Penha Longa.

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Henrix
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 16 Dec 2011, 00:23
Hcp: 4,9
Hjemmeklubb: Grimstad GK

Penha Longa.

Post by Henrix »

Hei!
Er det noen der ute som kan si litt om hvordan Resorten/Banene på Phena Longa er, vi er en gjeng som skal dit ned i påska 2013.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Penha Longa.

Post by Smilende Sam »

Banen er meget bra, hvis ikke de kjører vedlikehold eller off-season maintenance på den (og det gjør de neppe im påsken). Resorten ligger ok til, men ikke mer. Litt inne i landet, men mulig å komme seg inn til Lisboa på 30-60 minutter (avhengig av trafikk) hvis dere har en som gidder å være sjåfør :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Penha Longa.

Post by Seve »

Enig med Sam i at dette er en meget fin bane. Nå er det en del år siden jeg var der, men vi var i alle fall godt fornøyde den gangen.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Penha Longa.

Post by Golffreak »

Meget bra bane, et must hvis man har en del golfdager i Lisboa området. Vurder å bo i Cascais/Estoril da det er mer restauranter og uteliv enn ved Penha Lonhga. Det er også en racing-bane ved Penha Longha (gammel F1 bane, brukes av litt lavere klasser nå tror jeg), og hvis dere har hus mot den så lager det et jævla leven...

Penha Longha er ikke en typisk "resort-bane", den har veldig varierte hull, ganske store høydeforskjeller og veldig artig bane med flere utfordringer.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Penha Longa.

Post by pinchcliffe »

Jeg vil nesten kalle den for en skogsbane, som ligner langt mer på det vi kjenner fra Norge enn mange andre baner i området lenger ut mot kysten. Variert layout og ganske kupert, som tidligere nevnt i tråden her, så leie av bil er kanskje greit å vurdere. Jeg spilte banen i bygevær, og var egentlig skuffet over dreneringen flere steder. Likevel...en tipp topp bane. Bare å glede seg! :)
Post Reply