Lage unødvendig krevende baner

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Lage unødvendig krevende baner

Post by apehest »

Halvmeters rough ja.. Har gått og klaga på det i et par uker der jeg spiller mest. Det har fått store konsekvenser for køllevalget mitt, for ballen kan bli søkk borte selv om man føler man har stålkontroll på hvor den landa. Hjelper heller ikke at man må ha en sylskarp 60 grader for å unngå at kølla stopper før den når ballen.
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Re: Lage unødvendig krevende baner

Post by Shankermaker »

spiderboy wrote:Nå er det riktignok et par uker siden jeg spilte Stjørdal, men jeg synes den nye GK har gjort en rimelig god jobb. Det er utrolig god og jevn rull på greenene. Vanvittig raskt til tider. Og enkelte steder har han kuttet ned rough, mest rundt greenene, mens andre steder har han latt den vokse litt lengre. (mest mellom hull, slik som på Byneset). Kan ikke huske at det er høyrough helt inntil fairway noe sted???? Det har alltid vært slik at man innimellom mister ballen i kortrough på Stjørdal, mitt inntrykk er at dette ikke har blitt verre i år. Men som sagt er det et par uker siden siste besøk.
Det som er mer graverende er at en god del av greenene er for dårlig designet for så mye fart som de nå får. På et par hull finnes det faktisk ikke en eneste fornuftig flaggplassering igjen, spesielt gjelder dette hull 4, som alltid har vært et dritthull. Jeg hadde for øvrig en 7-putt på hull 10 sist jeg var der. Ballen rullet tilbake til der jeg stod hver gang (og da snakker vi 4 meter fra hullet). Men det er kun idiotisk flaggplassering, for der er det faktisk mulig å finne steder med mye mindre ondulering. Slik det er nå blir det innimellom skikkelig komikveld på greenene, men jeg synes jo det er gøy med fart og jevn rull da :)
Jeg og spilte der for et par uker siden i en turnering og la ikke spesieltmerke til roughen, men når jeg var der i helga så syntes jeg det var mye værre. Nå spilte jeg mye dårligere i helga, så det kan hende det er derfor. Semiroughen tror jeg ikke er klippet siden forrige gang, så den var hvertfall mye høyere. Regner med du snakker om hull 3 (ikke 4)? Det gir jeg bare opp når jeg kommer til greenen, legger bare på to slag på scoren og rusler fint videre. Når alle putter ruller av greenen 10 meter fra hullet, så sier det seg at det ikke er noe vits å prøve en gang. Men det er ikke greenkeeper sitt problem da den greenen er feilkonstruert.

Jeg og hadde en femputt på hull ti for et par runder siden, dvs makkeren min gav meg den siste 1m putten, men siden jeg hadde bommet samme putt to ganger fra før, så tror jeg jeg kunne fort endt på 7 jeg og... Ingen ting er bedre enn å putte for birdy og ende på en frekk trippel bogey..

Og som jeg skrev så er jeg ikke misfornøyd med farten på greenene, men når de i tillegg lar roughen vokse over alt, så blir det i overkant vanskelig for meg...
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lage unødvendig krevende baner

Post by mciljoy »

Enig med Shankermaker. For så vidt greit nok at de lager høyt siv mellom hullene (hvor ballen er lost) for å hindre ukritisk driving, men når du ikke finner ballen i semi-roughen så blir det for dumt.

Greenen er av generelt dårlig kvalitet. Man bli jo ikke imponert av at de er raske... hvem som helst kan jo lage greenene raske, det er bare å klippe dritkort. De er ujevne og altofr ondulerte for 11 på stimp'en.

Skjønner greia med at de vil gjøre banen vanskeligere, men jeg tror ikke det kommer til å vises på bunnlinja deres. Det er for langt å kjøre for å 3-putte og miste baller
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Lage unødvendig krevende baner

Post by spiderboy »

sirandrew214 wrote:
spiderboy wrote: Jeg hadde for øvrig en 7-putt på hull 10 sist jeg var der.
7-putt ruler!! :lol: :shock:

Var rimelig pissed etterpå. Det verste var at jeg var i greenkant på to slag. Så etter en chip som strøk hullkanten og suste avgårde forbi hullet nedover bakken var det tid for birdieputten som ikke nådde fram, stoppet og så slo på reversen. Nå var det 4 meter igjen. Ca det samme som på chippen jeg hadde til å begynne med. 6 putteforsøk senere ,og med trykk-kokeren i huet på fullt, rullet den forbi hullkanten, stoppet og datt i på nedturen :evil: Av og til er slagspill bare ikke morsomt.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Re: Lage unødvendig krevende baner

Post by Shankermaker »

Men for å komme med en gladhistorie. Spilte Sommersætra idag. Jeebus nå er den i god stand. Perfekte greener på alle hull. Kort rough over alt, og nydelige fairwayer. Så da kom selvtillitten tilbake og spilte på mitt par. Et par elendige utslag var vel det eneste som galt, så nå er golf gøy igjen!
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
Post Reply