Tiger Woods-æraen er over

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
Jan E. Espelid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 04 Oct 2011, 17:34
Contact:

Tiger Woods-æraen er over

Post by Jan E. Espelid »

U.S. Open på Olympic Club viste at Tiger Woods forsatt kan hevde seg. Men æraen som verdens dominerende spiller er over, og kommer aldri tilbake.

Skjønt, det finnes fortsatt de som tror på Tiger, og mener han kan reise seg igjen og ta igjen Jack Nicklaus også når det gjelder antall majortriumfer.
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by Molly »

Hvorfor er det ingen som snakker om hvordan de beste i verden gjorde det i US Open. Bare hvor dårlig Tiger gjorde det i US open.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by CharlieB »

De fleste vil vel være enig i at Tiger neppe kommer til å dominere slik han gjorde. Om han slår rekorden til Niklaus? Tja, han har definitivt kapasitet til å gjøre det, spørsmålet er i mitt hode mer hvor lenge har han tenkt til å holde på? Når legger han opp som aktiv tour spiller?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by sirandrew214 »

Når han har tatt rekorden!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by kevin »

Den tiden hvor han spillte maks 15 turneringer i året og vant nesten halvparten, tror jeg også er over. Men han kommer til å vinne hvert år fremover tror jeg, minst 1 turnering.

Han har allerede vunnet 2 turneringer i år, av de 11 turneringene han har vært med i. Grei uttelling det. At han er tilbake som favoritt i hver turnering han stiller i er det heller liten tvil om.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by GunnarBull »

Man skal aldri si aldri. Spesielt når det gjelder sjansen til å bli verdensener igjen. Den tror jeg er ganske stor.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by sumo »

umulig at han blir verdensener igjen, er det ihvertfall ikke. vi snakker om tiger woods liksom.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by CharlieB »

Joda, verdensener kan han bli, ut fra det jeg ser om dagen så er det vel mer sannsynlig enn usannsynlig. Men, jeg tror ikke han kommer til å ha over dobbelt så mange verdensranking poeng som nummer to på lista. Ei heller tror jeg han kommer til å vinne 50% av det han stiller opp i
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by sirandrew214 »

Han tok sin 3. for året, av 7? Ikke 50% men ganske nære, nære nok til at jeg vil kalle det både dominerende og suverent.
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by raffener »

Kjapt googlesøk, http://www.golfobserver.com/features/Sa ... 012907.php , datert 27 jan 2007.
Winning percentage på 27 %.
2012, 11 events. 3 seire. 27 %.
Ifølge wikipedia-artikkelen om Tiger har han 271 events i karrieren, vunnet 74 av dem. 27,3 %

Forøvrig morsomt å lese alle tilfeldige kommentatorer rundt omkring som nå gjør alt for å redde skinnet sitt. Spesielt de som dømte han nord og ned i 2010 og 2011, som nå moderer seg til at de mente at "bla bla bla"...
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by BomBom »

Akkurat som trådsarter gjorde, "kommer aldri tilbake"... Vel, han er tilbake, og holder han seg skadefri, så kan Luke og Rory bare ta til takke med 2. og 3. plass verdensrankingen..
Blir ikke overrasket om han tar seieren på Greenbrier også, typisk jern-slag bane, og jerna slår Tiger bra nå.. Drivern kan han selge til naboen.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by sumo »

jan e. espelid - ta deg en bolle ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by Snowman »

Han kan vel vinne i mange år ennå, og plutselig flere i stim, inntil gjerne Tom Watson-alder, hvis han gidder.

Det er jo alltid rekorder man kan slå, ikke bare Nicklaus vedr majors og Snead vedr PGA-seire, men for å ta det nært forestående, så er det folk å ta igjen også i The Open.

Tiger står med 3 seire i The Open, det samme som bl.a. Nicklaus, Faldo og Seve. Hvis han skal ta igjen det jeg mener er tidenes links-golf-spiller, da er det 5 seire som gjelder for å tangere Tom Watson (syns at det ikke ble 6 seire på ham etter Turnberry 2009, men men...). Og rekorden, den ble satt i 1914, da Harry Vardon tok sin 6. seier, altså en rekord som det er veldig synd at Tom W. ikke fikk tangert!

... men vinner ikke Tiger i årets The Open, så har han sin aller beste sjanse igjen i 2015, for på St Andrews, der er han større favoritt enn han er noen andre steder. Han kaller det jo sin yndlingsbane, og det synes alltid!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by CharlieB »

sirandrew214 wrote:Han tok sin 3. for året, av 7? Ikke 50% men ganske nære, nære nok til at jeg vil kalle det både dominerende og suverent.
Veldig gode argumenter :) Misforstå meg rett, jeg ser gjerne Tiger som verdensener, (regner med han blir det). Jeg håper han forblir toppgolfer i mange år og at han dominerer.. men, jeg synes ikke seirene hans er like knusende eller at han er like stabil som før, (dvs i alle fall enda).
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by Snowman »

CharlieB wrote:Misforstå meg rett, jeg ser gjerne Tiger som verdensener, (regner med han blir det). Jeg håper han forblir toppgolfer i mange år og at han dominerer.. men, jeg synes ikke seirene hans er like knusende eller at han er like stabil som før, (dvs i alle fall enda).
Det er INGEN som er overlegne nå, eller stabile på høyt nivå. Det blir overraskende lett for Tiger å bli verdensener igjen, for Luke er det nå med "bare" under 10 i owgr-poeng. Hadde noen spurt oss for et år siden, ville vel de fleste av oss trodd at Rory skulle overta og gå opp i minst 15 owgr-poeng etter hvert, men det har jo ikke skjedd. Derfor, pga at Rory ikke har innfridd og klatret som forventet, står det åpent for Tiger å komme tilbake som #1.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by CharlieB »

Yep, enig i det. Men da blir det neste for Tiger å ligge som nummer 1 med 21 - 22 poeng... Det tror jeg desverre ikke han klarer. Skjønt jeg håper at jeg må ete akkurat det i meg igjen.
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by Zeph »

Tiger-æraen er over når Tiger legg opp. Han kjem kanskje aldri til å dominere som han gjorde i sine beste år, men han er på ingen måte ferdig.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Tiger Woods-æraen er over

Post by Snowman »

- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply