IKKE i den billige ende av pris skalaen, men dette er håndsydde sko av den høyeste kvalitet. Det er denne modellen jeg selv bruker da jeg går "over alt" og derfor ikke kan bruke sko med spikes som slites bort med det samme.
"Teaching shoes" :) Kan vel nesten kalles forløperen til street, i hvert fall i konsept. Jeg tror streetsko med gummispikes, som f.eks Ecco Biom Hybrid, er bedre egnet for golfbanen. I hvert fsll her i våte Norge ;) Lambda lager veldig kule sko. Bruker ikke Jimenez Lambda?
Instagram @christianfuru
Nerd
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 178
Joined: 19 Sep 2011, 10:02
Been thanked: 12 times

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by Nerd »

Jeg har ikke styr på hvem av de store spillere der ute som spiller i Lambda sko, men der er flere hva jeg vet.
- Jeg TROR men vet ikke om Lambda er de eneste som lager sko med flagg som dekor, og om det er riktig, er de lettere og kjenne igjen, da det er "Flag modellen" som er mest populær der ute iflg min leverandør.
http://www.lambda-golf.com/store/defaul ... EN|IMPERIA

Det man skal være bevist på ved valg av Golfsko er HEL HØYDEN
- Denne varierer en hel del ikke kun fra merke til merke, men også modell.
Det ene er at vi endrer vår egen høyde om vi endrer hel høyden, men vi endrer også balansen i stansen og swinget
- Høyere hel = mere trykk på for-fot i swinget / lavere hel, mere trykk på hel
Det er derfor en god ide, og prøve golf sko et sted du også kan slå noen slag med skoene på, da dette forhold betyr MYE MER enn de fleste er klar over.
Jeg kjenner til flere som ikke fatter at spillet har falt sammen sånn plutselig, og når jeg spør om de akkurat har skiftet Golf sko, blir de litt lang i masken og svarer, jo det har de og siden har ingenting fungert, men det har vel ikke noe med skoene og gjøre ??? - Jo dessverre de påvirker langt mere enn vi tror, så mitt innstendige råd er, Prøv sko et sted du samtidig kan slå noen boller med de nye skoene på, så du kan oppleve de side by side med de sko du er vant til og spille med.

Lambda leveres i 2 forskjellige hel høyder, så de kan bestilles akkurat som man vil ha de. Tunge EU subsidier til Portugal gjør det mulig og lave sko av denne kvalitet, og stadig holde priser innenfor anstendighetens grense.(akkurat som MD Golf fra Irland) Går man etter det beste, og prisen kommer litt ned på prioriteringslista skal man absolutt vurdere dette merke før man handler på gammel vane. De er dessverre IKKE så avansert at de tilbyder forskjellig bredde, slik som FotJoy Contour, men jeg har ikke møtt noen som til dato ikke fant de brede nok. Størrelser virker og være "true" altså de er ikke store eller små ift nummer.
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Ecco Biom Hybrid

Post by Thkarlson »

Da var Ecco Biom Hybrid handlet og testet på banene, eneste ordet jeg har er NYYYYYYYDELIG
Rett og slett en fantastisk sko, har aldri prøvd bedre

Anbefales på det sterkeste
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
Post Reply