Ryder Cup

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Ja, McIlroy oppfyller det "underdog" stempelet jeg er litt på utkikk etter. Hvor fremadstormende kan man være når man er verdensener? Misforstå meg rett her, McIlroy er så etablert som det er mulig å bli. Jeg skjønner selvsagt hva dere mener, men det er altså noe litt annet enn det jeg tenker på.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

furu wrote:... men det er altså noe litt annet enn det jeg tenker på.
Du tenker på en som ikke er så god som Rory, men bedre enn Olesen :) dvs ikke for god, bare passe god :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Hvis du klarte å overse at jeg skrev "underdog" så skjønner jeg det. Ja, jeg vet at det er vrient å skjønne hva jeg er ute etter. I hvert fall hvis man har mest lyst til å være uenig. Rory er en ener. En vinner. Han er ung. Han oppfyller mange kriterier. Han er aldri en underdog, ikke mot noen. Fowler var ikke en ener. Han var ikke en vinner. Han oppfylte helt andre kriterier. Han var en underdog og han skapte engasjement hos publikum og laget.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

furu wrote:Hvis du klarte å overse at jeg skrev "underdog" så skjønner jeg det. Ja, jeg vet at det er vrient å skjønne hva jeg er ute etter. I hvert fall hvis man har mest lyst til å være uenig. Rory er en ener. En vinner. Han er ung. Han oppfyller mange kriterier. Han er aldri en underdog, ikke mot noen. Fowler var ikke en ener. Han var ikke en vinner. Han oppfylte helt andre kriterier. Han var en underdog og han skapte engasjement hos publikum og laget.
Jeg skjønner jo hva du mener, bare erter litt, men man tar jo ikke ut en underdog hvis man kan slippe. Helst vil man jo ha spillere man mener er gode nok til at det er motstanderen som blir underdog.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Jeg tror EU er i utfordrerposisjon i år. Ja, de vant og er "tittelforsvarer", men jeg ser på USA som favoritt. En "underdog" i laget er en råsjans men kan være utslagsgivende ikke bare gjennom egne resultat. Fowler tapte i foursome, delte i fourball og tapte i singel. Allikevel ser veldig mange - inkludert meg - på Ryder Cup 2010 som en god turnering for ham.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

furu wrote:Jeg tror EU er i utfordrerposisjon i år.
Ikke kall det EU, for det er Europa, selv om de bruker det EU-flagget. For akkurat som Tutta spiller Solheim Cup, kan en norsk herrespiller spille Ryder Cup, hvis han er bra nok. Så det er Team Europe, som det står på rydercup.com, ikke Team EU.

Se på plass 84 :)

http://www.rydercup.com/2012/europe/tea ... ndings.cfm
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Colsaerts leder i Skottland foreløpig, tror han spiller seg inn på laget. Da blir det verre å finne wild cards, tviler på at Kaymer får et sånt
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Ryder Cup

Post by Kaffekannen »

Kaymer får nok ikke wc. Han er fullstendig ute av form etter omlegging av svingen og vet nok det selv også. Personlig tror jeg Harrington blir plukket og så er det mange kandidater til den siste plassen. Cabrero-Bello er nevnt, Oleson spiller godt og er et navn for fremtiden som fort kan bli plukket ut, kompis Jimenez hadde vært rå i RC, men jeg tviler.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Ryder Cup

Post by CharlieB »

Tror jeg setter pengene mine på Cabrero-Bello.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Kaffekannen wrote:Kaymer får nok ikke wc. Han er fullstendig ute av form etter omlegging av svingen og vet nok det selv også. Personlig tror jeg Harrington blir plukket og så er det mange kandidater til den siste plassen. Cabrero-Bello er nevnt, Oleson spiller godt og er et navn for fremtiden som fort kan bli plukket ut, kompis Jimenez hadde vært rå i RC, men jeg tviler.
Nå har du vel glemt Poulter ?? Det ene kortet går jo til ham etter at Garcia skjøv han ut av topp-10.

Det er det andre kortet det handler om, det som går til Colsaerts dersom han IKKE skyver ut Kaymer, og som Kaymer IKKE får dersom Colsaerts lykkes.

