Flaut eller ikke flaut??

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Flaut eller ikke flaut??

Post by Snowman »

11 svensker er bedre enn Kofstad på OWGR, og hele 27 er bedre enn Børsheim!

Er nivået på våre beste flaut eller ikke flaut??

Jeg for min del syns ikke det er flaut, bare at det er synd. Jeg spiller og koser meg med min egen golf, og jeg lever godt med at vi ikke har noen nordmann oppe blant det som tilsvarer Sveriges topp-10. Men det hadde jo vært gøy da, som et ekstra krydder til golfsendingene på TV, dersom det kom opp en nordmann med skikkelige resultater en gang!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Golfspilleren »

Ikke flaut. Sverige er mange, mange år foran oss på golfsiden.
Vi bør være stolt av de vi har.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Golfspilleren »

Hvorfor må vi alltid sammenligne oss med Sverige? De har nesten dobbelt så mange innbyggere som oss, nesten seks ganger så mange golfspillere og mye lengre golftradisjon enn oss. Vi burde vel sammenligne oss mer med Finland? Og da kommer vi noe bedre ut :-)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Snowman »

Stockholm alene har flere ishaller enn Norge, men Roy Johansen og hockeylandslaget har slått Sverige i VM, en fantastisk prestasjon. I en mye mindre presisjonsidrett har jeg selv deltatt på det norske landslaget og vunnet mot Sverige på bortebane i Gøteborg i Nordisk mesterskap, til tross far at Sverige da hadde 30 ganger så mange utøvere som Norge (7500 aktive mot 250 for oss), et landslag med alle utgifter dekket, mens vi nordmenn betalte selv. Jeg syns det er en tapete innstilling blant mange norske golffans, og man kommer alltid til fortsatt å være dårlig hvis man ser det som naturlig å være dårlig. Heldigvis tror jeg enkelte aktive er såpass sultne at de er mindre tapete oppi hue enn mange av sine fans.

Vi har ikke noe viktig å være stolte av når det gjelder herresiden elitegolf! Men jeg gidder ikke å være flau over det heller, for jeg identifiserer meg ikke nok med problemet :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Snowman »

Golfspilleren wrote:Hvorfor må vi alltid sammenligne oss med Sverige? De har nesten dobbelt så mange innbyggere som oss, nesten seks ganger så mange golfspillere og mye lengre golftradisjon enn oss. Vi burde vel sammenligne oss mer med Finland? Og da kommer vi noe bedre ut :-)
Finland har 50.000 golfspillere i 60 klubber, mens Norge har 122.000 golfspillere i 200 klubber. Kofstad er høyere ranket enn de beste finske, men det er 4 stk finner ranket høyere enn Børsheim. Vi kom vel ikke så veldig godt ut av den der heller?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Snowman »

Skal vi plage oss selv litt ved å stø salt i såret og vri kniven rundt??

Det er altså 122.000 golfspillere i Norge, og vi har aldri i historien hatt noen i verdenstoppen for herrer. Det er litt over 300 aktive fektere i Norge, og der fikk vi nettopp en sølvmedalje i OL.

Jada, jeg vet at det er mange flere golfspillere enn fektere her i verden, men uansett er det jo noe med særforbundenes evne til å få fram en topputøver!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Kaffekannen »

Tror vi kan slå fast at den eneste som har tatt ordet flaut i sin munn er snømannen, men siden han insisterer på at det ikke er flaut er vel egentlig tråden død...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Flaut eller ikke flaut??

Post by Snowman »

Hehe, det er ikke flaut for min del, det er det jeg har prøvd å si, for jeg føler meg ikke involvert på samme måte som når jeg blir flau av å se et favorittlag i hockey eller fotball spille dårlig. Jeg har liksom ikke den type supporterinvolvering i norsk golf :)

... men jeg synes noen burde være flaue, dvs de som har hatt ansvaret for toppsatsinger i forbundet gjennom årene, for de har jo aldri fått fram noen verdenstopp på herresiden, aldri! Så det er vel noen som burde være litt flaue her? Men hvis ingen andre syns det, vel, da kan jo tråden dø i fred :)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Post Reply