Vila Sol i Portugal

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Vila Sol i Portugal

Post by Shankermaker »

Er på ferie i Portugal og skal spille min første runde på 2 av de 3 ni hullsbanene på Vila Sol i Vilamoura (Faro) i Portugal i morgen. Noen som har spilt der, ved første øyekast så den fantastisk fin ut. Noen hus lå dog litt for nærme banen...

Det gledes hvertfall til 18 hull med madammen i morgen!
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vila Sol i Portugal

Post by veggiss »

Trang drittbane...vi brukte 6 timer rundt i februar (!!). Har du råd så prøv heller å få en runde på Oceanico Victoria eller Oceanico Old, de ligger vegg i vegg med Vila Sol.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Vila Sol i Portugal

Post by Yorkie »

Må du roe deg da veggiss, at man opplever 6 timers runder har sjelden noe med banen å gjøre, vanligvis er det spillerne på banen og/eller organiseringen av tidene som har en sammenheng. Vila Sol er en "skogsbane" altså ikke skau, men oliven, equalyptustrær osv som kanter fw, man bør slå rett for å ikke måtte slå kreative slag videre, morsom bane, men utstyret må være finjustert. Ingen "kanon" hull, men jevnt over konsisent design, en 3,5 av 6 IMHO
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vila Sol i Portugal

Post by veggiss »

Ok.... Rævva service har de også ;-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Vila Sol i Portugal

Post by sirandrew214 »

Ah, det var den ja, hvor Yorkie var innom alle trær og stammer som var! :D Grei nok, men ikke min type bane nei, Jeg er for BREI med utslagene til at den passer... Men i god stand var den vel?? Husker ikke dårlig service?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Vila Sol i Portugal

Post by veggiss »

sirandrew214 wrote:Husker ikke dårlig service?
Det var fordi du slapp å kjøre til klubbhuset for å klage på spillehastigheten, hvorpå de presterer å si at slik er det bare, for de har dobbeltbooket mange baller i dag. Noen reduksjon i pris var det heller ikke snakk om å få.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vila Sol i Portugal

Post by furu »

Husker at vi slett litt med bookingen vi også. Det var mange på vår sløyfen men ganske folketomt på den ene 9-hulls sløyfen. Banen er helt grei, ikke noe mer. Husker et par 3 hull med vanvittig bunker på venstresiden.

Skikkelig varmt her nede i dag. Jeg ville valgt en luftig bane hvis jeg skulle spilt nå. Salgados. Quinta da Ria eller Cima. Noe der det blåser litt ute ved kysten. Kanskje Palmares.

Akkurat nå er det 39 grader i skyggen her hos oss.
Instagram @christianfuru
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Re: Vila Sol i Portugal

Post by Shankermaker »

Skjønner ikke hva dere snakker om. Fantastisk bane som virkelig setter deg på prøve. Trangt ja, men da er det bare å legge bort driveren og heller slice seg ut i problemer med 3wooden.. :( Men slo ikke bort en ball pga nydelig rough som straffer deg med lavhengende trær som hindrer sikt til green. Fikk 30 poeng med 8-9 hullkantsnurrer :(

Banen var nå i utsøkt stand og vi hadde et jevnt fint tempo 4,5 time. Ble paret med et meget hyggelig eldre par fra Sør-Afrika. Så fikk masse gode golf tips fra en 70 gammel 17 hc dame...

Brukte hotellet til å booke så fikk runden til 35 euro.

Så regner med vi tar en tur innom en gang til relativt snart. Skal sjekke den andre banen som ble nevnt her også :)
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Vila Sol i Portugal

Post by furu »

Står fremdeles fast ved at det er en grei bane :) Men - i golf som alt annet er det jo snakk om smak og behag :) Sist gang jeg spilte der hadde vi en back nine som var direkte ustelt. Det trakk ned inntrykket hos meg.
Instagram @christianfuru
Post Reply