Ryder Cup

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Ryder Cup

Post by Snowman »

Dette var Europalista før denne helgen:

Position Player Points
1 Rory MCILROY 468.81
2 Luke DONALD 363.46
3 Justin ROSE 322.33
4 Lee WESTWOOD 280.27
5 Graeme MCDOWELL 262.62
6 Peter HANSON 189.32
7 Francesco MOLINARI 186.07
8 Paul LAWRIE 181.49
9 Martin KAYMER 172.26
10 Ian POULTER 171.64
11 Sergio GARCIA 158.85
12 Nicolas COLSAERTS 152.93
13 David LYNN 141.58
14 Rafa CABRERA-BELLO 140.45

De 10 beste er som kjent automatisk kvalifisert, og med seieren sin i helgen, går Garcia opp på minst 8.plass, for det garanteres minimum 24 poeng for seier på PGA. Garcia klatrer altså minimum forbi Poulter, Kaymer og Lawrie, kanskje enda flere, men uansett, han er inne på sikker plass nå.

Dermed er Poulter ute, men han kommer garantert til å få et wild card. Spørsmålet er hvem som får det andre wild-card'et?

Hvis Colsaerts trenger det, er jeg ganske sikker på at det kommer til å bli ham, etter en bra turnering i USA nå og seier i Volvo Match Play i Spania tidligere i år. Men hvis Colsaerts lykkes i Skottland, da kan han skyve ut Martin Kaymer, og da tror jeg faktisk IKKE at Kaymer får noe wild-card! Da tror jeg heller det siste kortet går til Pettersson eller Cabrera-Bello.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Det sies jo at Calle har "ekskludert seg selv" ved å droppe ET. Jeg er ikke helt sikker på det, tror han vurderes uansett. Umulig å komme unna ham med den formen han viser.

Jeg er sikkert litt stygg når jeg innrømmer at jeg håper Kaymer faller utenfor listen og ikke blir valgt av Olazabal. Han spiller ikke bra nå og uten at jeg kjenner ham personlig vil jeg påstå at han ikke er en viktig "humørspreder" eller lagspiller.

Går han lenger ned på listen og velger en ringrev? Thomas Björn?
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

furu wrote:Det sies jo at Calle har "ekskludert seg selv" ved å droppe ET. Jeg er ikke helt sikker på det, tror han vurderes uansett. Umulig å komme unna ham med den formen han viser.
Nei, det er vel ikke umulig å komme utenom Pettersson? For hvis Kaymer IKKE faller ut, da er det vel rett og slett sannsynlig at wild-card'ene går til Poulter og Colsaerts, tror ikke du også det?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Poulter - absolutt.

Colsaerts - jeg er jammen ikke sikker. Vet ikke hvordan de ser på ham. Bra meritter i match, men jeg aner ikke han er respektert nok. Om han har et bra nok navn. For meg er wild card spillere de med noe ekstra, og da ikke bare i lengde på banen. Vil han kanskje gå for lagspillere han og de andre kjenner bedre? Samtidig så kan drivene til Colsaerts være nok til å få masse oppmerksomhet fra det amerikanske publikumet og faktisk få USA litt ut av "komfortsonen" sin. Å kline ball etter ball 300 meter + gjør noe med stemningen.

Kaymer må uansett ut. Dessverre.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Iogmed at Pettersson ikke er medlem på ET er hans eneste mulighet at touren gjør han til "honory member". Det er ganske usannsynlig. Men personlig synes jeg de burde brutt reglene og tatt han med uansett. Han er i knallform og profitterer klart på at turneringen går i USA

Enig i at Kaymer bør ut, han har ikke vært god i år. Men lever på "gamle meritter".

