The Open 2012

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: The Open 2012

Post by Golffreak »

veggiss wrote:Har du prøvd sko med stålspikes? Det er VELDIG stor forskjell å gå med det kontra softspikes.
Nei har ikke prøvd stålspikes i golfsko og vet at Tiger visstnok har brukt det før. Vet ikke om han brukte stålspikes i tiden før de "Free" skoene, men synes fremdeles det er rart at han går til såpass "ustabile" sko fremfor å bruke mer konvensjonelle og funksjonelle sko med softspikes. For meg er det ganske tydelig at skoene ikke passer hans sving (og de plassene han havner på banen..). Tror ikke demping er nevneverdig bedre i "Free" skoene fremfor andre Nike golfsko, og virker som de (Nike Corp) tviholder på skovalget til Tiger. Hadde han skrotet de nå så hadde jo hele "hypen" vært borte.. Men men, det er ikke skoene til Tiger som gjør at han ikke vinner majors.... ;). Mitt poeng er at de skoene neppe hjelper han når han sklir 3-4 ganger hver turnering for det ser jo alle på TV..

Det er ikke slik at "Free" skoene sikkert ikke passer for noen, men for Tiger så er det feil valg kan det se ut som..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: The Open 2012

Post by veggiss »

Han brukte stål frem til han byttet til Free ja. Stål gir ekstremt bra feste, og jeg skjønner at knærne ikke tålte det. Dessuten er det ikke så veldig digg å gå med stål på hardt dekke heller.

Tiger trener med den vanlige Free-skoen til vanlig, og ønsket at Nike skulle lage en golfmodell av denne, og sånn ble det.

Hvis Tiger mener skoene er for glatte, så tipper jeg han får Nike til å fikse det ASAP. Tror Tiger bryr seg midt i brunøyet (pun intended) om hvilke sko han spiller med, så lenge knærne holder og han tar igjen Nicklaus.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: The Open 2012

Post by Golffreak »

veggiss wrote: Hvis Tiger mener skoene er for glatte, så tipper jeg han får Nike til å fikse det ASAP. Tror Tiger bryr seg midt i brunøyet (pun intended) om hvilke sko han spiller med, så lenge knærne holder og han tar igjen Nicklaus.
Er påfallende hvordan han glir iallefall. Ser jo nesten aldri andre som glir, og kan jo selvsagt være feil svingen også men jeg tror de må gjøre noe med skotøyet hans. Det er ikke så god reklame heller, men så lenge han bruker dem så "hiver" folk seg på hypen. Er nok ganske mye prestisje for Nike også, men synes det er rart de ikke satte inn de 3 spiksene som de jo har i Nike Zoom TW modellen.. Det er jo serien som Tiger har brukt før, og ettersom han så og si aldri gled tidligere så er det jo tydelig at de nye skoene ikke hjelper akkurat.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: The Open 2012

Post by furu »

Det er også interessant at flere av Foleys spillere bruker streetsko. Han har til og med en som bruker Vivo Barefoot.
Instagram @christianfuru
Post Reply