"Ny" Golfbox

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

"Ny" Golfbox

Post by furu »

Hva syns dere? Førsteinntrykket mitt er bra. Fin oversikt med menyen til venstre. Ser at det ligger en del muligheter her for klubbene, tenker da på booking av kurs og pro.

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by Keyser »

Er det noe nytt i det hele tatt? Booking av kurs og pro har lagt inne i menyen lenge. Såvidt jeg kan se har de kun endret på det visuelle i spiller-delen. Admin-delen er uendret.

Skulle heller ønske at de brukte ressursene på en mobil-app...
</Keyser>
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: "Ny" Golfbox

Post by BomBom »

Nytt utseende er vel fint det, men som Keyser sier, heller en app til mobilen.. 8-)
Det er jo noe som heter: "det finnes en app for alt", bortsett fra for golfbox da..
Men de "høye herrer" i NGF er vel kanskje ikke så teknisk bevandret.. :lol:
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

"Ny" Golfbox

Post by furu »

Da har kurs og pro vært usynlig for meg. Det sier jo litt det og :) Så vidt jeg vet har app stått på listen hos Golfbox ganske lenge. Når den kommer aner jeg ikke men jeg tror det blir i løpet av 4-5 måneder.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Instagram @christianfuru
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Ny" Golfbox

Post by Pepper »

Den nye forsiden ser fin ut, den. Oversiktlig og grei. Allikevel, tidilgere fant jeg lett f.eks. Norgescup, men den typen turneringer finner jeg ikke nå? Norgescup nå til helgen står ikke under Kongsbergs klubbkalender, og hvis det er en søkefunksjon har jeg oversett den.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by sirandrew214 »

Pepper wrote:Den nye forsiden ser fin ut, den. Oversiktlig og grei. Allikevel, tidilgere fant jeg lett f.eks. Norgescup, men den typen turneringer finner jeg ikke nå? Norgescup nå til helgen står ikke under Kongsbergs klubbkalender, og hvis det er en søkefunksjon har jeg oversett den.
Haha, den var vrien ja, og jeg fant det ikke, så det måtte en golfbox-"ekspert" til! Trykk på klubbkalender, så blar du helt ned, og trykker på knappen "Forside". DA får du muligheten til å søke på klubb/turnering mm. :shock: Muuuulig de må gjøre den operasjonen litt enklere gitt.... :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by kevin »

En bekjent sa dette:
Danskene har leid inn personell fra back to the future-filmene. Arne McFly fra 1993 har laget ny golfbox! Hurra!
Må si jeg holder med. Det blir ikke bedre at det ikke har kommet noe offisiell info fra IT-avd hos NGF om denne oppgraderingen, såvidt jeg har fått med meg. Man kan lese litt om det på golf.dk, men det er også det eneste.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: "Ny" Golfbox

Post by furu »

kevin wrote:En bekjent sa dette:
Danskene har leid inn personell fra back to the future-filmene. Arne McFly fra 1993 har laget ny golfbox! Hurra!
Må si jeg holder med. Det blir ikke bedre at det ikke har kommet noe offisiell info fra IT-avd hos NGF om denne oppgraderingen, såvidt jeg har fått med meg. Man kan lese litt om det på golf.dk, men det er også det eneste.
For å være helt ærlig var det faktisk en ekstremt lite treffende kommentar. Nå er det jo slik at noen aldri blir fornøyd og innen norsk golfverden er det mer sant enn noen andre steder.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: "Ny" Golfbox

Post by veggiss »

furu wrote:
kevin wrote:En bekjent sa dette:
Danskene har leid inn personell fra back to the future-filmene. Arne McFly fra 1993 har laget ny golfbox! Hurra!
Må si jeg holder med. Det blir ikke bedre at det ikke har kommet noe offisiell info fra IT-avd hos NGF om denne oppgraderingen, såvidt jeg har fått med meg. Man kan lese litt om det på golf.dk, men det er også det eneste.
For å være helt ærlig var det faktisk en ekstremt lite treffende kommentar. Nå er det jo slik at noen aldri blir fornøyd og innen norsk golfverden er det mer sant enn noen andre steder.
Det er vel også slik at noen har mer peiling på webdesign enn andre, og du trenger ikke være rakettforsker for å se at nye golfbox ser ut som et helvete.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: "Ny" Golfbox

Post by Cooper »

sirandrew214 wrote:
Pepper wrote:Den nye forsiden ser fin ut, den. Oversiktlig og grei. Allikevel, tidilgere fant jeg lett f.eks. Norgescup, men den typen turneringer finner jeg ikke nå? Norgescup nå til helgen står ikke under Kongsbergs klubbkalender, og hvis det er en søkefunksjon har jeg oversett den.
Haha, den var vrien ja, og jeg fant det ikke, så det måtte en golfbox-"ekspert" til! Trykk på klubbkalender, så blar du helt ned, og trykker på knappen "Forside". DA får du muligheten til å søke på klubb/turnering mm. :shock: Muuuulig de må gjøre den operasjonen litt enklere gitt.... :D
Det er vel "klubb turnering" man må velge i menyen til venstre. Da får du valget om forside helt nederst i listen som kommer opp.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by sirandrew214 »

Cooper wrote:
sirandrew214 wrote:
Pepper wrote:Den nye forsiden ser fin ut, den. Oversiktlig og grei. Allikevel, tidilgere fant jeg lett f.eks. Norgescup, men den typen turneringer finner jeg ikke nå? Norgescup nå til helgen står ikke under Kongsbergs klubbkalender, og hvis det er en søkefunksjon har jeg oversett den.
Haha, den var vrien ja, og jeg fant det ikke, så det måtte en golfbox-"ekspert" til! Trykk på klubbkalender, så blar du helt ned, og trykker på knappen "Forside". DA får du muligheten til å søke på klubb/turnering mm. :shock: Muuuulig de må gjøre den operasjonen litt enklere gitt.... :D
Det er vel "klubb turnering" man må velge i menyen til venstre. Da får du valget om forside helt nederst i listen som kommer opp.
Stemmer det. Var ikke enkelt å forklare riktig engang! :D
User avatar
henrikwl
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 02 Jul 2012, 21:13
Hcp: 32
Hjemmeklubb: Sandnes

Re: "Ny" Golfbox

Post by henrikwl »

Jeg synes at nye GolfBox er en stor forbedring i forhold til hva det var, både designmessig og brukeropplevelsesmessig. Det vinner nok ingen designpriser med det første, men det gjør jo de færreste websider uansett.
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: "Ny" Golfbox

Post by oddbjarne »

Å nei! Hva har de gjort?! Skulle tro en liten barnehageunge fikk leke seg med de nye fargestiftene sine.
GolfBox plasseres nå i listen over de mindre pene websidene der ute.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by Keyser »

Cooper wrote:
sirandrew214 wrote:
Pepper wrote:Den nye forsiden ser fin ut, den. Oversiktlig og grei. Allikevel, tidilgere fant jeg lett f.eks. Norgescup, men den typen turneringer finner jeg ikke nå? Norgescup nå til helgen står ikke under Kongsbergs klubbkalender, og hvis det er en søkefunksjon har jeg oversett den.
Haha, den var vrien ja, og jeg fant det ikke, så det måtte en golfbox-"ekspert" til! Trykk på klubbkalender, så blar du helt ned, og trykker på knappen "Forside". DA får du muligheten til å søke på klubb/turnering mm. :shock: Muuuulig de må gjøre den operasjonen litt enklere gitt.... :D
Det er vel "klubb turnering" man må velge i menyen til venstre. Da får du valget om forside helt nederst i listen som kommer opp.

Etter å ha trykket "Klubbturnering", så kan du trykke "Åpne turneringer" (rett under Klubbturnering) Da kommer det frem en søkeside som ligger på norskgolf.no!
</Keyser>
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: "Ny" Golfbox

Post by Pepper »

Når jeg klikker på Klubbturnering og scroller helt ned får jeg opp klubbens avslutningsturnering som siste alternativ, jeg ser ingen mulighet for å velge "Forside" helt nederst i listen hos meg. Kan det være forskjell på klubbenes alternativer?

Keysers løsning virker for meg, men det burde være unødvendig å gå fra Golfbox til norskgolf.no for å finne Norgescup.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by kevin »

Testet det nå, kan ikke begripe at det skal være løsningen. Man har jo en turneringsoversikt i golfbox hvis man f.eks går til http://www.golfbox.no/livescoring. Der kan man jo søke, så hvorfor skal man bli sendt til NG sin side for å søke når man er innlogget?
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: "Ny" Golfbox

Post by pinchcliffe »

Sliter med å registrere score for en runde som ikke var forhåndsbooket i Golfbox. Anyone?
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: "Ny" Golfbox

Post by Keyser »

Flere detaljer vil hjelpe...
Hva sliter du med? Finne siden for å legge inn score? Legge inn hullscore > 10? Finne markør? At markør ikke ser runden din?
</Keyser>
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: "Ny" Golfbox

Post by pinchcliffe »

Fant det på pc'n men ikke på iPad. Sikkert noe mismatch i pad-kompatibiliteten.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: "Ny" Golfbox

Post by CharlieB »

Golfbox krever sannsynligvis noe av nettleseren som iPad nettleseren ikke støtter.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Post Reply