Barfotsko

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Barfotsko

Post by furu »

Barfot er ikke street. Vi har tradisjonelle sko med spikes, streetsko og barfotsko.

Barfot representeres for tiden først og fremst av;
True Linkswear
Vivo Barefoot
Adidas

True Linkswear er kjent for de fleste. De kommer med flere nye modeller i 2013 (Sensei kommer i november). Grunnleggeren Rob Rigg løp nylig maraton i Sensei. Barfot er en livsstil, ikke bare en sko.

Vivo er stor på barfot og de kommer faktisk til å bli tilgjengelig i Norge når de lanserer golfskoen for alvor. Ingen grunn til å tvile på kvaliteten.

Adidas lanserte Puremotion. Litt hastverk kanskje? Den har fått veldig gode tilbakemeldinger og er et godt utgangspunkt for fremtidige utgaver.

Jeg regner med at vi får se flere sko på PGA Show i januar. Nike? Ny modell fra Adidas? Puma? Vi har bare sett starten på barfot. Markedsandelen kommer til å stige kraftig de neste årene og alle må hive seg på nå.

Jeg skal gjennom vinteren prøve True og kanskje Adidas Puremotion. I tillegg har jeg tenkt å kjøpe Vivo for daglig bruk. Skal virkelig se hva barfot kan gjøre for meg.

Jeg vet at noen av dere har spilt og spiller med True. Noen andre som kommer til å prøve?
Instagram @christianfuru
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Barfotsko

Post by Sharky »

Tar opp denne tråden igjen jeg :)

Begynner å få mer og mer interresse for å spille med barefoot type sko, og lurer på om noen har har erfaringer og meninger om hvilke merker som er bedre enn de andre?

Ser at det er flere og flere varianter, og kunne godt tenkt meg å prøvd vivaro barefoot skoene, men blir fort dyrt med 170$.

Har sett litt på http://www.barefootberbs.com/ hvor skoene virker interessante og til en mer rimelig penge.
"The more i practice, the luckier i get"
Post Reply