Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

GolfSense
Swing Smart
Pocket Pro
Swingbyte

Alle er aktuelle med dingser som analyserer svingen din. Stianm her på forumet har bestilt en Swingbyte og jeg får snart en GolfSense. Vet at det er mange som er nysgjerrig på disse.

GolfSense er en enklere type. Gir ikke like mye data. Den festes på hansken, noe som er en fordel i forhold til at den alltid henger godt fast. Feste på glatte stålskaft er vrient.

Pocket Pro utsettes hele tiden. Litt uvisst hvordan det går med den.

Swingbyte er den meste kjente. Kanskje det beste produktet når man ser på pris + data man får + tjenester de tilbyr. Kommer eget community.

Swing Smart er etter det jeg har forstått den mest avanserte. Blir litt dyrere, skal være veldig nøyaktig.



Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Fikk GolfSense i dag :D Tester i helgen.
Instagram @christianfuru
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by stianm »

Hei,

Har også fått Swingbyten og testa litt, skal komme tilbake med en liten breakdown når jeg har fått testet den litt mer. Men so far so good (swingspeed) :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
henrikwl
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 02 Jul 2012, 21:13
Hcp: 32
Hjemmeklubb: Sandnes

Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by henrikwl »

Dette så interessant ut. Spennende å se hva dere synes! :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Har hatt GolfSense en stund nå. Det er en smart liten sak. Gir veldig bra bilde på køllehodets bevegelser gjennom svingen. Den løser oppgaven de har valgt på en glimrende måte, men det eneste problemet med den ligger akkurat der. De har kanskje valgt en litt for enkel oppgave. Jeg vil ha flere tall :D Siden GS er på hansken registrerer den begrenset med data.

Ellers er appen fin. Den oppdateres og fikses hele tiden. Har litt problem med sammenligning av sving. Da blir det feil oppstilling på mannen i forhold til svingen. Forøvrig idiotsikker å sette opp og bruke.

Hvordan går det med SwingByte stianm?
Instagram @christianfuru
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by pinchcliffe »

Ha! Kule gadgets! Noe for Furu å teste, og presentere i en kommende utgave av Norsk Golf?
User avatar
rayramon
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 14 Sep 2012, 08:59
Hjemmeklubb: Salten Golfklubb

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by rayramon »

Dette virker svært interessant, men noe som kan være verdt å nevne er at GolfSense kun kan brukes mot iOS enheter. Swingbyte kan også brukes mot Android, noe som passer meg bedre!=)
User avatar
rayramon
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 14 Sep 2012, 08:59
Hjemmeklubb: Salten Golfklubb

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by rayramon »

stianm wrote:Hei,

Har også fått Swingbyten og testa litt, skal komme tilbake med en liten breakdown når jeg har fått testet den litt mer. Men so far so good (swingspeed) :)
Hvor bestilte du Swingbyte fra? Vurderer kraftig å skaffe meg en slik, og finner foreløpig ut at det bare er på eBay man får tak i den. Eventuelt Amazone.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

rayramon wrote:
stianm wrote:Hei,

Har også fått Swingbyten og testa litt, skal komme tilbake med en liten breakdown når jeg har fått testet den litt mer. Men so far so good (swingspeed) :)
Hvor bestilte du Swingbyte fra? Vurderer kraftig å skaffe meg en slik, og finner foreløpig ut at det bare er på eBay man får tak i den. Eventuelt Amazone.
Fikk mail for en ukes tid siden om at internasjonal lansering var nært forestående. Har vært i kontakt med dem tidligere, nå ville de at jeg skulle selge SB for dem i Norge. Blir litt vrient siden jeg skriver om slike ting i Norsk Golf......

Jeg ville kjøpt på ebay. Sjekk fraktprisen. Noen har $50+ i frakt mens andre ligger på $25-30. Du kan få den helt ned i $135 mot veiledende $150.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

pinchcliffe wrote:Ha! Kule gadgets! Noe for Furu å teste, og presentere i en kommende utgave av Norsk Golf?
GolfSense kommer i oktoberutgaven. Swingbyte skal kjøpes, håper å ha den til novemberutgaven (deadline 23/10). Spørsmål om penger, jeg bruker tross alt mine egne penger på dette.
Instagram @christianfuru
User avatar
rayramon
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 14 Sep 2012, 08:59
Hjemmeklubb: Salten Golfklubb

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by rayramon »

furu wrote:
rayramon wrote:
stianm wrote:Hei,

Har også fått Swingbyten og testa litt, skal komme tilbake med en liten breakdown når jeg har fått testet den litt mer. Men so far so good (swingspeed) :)
Hvor bestilte du Swingbyte fra? Vurderer kraftig å skaffe meg en slik, og finner foreløpig ut at det bare er på eBay man får tak i den. Eventuelt Amazone.
Fikk mail for en ukes tid siden om at internasjonal lansering var nært forestående. Har vært i kontakt med dem tidligere, nå ville de at jeg skulle selge SB for dem i Norge. Blir litt vrient siden jeg skriver om slike ting i Norsk Golf......

Jeg ville kjøpt på ebay. Sjekk fraktprisen. Noen har $50+ i frakt mens andre ligger på $25-30. Du kan få den helt ned i $135 mot veiledende $150.
Ser ut som det blir eBay, ja. Foreløpig bare 5 stk. som selger Swingbyte der, og den billigste selger den for $149 + $35 i frakt Her

Og så skal vel Norge ha sin lille del....
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by stianm »

rayramon wrote:
stianm wrote:Hei,

Har også fått Swingbyten og testa litt, skal komme tilbake med en liten breakdown når jeg har fått testet den litt mer. Men so far so good (swingspeed) :)
Hvor bestilte du Swingbyte fra? Vurderer kraftig å skaffe meg en slik, og finner foreløpig ut at det bare er på eBay man får tak i den. Eventuelt Amazone.

Hei, Bestilte den fra EBAY da det var det enkleste alternativet, og Swingbyte sendte i den tiden ikke til Norge.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Bedre deal på SB på ebay enn andre steder.

Ny dings ute - swingtip.com.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Test av SB, GS og SS på Mygolfspy

Overrasket over hvor dårlig SB gjør det. Har hatt min et par dager, får se hva jeg kommer fram til. Foreløpig - jeg sliter litt......mer sier jeg ikke.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by Golffreak »

hm, handlelisten i USA kunne blitt oppjustert til 250 USD for SwingSmart men iOS er helt uaktuelt så da blir dette ikke så lett lengre... Får lese noen flere reviews for å se om de andre på markedet kan være aktuelle. Står ingenting på Swingsmart sine sider om de kommer med Android (eller Win8) kompatibel app.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Både SwingSmart og GolfSense har nå sagt at de kommer med app til Android i løpet av 30 dager. Win8 vet jeg ikke.

Ellers kan jeg si at Swingbyten min ikke funker. Registrerer ikke en d***t :( Har gjort alt rett og faktisk også mailet med SB for å få tips. Googlet problemet og det er noen der ute med døde sensorer. Kan være hardware men kan også være software. De hadde en oppgradering for ikke så lenge siden, er jo ikke uvanlig problemstilling at oppdatering kødder med disse dingsene.

SwingSmart står på ønskelisten min nå. Vurderer også å sende mail og tigge til meg en demo som jeg betaler frakt fram og tilbake for.
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by Golffreak »

Hm, ikke bra om du fikk et DOA produkt.. Kan jo skje alle selskaper, men var jo ikke så oppløftende review de fikk heller (skjedde vel også den ene av tre testere også at de fikk en DOA Swingbyte?). Må si at Swingsmart frister om de kommer med en Android app. Hvis de også kommer med Win8 app på et senere tidspunkt, og kan bruke samme dings, så er det jo perfekt.. Uansett kan jeg bruke Android devicen jeg har. Viktig at selskapet er seriøst også, da man er litt avhengig av at de utvikler appen. Derfor litt skeptisk til alle som plutselig dukker opp, men kjenner ikke selskapene bak de ulike merkene.

Fantastisk dings for innendørstrening for oss nordboere iallefall. Gjør treningen mye mer meningsfull og nyttig, såfremt du vet hvilke data du ser på og hva du skal gjøre med dem..

Spørsmålet er om du kan kjøre denne appen i bakgrunnen på nettbrett/smartphone, så du kan kjøre videoanalyse-app samtidig?;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

Har ikke prøvd å kjøre den i bakgrunnen. Skal se om jeg får prøvd det med GolfSense.

En ting med GS er at du ikke trenger å treffe en ball eller annet objekt for å bruke den. Det må man med SB. Ikke noe problem egentlig, Almost Golf ball eller skumball er nok. Det skal også holde med en pegg. Har planer om å få meg et nett på terrassen + den lille kunstgressmatten min + en svingdings. Da kan det bli bra trening om vinteren :)

Swingsmart, Swingbyte og Golfsense er tre selskap som var veldig tidlig ute. GS kom raskt ut til forbrukeren fordi det er et enklere produkt. SB har den suverent beste markedsføringsavdelingen men kanskje ikke det beste produktet. SS virker å være veldig seriøse og har ikke hatt hastverk med release. Både GS og SS har svart litt i kommentarfeltet til testen på MGS.

Jeg liker de nye funksjonene på GS. Måling av release var veldig kult :) De måler også hastigheten på hender og køllehode gjennom impact. Var interessant å se at jeg på de dårlige slagene mistet mye fart gjennom impact.
Instagram @christianfuru
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by TheBigEasy »

En annen "dings" på markedet er 3 Bays GSA Golf Swing Analyzer. Selges på golfstoreeurope.com ca 1400 NOK.
Noen som har synspunkter/erfaringer på denne i forhold til de andre ? Går både på iOS og Android.
http://www.youtube.com/watch?v=sJEykcszaOM
Play your best.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Svinganalyse - Swingbyte, GolfSense ++

Post by furu »

3Bays fungerer til begge ja, men du må kjøpe enten iOS eller Android. Har ikke sett noe om den på noen nettsider. Avventer litt på denne. Alternativene er så bra.

Får tilsendt SwingSmart om 2-3 uker.

Har forresten sett SwingSmart helt nede i $219 + $20 i frakt på ebay. GolfSense har gått for $99 + frakt og Swingbyte $129 + frakt.
Instagram @christianfuru
Post Reply