Colsaerts er ganske bankers tror jeg, skal få/får et av wild cardene. Poulter bør få det andre. De er begge knallgode match-spillere
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Jeg leste noe nå som gjør at jeg ble helt sikker på at Pettersson IKKE blir tatt ut! For en ting er at han ikke er medlem av europatouren, men han har jo også blitt amerikansk statsborger. Mulig han har dobbelt statsborgerskap så han fremdeles også er svensk, men de tar ikke ut en amerikansk statsborger for å spille mot USA!

http://www.golfbytourmiss.com/2012/08/p ... -it-wrong/

Glem det !! Det er ikke på frågan engang, det er jeg sikker på nå !
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Pettersson sa i intervju i helgen at han fortsatt håper på et WC, og den eneste muligheten for det er den jeg nevnte over. Det har jeg fra sikre kilder. Så kan amerikanerne spekulere hvor mye de vil.

Han har dobbelt statsborgerskap ja
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Colsaerts kan passere Kaymer om han blir nr.2 på Gleneagles.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Pettersson kan håpe så mye han vil, men Olazabal kommer ikke til å ta ut en amerikansk statsborger til å spille mot USA. Selv om Kaymer skulle dette ut, tar han ikke Pettersson. Da tar han heller den av de tre neste spanjolene som viser best form i Skottland.

... men de er jo også avhengige av at Kaymer detter ut ved at han blir passert av Colsaerts, for slik det står nå, går - som de fleste av oss er enige om - wild card'ene til Poulter og Colsaerts.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Tror statsborgerskapet er uinteressant, men at reglene gjør det vanskelig(eller umulig). Men skulle Pettersson vinne på Bethpage black kommer Ollie til å tenke seg om en ekstra gang.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Kan Calle faktisk spille for EU i år og USA om to år?
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Syns jeg leste noe om at reglene for USA-laget er at det bare er åpent for spillere som var amerikanske statsborgere ved fylte 18 år. Hvis det stemmer, kan han aldri spille for USA.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Ok. Kunne blitt spennende med doble statsborgerskap :) Jason Day har kanskje tyske aner? Charl har garantert noe nederlandske eller tyske aner.

Når det gjelder det europeiske laget skulle jeg ønske at det var noen litt lenger nede som utmerket seg. En kommende stjerne som kunne få sitt store gjennombrudd ved å overraskende bli tatt ut. Olesen? Luiten? Skulle ønske Tom Lewis hadde hatt noe å vise til i år.
Instagram @christianfuru
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Er de ikke ganske unge et par av de spanjolene da, i hvert fall Rafa ser jo svært ung ut? Jeg er bare på mobilen nå, på toget, så litt tungvint å surfe det fram :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Litt andre regler for USA ja, der er han uaktuell.

Olesen er litt for langt nede på verdensrankingen men kommer nok til å være høyaktuell neste gang. Har hatt en veldig god sesong
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

Sjekket likevel, Rafael C-B er 28 år, så ikke så ung som du etterspør :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ryder Cup

Post by furu »

Vet ikke om dere er helt enig i sammenligningen, men Fowler på Celtic Manor er det jeg er ute etter. Ung, fremadstormende, engasjerende - vi har dessverre ingen som fyller de kravene. Tom Lewis hadde vært en superhit hvis turneringen gikk i England.

Som oppladning til turneringen bør alle lese historien om Ryder Cup 1991 på Kiawah - War by the shore.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Ryder Cup

Post by kevin »

Manassero, Sjöholm, Olesen, Lewis...kanskje noen til. Men de behøver et par år til
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Ryder Cup

Post by Snowman »

furu wrote:Vet ikke om dere er helt enig i sammenligningen, men Fowler på Celtic Manor er det jeg er ute etter. Ung, fremadstormende, engasjerende - vi har dessverre ingen som fyller de kravene.
Vi har vel en som er mye bedre enn 23-åringen Fowler, nemlig 23-åringen McIlroy?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Ryder Cup

Post by veggiss »

Snowman wrote:
furu wrote:Vet ikke om dere er helt enig i sammenligningen, men Fowler på Celtic Manor er det jeg er ute etter. Ung, fremadstormende, engasjerende - vi har dessverre ingen som fyller de kravene.
Vi har vel en som er mye bedre enn 23-åringen Fowler, nemlig 23-åringen McIlroy?
McIlroy er vel ikke engasjerende nok da...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply