European tour 2013

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: European tour 2013

Post by Sharky »

finfin avslutning og -3 for dagen :)
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

Finfin førsterunde
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Veldig bra. Så litt av sendingen i ettermiddag og ingen tvil om at greenene var litt ujevne og opptråkkede på slutten av dagen. Kanskje går det enda bedre i morra tidlig for EK. Går ut kl.06:50 norsk tid i morra. En av hans spillepartnere, Oliver Wilson, står som WD på leaderboarden. Skade kanskje?
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

furu wrote: Jeg vet ikke om du er seriøs her eller om du gjør dette bare for å skape en debatt. Du har selv drevet med idrett og vet hvordan ekstremt mange faktorer påvirker en prestasjon. Å anta plasseringer ut i fra en ranking er meningsløst.
Jeg er seriøs, Furu, men det er ikke rankingen som er hovedpoenget mitt. Det som er mitt egentlige anliggende, er at jeg ikke liker den holde-maska-leken, eller evt ikke-tørre-si-det-rett-ut-leken, som jeg ofte opplever der det skrives om golf. Før Tutta vant to på rad, falt hun fra 2. til 9. plass på rankingen nesten uten at noen kommenterte det. Hvem andre av våre beste idrettsstjerner kunne gjort det uten at det kom diverse teorier og forslag fra alle kanter? Og Børsheim, der skrev minst en blogger på Norsk Golf at han hadde hatt en veldig god sesong! Hallo, han rykka ned, det er jo ikke en veldig god sesong!

Som du skriver, jeg har jo drevet med idrett sjøl, og selvsagt var det ting som kunne forklare det også for oss de gangene vi ikke lyktes. Men når vi reiste ut med flagget på brystet, da handlet det om å lykkes med å spille opp mot sitt eget beste. Det er da bare en talemåte at man "gjorde sitt beste" dersom man selvsagt prøvde så godt man klarte, men ikke fikk ut sitt eget potensial. Min definisjon på "gjøre sitt beste" er at kvaliteten på spillet er på nivå med det bestenivået man har inne.

Kofstad har startet veldig bra nå, så han er med høyt det oppe. Da skal både han selv og vi som følger ham være veldig glade og fornøyde, og jeg er av dem som storkoser meg med å se navnet hans høyt der oppe. Og når han er god, da er vi alle enige om at han fortjener skryt og godord, ikke sant? Men man risikerer jo nesten å bli sett på som et forumtroll hvis man ikke også tar bølgen for spill under pari.

Jada, rankingen er bare et cirka-tall, selvsagt enig i det, men den er god å ha for å få et omtrentlig riktig perspektiv. Så ikke kom og forvent at jeg skal skryte av ham hvis han sprekker og detter ned til en plass på 50-tallet. For han er god nok til å ende oppe på topp-20 denne helgen, det vet både han selv og vi andre. Men det handler om å spille opp i nærheten av eget bestenivå!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Men du vet også at man ikke alltid klarer å spille til sitt toppnivå hele tiden. I golf er vel målet å gjøre feilene mindre, og det er ytterst sjelden man har en feilfri runde.. :)
Så selvsagt er det lov å si at man er skuffet hvishan ikke kommer topp 24, men man kan/bør ikke kritisere ham hvis han ikke klarer det heller. Det er 150-160 stykker i feltet, og noen må (dessverre) komme lengre ned på listen. Noen ganger er det for at ballen spratt feil vei, eller det var for at du ikke hadde helt formen inne... Sånt skjer i en sport hvor du kun har deg selv å stole på. I fotball kan en spiller ha en dårlig dag, men laget kan fortsatt vinne. I golf (eller andre individuelle sportsgrener) er det ikke slik..
Alle ønsker vi at han helst skal vinne, men jeg tror ikke vi har lov til å bli skuffet om det ikke skjer, eller om han faktisk misser cutten innimellom, for det kommer til å skje.
Rory misser cut, Phil misser cut og Tiger misser cut...innimellom.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

sirandrew214 wrote: Alle ønsker vi at han helst skal vinne, men jeg tror ikke vi har lov til å bli skuffet om det ikke skjer, eller om han faktisk misser cutten innimellom, for det kommer til å skje.
Rory misser cut, Phil misser cut og Tiger misser cut...innimellom.
Selvsagt skal han kunne misse noen ganger uten å få pepper, bare han lykkes andre ganger, for det kan gjerne gå litt opp og ned, bare det går tilstrekkelig opp totalt sett.

Men gå ett år tilbake, så finner du mange innlegg her inne som gang etter gang syntes det var helt greit at Børsheim ikke leverte, uke etter uke, for det var jo så greit at han høstet erfaring. Jeg var også den gang en av de få som påpekte at det handler ikke bare om å samle erfaring, det handler også om å levere resultater.

