Titleist 910

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Titleist 910

Post by Rotten »

Hei
Har tenkt å kjøpe meg ny driver. Den jeg har er noen år, og med regular skaft, som er alt for "mykt". Merker spesielt forskjellen fra woodene som har stiff skaft. Har sett på litt forskjellig, men ikke testet. Synes Titleist 910 D3 driveren ser bra ut, kan også få tilpasset diverse skaft. Liker at hodet er noe mindre jf. D2.

Er det noen som har erfaring med Titleist 910 D2 og D3? Og er det ev. verdt å vente på 913?
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Titleist 910

Post by Sharky »

Har 910 D3 selv og er meget fornøyd med den. Jeg valgte D3 nettop fordi den er litt mindre og med et Aldila RIP (alpha) 70g skaft.

Det sies at D3 skal produsere litt lavere ballbane/mindre spinn enn D2 og så er jo sweetspoten litt mindre. For min egen del så hadde det sikkert vært greit for spillet å hatt det største hodet, men jeg er mer komfortabel med et litt mindre.
Om det er vits til å vente på 913 skal jeg ikke si noe om, men det jeg kan si er at jeg ikke kommer til å bytte ut driveren min med mindre den blir utslitt. og når det skjer kan det godt være at jeg bare kjøper et nytt hode fra ebay, for denne driveren er jeg meget fornøyd med.
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Titleist 910

Post by Rotten »

Ja, når jeg først er i gang, er jo en rekke skaft å velge i. Noen som har noen gode innspill eller preferanser? (stiff'ish)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Titleist 910

Post by Matshino »

Vil sterkt anbefale deg å prøve D2 med PX 6.0 skaft! Kjører den comboen selv, i både wood og driver, du kan også ta en titt på Clevelands shaft chart, for å finne ut hvilke skaft som passer din sving (Stiff er visst ikke alltid stiff..)
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Titleist 910

Post by Sharky »

Det er veldig forskjellig fra leverandør til leverandør som sagt ovenfor.

Jeg kan jo legge til at jeg har 910F 19 og 13.5 wooder i tillegg, og disse har hhv PX 8c3 og 7c3 skaft. Det er noe med feelingen som jeg liker med disse px skaftene, spesielt ved impact og av den grunn lurt på om jeg kanskje skulle ha hatt dette skaftet i driveren også. men må si jeg er veldig fornøyd med RIP skaftet som står i den foreløpig. åsså macther fargene bra :P black on black.

Jeg tok en råsjangs da jeg bestilte og leste litt rundt om forventet launch angle / spin med de forskjellige skaftene og analyserte litt i forhold til hva jeg trudde jeg trengte. Mange tenker at det er veldig håpløst siden du ikke får noen konkret info uten en launchmonitor test av de forskjellige. Men føler at jeg har komt meget bra ut av det og er strålende fornøyd med utstyret. RIP alpha skal ha en litt høyrere bend profil og en litt lavere launch enn PX skaftet, men dette kan justeres ved å tippe skaftet, evt. gå opp i stivhet etc.

Finn et driver hode du liker og se om du kan få testet litt forskjellige skaft, da jeg har lest litt rundt forbi om at folk har opplevd 10-20 meter forskjell i lengde pga skaftet. Nettop fordi det handler om å få så optimal launch og spin som mulig
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply