Hvem er dine favoritter?

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Crispo
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 09 Mar 2012, 18:23

Hvem er dine favoritter?

Post by Crispo »

Så bare siste 3 hullene av Bridgstone i går, men bet meg merke i at Furyk og Braddley var de som kjempet om seieren og ble litt usikker på om jeg orket å se på, de to sammen med Jason Dufner er de golferne på touren jeg har minst sansen for.
Alle på touren er fantastiske spillere, men du har noen du liker bedre og kanskje noen mindre.

Hadde vært gøy å høre hvem dere andre har som favoritter? Også kanskje hvem dere liker mindre?

Jeg har laget meg en liste under uten videre forklaring på "who's hot and not" for min del :-)

Liker :
- Jimenez
- Fowler
- McIlroy
- Westwood
- Kyle Stanley

Not so much:
- Braddley
- Furyk
- Dufner
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by BomBom »

Liker, med liten forklaring.. :)

M. A. Jimenez - tvers igjennom herlig fyr..
Rory McIlroy - fremtidens ener..
Dustin Johnson - Mr. Relax, herlig attityd..
Tiger - Tidenes beste, nuff said..
Luuuuke D. - for et nærspill..
Kevin Na - hvem kan vel ikke kjenne seg igjen i han noen ganger..

Og sikkert mange fler som jeg liker mer enn "misliker".

Liker ikke:

Bradley, Simpson, Scott og alle de andre som har 2m lange puttere.. Liker ikke lange puttere..
Nå vant en med lang putter i helgen også.. Håper de forsvinner snart..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Hagean »

Favoritter:
- Bubba Watson
- Phil Mickelson
- Rickie Fowler
- Ben Crane
- Rory McIlroy

Mindre fan av:
- Tiger Woods
- Jason Dufner

*Edit: Overså at det var snakk om aktive spillere :)
Last edited by Hagean on 06 Aug 2012, 09:38, edited 1 time in total.
Crispo
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 09 Mar 2012, 18:23

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Crispo »

Mange bra du har der :-)
Enig i at langputteren bør forsvinne.
Braddley er også ufattelig treig når han spiller, vet ikke hvor mange ganger han stiller seg opp for å slå for så å snu igjen.
Furyk og Dufner syns jeg er så lite karasmatiske.

Kom også på Garcia og Louis Ousthoizen (orket ikke å google navnet) er to jeg har sansen for.
Garcia med sitt temperament og Ousthoizen den lille tegneseriefiguren med en fantastisk punch :-)
Martin899
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 131
Joined: 18 Jul 2011, 22:15
Hcp: 9,x
Hjemmeklubb: Aurskog, Miklagard

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Martin899 »

Liker:
Luuuuke D. pga han bruker verdens beste køller, Mizuno, og selvfølgelig nærspillet hans.
Fowler - beste stilen på banen.
Tiger - han jeg vokste opp med.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
2012 sesongen: Hcp sesongstart 24,6/ nå 9,x --> Målsetting - 3

Jern
MP-63 P-4i
TP-12 wedges - 52, 56, 60
Hybrid
Cobra Baffler
Driver
Nike Vrs 9,5
Putter
Nike Method II
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by GunnarBull »

Dette er et artig tema. Som tilskuer har man selvfølgelig rett til å like noen og mislike andre, helt uten skjellig grunn.

Skal prøve å si litt om hvorfor jeg liker/ ikke liker også:

LIKER:
1. Tiger. Golf uten Tiger er stort sett halvkjedelig. Hvorfor det er slik er jeg ikke sikker på, men for meg har Tiger en aura som er helt rå. Han eier hele skjermen, og jeg lider hvis han spiller dårlig.

2. Keegan Bradley. Har ingen problemer med å forstå at mange sliter med ham, men alle de tvangshandlingene og ansiktsuttrykkene minner meg om min egen sønn som har Asperger Syndrom. Jeg ler meg ihjel når han går der frem og tilbake, og ønsker ham alt godt. Veldig glad da han vant i går.

3. Mange som deler tredjeplassen. Har sans for McIlroy, Westwood, Poulter, Jimenez, Big Easy, Garcia, Stricker (merkelig nok), og Rickie Fowler, på tross av dårlig klesstil (klar uenighet med Martin899 over her).

LIKER IKKE:
1. Phil Mickelson. Veldig usaklig selvfølgelig, da jeg ikke verken kjenner fyren eller vet stort om ham. Han kan spille fantastisk golf, men jeg synes han ser schtøgg ut på håret, har en kroppsfasong som må være et mareritt for en skredder (herregud de buksene), ser ut som han er 70 år gammel, og jeg har ingen tiltro til hans "folkelige stil". Dessuten har han banket Tiger litt for ofte i samspill, og sånt går ikke upåaktet hen. Virker falsk, men som sagt, dette er komplett usaklig.

2. Adam Scott. Ja, jeg har hørt at han er en sympatisk og hyggelig fyr, men når han skal putte så ser han ut som om han er matforgiftet, og gørra renner ut av både kjeften og ræva. Fikser ikke den stancen. Igjen selvfølgelig helt usaklig, men...

3. Sliter med Duffner og Bubba Watson også. Duffner fordi jeg blir lett depressiv av å se på ham, Watson fordi jeg fulgte ham på Twitter en stund, og han er såå predikant at jeg ble kvalm.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by kevin »

Liker:
- Tiger. Fordi han betyr så mye for golfen og fordi han er den spilleren han er. Håper han står på og knuser alle rekorder sånn at det blir 100% klart hvem som er best gjennom tidene.

- John Daly. Har alltid likt han til tross for alle hans kontroverser. Mannen med det fantastiske talentet, de magiske henda og den fantastiske svingen. Har aldri skjønt at han kan treffe ballen så bra med den baksvingen som er aaaaaltfor laaang. Han gir aldri opp og viste det med en 5.plass i helga Reno Tahoe Open.

- Jimenez. Hans avslappede stil som person og at han er en utrolig god golfer. Han betyr enormt for europeisk og spesielt spansk golf. Tror alle liker han og ofte ser man at andre spillere kommenterer at de gleder seg til å spille med han.

"Liker ikke":
- Kaymer. En veldig god spiller, men utrolig kjedelig. Finnes mange som er kjedelige men tyskeren synes jeg er en av de verste. Og utviklingen hans går i feil retning. Han er så tysk om man kan si det

- Jonathan Byrd. En av tourens tregeste spillere, jeg får helt noia av tregt spill. Det finnes mange av de, men Byrd er en av de jeg liker minst. Ben Crane er en annen men han er så utrolig kul utenfor banen med sine videoer og ablegøyer

- Marcel Siem. Vel...den hestehalen er noe av det styggeste jeg ser. I tillegg har han et forferdelig temperament. Banner og roper på banen, nesten verre enn stønningen til kvinnelige tennisspillere. Må vel være den med verst oppførsel av alle de jeg husker. Selv om Garcia aspirerer til en plass i toppen der også.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Snowman »

Liker:

De fleste spillere fra GB & Ireland, men også Sør-Afrika, fordi mange av dem i intervjuer etc viser tegn på den underfundige britiske humoren. Det er noe med replikker og måten å svare på, som er veldig britisk, og som jeg alltid har likt. Spillere som Westy, Luke, G-Mac og flere andre viser stadig eksempler på dette, inklusive selvironi når de spiller dårlig.

En jeg ikke har hørt noe særlig muntlig, er Shane Lowry, men jeg må jo bare like det feite balltalentet som vandrer rundt som en sakkosekk, en inspirasjon for alle med dårlig forhold til Sats og Elixia!

Så liker jeg også amerikanere med godt forhold til golfhistorien, dvs de som kommer over til The Open og smiler i vær og vind og vet at det er der golfen kom fra. Tiger er en av dem som sier de riktige tingene om dette, så der får han pluss fra meg. Phil M gjør det samme selv om han har slitt veldig med å få det til. Flere andre også! Og de gamle mesterne som Tom Watson og Mark Calcavecchia.

Liker ikke:

Jeg liker ikke spillere som sutrer og skylder på andre enn seg selv når de mislykkes. Vel, jeg gir dem gjerne en ny sjanse hvis de skjerper seg, men jeg hater den type uttalelser som Sergio kom med etter at han tapte for Paddy på siste hull på Carnoustie, eller som Rory på Royal St. George's i fjor.

Jeg liker dessuten ikke respektløse amerikanere som bare vil spille target golf uten å verdsette golfens historie. Den verste er Woody Austin, for jeg husker ennå hans begrunnelse for ikke å dra til The Open da han ble kvalifisert, men nå er han nede på Nationwide - savner ham ikke på PGA!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Rotten »

Dette var en artig tråd!
Som flere har bemerket over, mer eller mindre gode grunner for å like eller ikke like noen, men her er listen:

Liker
1) Tiger - golf med og uten Tiger er to helt forskjellige ting. Sitter hele tiden å venter på ekstremgolf, og han gjentar det, gang på gang..
2) Luke D - helt forskjellig fra Tiger, men for en golf fra 100 og inn.
3) Kyle Stanley - vet ikke helt hvorfor, men har sansen for den karen. Kommer til å bli stor. (tiger-stor?). Litt av ett jernspill

Liker ikke
1) Bubba - skeivt og fælt, klager og syter støtt over ting, religiøs til det fanatiske.
2) Ricky F - oppskrytt med oppbrukt klesstil. Forsøker å være kul, men nei..
3) Zach Johnson - synd at en så fantastisk, utrolig kjedelig spiller kan være så god


Begge listene kunne vært mye lengre...men dog..
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by furu »

Liker ikke;
Bubba - French Open, google det hvis du ikke har fått det med deg. Ekstremreligiøs skinnhellighet går heller ikke hjem hos meg. For noen år siden var han en k*** på banen, nå skal han liksom være "så grei altså".

Robert Allenby - Surpomp.

Webb Simpson - Nok en av Guds menn. Les gjerne posten min om ham på bloggen min.

Liker;
Jason Dufner - Duffy er en god klump. Likte ham ikke i begynnelsen men nå er han en kultfigur :D Sjekk ham på twitter og andre steder der han faktisk har bydd litt på seg selv. Det er noe inni den fyren!

Quiros - Det smilet varmer noe sinnsykt! Får inntrykk av at han faktisk er ekte vare.

Darren Clarke - Intervjuet dagen etter The Open 2011. Kom an folkens :D

Begge kategorier;
Paul Lawrie - Usympatisk klyse på banen, tydeligvis en sympatisk, engasjert og omsorgsfull person privat.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by kristianffs »

Schtøgg på håret. Nei fy faen! :lol:
Golf.
User avatar
Friedman
Legende
Legende
Posts: 729
Joined: 24 Aug 2010, 13:24
Location: Oslo

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Friedman »

Har liksom alltid vært Mickelson-fan, men det har vært lite å juble over de siste årene fra den kanten. Siste Mickelson-moment var vel Augusta i 2010, da jeg hoppet i sofaen da Phil slo fra barken bak trærne.

Utover Phil:

Steve Stricker: Mange (de som ikke har peiling) synes nok han er kjedelig, men jeg har uendelig stor respekt for måten han har kommet tilbake fra dårlige perioder i karrieren. Han holder hodet nede og gjør jobben uten noe fiksfakseri. Verdens beste wedgespiller og putter er han også. Jimbo Furyk og David Toms er litt i samme kategori.

Freddie Jacobson: Utradisjonell type som aldri kaster bort et eneste slag. Gjerrig men underholdende svenske der altså.

Ernie Els: Legende

Dufner: Kultfugur som furu påpeker. Jeg blir glad av å se Dufner spiller golf.

Skal selvfølgelig ikke glemme Tiger, tidenes idrettsutøver uansett sport: De råeste øyeblikkene i golfen er når Tiger lykkes med avgjørende slag og publikum går fullstendig av skaftet. Jeg husker spesielt putten for å få omspill i US Open på Torrey Pines. Hele San Diego ristet når han senket den.


Not so much:

McIlroy: Jeg klarer ikke helt å sette fingern på hvorfor, men han virker ikke spesielt intelligent. I tillegg presterte han å gå i den mest klisjeeaktige fella som idrettsutøvere kan gå i, nemlig å ditche trening for dama. Kom igjen a...Håper likevel han finner tilbake til seg selv for han har jo et enormt talent.

Colin Montgomerie: Oppblåst elitist. Selvopptatt.

Pat Perez, Sabbatini, Allenby, Elkington og dess like: Trenger ingen nærmere forklaring.
No laying up
Molly
Forumvant
Forumvant
Posts: 69
Joined: 01 Dec 2011, 14:14
Hjemmeklubb: Losby

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Molly »

Jeg greier de fleste.. Utenom alle med lang puttere. Selvom Bradley er gøy å se på fra tee til green..
Men Tiger er den største favoritten. Kjenner det mest på kroppen når han spiller bra.. og dårlig.. Men føler liksom alltid med han :)

Største møkka uttpå der er Bubba, Spyr hver gang jeg ser og hører noe om han.
Lefty er vel så å si ferdig tror jeg. Bør vel legge opp.
Furyk...............? Kjedelig as..
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hvem er dine favoritter?

Post by Hagean »

Friedman wrote:Har liksom alltid vært Mickelson-fan, men det har vært lite å juble over de siste årene fra den kanten. Siste Mickelson-moment var vel Augusta i 2010, da jeg hoppet i sofaen da Phil slo fra barken bak trærne.
Selv om golfprestasjonene har dabbet litt av i det siste, så har han kanskje en fremtid som skuespiller?

http://www.youtube.com/watch?v=Zh8vIhazyes
Post Reply