Det kinkige er at for hver gang man IKKE levere resultater, øker presset på å levere neste gang, for går det lang tid uten at man lykkes, slik det ble med Børsheim, blir det tilslutt a mountain to climb! Jeg både håper og tror at Kofstad skal komme mye bedre og tidligere i gang med å sanke Euro på pengelista!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European tour 2013

Post by CharlieB »

Selvfølgelig skal man levere resultater, men igjen, det tar tid å etablere seg på ET / PGA whatnot. Det er ikke mer en en kanskje to spillere i året som går hen og vinner i sin første sesong på toppnivå. Skal vi som forståsegpåere forvente at de vinner første året?

Knut Børsheim startet ET sesongen i fjor og visste helt sikkert at han måtte spille sin beste golf noensinne for å klare å beholde kortet, det vet Espen Kofstad også. De må forholde seg til realitetene i hva de har golfspill til å gjøre i hvert eneste slag de slår. De vet at sjansen er veldig stor for at de blir gående som jojo er mellom CT og ET i noen år og at de må jobbe knallhardt for å nå de målene de har satt seg.

Det er helt klart fair å si at noe ikke er godt nok, eller disse resultatene kommer du ingen vei med. Det er harde fakta, men det betyr ikke nødvendigvis at de er mentale dverger eller ikke har det som skal til for å nå frem. Gutta har såvidt begynt å vise hva som bor i dem og de har lang vei å gå. Hvis noen skulle ønske å skrive at de er det likevel så ikke bry dere om meg, jeg har ikke tenkt å miste nattesøvnen over det. Det er for mange gærninger som maser om yttringsansvar og alt mulig dill dall til at jeg vil assosieres med denslags.

For the record så er jeg og veldig mye mer optimist med tanke på Espen Kofstad i år enn det jeg var i forhold til Børsheim i fjor, Kofstad har ett helt annet utgangspunkt med fete meritter i bagasjen. Jeg tror Børsheim må spille på seg litt selvtillit igjen på CT og aller helst plukke opp en seier der eller to, da kan det bli veldig gøy neste år.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: European tour 2013

Post by Yorkie »

Sukk, etter litt finsikting på Viasat i kveld ser ikke så gærnt ut å spille golf i SA, 26 grader og sol meldt i morra, tror EK har det ganske bra uansett ranking
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: European tour 2013

Post by CharlieB »

Betaler du så reiser jeg :) ... 190 kasser vin til vinneren .. det er jo ikke mulig å klare å drikke det opp i løpet av livet..
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

3-4 år max skulle jeg brukt på de kassene! Fått over QK fra Ecuador, og vi hadde klart det på under 1,5. :o
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

European tour 2013

Post by CharlieB »

Er det nå jeg skal uttrykke forsiktig bekymring for leveren din?

Det sagt så er det jo litt lettere å drikke god vin enn sånnt ræl fra bordeux
..

Sent from my iPad using Tapatalk HD
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Tja, litt vennlig omtanke for levra skader vel ikke. :) Ellers er vi jo enig ang vinen da.
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

European tour 2013

Post by CharlieB »

sirandrew214 wrote:Tja, litt vennlig omtanke for levra skader vel ikke. :) Ellers er vi jo enig ang vinen da.
You da man +1



Sent from my iPad using Tapatalk HD
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: European tour 2013

Post by Drizzit »

Bra start i dag. -1 etter 6 hull og T14 foreløpig.

Kan han klare å gå 3 eller 4 under i dag så tror jeg han er inn på topp 10 til helga. Han burde ihvertfall kunne klare cut med stedy spill de neste 12 hullene.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Fortsatt -1 for dagen, og -4 tot. Holde seg i spill de siste 8 nå, så blir det helt sikkert helgespill og mulighet for å tjene cash.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: European tour 2013

Post by Kaffekannen »

-2 etter 13. T8 akkurat nå :D

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk 2
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: European tour 2013

Post by Sharky »

-3 og t5 nå :)

Mistet leaderboardet, ser ut til å være feil på siden?
"The more i practice, the luckier i get"
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: European tour 2013

Post by sirandrew214 »

Måtte selvfølgelig avslutte med en dobbel. Argh!!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: European tour 2013

Post by Snowman »

Kofstad hadde faktisk vært helt oppe på 4.plass nå, på -7, hadde det ikke vært for det fordømte 9.hullet, hvor han nå er +3 over to dager:

http://www.leopardcreek.co.za/the-course/hole-9

De beste hullene hans er hull 6 og hull 18, hvor han har 2x birdie på begge to:

http://www.leopardcreek.co.za/the-course/hole-6
http://www.leopardcreek.co.za/the-course/hole-18

To mann har stukket fra feltet, men veldig tett på lista der Kofstad er. Små marginer vil gi mange plasseringer opp eller ned gjennom helgen, og mulighetene er store for en god plassering hvis han får god flyt!
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: European tour 2013

Post by kevin »

Oppsummering etter dag 3:

Schwartzel har allerede avgjort turnering og kommer til å vinne med "en mil"

Keith Horne gjorde HIO for andre dag på rad, samme hull (12) og samme kølle(8). Ble eier av en BMW 5 serie

Kofstad gikk 2 over par og er nede på T45. I morgen spiller han sammen med G.Coetzee og de går ut kl.07:07 norsk tid i morgen
Post Reply