Juks/doping

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Juks/doping

Post by Golfspilleren »

I andre sporter blir du fradømt tidligere seire hvis du blir tatt i doping.
Golfspillere som kronisk jukser, bør de fratas gamle premier siden de garantert har jukset der også?
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Juks/doping

Post by BomBom »

Hvis det kan bevises at de har jukset i tidligere turneringer, så bør man selvfølgelig fratas evt. premier for de, men å få bevist det kan vel bli vanskelig.. Er vel ikke alle dopere som har mistet alle sine tidligere seire.
Lang utestengelse for den forseelsen man blir tatt for er en selvfølge.. De bør også tas bilde av, hvor de holder en plakat hvor det står "Jeg er en jukser", og dette bør henges opp på klubbhuset, evt. ved første tee.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Juks/doping

Post by furu »

Jeg mener at man bare kan fratas tittel/seier der det avslørte jukset foregikk. Hvis juksingen er "kronisk", at alle i klubben vet at denne spillere gjør det hver gang, burde man jo helt klart tatt tak i det tidligere. At noen jukser nå betyr ikke at de alltid har gjort det.

Hvis jeg ikke tar helt feil er det ikke slik at alle tidligere resultat omfattes av en dopingdom. Marion Jones mistet alt tilbake til 2000, mener jeg å huske. Titlene før dette rørte de ikke.
Instagram @christianfuru
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Juks/doping

Post by Golfspilleren »

Har vi noen forslag til straff for juksere da?
Og hvorfor er det ingen andre enn Kracht som tør å ta opp problemet?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Juks/doping

Post by furu »

Problemet har blitt diskutert på nett mange ganger. Flott at Kracht skriver om det, men ikke noe spesielt egentlig. At det ikke nevnes i f.eks. Norsk Golf kan være fordi det aldri blir noe mer enn rykter. Man kan ikke lage en artikkel til et blad basert på rykter. Hvis vi har konkrete tilfeller så hadde det nok stilt seg annerledes. Slik problemet er i dag blir det omtale på blogger og forum som er mest naturlig.

Det første man må gjøre er at disse spillerne får beskjed. Ser man juks så skal man ta det opp med vedkommende. Det blir sikkert noen pinlige øyeblikk både når det skjer og senere når man treffes, men man må ta den støyten. I dag er det for mye baksnakking og rykter. Det må bli slutt på det. Få det ut.
Instagram @christianfuru
Post Reply