Dette er altså bare spennende hvis Colsaerts spiller seg inn på topp-10 denne uka, for hvis han ikke gjør det, er det en "no-brainer" at kortene går til Poulter og Colsaerts, dvs da er ikke Paddy, Rafa, Olesen og Jimenez i nærheten. En av de sistnevnte kan bli foretrukket foran Kaymer, men ikke foran Poulter og Colsaerts.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Re: Ryder Cup

Post by Kaffekannen »

Snowman wrote:
Kaffekannen wrote:Kaymer får nok ikke wc. Han er fullstendig ute av form etter omlegging av svingen og vet nok det selv også. Personlig tror jeg Harrington blir plukket og så er det mange kandidater til den siste plassen. Cabrero-Bello er nevnt, Oleson spiller godt og er et navn for fremtiden som fort kan bli plukket ut, kompis Jimenez hadde vært rå i RC, men jeg tviler.
Nå har du vel glemt Poulter ?? Det ene kortet går jo til ham etter at Garcia skjøv han ut av topp-10.

Det er det andre kortet det handler om, det som går til Colsaerts dersom han IKKE skyver ut Kaymer, og som Kaymer IKKE får dersom Colsaerts lykkes.

Dette er altså bare spennende hvis Colsaerts spiller seg inn på topp-10 denne uka, for hvis han ikke gjør det, er det en "no-brainer" at kortene går til Poulter og Colsaerts, dvs da er ikke Paddy, Rafa, Olesen og Jimenez i nærheten. En av de sistnevnte kan bli foretrukket foran Kaymer, men ikke foran Poulter og Colsaerts.
Selvsagt. Du har helt rett. Blings av meg

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

"Kaymer looks certain to get a pick if he needs one", sa de nettopp i et innslag på Sky Sports der de også snakket med Olazabal.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Olazabal sa visst i går at Harrington må minst vinne Barclays for å bli vurdert til et wild card. Han kan vel ikke gjøre så mye mer enn å vinne? Garcia sa også at han trodde ikke Harrington ville få et kort, han var iallefall ikke hans valg...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

kevin wrote:Olazabal sa visst i går at Harrington må minst vinne Barclays for å bli vurdert til et wild card. Han kan vel ikke gjøre så mye mer enn å vinne? Garcia sa også at han trodde ikke Harrington ville få et kort, han var iallefall ikke hans valg...
Vinne Barclays OG kjøpe noe på taxfree til Olazabal. Ser ut til at Harrington er ute ja. Garcia hadde ikke sagt det hvis han ikke hadde hatt en prat med Olazabal om Paddy.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Paddy har fått med seg kommentarene fra spanjolene og skjønt at han ikke blir tatt ut uansett. Spiller bogey-golf i dag...
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Paddy har aldri imponert meg i matchplay. Selv Kaymer, som var i finalen i Arizona for halvannet år siden, har ikke imponert meg, for at han kom til fanalen den gang, var neppe fordi han er så god i matchplay, bare at han var "top-of-the-world" akkurat da, slik at han lyktes uansett format.

Men Poulter har imponert meg, både i Ryder Cup og ellers i matchplay, for han vokser på det. Tilsvarende ble jeg imponert av både Colsaerts og Rafa C-B i Spania i mai. Så det jeg håper på nå, etter å ha tenkt mer på det, er at Colsaerts går inn blant de 10, og at Olazabal deretter gir wild cards til Poults og Rafa (men ikke Kaymer)!

Rafa bør nok ikke spille foursome, for han tuller seg bort av og til, men han vil jo være helt sjuk i fourball når han setter i gang med birdie-sekvensene sine, som i dag i Skottland hvor han hadde en sekvens med 5 birdies på 6 hull.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Ryder Cup

Post by CharlieB »

+1 @snowman

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Hvis Ross Fisher kunne valgt partner på Celtic Manor tror jeg han hadde gått for en sekk irske poteter framfor Harrington.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Colsaerts kommer ikke til å bli nr. 1 eller 2 i Skottland, så han skyver ikke ut Kaymer.

Men han kommer til å få det ene wild-cardet, så det blir Poulter og Colsaerts som får dem. Noen som tror noe annet?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17373
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

De er nok de to som ligger best an, og er definivt blant de beste matchplay spillerne. Men hvis Cabrera-Bello havner helt oppe i toppen så kan det jo hende at Ollie blir veldig patriotisk og velger landsmannen som er i meget bra form. Men jeg tviler.

Dessuten tror jeg Colsaerts fort kan kjempe helt i toppen, han kan gå lavt i morra, er absolutt ikke umulig med topp-2. De framme der kan jo ha en dårlig dag i morra
Post Reply